Jump to content

Consum de combustibil


octavian

Recommended Posts

Pff, ne-ai luminat! Incearca totusi sa scrii si cu litere colorate, poate in felul asta nu mai auzim de tine o vreme :)

 

LE: ca sa nu mai fiu rautacios, toata lumea stie ca atat din cauza frigului cat si din cauza COMPOZITIEI cauciucului de iarna, consumul e mai mare.

 

 

Eu nu stiam explicatia legata de compozitia cauciucului si consum.

Acum se explica de ce mi-a crescut consumul! Nu e doar din cauza frigului ci si a cauciucurilor de iarna!

Link to comment
Share on other sites

BUN ! Dar discutand ''inginereste'' :) daca ai cauciucuri cu aderenta mai buna...ajungi mai repede la viteza dorita. Cele de iarna nu mai aluneca precum cele de vara. Si atunci...acea secunda castigata se traduce prin consum mai putin. Vara este alta poveste. Pe timp rece anvelopa de iarna este la fel de ''dura'' precum o anvelopa de vara pe timp cald.
Link to comment
Share on other sites

tu ai impresia ca daca impingi un cauciuc intr-un tunel vidat (sa nu il influenteze rezistenta aerodinamica ) ala merge din inertie 100 de ani ? normal ca opune rezistenta la inaintare ...si cu cat e mai moale si mai deformabil si rezistenta e mai mare. Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

DOMI: zi-i cum vrei, coeficientul aerodinami are legatura cu forta de inaintare,cand forbesti despre materialul din care e facut cauciucul vorbesti despre coeficientul de frecare "miu"... adica de un parametru din forta de frecare :). Le poti intoarce cat vrei, daca vorbim lucruri exacte, atunci hai sa vorbim corect, daca vorbim povesti babesti atunci spune asa si iti dau pace.
Link to comment
Share on other sites

nu are nici o legaura coeficientul de frecare cu rezistenta la inaintare in discutia asta. coeficientul de frecare ajuta la transferul fortei si rezistenta la inaintare e forta care i se opune. Rezistenta la inaintare provine de la rezistenta aerodinamica, care creste cu patratul vitezei si rezistenta produsa de cuciucuri, mai mica dar nu insignifianta. Ti-am propus modelul unei roti impinse intr-un tunel vidat ca sa scot din ecuatie rezistenta aerodinamica a cauciucului si sa iti dai seama de ce e vorba. Cauciucul cand ruleaza pe o suprafata se deformeaza incontinuu iar asta contribuie la rezistenta la inaintare. NU am timp acu sa iti fac o schita in paint. Daca nu intelegi te rog fa cum ti-am spus, da un impuls unei roti intr-un tunel vidat si dute si ia premiul Nobel pentru fizica ca ai inventat un perpeetum mobile...
Link to comment
Share on other sites

eu la 318 i am 9% pe bc !

Si eu la fel (in meniul ascuns, ca n-am maneta cu BC) si nu inteleg de ce. Ca masina consuma 12 la pompa, in oras. Chiar asa mare eroare sa aiba computeru?

 

nu are nici o legaura coeficientul de frecare cu rezistenta la inaintare in discutia asta. coeficientul de frecare ajuta la transferul fortei si rezistenta la inaintare e forta care i se opune. Rezistenta la inaintare provine de la rezistenta aerodinamica, care creste cu patratul vitezei si rezistenta produsa de cuciucuri, mai mica dar nu insignifianta. Ti-am propus modelul unei roti impinse intr-un tunel vidat ca sa scot din ecuatie rezistenta aerodinamica a cauciucului si sa iti dai seama de ce e vorba. Cauciucul cand ruleaza pe o suprafata se deformeaza incontinuu iar asta contribuie la rezistenta la inaintare. NU am timp acu sa iti fac o schita in paint. Daca nu intelegi te rog fa cum ti-am spus, da un impuls unei roti intr-un tunel vidat si dute si ia premiul Nobel pentru fizica ca ai inventat un perpeetum mobile...

Vezi ca le incurci. Forta de frecare e aia care apare in punctul de contact dintre 2 suprafete si are sens opus fata de miscarea obiectului care se deplaseaza. Tu, cand spui "coeficient de frecare" cred ca te referi cumva la aderenta cauciucului. Ideea e clara: consumul creste iarna atat din cauza frigului (motorul merge rece cel putin 10 minute, la plecarea de pe loc) cat si din cauza cauciucurilor. Cauciucurile de iarna sunt facute dintr-un material mai moale. Tocmai d-aia cand verifici un cauciuc de iarna sa vezi daca nu cumva e prea batran, incerci sa bagi unghia in el, si daca nu intra inseamna ca a imbatranit. Una e sa invarti o bila de plastic si alta e sa invarti una din coca, nu?

Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

1 Forta de rezistenţa la rulare - copy-paste dupa un curs de dinamica autovehiculelor.

 

Rezistenaţa la rulare ( Rr ) este oforţă cu acţiune permanentă la rularea roţilor pe cale, de sens opus sensului deplasării autovehiculului.

 

Cauzele fizice ale acestei rezistenţe la ĂŽnaintare sunt: deformarea cu histerezis a pneului, frecări superficiale ĂŽntre pneu şi cale, frecările din lagărele roţii, deformarea căiide rulare, percuţia dintre elementele pneului şi microneregularităţile căii, efectul de ventuză produs de profilele cu contur ĂŽnchis pe banda de rulare etc. (subliniat sunt aspectele care ne intereseaza legate de particularitatile constructive ale pneului)

 

Faţă de cauzele determinate, rezistenţa la rulare depinde de un număr mare de factori de influenţă, printre caresemnificativi sunt: construcţia pneului, viteza de deplasare, presiunea aerului din pneu, forţele şi momentele ce acţionează asupra roţii.

 

Deci exista o diferenta intre pneuri fie ele si cele de vara, diferenta este data de profil si de proprietatile anvelopei, astfel in comert sunt destule variante le stiti, nu specific aici.

 

De aceea exista producatori de top si restul... cu atat mai mult difera aderenta si rezistenta la inaintare a unui autovehicul cu anvelope de iarna pana la urma asta este sarcina anvelopei sa asigure o aderenta sporita pe un carosabil cu aderenta precara.

 

Dar!!!!! Consumul nu poate fi influentat determinant de tipul anvelopei, mult mai importante in ecuatie sunt, temperatura ambientala cu cat scade temperatura va creste consumul, fie si numai daca ne gandim ca motorul se incalzeste mai greu si ajunge la temperatura de lucru mai tarziu. In zilele cu drumuri acoperite cu polei sau zapada consuma in plus datorita lipsei de aderenta, roata se invarte in gol.

 

Iarna nu e ca vara! nu se stie doar ne-a spus-o Base de atata timp.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

nu are nici o legaura coeficientul de frecare cu rezistenta l. Cauciucul cand ruleaza pe o suprafata se deformeaza incontinuu iar asta contribuie la rezistenta la inaintare. ...

Vezi ca le incurci. Forta de frecare e aia care apare in punctul de contact dintre 2 suprafete si are sens opus fata de miscarea obiectului care se deplaseaza. Tu, cand spui "coeficient de frecare" cred ca te referi cumva la aderenta cauciucului. Ideea e clara: consumul creste iarna atat din cauza frigului (motorul merge rece cel putin 10 minute, la plecarea de pe loc) cat si din cauza cauciucurilor. Cauciucurile de iarna sunt facute dintr-un material mai moale. Tocmai d-aia cand verifici un cauciuc de iarna sa vezi daca nu cumva e prea batran, incerci sa bagi unghia in el, si daca nu intra inseamna ca a imbatranit. Una e sa invarti o bila de plastic si alta e sa invarti una din coca, nu?

Pai ce incurc ? citeste cu atentie ce am scris, am zis exact acelasi lucru, ca forta de frecare nu e conectata direct de rezistenta la inaintare si am zis ca apare o rezistenta datorita deformarii cauciucurilor in primul rand. Exact ce ai zis tu cu exemplul cu bila de coca ...

Bineinteles ca mai sunt 1 mil de factori care apar, dar intr-un model simplificat majoritatea rezistentei de acolo provine, aerodinamica si cauciucuri....

Link to comment
Share on other sites

1 Forta de rezistenĂža la rulare - copy-paste dupa un curs de dinamica autovehiculelor.

 

RezistenaÞa la rulare ( Rr ) este oforÞã cu acÞiune permanentã la rularea roÞilor pe cale, de sens opus sensului deplasãrii autovehiculului.

 

Cauzele fizice ale acestei rezistenĂže la ĂŽnaintare sunt: deformarea cu histerezis a pneului, frecĂŁri superficiale ĂŽntre pneu Âşi cale, frecĂŁrile din lagĂŁrele roĂžii, deformarea cĂŁiide rulare, percuĂžia dintre elementele pneului Âşi microneregularitĂŁĂžile cĂŁii, efectul de ventuzĂŁ produs de profilele cu contur ĂŽnchis pe banda de rulare etc. (subliniat sunt aspectele care ne intereseaza legate de particularitatile constructive ale pneului)

 

FaÞã de cauzele determinate, rezistenÞa la rulare depinde de un numãr mare de factori de influenÞã, printre caresemnificativi sunt: construcÞia pneului, viteza de deplasare, presiunea aerului din pneu, forÞele ºi momentele ce acÞioneazã asupra roÞii.

