Jump to content

BMW I3 94Ah 2018 - facelift


Bala

Recommended Posts

Timisoara - Viena - Timisoara -> 2 zile - 1200km :thumbsup:

 

A fost ceva epic. Am trait aceleasi sentimente legate de deplasare cum le traiau ostenii lui Stefan acum 500 de ani. Mergem. Ne odihnim. Mergem. Campam. Mancam. Mergem.

 

Dar per total a fost interesant si fain.

 

Plecat plin. Incarcat la:

 

Szeged - fast charger (50kW)

Kecskemét - era fast cherger dar nu mergea. Am incarcat cat sa ajung safe la Budapesta

Budapesta - fast charger (50kW)

Gyor - fast charger (50kW)

 

Total: 10 ore

 

La intoarcere a fost mai trist pt ca am plecat tarziu si multe fast chergere sunt inchise dupa anumita ora.

 

Viena - plecat plin

Gyor - fast charger (50kW)

Budapesta - fast charger (50kW)

Kecskemét - fast charger (50kW)

Szeged - incarcator normal de 22kW

Arad - fast charger (50kW)

 

Total 12 ore 30 minute

 

Costuri: ~ 3 RON parcarea la Gyor pt acces la fast charger.Si viniete

Urmatoarea calatorie de genul asta e spre Italia. Ma duc in concediu (fara copii) Poate ma dau prin Alpi cu ea :thumbsup:

 

To do list: Tesla

Link to comment
Share on other sites

Am auzit un zvon ca s-ar introduce in 2 ani un algoritm de taxare a vehiculelor electrice/hibride. Ideea este una foarte simpla. Fara acte doveditoare/abonament care sa ateste ca energia electrica folosita la incarcarea acumulatorilor masinii este una verde(implicit mai scumpa), impozitul se calculeaza in functie de putere si greutate.

Am vazut pe youtube test drive in UK cu o masina electrica, si daca se incarca folosind energie bio:), pai iesi cam la fel sau mai rau. Mai bine nu.

 

Oricum, pana va veni la noi, cred ca mai dureaza, la noi aici nu se penalizeaza ilegalitatea(DPF off, EGR off si alte smecherii).

 

Electricul e viitorul, masina arata funky:), e ok. Drumuri sigure!:)

Link to comment
Share on other sites

Gusturile nu se discuta. Pe exterior mie imi place. In comparatie cu alte masini electrice macar i3-ul incearca sa fie mai eco friendly. Energia electrica pt procesele tehnologice de fabricare e bio, optional din cate stiu bordul, materialele textile sunt regenerabile. Deci super ok!:)

De asta cred ca ideea va fi concretizata si este un lucru obligatoriu pentru constiinta unui om ce vrea sa salveze plantela, sau sferoeta.....:)))

Oricum mie imi place, desi pentru familia mea este cam mic i3, dar deraiam de la subiect!:)

Link to comment
Share on other sites

Ar fi urat sa taxeze in functie de sursa energiei. Ipocrizie maxima dupa zeci de ani de diesel si masini non euro.

 

Macar sa o faca astfel incat sa te incurajeze sa iti produci singur energia iar daca nu poti pt ca nu ai unde, sa o poti cumpara de la privati. Cum ar fi sa ai bunicii la tara si ei sa injecteze in retea cantitatea necesara tie.

 

In fine...

 

Am vazut atat la austrieci cat si la unguri ca au numarul verde daca masina este electrica.

 

Asta e f tare pt ca recunosti usor masinile electrice. Am vazut masini de care nici nu stiam ca exista sau ca ar fi electrice.

 

De exemplu ceva de la hyundai. Era PHEV dar arata chiar bine.

 

P.S. si mie mi se pare i3 urat. Dar se conduce bine :p

Link to comment
Share on other sites

Nu mi se pare o ipocrizie. Eu consider, dpdv obiectiv, uraniu si nuclearu fiind mai nocive decat emisiile unei masini euro 6. Si acele masini euro 6 au impozitul mai mare. Concret, cam asta constata chimia si de asta cred ca va veni acel timp de impozitare diferentiara dupa provenienta alimentarii cu energie electrica. Cum am zis, energie bio este mult mai scumpa, dar aici nu vorbim doar despre partea financiara a lucrurilor cand luam in considerare masina electrica, ci si partea ecologica, implicit bunastarea ecosistemului, implicit a fratilor nostri concetateni/tovarasi. De asta ilegalitatile DPF OFF, EGR OFF si alte nebunii ar trebui luate MULT mai in serios. Cel putin asa ma gandesc eu:)

 

Also hibride euro 4 au o scutire mult prea mare, pana la urma este o hibrida cu autonomie mica, ce mai mult ca sigur va polua. Mie aici mi se pare partea care miroase, industria ce vine, care nu va fi eco pe cat se zice, decat daca vrem! Nu sa zicem ca masina electrica e suficienta. Este la fel ca atunci cand nu ii faci rau cuiva, dar bine, desi PUTEAI, nu ii faci. Este doar o jumatate.

 

Fiecare cu gusturile lui, eu nu as putea sa imi iau o masina urata, sunt lucruri clar subiective:D. Femeile, masinile si altele intra in aceasta categorie:P.

Eu de la I3 as lua doar exteriorul. Partea buna ca vor venii i3x, vision, mai departe in vreo 5 ani vine si g20 electric:).

Link to comment
Share on other sites

Exact! In afara de asta, sunt in afara si in Romania, incarcatoare electrice din orase a caror energie provine din surse ecologice. Deci scuza pentru a micsora poluarea nu exista, daca se vrea si se realizeaza in realitate:) Edited by Moraru Stefan
Link to comment
Share on other sites

S-ar putea sa fiu implicat intr-un proiect: panouri solare -> incarcatoare. Dar e inca e f la inceput.

