Jump to content

BMW I3 94Ah 2018 - facelift


Bala

Recommended Posts

Viteza cu consum inca decent e la 90km/h. Daca mergi mai tare, consumul creste exponential si vei pierde timp cu opriri si incarcari suplimentare.

 

Daca ai drmuri mai scurte de 150km, atunci mergi cu 130km/h.

 

Sau, 100km drum si mergi cu 150km/h.

Link to comment
Share on other sites

Aceasta noua tehnologie ma face sa ma gandesc la aparitia motorului cu combustie la inceputul secolului XX. Cat de lente erau atunci masinile, si unde au ajuns. Acelasi lucru se va intampla si cu electricele, doar sa treaca cativa zeci de ani.

 

Intr-adevar la drum lung e destul de greu. Eu am plecat dimineata catre Romania, aveam cam 1000 km sau mai putin si i-am dat destul de tare. Chiar si asa am ajuns la ora 23. Cu o electrica probabil mai tarziu putin, sau trebuia sa-mi caut cazare undeva.

Link to comment
Share on other sites

Dupa 1000 de km facuti cu o Skoda Superb diesel de vreo 2 ani vechime.... ma bucur ca m-am intors la I3. Primul soc: nu mai trebuie sa folosesc acel DSG. Absolut groaznic daca vrei sa te strecori prin trafic. Ba scartaiam rotile, ba ma claxonau unii si altii. Nu m-am obisnuit absolut deloc. La cutiile automate de la BMW nu am avut probleme.

 

Pe de alta parte, am recuperat numerele de la E60 si le-am pus pe leaf. Dar nu am talon ca cica vine cu posta romana. La posta e concediu la mine in localitate si nu e nimeni. Deci tot nu pot iesi din tara. Termenul de 5 (parca) zile lucratoare este depasit.

 

Ah, si pe CIV-ul leafului e scris cu pixul. :wacko: NU inteleg cum de se poate in 2019 sa scrii CIV_ul jumtatate la comp si jumatate cu pixul. E ABSURD.

Link to comment
Share on other sites

Economie ,am vazut si tesla mergand lejer ,nu-mi pare nici un progres sa stai sa mergi la consum efectiv , de curent de ce o fi ...pe mine nu ma convinge ,poate cand vor fi masini accesibile cu autonomie 600 km

 

Implicit, cam oricine isi cumpara un diesel, merge la consum. Cat l-ai abuza, consuma putin fata de corespondentul pe bezina. Asa ca sa nu ne mintim cu economia...

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

@Crysis despre ce vorbesti?

 

El zice ca nu "faci afacere" mergand cu electrica cu 90kmh pe banda 1, doar ca sa ai mai mult range. Se poate invers, mergi tare pe banda 2, gen 130, dar f rapid trebuie sa opresti sa incarci, deci practic ce ai castigat mergand tare, pierzi cand stai sa incarci.

 

El se referea ca faci economie de timp (ca de bani nu e vorba, incarcatul fiind aproape moca).

 

Ce legatura are cu dieselul?

Link to comment
Share on other sites

Implicit, cam oricine isi cumpara un diesel, merge la consum. Cat l-ai abuza, consuma putin fata de corespondentul pe bezina. Asa ca sa nu ne mintim cu economia...

 

Diesel se mai cumpara si pentru comfort, cuplu, sunetul motorului. Eu fac drumuri lungi si am avut benzina apoi diesel. Nu m-as mai intoarce niciodata la benzina.

La bani iesi cam la fel la amandoua per total. La diesel ce bani economisesti la motorina dai la piese si la benzina costa piesele mai putin dar consuma mai mult.

Link to comment
Share on other sites

Implicit, cam oricine isi cumpara un diesel, merge la consum. Cat l-ai abuza, consuma putin fata de corespondentul pe bezina. Asa ca sa nu ne mintim cu economia...

 

nu cred ca ai inteles la ce m-am referit , la electrica esti strict limitat VITAL de energia bateriei , deci nu poti calca pedala ca nu mai ajungi unde ai nevoie . Economie de range . La diesel , benzina opresti la prima statie , alimentezi si Calci pedala , nu te limitezi la o anumita viteza ca altfel ramai in drum ,situatie patita de mine cu 6 , n am observat ca la intoarcere ar fi trebuit sa alimentez inainte sa intru pe A2 , am limitat viteza pana la prima benzinarie , dupa .i-am dat forja iar . Cand vreodata faci cu electrica asa ? Poate cand oprresti la statie si dai bateria la schimb si iei una full , eu alte solutii nu vad si asta va insemna tone de baterii stocate ,poate vor sa ne invete cu viteze mici si mers economic ca altfel ramanem in drum . Daca interzic sa zicem in 20 ani combustibilii fosili si suntem electrici , ne limitam toti , un soi de uniformizare ,oricum ma astept sa fie o zona intermediara de hibride

Edited by Myx
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Hibridele sunt o solutie de compromis, pentru ca trebuie sa cari cel putin doua motoare dupa tine, si au si bateria mica.

 

Viitorul o sa fie clar electric. Masinile devin din ce in ce mai eficiente, si la fel si sistemele de incarcare. Deja exista tehnologie pentru incarcator de 150kWh. Deci in jumate de ora incarci 75 kW (la o masina compatibila), ceea ce inseamna cam 300km la viteza (legala) de autostrada. As zice ca e destul de decent, pentru cand o sa apara masini cu baterii de 75kW si incarcare la viteza asta :) Plus ca cel mai probabil lucrurile o sa progreseze.

 

Standardizarea bateriilor functioneaza in China, poate. Toti producatorii din Vest au propriile formate de baterie si nu sunt compatibile, sau interschimbabile in cateva minute. Ar mai fi Tesla, dar nu stiu in ce stadiu mai e tehnologia lor de schimbare rapida de baterie.

