Jump to content

BMW I3 94Ah 2018 - facelift


Bala

Recommended Posts

Pentru mine singura masina electrica ce merita cumparata in momentul asta este doar ceva de la Testla ori ceva hibride , altfel felicitari pt curaj , mie unul modelul asta imi pare a matiz electric , nu pot sa ma acomodez deloc cu modelul asta , in timp ce i8 este frumusel , restul de i-uri iar nu arata interesant, am vazut ca vor sa scoata ceva X3 full electric .. hm, nu cred sa aibe succes , in fine .

 

Sa te bucuri de ea , eu nu as putea sa am o astfel de masina , poate doar daca ne face primaria in locurile de parcare (resedinta) statii de incarcare .

Link to comment
Share on other sites

De ce sa-ti faca primaria? Adica daca ai garaj, deja o poti incarca oricand acasa. O masina electrica incepe de la 40k eur, nu vad o problema sa mai bagi 700eur intr-un incarcator. Hai, daca nu ai retea mai bagi poate 1000k eur pt un racord mai "puternic".

 

Din ce am inteles, primariile sau statul in general investesc in fastchargere. Pentru o exploatare de zi cu zi a masinii, sincer nu le vad sensul. Noaptea sau cand sta masina la serviciu, are timp suficient sa se incarce.

 

Eu folosesc fastchargere doar daca sunt la drum lung. De ex, saptamana trecuta am fost la munte. Am incarcat la fastcharge la Deva. La cabana, am incarcat la 220V.

 

M-am uitat azi pe o statistica si dupa Bucuresti, Timisoara e pe locul 2 ca numar de incarcatoare. Bine, ca densitate probabil ca e mai mare in Timisoara. Ai unde sa o incarci la nevoie.

 

Nu stiu, eu m-am obisnuit cu ea mergand zi de zi. Nu e perfecta si are unele lipsuri dar fiind ceva aflat la inceput, in cativa ani, chiar va fi o alternativa serioasa.

 

Astazi, masina cea mai buna electrica mi se pare Jaguar I-pace. Pret/calitate/range Hyundai Kona sau Nissan Leaf II Long Range. Dupa ce am fost cu model X, nu ma mai intereseaza Tesla

Link to comment
Share on other sites

Locuiesc la etajul 4 , deci cam greu sa trag undeva in spatele blocului un cablu mega lung pt a-mi incarca masina, d-asta am zis de primarie pt ca sunt locuri la rand cu plata , deci la fix o statie de incarcare pt fiecare masina ( probabil in 10 ani o sa fie ).

 

Ce nu ti-a placut la Model x ?!

Link to comment
Share on other sites

Nu mi-au placut:

 

- plasticele sunt jalnice. Sunt rele si pt o masina de 15k eur dar la peste 100k eur masina, e chiar jalnic

- bancheta din spate nu avea nicio parte ergonomica cum vezi de ex la seria 3. NU mai zic de 5 sau 7. Stateai ca pe banca din parc (aproape). Reamintesc, peste 100k eur

- in unele locuri lipseau butoane. Era gol. Au acel display mare pe care se bazeaza mai totul. Nici I3 nu e departe dar mai are butoane pe ici , pe colo

- usile din spate se deschid foarte ciudat si nu ma refer la pozitie care e faina dar cand se inchideau parca inchideam usa la garaj. E ceva mare si greoi. Ah, si se misca usa in locul ei in timpul mersului. Nu facea zgomot dar se vedea cu ochiul liber ca se misca.

 

De afara e faina. Acceleratia e excelenta. Autonomia, autopilot, posibilitatile de incarcare, da. Dar ca masina, pe termen lung cred ca as face cu nervii. Parca e facuta pe principiul, hai sa o livram ca apoi vedem noi. Punem o bateria mare si doua motoare mari si restul, da-l dreaq. Sa nu ploua in ea...

 

La banii de model X, imi place asta:

 

http://www.youtube.com/watch?v=jbXEWi-OK4o

 

Ziceai de bloc... Sunt orase in care pe stalpii de inluminat se pot monta incarcatoare. Este incredibil de multa putere acolo (si trifazic) iar daca ai strada lunga, incarcatoarele pot balansa singure puterea pt a nu distruge instalatia. Asta ca sa nu spargi totul ca sa tragi cabluri groase.

