Jump to content

Filtru particule


Recommended Posts

Sunt 2 senzori de presiune, altfel nu imi explic cum poti sa ai o masuratoare precisa si sa functioneze corect sistemul...

 

Daca ai doar 1 senzor, la ce presiune il setezi sa declanseze regenerarea ? Vezi ca trebuie sa tii cont de presiunea atmosferica care se schimba zilnic in functie de vreme ,difera din loc in loc, si in functie de altitudine. Presiune atmosferica variaza cu 50-60mbar +/- fata de 0 (1000mbar) , ce este destul de mult si poate declansa asa de la sine o regenerare cand nu este cazul.

 

Asa daca sunt 2 senzori, scoti din ecuatie presiunea atmosferica (o valoare instabila de care nici nu ai nevoie) si nu mai conteaza ca acuma ai 980mbar si dupa o ora se face 1030mbar, regenerarea o sa se declanseze doar cand diferenta dintre cei 2 senzori depaseste o anumita valoare (35mbar in cazul asta).

 

DPF_mod_small.jpg

 

Negru- conducta pentru presiunea dupa filtru

Rosu - conducta pentru presiunea inaintea filtrului

Albastru - cablul de la senzorul O2/temperatura

:D

 

Cu un singur senzor nu mai aveai in ISTA valori de 10-30mb , ai fii avut presiunea atmosferica de la momentul citirii + presiunea care era inainte de filtru, o valoare de peste 1100mbar

Asa cu 2 senzori ai exact presiunea care te intereseaza, direnta dintre intrare si iesire , 5-10-20-30mbar etc.

 

Sper ca m-am facut inteles :)

Defapt este un singur senzor (presostat) care citeste presiunea din 2 puncte diferite. Diferenta de presiune dintre cele 2 tuburi actioneaza asupra unei membrane

Este explicat destul de clar in link pus de CatalinP

Edited by Madutzu25
Link to comment
Share on other sites

"A metal membrane in the differential pressure sensor converts the exhaust back pressure into a displacement. which is converted into a voltage signal by 4 pressure-sensitive resistors. The measuring range of the exhaust gas pressure sensor is -0.05 to 1.0 bar absolute; this corresponds to a voltage of 0.875 to 4.5 volts."

Un singur senzor (presostat electronic)

Link to comment
Share on other sites

Nu mai cotiti treaba , sistemul nu poate functiona cu o singura valoare , si daca e sa intram si mai in detaliu la ce a zis colegul Madutzu25 , sunt 4 senzori pana la urma (...into a voltage signal by 4 pressure-sensitive resistors) Eu am invatat la scoala ca orice dispozitiv de la care poti sa primesti o informatie (chiar si un contact ce inchide/deschide un circuit) este considerat un senzor (senzor de presiune de ex). Asa ca in acelasi ansamblu poti sa zici ca sunt 4 dispozitive (senzori) care ''citesc'' si transforma diferenta de presiune in semnale electrice.

 

PS: O rezistenta mai poate fii si un senzor de temperatura ... (conductivitatea creste si scaderea in functie de temperatura) masori conductivitatea, care scade cu 4% pe grad si se injumatateste la o incalzire de 15-20 grade (in functie de rezistenta) aceste informatii codate intr-o unitate de procesoare pot sa iti afiseze temperatura prin masurarea conductivitatii.

 

Totul depinde in functie de cat de in detaliu vreti sa priviti ''problema''

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Un contact nu poate fi un senzor, poate te refereai la un senzor de tensiune / curent care se activeaza la deschiderea / inchiderea unui circuit. Cel putin asa te invata la facultatea de electronica pe care am terminat-o :)

 

Degeaba complici lucrurile, in senzorul diferential intra 2 conducte conectate inainte si dupa DPF care misca o membrana. Aceasta la randul ei creaza presiune pe niste rezistori care isi variaza valoarea. Cum am zis de la inceput, este un SINGUR senzor care masoara o presiune DIFERENTIALA.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

...asa te invata la facultatea de electronica pe care am terminat-o :)

 

Te felicit ! Acuma ai suficent timp sa inveti electronica si technologia informatiei ...

 

Eu nu complic lucrurile , am zis ca poti sa intrii cat de mult vrei in detalii. Un singur senzor nu poate sa citeasca 2 valori simultan (ce naiba) chiar tu ai zis ca in ''ansamblul'' ala sunt mai multi rezistori, adica (senzori) ... trebuie sa ai minim 2 , unu in partea dreapta a membranei si unu in partea stanga (din cate a zis un coleg se pare ca aici sunt 4 , adica 2 pe o parte si 2 pe alta). Pana la urma in acel ''ansamblu'' (cum ai zis tu , care este unu singur) sunt mai multi rezistori , adica (senzori).

Link to comment
Share on other sites

Cate valori de presiune poti sa citesti? Una singura... asta inseamna ca este UN senzor. Acel senzor este alcatuit din mai multe componente: rezistente, amplificatoare operationale, etc. Cauta schema si o sa vezi.

