Jump to content

Filtru particule


Recommended Posts

Si ce se intampla daca ceea ce e mai sanatos pentru masina este daunator pentru oameni, care traiesc in Bucuresti, si alte orase, care detin sau detin autoturisme? Ii sacrificam si pe ei pentru binele motoarelor? Nu vei avea probleme in sensul intretinerii motorului, dar muti problemele in plamanii locuitorilor???Mai incearca un test: fa un dus, ia dimineata o camasa alba pe tine, si plimba-te o zi prin Bucuresti,Sofia, Varsovia,Berlin, Paris, Copenhaga,Riga....o sa observi niste diferente pe guler, care chiar daca nu le constientizezi, se regasesc si in plamani (si nu e numai praf de la constructii).

Este adevarat ca diesel-ul nu este cel mai indicat pentru traficul urban, unde poate dpdv al sanatatii locuitorilor, sunt mai indicate vehicule electrice, hibrid, ca exista multe probleme in a renunta la autovehicule (vezi problemele transportului in comun insuficient), cat si considerentele economice (nicaieri nu isi permite lumea sa cumpere autovehicule noi/hibride, la fel cum este adevarat ca nu e obligatoriu ca toata lumea sa detina o masina), insa din cate stiu, un autoturism cu alimentare benzina/gpl cu norma de poluare euro 5/6 este preferabil unui diesel cu dpf off.

 

Cu riscul de a primi injuraturi, iti spun ca tu esti doar o picatura intr-un ocean.

Si iti dau dreptate, schimbarea trebuie sa vina odata cu noi! dar pana una alta vom continua sa facem DPF OFF si vom continua sa aducem masini non euro in aceasta minunata tara. ;)

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

peste 50% din masinile din Bucuresti sunt sub Euro 4

 

(...)

 

Eu unu sunt de parere ca este mai sanatos pentru masina ta sa-i faci DPF off / EGR off, daca motorul este in toate mintile lui, schimburile facute la timp, ingrijita intr-un cuvant, nu vei avea probleme.

 

diesel fara DPF si fara EGR (si fara swirl flaps) e maxim euro 2, dpdv al emisiilor de funingine, care in romania nu se testeaza - inca - la ITP dar care sunt luate in considerare la incadrarea EURO x. de NOx nici nu vreau sa ma gandesc...

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cand se va reglementa si la noi situatia emisiilor la masini si se vor impune restrictii in marile orase, tot noi (care am transformat masinile in niste cazane pe roti) o sa avem gura mare...

 

Fac pariu cu oricine ca luam 10 masini aleatoriu din Bucuresti, Cluj, Timi, nu conteaza si 9 din ele NU trec ITPul din Austria sau Elvetia!

Si nu ma refer numai la noxe de la DPF off si alte magarii romanesti, ci si la stopuri/faruri fisurate, becuri arse, rugina, faruri care bat in varful pomului, frana de mana 30%, probleme la directie, s.a.m.d.

 

Daca ti-ai cumparat o masina si nu-ti permiti sa o intretii la un nivel minim de baza, nu cum scrie la carte, atunci renunta la ea si ia-ti una de nivelul tau!

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Din cate am auzit ,in Germania,daca cumperi filtru nou ,iti cer filtrul vechi la schimb .

De ce fac asta ? Il curata ,reconditioneaza si il vand mai departe ,logic .

Deci curatarea e ok ,parea mea .

 

sunt multe piese care se vand cu cea veche la schimb , in general ramane doar carcasa , rmfd asta inseamna ca totul e nou mai putin carcasa , doar nu iti inchipui ca bmw curata filtrele si le vinde ca noi dupa , probabil il desfac schimba miezul si aia e , poti sa spui ca e nou , elementul filtrant , daca desfaci vreun dpf ai sa vezi ca e ca un cartus il scoti si la revedere

Link to comment
Share on other sites

Din cate am auzit ,in Germania,daca cumperi filtru nou ,iti cer filtrul vechi la schimb .