 

Poate in Ro nici in 10 ani. CNAIR refuza sa puna incarcatoare rapide pe autostrada. SI au la dispozitie infrastructura iar UE da banii. Dar nu vor :censored:

Link to comment
Share on other sites

E foarte usor sa pui un motor mare. Totul depinde insa de baterie.

 

Fiecare baterie are un indice care reprezinta raportul dintre capacitatea ei si puterea instantanee livrata (cat poate livra motorului). O baterie cu indice mare face ca bateria sa poata livra o putere instantanee mare dar scade densitatea de putere. Ex: la I3 bateria are 30kWh si livreaza motorului fara probleme 125kW.

 

Partea buna e ca daca pui o baterie mare, cu acelasi indice poti obtine o putere mai mare. La I3-ul nou, bateria e de 40kWh deci ar putea pune motor de 160kW (pe la 220cp)

 

Astazi daca pui o baterie normala de 40-60kWh poti obtine usor 200-300CP.

 

Lucid air (varianta de top) are baterie de 130kWh deci cu un indice usor mai mare ca la I3 obtii 1000cp :wacko:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Maine plec 95km pana la sarbi (la Zrenjanin) si ma intorc tot maine. Acolo neexistand incarcator. Si nici pe drum.

 

Deci la 3 grade, trebuie sa merg 190km fara incarcare si fara solutii de rezerva. :clover:

 

Acum pe bord arata 160km range. Sper ca am invatat cum sa economisesc maxim bateria si sa aplic cu succes. Altfel e maro

 

Aveam posibilitatea de a inchiria masina dar m-am ambitionat. Acum e tarziu :blush: Sper sa nu raman aiurea pe undeva...

 

Poate gasesc la sarbi vreo priza. Fie ea si de 220V :clover: :clover: :clover:

Link to comment
Share on other sites

Maine plec 95km pana la sarbi (la Zrenjanin) si ma intorc tot maine. Acolo neexistand incarcator. Si nici pe drum.

 

Deci la 3 grade, trebuie sa merg 190km fara incarcare si fara solutii de rezerva. :clover:

 

Acum pe bord arata 160km range. Sper ca am invatat cum sa economisesc maxim bateria si sa aplic cu succes. Altfel e maro

 

Aveam posibilitatea de a inchiria masina dar m-am ambitionat. Acum e tarziu :blush: Sper sa nu raman aiurea pe undeva...

 

Poate gasesc la sarbi vreo priza. Fie ea si de 220V :clover: :clover: :clover:

 

prin vreo benzinarie sau parcarea unui mall :))) Succes :download:

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

prea temerar esti.

 

in 2008 mergeam mult cu masina, facand 38.000km in 8 luni.

aveam rezervor de 62 de litri pe A4 si 5 litri de motorina in portbagaj pt situatiile in care ratam benzinaria, eram in intarziere la vreo intalnire si nu imi permiteam sa opresc.

 

am facut 20 de km pe range zero prin muntii/dealurile hategului cu morcovul in fund si fara rezerva de 5 litri in portbagaj.

 

dar ma bucur ca tie iti place :)

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

prin vreo benzinarie sau parcarea unui mall :))) Succes :download:

 

IMG_20181231_014039.jpg

 

Da. Mare dreptate ai avut... Poza e facuta la 12 km de incarcator, la Sag, un sat langa Timisoara. Cand am intrat in Petrom, masina indica pe bord 2 km range :pardon:

 

Nu am vrut sa risc sa continui pe zero cu ea asa ca i-am dat 220V pt 15 minute cat am baut o cafea si am plecat apoi spre incarcator.

 

@Edit - la asta ai marele avantaj ca atunci ca ramai fara, incarci la 220V oriunde: magazin, hotel, peco sau privati. Ai insa mare nevoie de prelungitoare pt ca prize sunt si oamenii te lasa sa te legi de ele insa multe sunt departe de drum.

 

Ajungeam bine inapoi numai ca la sarbi nu m-au lasat sa incarc pe motiv ca le stric intalatia si m-am si plimbat pe acolo cateva zeci bune de km.

 

"Ce nu ti-a placut la Model x ?! "

Probabil pretul este unul din punctele "strong" impotriva. Am facut test drive cu S, fain tare dar 100.000 € ...

 

Pretul si lipsa ajutorului de stat vs. "finetea" cu care e realizata.