 

Deci exista o diferenta intre pneuri fie ele si cele de vara, diferenta este data de profil si de proprietatile anvelopei, astfel in comert sunt destule variante le stiti, nu specific aici.

 

De aceea exista producatori de top si restul... cu atat mai mult difera aderenta si rezistenta la inaintare a unui autovehicul cu anvelope de iarna pana la urma asta este sarcina anvelopei sa asigure o aderenta sporita pe un carosabil cu aderenta precara.

 

Dar!!!!! Consumul nu poate fi influentat determinant de tipul anvelopei, mult mai importante in ecuatie sunt, temperatura ambientala cu cat scade temperatura va creste consumul, fie si numai daca ne gandim ca motorul se incalzeste mai greu si ajunge la temperatura de lucru mai tarziu. In zilele cu drumuri acoperite cu polei sau zapada consuma in plus datorita lipsei de aderenta, roata se invarte in gol.

 

Iarna nu e ca vara! nu se stie doar ne-a spus-o Base de atata timp.

Sigur, iarna nu-i ca vara ,dar atunci cand patineaza masina inregistreaza km de rulare , deci asta nu este in avantajul consumului mare si deci nu se pune,raman temperetura saczuta si profilul anvelopei ,presiunea sa o punem normala in toate cazurile (iarna si vara).

Link to comment
Share on other sites

Intre timp am zis sa lamuresc si treaba cu fortele sa fie clar, ingineresc explicate:

 

post-23376-1259834190_thumb.jpg

 

Ra- rezistenta aerodinamica

 

Rrul=Rrul1+Rrul2 - rezistenta totala la rulare

 

Ri1 si Ri2 - reprezinta rezistenta generata de inertia rotilor si a pieselor in miscare de rotatie => Rdr=Ri1+Ri2; Rdr - rezistenta totala datorata pieselor in misc. de rotatie.

 

Rdt- forta de inertie a masei in miscare de tranzlatie.

 

Rp= Ga sin alfap

 

Ecuatia de echilibru este:

 

Ft= Rrul+Rp+Ra+(Rdt+Rdr) si devine Ft= Rrul+Rp+Ra+Rd - bilantul de tractiune aa autovehiculului deci Ft-forta de tractiune trebuie sa fie mai mare ca suma rezistentelor pentru ca un autovehicul sa se deplaseze.

 

Clar?

 

 

 

 

 

 

1 Forta de rezistenĂža la rulare - copy-paste dupa un curs de dinamica autovehiculelor.

 

RezistenaÞa la rulare ( Rr ) este oforÞã cu acÞiune permanentã la rularea roÞilor pe cale, de sens opus sensului deplasãrii autovehiculului.

 

Cauzele fizice ale acestei rezistenĂže la ĂŽnaintare sunt: deformarea cu histerezis a pneului, frecĂŁri superficiale ĂŽntre pneu Âşi cale, frecĂŁrile din lagĂŁrele roĂžii, deformarea cĂŁiide rulare, percuĂžia dintre elementele pneului Âşi microneregularitĂŁĂžile cĂŁii, efectul de ventuzĂŁ produs de profilele cu contur ĂŽnchis pe banda de rulare etc. (subliniat sunt aspectele care ne intereseaza legate de particularitatile constructive ale pneului)

 

FaÞã de cauzele determinate, rezistenÞa la rulare depinde de un numãr mare de factori de influenÞã, printre caresemnificativi sunt: construcÞia pneului, viteza de deplasare, presiunea aerului din pneu, forÞele ºi momentele ce acÞioneazã asupra roÞii.

 

Deci exista o diferenta intre pneuri fie ele si cele de vara, diferenta este data de profil si de proprietatile anvelopei, astfel in comert sunt destule variante le stiti, nu specific aici.

 

De aceea exista producatori de top si restul... cu atat mai mult difera aderenta si rezistenta la inaintare a unui autovehicul cu anvelope de iarna pana la urma asta este sarcina anvelopei sa asigure o aderenta sporita pe un carosabil cu aderenta precara.

 

Dar!!!!! Consumul nu poate fi influentat determinant de tipul anvelopei, mult mai importante in ecuatie sunt, temperatura ambientala cu cat scade temperatura va creste consumul, fie si numai daca ne gandim ca motorul se incalzeste mai greu si ajunge la temperatura de lucru mai tarziu. In zilele cu drumuri acoperite cu polei sau zapada consuma in plus datorita lipsei de aderenta, roata se invarte in gol.