De ce fac asta ? Il curata ,reconditioneaza si il vand mai departe ,logic .

Deci curatarea e ok ,parea mea .

Ma indoiesc ca doar il curata.

Mai probabil il trimit inapoi la fabrica sa il topeasca si sa il faca din nou alta sita..

"Fagurele" la care ma refer mai sus este o compozitie speciala de materiale [care trebuie sa reziste probabil la temperaturi de 1000 de grade Celsius (daca, cam 600 masoara senzorul.. la regenerare)] la mijlocul lui..

De aceea pretul lui nou este atat de mare; ce vanzator serios isi permite sa vanda asa ceva, la pret nou, doar curat de cine stie cine!?

Cel mai probabil este reprodus, ca reciclarea hartiei..

 

(sorry Myx, chiar nu am citit ce ai spus, suntem pe aceiasi idee ;) )

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Din cate am auzit ,in Germania,daca cumperi filtru nou ,iti cer filtrul vechi la schimb .

De ce fac asta ? Il curata ,reconditioneaza si il vand mai departe ,logic .

Deci curatarea e ok ,parea mea .

 

Intr-un stat sanatos la cap si cu atentie mare pentru mediu, tot gunoiul este impartit si fiecare categorie de gunoi se recicleaza sau se distruge.

Si atunci este logic ca DPF-ul vechi sa NU ramana in posesia ta pentru ca trebuie sa urmeze un proces de distrugere special.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da ,dar nu poti lua filtru nou fara sa dai garantie ,garantie care ti se returneaza in momentul care il aduci pe al tau si i se face o inspectie,nu trebuie sa fie spart,cu urme de sudura,indoit etc etc

Deci : 8000-9000 lei sau depinde de model + garantie !

Edited by Vik71
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Intr-un stat sanatos la cap si cu atentie mare pentru mediu, tot gunoiul este impartit si fiecare categorie de gunoi se recicleaza sau se distruge.

Si atunci este logic ca DPF-ul vechi sa NU ramana in posesia ta pentru ca trebuie sa urmeze un proces de distrugere special.

Pe același principiu funcționeazĂŁ reciclarea bateriilor; din acest motiv o baterie noua se vinde cu bateria veche la schimb

Link to comment
Share on other sites

Intr-un stat sĂŁnĂŁtos nu trebuie sĂŁ ți se permitĂŁ/dea voie sĂŁ faci dpf off și nici aceste ,,servicii,, sĂŁ fie ultra excesiv promovate inclusiv pe forumurile auto de marca etc .am pĂŁțit o odatĂŁ cu unul ( dpf) la alt model auto ,am cheltuit ceva bani la vremea aia dar m am ambiționat si tot nu l am anulat,nici acum NU regret.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Te-ai ambitionat tu si cu altele si nu a fost in favoarea ta ..:))

 

Incurajez ce spui aici "Intr-un stat sănătos nu trebuie să ți se permită/dea voie să faci dpf off și nici aceste ,,servicii,, să fie ultra excesiv promovate inclusiv pe forumurile auto de marca etc"

 

Insa pana nu e clar si raspicat pentru toata lumea, nu ma conformez.

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Intr-un stat sănătos nu trebuie să ți se permită/dea voie să faci dpf off și nici aceste ,,servicii,, să fie ultra excesiv promovate inclusiv pe forumurile auto de marca

 

Este si aici pe forum asa ceva?

 

LE: am gasit - link

Si din cate observ e liber in continuare pe forum sa promoveze asta ...

Edited by Risti
Link to comment
Share on other sites

La dpf nu a fost ambitie a fost neștiințĂŁ la vremea aia ,altĂŁ marcĂŁ.