 

Cica ar veni in Romania cu superchargere. Sa aduca si o reprezentanta ar fi fain...

Link to comment
Share on other sites

Ai insa mare nevoie de prelungitoare pt ca prize sunt si oamenii te lasa sa te legi de ele insa multe sunt departe de drum.

 

 

 

Stiu ca pe la alte marci scrie in carte ca n-ai avea voie sa folosesti prelungitoare - pentru ca se maresc pierderile si e posibil sa nu reziste prelungitorul la curent mare. La i3 nu-i deranjeaza?

Link to comment
Share on other sites

I3-ul trage de la priza de 220V cu 10A. Daca ai prelungitor care rezista la curentul asta, nu e nicio problema.

 

Singura problema e daca folosesti prelungitor cu tambur. Este obligatoriu sa il desfasori complet altfel, in zona unde este rulat cablul se va incalzi si va declansa protectia termica. Sau se va arde dupa un timp...

 

Un alt aspect important e rezistenta la ploaie. Am cumparat un prelungitor din Lidl de 16A cu lungimea de 30m. Are o singura priza in capat si e cauciucata. Poate fi lasat in ploaie fara probelme. Si incarcatorul masinii e rezistent la ploaie.

Link to comment
Share on other sites

Am fost sunat de la Hyndai. Vin cica 10 kona electric in Ro si pt 6 au dat deja avans. Asta cu avansul nu ar fi o problema dar nu se stie deloc cand vine masina.

 

Daca dau acum avansul, poate nu vine masina in 2019. O mizerie...

 

Iar un alt I3, de 40kWh e prea putin acum.

 

Greu sa bai nene in Ro. Lumea a-IIIa :sick:

Link to comment
Share on other sites

Totul e posibil. Anul trecut s-au montat peste 20 de incarcatoare doar in oras la mine, unde este doar un Tesla S si vreo 3 masini electrice mitetele ale primariei:D:D:D. Foamea de bani din afaceri din astea nu vor face altceva decat sa creasca in viitori ani :frantics: :frantics: :frantics:
Link to comment
Share on other sites

Am fost sunat de la Hyndai. Vin cica 10 kona electric in Ro si pt 6 au dat deja avans. Asta cu avansul nu ar fi o problema dar nu se stie deloc cand vine masina.

 

Daca dau acum avansul, poate nu vine masina in 2019. O mizerie...

 

Iar un alt I3, de 40kWh e prea putin acum.

 

Greu sa bai nene in Ro. Lumea a-IIIa :sick:

 

Numai acuma ti-ai dat seama ca suntem in lunea a 3-a, tarziu.

Link to comment
Share on other sites

Da. Merg zilnic cu ea. Nu mai am alta :p

 

La plecare, fara preincalzire, are puterea limitata. Asta se simte la sub 5 grade.

Drumurile scurte omoara range-ul pt ca trebuie de fiecare data sa incalzeasca bateria. A scazut pe la 130km acum.

Daca ai drum lung, situatia e mai buna. Mai ales daca ii dai preheat conectata la charger, poti trece de 200km si nu ai limitare de putere.

 

Azi dimineata erau -11 grade la Ghiroda. Am plecat fara preaheat (pt ca minuntata aplicatie nu a mers) si am facut aprox 50 de km. Se incalzeste imediat inauntru. Dupa vreo 10 minute se incalzeste si bateria si scapi de limitari.

 

Exista insa un aspect neglijat de multi. Tine si de simtul de raspundere al fiecarui producator de masini electrice

 

La VW E-up, incarcarea e constanta indiferent de temperatura. Cam cu 3.5kW (monofazic 16A)

La I3, trage 11kW (trifazic 16A) indiferent de temperatura.

 

La Renault Zoe e durere. Cand trage cu 20kW, cand cu 43kW cand cu 6kW. E cu foarte multe toane si am inteles ca e din cauza lipsei de management termic al bateriei + chimia mai ieftina a bateriei. Idem cica ar fi si la NIssan Leaf.

 

Deci cumva I3 e o masina care e afectata mai putin de frig. La altele e chiar nasol. Vad colegi care nu prea indraznesc sa plece zu zoe la drum mai lung. Eu nu am stres. Dar e I3...

 

Asta ma sperie legat de urmatoarea achizitie :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.