O diferenta de presiune ca o valoare individuala nu prea poate fi masurata decat prin doi senzori plasati in locuri diferite (in fata si in spatele filtrului).

 

Poza de mai sus descrie asta cat se poate de clar; fie senzorii sunt montati la capatul unor tevi care se termine in fata-spatele filtrului, fie senzorii sunt direct insurubati in corpul fitrului.

De aceea chiar daca este o valoare rezultata aceasta reprezinta diferenta de presiune, este calculata/analizata de valorile citite de doi senzori.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 7 months later...

Salut!

Am vazut anunturi pe olx si firme pe farcebook care

curata dpf prin diferite metode.

Dat jos de pe masina filtrul, umplut cu substante chimice si un jet puternic de apa sau

prim metoda termica (il arde).

Firmele dau garantie 12-14 luni, si sustin o curatare de 98-99% fara limita de km.

Ce parere aveti?

Edited by Alexandrubmwe91
Link to comment
Share on other sites

In oras la mine este o masina de curatat, cica ar fi doua in toata tara. Am decis ca in caz ca voi avea vreodata probleme cu dpf, sa il curat acolo intai. pret 900 cu tot cu montat demontat. in nici un caz nu voi cumpara dpf nou. Dar , nu sunt chimist, e doar parerea mea.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut!

Am vazut anunturi pe olx si firme pe farcebook care

curata dpf prin diferite metode.

Dat jos de pe masina filtrul, umplut cu substante chimice si un jet puternic de apa sau

prim metoda termica (il arde).

Firmele dau garantie 12-14 luni, si sustin o curatare de 98-99% fara limita de km.

Ce parere aveti?

 

Eu sunt de parere ca diesel-urile nu-s facute pentru tipul de trafic din RO / Bucuresti.

Suntem verzi / eco in tara aceasta, vorbesc in numele meu, orasul Bucuresti care este pe primul loc in Europa la aglomeratie si pe locul 3 mondial.

peste 50% din masinile din Bucuresti sunt sub Euro 4 si va rog sa mai tineti cont de toate constriile de locuinte din interiorul orasului.

 

Eu unu sunt de parere ca este mai sanatos pentru masina ta sa-i faci DPF off / EGR off, daca motorul este in toate mintile lui, schimburile facute la timp, ingrijita intr-un cuvant, nu vei avea probleme.

Acum tine doar de feeling-ul tau, daca esti dispus sa platesti ~1000E pentru un filtru nou, atunci go ahead, vei sta linistit inca 200k km, dar nu-ti recomand curatarea prin incalzire, spalare si alte solutii, nu au niciun efect de lunga durata, iar de achizitionarea unui filtru aftermarket nu stiu ce sa zic, nu am idee.

 

Multam!

  • Like 2
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt de parere ca diesel-urile nu-s facute pentru tipul de trafic din RO / Bucuresti.

Suntem verzi / eco in tara aceasta, vorbesc in numele meu, orasul Bucuresti care este pe primul loc in Europa la aglomeratie si pe locul 3 mondial.

peste 50% din masinile din Bucuresti sunt sub Euro 4 si va rog sa mai tineti cont de toate constriile de locuinte din interiorul orasului.

 

Eu unu sunt de parere ca este mai sanatos pentru masina ta sa-i faci DPF off / EGR off, daca motorul este in toate mintile lui, schimburile facute la timp, ingrijita intr-un cuvant, nu vei avea probleme.

Acum tine doar de feeling-ul tau, daca esti dispus sa platesti ~1000E pentru un filtru nou, atunci go ahead, vei sta linistit inca 200k km, dar nu-ti recomand curatarea prin incalzire, spalare si alte solutii, nu au niciun efect de lunga durata, iar de achizitionarea unui filtru aftermarket nu stiu ce sa zic, nu am idee.

 

Multam!

Si ce se intampla daca ceea ce e mai sanatos pentru masina este daunator pentru oameni, care traiesc in Bucuresti, si alte orase, care detin sau detin autoturisme? Ii sacrificam si pe ei pentru binele motoarelor? Nu vei avea probleme in sensul intretinerii motorului, dar muti problemele in plamanii locuitorilor???Mai incearca un test: fa un dus, ia dimineata o camasa alba pe tine, si plimba-te o zi prin Bucuresti,Sofia, Varsovia,Berlin, Paris, Copenhaga,Riga....o sa observi niste diferente pe guler, care chiar daca nu le constientizezi, se regasesc si in plamani (si nu e numai praf de la constructii).

Este adevarat ca diesel-ul nu este cel mai indicat pentru traficul urban, unde poate dpdv al sanatatii locuitorilor, sunt mai indicate vehicule electrice, hibrid, ca exista multe probleme in a renunta la autovehicule (vezi problemele transportului in comun insuficient), cat si considerentele economice (nicaieri nu isi permite lumea sa cumpere autovehicule noi/hibride, la fel cum este adevarat ca nu e obligatoriu ca toata lumea sa detina o masina), insa din cate stiu, un autoturism cu alimentare benzina/gpl cu norma de poluare euro 5/6 este preferabil unui diesel cu dpf off.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.