 

Am stat si am calculat cat a consumat pe Tm - Viena - Tm. Cam cat consum la casa in 4 luni.

 

Degeaba produci energie multa cu panouri, daca nu o livrezi in retea si apoi sa o tragi la nevoie, nu faci nimic. Nici cu baterii. Ma rog, se poate cu baterii dar va costa enorm de mult.

 

Sa scoata prima data obligativitatea licentei pt distributia energiei. E o masura protectionista acum si foarte nefairplay pt micii producatori privati

Link to comment
Share on other sites

Am avut ocazia sa conduc destul de des in ultima perioada un i3 si sincer m-a fascinat...mie imi place cum arata si in interior si la exterior, e altceva, probabil multi au nevoie de timp sa se acomodeze cu ea dar e foarte spatioasa si practica, imi place si cum trage si cum se simte pe sosea :D
Link to comment
Share on other sites

Am avut ocazia sa conduc destul de des in ultima perioada un i3 si sincer m-a fascinat...mie imi place cum arata si in interior si la exterior, e altceva, probabil multi au nevoie de timp sa se acomodeze cu ea dar e foarte spatioasa si practica, imi place si cum trage si cum se simte pe sosea :D

 

Eu m-am obisnuit "prea tare" cu I3-ul :)

 

Incerc sa-mi fac curaj sa scot E60-ul din garaj, sa-l spal si sa-i pun rotile de vara pentru a-l mai conduce. :no: Tot cu asta electrica merg :rolleyes:

 

Dupa drumul lung pana la Viena si inapoi, am scapat de range anxiety. Eram stresat inainte daca scadea sub 50-100km dar mi-a trecut. Merg pana in 10-20km range fara probeleme.

 

De cand vad si pe telefon cata baterie are masina ma si organiez mai bine.

 

Intrebam ca am vazut un I3 ca al tau in parcare la kaufland (incarca).

 

Apar tot mai multe. In Timisoara e plin de I3-uri. La fiecare drum prin oras vad cate 1-2. Sau Renault Zoe

 

Ar fi fain daca ar baga si la noi placute verzi de inmatriculare cum e la austrieci si la unguri. Eu am ramas surprins cat de multe modele electrice sunt in realitate.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Am fost cu un Zoe Timisoara - Viena si inapoi. Faina experienta dar sub I3.

 

Faptul ca Zoe are bateria mai mare fata de I3 : 43kWh vs. 30 kWh, am mers cu doar 2 incarcari pe drum. Am mers economic si a durat calatoria tot cat cu I3-ul.

 

Pe viitor clar plec cu I3-ul, merg tare, fara economie si incarc des si rapid. Tot acolo ajung :scratchchin:

 

Mersul economic ajuta doar daca sunt statii de incarcare lente sau rare. Daca ai energie, mergi tare :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

I3 nu am apucat sa conduc,presupun ca este fun si cool, insa mie Zoe mi-a placut; cireasa de pe tort a fost insa noul nissan leaf (poate pentru ca acum conduc unn nissan), dar masina mi s-a parut wow, te obisnuiesti rapid cu e-pedal.......devin demne de luat in consideratie masinile electrice.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

trebuie sa vad si eu acel e-pdal. Din descriere este EXACT ce are si I3

 

I3 regenereaza cu pana la 70cp/50kW in franare si imi place ca la I3 sta pe loc in drive. Zoe o ia inainte si e mega enervant. Nu stiu de ce au facut asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

trebuie sa vad si eu acel e-pdal. Din descriere este EXACT ce are si I3

 

I3 regenereaza cu pana la 70cp/50kW in franare si imi place ca la I3 sta pe loc in drive. Zoe o ia inainte si e mega enervant. Nu stiu de ce au facut asa ceva.

 

Cred ca majoritatea au acel e-pedal. Iar unele pot fi configurate sa se comporte ca o automata clasica, altele intr-un fel si altele in alt fel. La Tesla ii spune "creep" cred si poate fi activat.

Link to comment
Share on other sites

Eu m-am obisnuit "prea tare" cu I3-ul :)

 

Incerc sa-mi fac curaj sa scot E60-ul din garaj, sa-l spal si sa-i pun rotile de vara pentru a-l mai conduce. :no: Tot cu asta electrica merg :rolleyes:

 

Dupa drumul lung pana la Viena si inapoi, am scapat de range anxiety. Eram stresat inainte daca scadea sub 50-100km dar mi-a trecut. Merg pana in 10-20km range fara probeleme.

 

De cand vad si pe telefon cata baterie are masina ma si organiez mai bine.

 

 

 

Apar tot mai multe. In Timisoara e plin de I3-uri. La fiecare drum prin oras vad cate 1-2. Sau Renault Zoe

 

Ar fi fain daca ar baga si la noi placute verzi de inmatriculare cum e la austrieci si la unguri. Eu am ramas surprins cat de multe modele electrice sunt in realitate.

 

Deci ai putea sa ne/imi spui exact cati euro/1000km consuma masina?

 

Am citit ca o tesla cu o incarcare at home adica 100kwh in medie 30e cost energie per aprox. 600km, deci 4.60€ /100km

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

Am pe bord un consum de 15kWh / 100km. Deci pt 1000km, vin 150kWh.

 

Am tarif de 0.5ron acasa => 75 RON => 16 EUR la 1000 km

 

Mi se pare mult la tesla. In general o masina mica consuma pana in 20 kWh / 100km. Poate pretul ala e calculat la pret de energie in state unde e mai scump.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.