Jump to content

Filtru particule


Recommended Posts

nu am nici o impresie si nu conteaza daca am semnalat eu primul sau nu acest aspect .

dupa jde ani de diesel si peste milion km , in mintea mea este inacceptabil ca motorul sa functioneze cu erori si sa NU stii de ele ,mai ales ca au legatura cu pornire la rece ,regenerare etc etc

pentru cei mai acizi in raspunsuri si la 11 metr,deranjati de doua litere scrise cu caps , ii informez ca in nici 3 luni s au facut deja 21.000 km cu masina ,nu ma plimb la mek dupa meni-uri !

 

Atunci hai sa generalizam:) Iti dai seama ca ideal ar fi sa ai un meniu unde sa iti arate toate erorile pe care le are masina... un fel de self diagnose. Desigur ca ar putea face asta toti producatorii actuali dar reprezentantele, service-urile, ce ar mai face?!

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Mi ar fi placut legat de bujii si releu , o atentionare gen martor bujii aprins 5-6 sec si ,,service,,. ar fi fost de ajuns,sa stie omu ca are probleme pe una din ele sau amandoua si sa ia masuri .

Am citit cel putin 5-6 postari pe acest forum de la useri care mergeau demuuult cu releu defect mai ales si chiar cu bujii neschimbate ,amanate etc . In momentul çand am aflat de erori in nici un sfert de ora rrau comandate toate pe original + programare mecanic .

Nu suport ceva defect ,nu aman niciodata ,iau ce i mai scump

Link to comment
Share on other sites

Pana iti pierzi vremea sa expui ce erori arata si ce erori nu arata masina, iei o interfata de diagnoza si o verifici masina cand vrei.

Ai optiuni si la aplicatii pe telefonul mobil dar si pe laptop. Eu am si si. Da, sunt si variante pentru iOS, in caz ca trebuie.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

Bujiile pot redeveni incandescente (ajung la incandescenta) in timpul functionarii motorului; (sau daca vreti sa intelegeti, acele bujii au doua functii: se incing cand e prea frig afara si dar atunci cand are loc regenerarea; totul controlat/decis de ECU) pentru a trimite combustibil nears spre filtru unde vor lua foc intretinute de carburant in exces trimis acolo. Cum credeti ca ajung noxele sa fie arse la 5-600 grade Celsius?

(..am crezut ca intelegi fenomenul pana la capat..)

 

 

Eu inteleg ce vrei sa zici, dar nu cred ca acel element de 2cm incins(200gradeC) la fiecare bujie o sa ridice temperatura din catalizator, nu are cum , nu vad cum nici daca ar fii incinse la 500gradeC ... Explozile repetate din cilindri cresc temperatura in sistemul de evacuare plus injectile de diesel care apar dupa explozie (post injection) care pe urma se aprind inainte de filtruDPF din cauza temperaturii si a focului de la evacuare (un motor 6 in linie la 2000rpm are cam 100 de explozii pe secunda) crezi ca bujiile incinse mai fac o diferenta ?

 

Sa nu mai vorbim de ce stress este pe bujii sa ramana aprinse pe toata durata regenerarii (15-20minute) ...

Link to comment
Share on other sites

Eu inteleg ce vrei sa zici, dar nu cred ca acel element de 2cm incins(200gradeC) la fiecare bujie o sa ridice temperatura din catalizator, nu are cum , nu vad cum nici daca ar fii incinse la 500gradeC ... Explozile repetate din cilindri cresc temperatura in sistemul de evacuare plus injectile de diesel care apar dupa explozie (post injection) care pe urma se aprind inainte de filtruDPF din cauza temperaturii si a focului de la evacuare (un motor 6 in linie la 2000rpm are cam 100 de explozii pe secunda) crezi ca bujiile incinse mai fac o diferenta ?

 

Sa nu mai vorbim de ce stress este pe bujii sa ramana aprinse pe toata durata regenerarii (15-20minute) ...

Nu am inventat nimic din ce an explicat.

Sunt cateva topice pe pe forumurile straine care explica exact asa fenomenul.

 

Si are chiar sens; eu accept ca asa functioneaza.

 

 

Nu degeaba acel releu de bujii nu e chiar releu ci un modul de control al bujiilor!

 

Cum iti explici contaminarea uleiului cu motorina?

 

Daca ai tu vreo versiune mai reala prezinta aici..

