Jump to content

Filtru particule


Recommended Posts

Technologia exista de mult , la Mercedes cel putin este din anii 80 cu martorul la bujii , nu au nici o scuza ... Cu toate ca bujiile astea mai noi nu se mai ard asa de des ca si modelele mai vechi, dar totusi... Lasa ca am avem atentionari pentru alte rahaturi fara importanta unde poti sa vezi daca ceva nu functioneaza bine , dar nu , o bagat la toate motorasele de confort sa ma atentioneze ca nu merge (dau de buton si vad ca nu merge , nu ma mai ajuta nimic martorul ala ) dar la o chestie foarte importanta care daca nu ii dai atentie poate sa duca in timp la probleme si cheltuiei mult mai mari, nu este ... Avand in vedere ca baietii sunt despreti , refuz sa cred ca este vorba de o prostie, doar de interes pentru bani si birocratie.
Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu cred ca bujiile au o legatura cu regenerarea (in ISTA nu am gasit nimic) si nici nu are o logica, de ce sa nu isi faca regenerarea ca nu iti merg 1 sau mai multe bujii avand in vedere ca regenerarea se porneste cand temperatura motorului a ajuns la temperatura de lucru (75-100grade C in functie de masina si nu vad ce cu ce ar mai putea intervenii bujiile) dar termostatele au o legatura indirecta, ele stabilizeaza/mentin temperatura de lucru si daca nu este atinsa nu se porneste regenerarea.
Link to comment
Share on other sites

Ca sa lamurim treaba cu regenerarea, adaug in continuare un paragraf elocvent din documentatia BMW:

"RegenerationThere are two kinds of regeneration:

 

  1. Continuous regeneration:
     
    This form of regeneration takes place during normal driving. At exhaust-gas temperatures of between 280-350°C, continuous regeneration takes place in the form of a slow oxidation process. The soot particles cannot be incinerated until the exhaust gases reach the required temperature.
  2. Periodic regeneration:
     
    Periodic regeneration is performed automatically by the DDE after no later than 1000 km (600 miles). On vehicles with many short-distance drives, periodic regeneration already starts taking place after just 400 - 800 km (250 - 500 miles).
     
    For regeneration, the intake air is reduced by the throttle valve. One or two post-injections are performed. This increases the exhaust-gas temperature to about 600 °C. The soot is incinerated with the residual oxygen.
     
    The periodic regeneration is performed at all speeds. The most efficient method is regeneration at a constant speed in excess of 60 km/h (38 mph) over a period of 20-30 minutes.
     
    The DDE calculates the time for periodic regeneration from the following values:
     
    -average distance travelled
     
    -average driving speed
     
    -temperature in the diesel particle filter
     
    -values from the exhaust gas pressure sensor
     
    The last successful regeneration can be read out by the diagnosis system

 

The following conditions must be fulfilled for a regeneration:

 

-The coolant temperature must be in excess of 75 °C

 

-the exhaust-gas temperature before the diesel particle filter must be greater than 240 °C

 

-there must be enough fuel (fuel reserve indicator light is not lit up). Whenever the reserve lamp lights up, the regeneration process is suspended.

 

-no fault codes from the air mass system, exhaust emission system and sensors must be saved in the DDE

 

-The fault codes 480A / 245700 (from F01) and 481A / 245800 (from F01) must display the status "currently not present"

 

-Constant driving speed above about 60 km/h (approx. 38 mph). The optimum speed is about 100 km/h (approx. 60 mph)."

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nu prea si daca ajunge o sa ajunga foarte greu. Uleiul fiind in interiorul motorului si intr-un contact mai direct cu partile calde (cap piston , turbine) o sa se incalzeasca mai repede, dar fiind racit tot cu ajutorul lichidului de racire, prin radiatoare si termoflot. Daca lichidul de raciere nu reuseste sa treaca de 75grade o sa iti raceasca uleiul mult mai mult de cat este nevoie si prin urmare o sa ai ''probleme'' si cu temperatura uleiului.

 

In meniului ''secret'' unde iti arata separat temperatura uleiului si a lichidului de racire am vazut intr-un caz mai extreme (vara in Croatia) o diferenta de doar 1-2 grade maxim dintre ulei si lichidul de racire (antigelul fiind mai rece cu 2grade) uleiul era pe 100-101 si antigelul pe la 98-100 (au fost cazuri mai normale in care antigelul si uleiul erau la 94-99)

 

Aveti de la mase tot ce trebuie ....

Daca temperatura trece de 75grade (cu toate ca este busit unu sau mai multe termostate) si nu aveti erori pe debitmetru , catalizator/dpf (senzori presiune si temperatura) masina o sa isi faca regenerare fara problem.

Sper ca se termina aici mitul cu bujiile/releul cand vine vorba de regenerare

Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba neaparat de un "mit", aia este documentatia din ISTA cand te duci pe DPF, insa in reprezentanta iti spune ca daca ai vreo bujie arsa sau releul stricat nu isi face regenerare DPF-ul.

 

"-no fault codes from the air mass system, exhaust emission system and sensors must be saved in the DDE" (sa nu fie inclus aici releul si anume la "sensors")

 

Desi cand am luat masina si avea releul stricat, imi arata ca isi face regenerare...nu situ ce sa zic acum.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Mai rau este cand ai vreun termostat defect si temperatura motorului nu depaseste 75 grade, eu de exemplu nu m-am uitat pana acum deloc la temperatura apei in meniul ascuns, am vazut ca totul pare sa functioneze corect.