 

Iarna nu e ca vara! nu se stie doar ne-a spus-o Base de atata timp.

Sigur, iarna nu-i ca vara ,dar atunci cand patineaza masina inregistreaza km de rulare , deci asta nu este in avantajul consumului mare si deci nu se pune,raman temperetura saczuta si profilul anvelopei ,presiunea sa o punem normala in toate cazurile (iarna si vara).

 

 

Exact! dar practic km inregistrati nu te incalzesc prea mult daca tu in loc sa faci 200 de km intre 2 puncte ai facut 300km pe BC inseamna ca ai consumat mai putin sau inseamna ca in rezervor ti-a scazut nivelul mult pesete asteptari?

Link to comment
Share on other sites

eu la 318 i am 9% pe bc !

Si eu la fel (in meniul ascuns, ca n-am maneta cu BC) si nu inteleg de ce. Ca masina consuma 12 la pompa, in oras. Chiar asa mare eroare sa aiba computeru?

 

nu are nici o legaura coeficientul de frecare cu rezistenta la inaintare in discutia asta. coeficientul de frecare ajuta la transferul fortei si rezistenta la inaintare e forta care i se opune. Rezistenta la inaintare provine de la rezistenta aerodinamica, care creste cu patratul vitezei si rezistenta produsa de cuciucuri, mai mica dar nu insignifianta. Ti-am propus modelul unei roti impinse intr-un tunel vidat ca sa scot din ecuatie rezistenta aerodinamica a cauciucului si sa iti dai seama de ce e vorba. Cauciucul cand ruleaza pe o suprafata se deformeaza incontinuu iar asta contribuie la rezistenta la inaintare. NU am timp acu sa iti fac o schita in paint. Daca nu intelegi te rog fa cum ti-am spus, da un impuls unei roti intr-un tunel vidat si dute si ia premiul Nobel pentru fizica ca ai inventat un perpeetum mobile...

Vezi ca le incurci. Forta de frecare e aia care apare in punctul de contact dintre 2 suprafete si are sens opus fata de miscarea obiectului care se deplaseaza. Tu, cand spui "coeficient de frecare" cred ca te referi cumva la aderenta cauciucului. Ideea e clara: consumul creste iarna atat din cauza frigului (motorul merge rece cel putin 10 minute, la plecarea de pe loc) cat si din cauza cauciucurilor. Cauciucurile de iarna sunt facute dintr-un material mai moale. Tocmai d-aia cand verifici un cauciuc de iarna sa vezi daca nu cumva e prea batran, incerci sa bagi unghia in el, si daca nu intra inseamna ca a imbatranit. Una e sa invarti o bila de plastic si alta e sa invarti una din coca, nu?

 

 

Si BC meu are eroare. La mine indica aprox cu 1,5L/100km in minus fata de consumul inregistrat la pompa prin metota "plin-plin". Cea mai mica eroare a fost de 1L iar cea mai mare 1,7L (5 calcule consecutive, distanta aprox. 5000km, vara intre lunile mai si septembrie)

O eroarea de 3 litri e putin cam mare, media pare sa fie 2 litri (cam asa reiese din ceea ce se spune pe forum).

Link to comment
Share on other sites

Si BC meu are eroare. La mine indica aprox cu 1,5L/100km in minus fata de consumul inregistrat la pompa prin metota "plin-plin". Cea mai mica eroare a fost de 1L iar cea mai mare 1,7L (5 calcule consecutive, distanta aprox. 5000km, vara intre lunile mai si septembrie)

O eroarea de 3 litri e putin cam mare, media pare sa fie 2 litri (cam asa reiese din ceea ce se spune pe forum).

Inca o data:eu nu am maneta cu BC si nu sunt sigur ca consumul care-l arata functiile ascunse este acelasi cu cel pe care il arata prin apasarea butonului de pe semnalizator. Cel din functiile ascunse nu se poate reseta, si nu stiu pe ce distanta e calculat.

 

diferenta de 3 litri poate sa apara in cazul unei masini cu o cutie automata. daca mai si merge cu clima pornita 100 % diferenta sare de 3 L

N-am automata si nu merg cu clima non-stop. Parca i-am auzit pe mai multi aici pe forum cu aceasta diferenta (la functiile ascunse).

 

mama ce explicatii aici... :) orice masina consuma cat ii trebe , mai mult nu ia sigur :lol:

Indraznesc sa te contrazic: daca o masina ar consuma cat i-ar trebui, ar rezulta un consum mult mai redus.Este cunoscut faptul ca nici macar motoarele actuale nu sunt capabile de a arde benzina in proportie de 100%.

Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.