 

Eu cred ca motorina poate ajunge arzand din cauza bujiilor si dand foc noxelor din filtru.. 500 de grade pot fi atinse relativ usor (local in cilindri) daca arzi/aprinzi in loc sa comprimi motorina. Trebuie sa existe un factor (sistem) declansator pentru ca noxele sa arda, (altul decat cel din functionarea normala..), care le-au facut sa se depuna (poate asta ti-a scapat sa consideri in ce ai spus mai sus..) in filtru. Ei l-au creat asa.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cum te ajuta bujiile ? Cand temperatura de la explozie este mai mare de cat poate genera bujia cu miezul ala de 2cm...

 

Caldura suplimentara + postinjectia data de injectoare mareste mult temperatura de ardere

Releele noi sunt avansate, daca te uiti in specificatiile lor o sa vezi trecut acolo: suport pentru postinjectie

Link to comment
Share on other sites

Nu vad de ce sa folosesti bujiile (care ele singure nu pot sa aprinda motorina, ii trebuie presiune si temperatura sa se autoaprinda) cand motorina scuipata afara din cilindru este aprinsa de explozia care o urmeaza cu foc (un element incins, chiar si un carbune nu aprinde vaporii de diesel)

 

Post injectia creste temperatura , nu bujiile ... Motorina pulverizata dupa explozie iasa pe evacuare si este aprinsa de o alta explozie si tot asa (de foarte multe ori pe secunda se repeat procesul si asa creste temperatura)

Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

https://www.bmwland.org.uk/index.php?threads/dis-will-not-allow-forced-regen-due-to-glowplug-errors.676/

 

"Since the introduction of the Diesel Particulate Filter (or DPF for short), it has never been more important to ensure that you have correctly operating glow plugs as poor performance of glow plugs has proven to be one of the causes of a DPF not being able to re-generate itself. "

http://midlanddieselsolutions.co.uk/specialist-diesel-centre/broken-glow-plug-removal

 

Si ultimul:

http://bmwgt1.com/replacing-bmw-diesel-glowplugs/

"

BMW also use an afterglow feature, which allows to glowplugs to run for a few minutes after starting to aid emission levels. What many owners don’t realise is that on cars which have a DPF (Diesel Particulate Filter) fitted, if a glowplug fails, then the DPF system will be unable to regenerate, eventually leading to more expensive problems with the particulate filter so it is wise to replace the glowplugs as soon as the failure is diagnosed."

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Raspunsurile si teoriile au fost notate ... AM o porcarie de soft ce imi arata cam toate informatile de la senzori in timp real , chir si bujiile daca sunt active si temperatura lor. O sa vad cum fac ca am mufa de LAN rupta la laptop si trebuie sa o tin cu mana, incerc sa fac o regenerare fortata si dupa sa vad cand masina intra in regenerare ce se intampla cu bujiile si cu clapeta.

 

Eu zic ca nu o sa porneasca bujiile si doar clapeta o sa isi schimbe pozitia.

 

Cam astea sunt cateva din informatile care pot sa le vad:

 

GAGE.png

 

https://imgur.com/a/IuTtn

Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

AM o porcarie de soft ce imi arata cam toate informatile de la senzori in timp real , chir si bujiile daca sunt active si temperatura lor.

Numele softului? :rolleyes:

 

... Probabil sunt si anumite conditii cand bujiile incandescente se incing - cand trebuie pornita regenerarea pentru ca masina a fost si este folosita doar in oras iar regenerarea pasiva (de autostrada..) nu este valabila ci doar cea activa.

Inca o data, nu sustin ca regenerarea se produce intotdeauna an acelasi mod.

 

Foarte probabil, ei au incercat sa gaseasca solutii pentru toate genurile/locurile unde masina este condusa...

Asa ca probabil programul acela nu va aduce cele mai bune concluzii daca nu poti simula toate posibilitatile.

 

Asa se poate explica de ce nu trebuie obligatoriu semnalizata in bord, nu e nevoi pentru ca daca masina e condusa doar extern regenerarea are loc pasiv.

 

Si pana la urma, cat de bine este sa mearga un diesel fara bujii incandescente functionale!? :frantics:

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da, este posibil sa functioneze doar intr-un anumit regim si nu sa fie regula treaba cu bujiile le fiecare regenerare.