Nu stiu daca a precizat cineva sau nu, ar fi fost important sa-ti apara martor cand isi face regenerare masina, pentru ca este posibil sa intre in regenerare si la relanti sau prin oras, asa poti strica foarte usor un DPF, sa opresti masina cand isi face regenerare.

Link to comment
Share on other sites

Scopul lor este pentru incalzire la pornirea motorului, daca temperatura este optima nici nu ar porni in principiu, dar este posibil sa le comande ECU in procesul de regenerare, fie el la inceput sau in timpul regenerarii.

 

Nici aia de la reprezentante nu cred ca ar fi nebuni sa-ti spuna la diagnostic ca daca nu-ti merg bujiile sau releul, nici dpf nu-si face regenerare.

Link to comment
Share on other sites

O ia de la capat daca ajunge din nou la toate conditiile, ca atunci cand am taiat toba de la jumate, pornea si se oprea din 5 in 5 secunde "active", "not active", aveam laptop-ul in dreapta si sarea incontinu de la 200-400 grade..daca imi zicea cineva ca se poate intampla asta i spuneam ca e tampit, poate asa e si cu bujiile.
Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu cred ca bujiile au o legatura cu regenerarea (in ISTA nu am gasit nimic) si nici nu are o logica, de ce sa nu isi faca regenerarea ca nu iti merg 1 sau mai multe bujii avand in vedere ca regenerarea se porneste cand temperatura motorului a ajuns la temperatura de lucru (75-100grade C in functie de masina si nu vad ce cu ce ar mai putea intervenii bujiile) dar termostatele au o legatura indirecta, ele stabilizeaza/mentin temperatura de lucru si daca nu este atinsa nu se porneste regenerarea.

Bujiile pot redeveni incandescente (ajung la incandescenta) in timpul functionarii motorului; (sau daca vreti sa intelegeti, acele bujii au doua functii: se incing cand e prea frig afara si dar atunci cand are loc regenerarea; totul controlat/decis de ECU) pentru a trimite combustibil nears spre filtru unde vor lua foc intretinute de carburant in exces trimis acolo. Cum credeti ca ajung noxele sa fie arse la 5-600 grade Celsius?

(..am crezut ca intelegi fenomenul pana la capat..)

 

 

Nici aia de la reprezentante nu cred ca ar fi nebuni sa-ti spuna la diagnostic ca daca nu-ti merg bujiile sau releul, nici dpf nu-si face regenerare.

Ba trebuie sa iti spuna, sunt obligati, mai ales daca te duci cu probleme de regenerare.

 

 

------------------

@Vik71, sa nu ai impresia ca esti primul care se mira ca... de ce nu este indicator de temperatura in bord sau de ce nu avertizeaza probleme cu sist de regenerare... de ce au scos traditionala joja de ulei...

problema a fost semnalata demult!

 

(..bujiile verifica-le dupa cam 40k km daca pui BERU. ...Termostatul dupa vreo 4-5 ani..)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Este o procedura dictata de ECU dar trebuie indeplinite niste conditii s o duca pana la capat, fara sa o intrerupa, e f simplu, daca nu sunt alte erori, nu e o mare inginerie! Daca sunt ideplinite conditiile de regenerare, isi face treaba si nu mai face nspe incercari!

Cea mai frecventa problema cu regenerarea este conditia de temperatura si aceea de turatie a motorului relativ constanta, nu foarte mare, dar constanta (~2000rpm)

Practic e vorba de un volum de masa incadescenta care arde si trebuie sa ajunga in filtru, lucru care nu se poate intampla fara un debit anume, in jur de 2000rpm, formula magica.

 

La un moment dat pe un alt topic, insasi unul din admini a zis ca a avut problema cu regenerarea si din cauza unei erori pe turbina.. Care desigur si ea contribuie (la 2000rpm sigur trage.. sau ar trebui sa traga daca nu sunt erori si e limitata in consecinta..).

 

De aceea metoda Adblue probabil e mai bun decat arderea/metoda traditionala

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

nu am nici o impresie si nu conteaza daca am semnalat eu primul sau nu acest aspect .

dupa jde ani de diesel si peste milion km , in mintea mea este inacceptabil ca motorul sa functioneze cu erori si sa NU stii de ele ,mai ales ca au legatura cu pornire la rece ,regenerare etc etc

pentru cei mai acizi in raspunsuri si la 11 metr,deranjati de doua litere scrise cu caps , ii informez ca in nici 3 luni s au facut deja 21.000 km cu masina ,nu ma plimb la mek dupa meni-uri !

Edited by Vik71
Link to comment
Share on other sites

nu am nici o impresie si nu conteaza daca am semnalat eu primul sau nu acest aspect .

dupa jde ani de diesel si peste milion km , in mintea mea este inacceptabil ca motorul sa functioneze cu erori si sa NU stii de ele ,mai ales ca au legatura cu pornire la rece ,regenerare etc etc

pentru cei mai acizi in raspunsuri si la 11 metr,deranjati de doua litere scrise cu caps , ii informez ca in nici 3 luni s au facut deja 21.000 km cu masina ,nu ma plimb la mek dupa meni-uri !

Ok, atunci sa stii ca diesel-urile nu mai sunt ce au fost o data! ;)

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.