Dpf ul se regenera la 1000 rot/min și eu nu știam și o opream.producĂŁtorul NU specifica nici macar in cartea de intreținere in ce constĂŁ regenerarea și cum se realizeazĂŁ etc etc dar știa sĂŁ mĂŁsluiascĂŁ / fure cu ,,softuri minune,, pe mașinĂŁ .se știe despre cine e vorba !! Da ,nu regret nimic sunt mulțumit cĂŁ am dpf pe mașinĂŁ și știu cum sĂŁ l ĂŽntrețin ,la fel si la bmw .aia cu ambiția cu destribuția :) da ,nici aia NU regret. Imi pare rĂŁu cĂŁ ,cat s a lucrat la motor nu i am fĂŁcut vant la dpf la curĂŁțat,nu mi am dat seama .

DA ,sunt modalitĂŁți de ĂŽntreținere a filtrului de particule pentru ai prelungi ,,viața,,.eu le aplic .

Link to comment
Share on other sites

Fapta DPF off nu poate fi eliminata pana RAR-ului nu i se da puterea de a-ti lua certificatul de inmatriculare si eventual amenda serioasa.

Si sa primesti certificatul doar cand pui DPF-ul inapoi cu testul facut de poluare conform normei fabricantului!

Sa vezi dupa aceea cum se linistesc toti.

 

(de ce sa iti iei diesel, daca nu stii cand sa il folosesti? :frantics: ..sau nu stii cum Sa Ai Grija De Un Lucru In Plus - DPF!?)

 

:offtopic: (pentru "incurajare", sa mai zic ca BMW diesel NU prea e BMW?)

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

doar 5 km.

 

 

Cat este 5k km?

 

Pentru ala care mi-a dat "minus" la postarea anterioara, ii reamintesc asta [stiu ca are legatura cu DPF off, dar poate unii nu vad importanta DPF-ului]:

Mai intai ma ventilez pe aici ca am boala pe astia care dau jos dpf-u. Dpf-u nu e pus ca sa mearga masina mai incet sau ca sa tot dai bani pe turbo cum "zice" unii. E pus acolo pentru ca motoarele diesel cand ard motorina emit niste particule de funingine care provoaca cancer pulmonar. Cei mai susceptibili sunt copiii mici la particulele alea. Asa ca astia care va dati jos filtrele pe la mesteri va omorati copiii cu mana voastra. Orice alte argumente sunt nule si daca nici asta nu va doare va meritati soarta.

DPF-ul il SCHIMBI, nu-l cureti, pentru a fi eficient in ceea ce trebuie sa faca!!!

Edited by Risti
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

VĂŁ salut! Am e90 320d, 2005, 260000km.

Ăn bord ĂŽmi spune cĂŁ DPF-ul mai duce 140000km.Teava de eșapament este albĂŁ, motorul trage f.bine. La o verificare de rutinĂŁ a turbinei am vĂŁzut cĂŁ are un mic joc ĂŽn ax. Mașina este automatĂŁ, nu merg subturat, iar dupĂŁ un drum lung o las 1-2 minute la relanti. Are rost sĂŁ verific Dpf-ul( adicĂŁ sa-l dau jos) sau ĂŽl las ĂŽn pace? VĂŁ mulțumesc. P.s.- turbina are 4 ani de când a fost refĂŁcutĂŁ ( 70000km intre timp)

Edited by falkirk
Link to comment
Share on other sites

Nu rezolvi mare lucru. 5-10k km, poate.

Mai bine faci un efort si il schimbi cu unul nou!

 

Ce-mi plac chestiile nedocumentate ...

 

Asa arata un dpf curatat cum trebuie.

post-25976-0-51552700-1548418385_thumb.jpg

 

La momentul curatarii, masina avea 191.000 km.

La momentul testarii, masina avea 243.000 km.

Masina nu scoate fum, are teava de esapament curata, etc

 

Testarea este facuta de mine, existau ingrijorari din cauza mersului in oras (80%).

 

Din cate vad eu, aia 10.000 km au fost depasiti de 5 ori si dpf-ul inca mai poate mult.

Edited by Graveworm
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.