Oricum tu sa inregistrezi si inainte sa inceapa regenerarea si in timp pana la final, ar fi de preferat sa fie motorul rece cand incepi testul.

Link to comment
Share on other sites

Dr.Gini este softul ...

 

O sa cer o regenerare fortata inainte sa pornesc motorul (el fiind rece de vineri) si o sa inregistrez de cand ies cu masina pe drum , merg in afara si dupa incerc sa intru in oras si cu regenerarea active, sa vad daca se schimba ceva cand scade viteaza si turatia.

Edited by OPaul
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Revin cu rezultate testului:

 

A fost un esec din punct de vedere technic si nu am niste date foarte concrete.

 

Programele nu pot rula in acelasi timp din cauza ca ambele se folosesc de edibas si daca merge unu alalalt nu arata nimic si invers.

Am lasat ISTA pornit sa vad cand incepe regenerarea si dupa sa comut sa vad starea bujiilor ... cand a pornit regenerarea se blocheaza programul si a trebuit restartat , intre timp a trebuie sa reduc din cauza trafficului super aglomerat, intru in program si bujiile sunt pe 0W , dar acum nu stiu daca regenerarea mai era activa...

Cine are nervi poate sa experimenteze dar eu nu mai fac 40km daca nu am un drum calumea , cu toate ca am iesit din oras era foarte aglomerat si oameni care te depasesc sa puna frana dupa 100m ca aici stau sau ca trebuie sa fac dreapta pe straduta....

Pe autostrada sau intr-un wekend merge dar asa mai bine stai acasa :D

Link to comment
Share on other sites

AM uitat ce era mai important:

0_BA572_DA_2384_467_E_886_B_D55_A4_A963675.png

 

In ultima versiune de ISTA iti zice care sunt erorile care afecteaza regenerarea...

Asa ca, lasati bujiile si aveti grija la ventilatorul electric de la radiator :D, plus senzorii de presiune, temperatura, clapeta de acceleratie si EGR.

 

Informatia este oficiala si mai presus de asta, foarte logica.

Sper ca am clarificat problema si rolul bujiilor incandescente (care sunt de cand motorul doar pentru buna pornirea la rece).(punct)

Edited by OPaul
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Deci pentru regenerare sigura trebuie indeplinite conditiile din poza, desigur..

 

Nimic, nimic despre termostat sau bujii? Cam ciudat ca mai peste tot se vorbea cel putin despre termostat..

Hmmm ;)

Sa nu fiu inteles gresit, toate cele din poza sunt de considerat, dar se pare ca aproape oricare din erorile alea se lasa cu cheltuieli mult mai mari (..doar atunci cand apar)!

 

Nu scrie nicaieri, acolo, procedeul, cum se procedeaza cu motorul pentru a declansa o regenerare??

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

cooling system

electric fan

 

nu e pornit dupa deschiderea termostatului? si e una din conditiile din poza...

Asa poate fi... numai ca, la E90 nu am vazut inca electromotor pornit o data cu deschiderea termostatului, sa .."indice" deschiderea termostatului.

Altfel spus termostatul poate sa fie deschis fara ventilator pornit.

 

Regenerarile nu au loc numai vara..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

eu mai conduc o Yeti din 2011 si am avut probleme iarna asta, unde tocmai pt ca nu se incalzea suficient de mult la mersul prin oras, dadea mesaju' de filtru umplut destul de des.

si cand intr-un final (dupa >45 min de mers) ajungea la 90 de grade si incepea regenerarea, daca o opreai, mai mergea cateva minute electroventilatorul, de zici ca erau 40 de grade afara, nu -8.

Link to comment
Share on other sites

eu mai conduc o Yeti din 2011 si am avut probleme iarna asta, unde tocmai pt ca nu se incalzea suficient de mult la mersul prin oras, dadea mesaju' de filtru umplut destul de des.

si cand intr-un final (dupa >45 min de mers) ajungea la 90 de grade si incepea regenerarea, daca o opreai, mai mergea cateva minute electroventilatorul, de zici ca erau 40 de grade afara, nu -8.

 

Cam la fel face si la Octavia 3.....2 grade afara si urla ventilatorul dar macar la ea stiu cand face regenerare pentru ca urca turatia la 1000rot/min..Am peste 3 ani de cand am Bmw si nici acum nu stiu cand face regenerare...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.