Link to comment
Share on other sites

@Myx Nu esti departe de adevar, stiu ca in china se lucreaza la "standardizarea" bateriilor, astfel incat sa opresti la o statie de schimbare, ti-o schimba cu una full in 5 minute si pleci mai departe.

 

eu nu vad alta solutie decat un modul standard la care ei asigura mentenanta , noi doar platim energia folosita . N-ai cum sa stai 30 min sa incarci milioane de masini .

Link to comment
Share on other sites

Noi avem acum la firma vreo 15 masini electrice si doua dieseluri. Cei cu electrice merg electric in 99% din cazuri insa daca ai nevoie la un drum lung si esti presat de timp, iei dieselul. Optiunea asta nu cred ca va dispare prea curand.

 

Probabil ca tehnologia de incarcare rapida se va dezvolta insa pana la punctul in care are de concurat cu dieselul pe care il poti imprumuta sau inchiria.

 

Eu nu iau dieselul decat daca chiar nu am alta solutie cum a fost drumul lung spre aeroport. In rest nu. Pt ca numai imi place in primul rand.

 

Legat de schimbarea bateriilor si continuarea drumului, eu nu vad viitor. Bateriile au tot felul de chimii si nu sunt compatibile. Aoi intervine uzura bateriilor si nu vreau sa mi se puna o baterie uzata la masina mea noua.

 

Acum sunt in discutii legate de un incarcator bidirectional cu care poti alimenta cladirea de la masina electrica. Leaf-ul stie sa dea inapoi insa eu nu vreau sa-mi uzez bateria pt a face teste. Nu mai zic ca nu sunt fan sa se ia curentul si fug acasa dupa leaful meu incarcat sa repornesc curentul...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vreau sa plec cu niste prieteni in Grecia. Imi dau seama ca noi stam extrem de bine la infrastructura. Ajung oriunde in tara cu fastchargere.

 

Mno, in Grecia nu e nici unul. Sau cel putin pe unde am eu drum.

 

As merge cu leaf-ul ca e mai comod si are bateria mai mare dar nu suficient de mare cat sa nu incarc in unele zone la slow charge. E 6.6kW vs. 11kW. Deci ar fi in avantaj aici I3-ul...

 

Pfff. Decizii, decizii

Link to comment
Share on other sites

Pai si te risti? Bulgaria cum sta? (mie mi se pare o tara primitiva). Sau o iei prin serbia?

 

Ideea e ca la drum lung, care poate avea multe necunoscute, nu cred ca vrei o grija in plus (prin lipsa chargerelor).

 

Legat de standardizarea bateriilor, e o varianta posibila in ideea in care masinile vandute nu vor mai adauga si pretul bateriilor (sau oricum va fi un pret mic, 10% sa zicem). Iar bateria va fi inter-schimbabila, tu platind curentul cu accizele aferente. Si intr-un final nu te va interesa uzura bateriei, ele vor fi practic inchiriate.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tocmai m-am intors de la greci cu LEAF-ul. 2200km :download:

 

Timisoara - Severin - BELOGRADCHIK - Sofia - Salonic - Volos - Chorefto si invers.

 

Practic 5 incarcari pe drum cu mentiunea ca incarcarea din Sofia era efectuata la hotel cu incarcator. Plecam cu masina plina.

 

Fain a fost dar e greu la greci fara fast charge. Desi era prea cald pt leaf la fastcharge la 41 grade cat am prins ultima zi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Am facut schimb zilele astea, am lasat I3-ul si am luat un E-up sa ma dau cu el prin oras. Pt livrari de pizza :download: si drumuri scurte e chiar ok. Se misca surprinzator de bine (135cp parca)

 

Bateria este insa prea mica. Range-ul era pe la 95km la zero grade afara. Fiind bateria mica, la un fastcharger de 50kW se incarca in sub jumatate de ora. La trifazic mori pt ca incarca doar cu 3.6kW :pinch:

 

Interiorul e peste I3. De fapt, probabil ca oricine face interior mai fain ca la I3. Sunetul, desi standard pe e-up, nu m-a facut sa-mi fie dor de mizeria de harman kardon din I3.

 

In concluzie, nu as da bani pe o asa masina. E prea mica si cu range prea mic. Sub tot ce am condus electric. Nu as cumpara-o nici pt mine si nici pt copii cand fac 18 ani/carnet dar mi-a placut experienta :popcorn:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

46.000 km - prima revizie

 

Mi-au aparut doua mesaje in bord: schimb lichid de frana si vehicle check. Masina cica are 2 ani desi eu am ridicat-o in martie. Banui ca e 2 ani de la productie...

 

Astazi am fost cu masina la reprezentanta. A durat f putin, costurile incluse in pretul masinii.

 

Frumos a fost ca nu numai ca m-au sunat ca e gata, dar mi-au trimis si un filmulet cu ea :flowers:

Link to comment
Share on other sites

Pana acum ai scutit minim 3000 de euro pe carburant, asta in functie de cat si daca ai platit pe incarcari:) good Job.

 

ps: calcul 46 k km =460 x (6 consum mediu minim) =3162 litri x 5.5 ron per litru =15180 ron.:D (~3100 euro)

pentru oras: =460 x 10 (consum mediu oras) =4600 litri 5.5 ron per litru= 25300 ron (~5200 euro)

Edited by chitsro
Link to comment
Share on other sites

eu ma asteptam sa fie pe la 3% ca sa merite achizitia si folosirea ei . La 6% exista masini . Cred ca e chestie de mentalitate si depasirea unor obisnuinte ca sa detii o masina electrica . Poate si prima de la stat e pt multi un stimulent daca doresc masina noua . Multi km inainte Bala
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.