Jump to content

Consum de combustibil


octavian

Recommended Posts

Metoda simpla de calcul pentru consum. Mergi pana se aprinde becul si in acel moment resetezi km. te duci la peco si alimentezi o cantitate oarecare si pastrezi bonul. Mergi din nou pana se aprinde becul. Cand s-a aprins notezi km si calculezi consumul cu regula de 3 simpla.

E acelasi lucru daca iei ca reper o anumita liniuta de pe cadran, nu neaparat becul. Eu de obicei fac plin-plin si am observat ca acul este foarte precis. De multe ori am estimat consumul dupa ac, si cand am aplicat regula de 3 la urmatorul plin mi-a dat un rezultat foarte apropiat.

Link to comment
Share on other sites

Metoda ''plin cu plin'' este cu atat mai exacta cu cat se reface plinul dupa un numar mai mare de km. Daca faci dupa 100km plinul ce ai aflat ??? Poate a fost traficul mai liber sau mult mai aglomerat ca altadata. Daca faci plinul dupa 700km...deja dispar mai multe variabile.

 

Daca citesti kilometrajul in momentul in care se aprinde becul, si citesti apoi iar urmatoarea data cand se aprinde [evident ca intre timp ai alimentat cu o anumita cantitate de combustibil :)]...nu cred ca este in regula. Cine stie de ce si cand se aprinde becul rosu ???

 

Cateodata mergi zeci de km pana se misca acul din dreptul unui reper de pe indicatorul de combustibil. Ati vazut ca daca faci un drum mai lung, oprind/pornind masina acul indica intotdeauna mai putin decat inainte de a opri masina. Am vazut BMW'uri la care dupa ce faceam plinul...mergeam aproape 100km pe autostrada si doar apoi incepea sa scada acul spre 0.

Link to comment
Share on other sites

Metoda ''plin cu plin'' este cu atat mai exacta cu cat se reface plinul dupa un numar mai mare de km. Daca faci dupa 100km plinul ce ai aflat ??? Poate a fost traficul mai liber sau mult mai aglomerat ca altadata. Daca faci plinul dupa 700km...deja dispar mai multe variabile.

 

Daca citesti kilometrajul in momentul in care se aprinde becul, si citesti apoi iar urmatoarea data cand se aprinde [evident ca intre timp ai alimentat cu o anumita cantitate de combustibil :)]...nu cred ca este in regula. Cine stie de ce si cand se aprinde becul rosu ???

 

Cateodata mergi zeci de km pana se misca acul din dreptul unui reper de pe indicatorul de combustibil. Ati vazut ca daca faci un drum mai lung, oprind/pornind masina acul indica intotdeauna mai putin decat inainte de a opri masina. Am vazut BMW'uri la care dupa ce faceam plinul...mergeam aproape 100km pe autostrada si doar apoi incepea sa scada acul spre 0.

Ai foarte mare dreptate! Treaba cu acul care indica mai putin decat inainte de a opri masina am "experimentat-o" eu chiar putin mai devreme... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Am vazut BMW'uri la care dupa ce faceam plinul...mergeam aproape 100km pe autostrada si doar apoi incepea sa scada acul spre 0.

Eu am un prieten cu un passat tdi care pateste asa. Merge mai mult de 100 km dupa ce alimenteaza si abia apoi incepe sa scada acul de la plin. Prima oara a crezut ca s-a stricat indicatorul. La mine e foarte precis. Singura chestie pe care am remarcat-o este ca uneori (mai ales dupa stationari de 2-3 zile) cand pornesc, acul arata cu 10-15 litri mai mult. Dar in urmatoarele 5-10 minute revine. Mi s-a intamplat de vreo 2 ori.

 

Si daca tot e vorba de indicatorul de benzina, pe vremea cand aveam dacia, veneam spre casa, acul de la benzina era gata gata sa se aprinda. Nenorocul meu a fost ca eram pe Vitan Barzesti (urcam spre spital). Mi s-a oprit motorul :). Din cauza ca eram in panta, benzina s-a dus gramada intr-un "colt" al rezervorului si n-a mai putut sa traga. Inca ma mai bantuie, cand sunt in aceeasi situatie cu bmw-ul. Dar, din fericire, se pare ca bmw-ul este "putin" mai destept.

Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

un nou consum...10.3%.

tre sa fi foarte fericir sa ai un consum asa mic la motor de 2.5L , cred ca orice dizelist ar fi invidios pe tine si pe maisna ta :)

ce viteza medie ai la BC?

hai mai ema ca se poate :lol:

 

eu am 12% acum cu ceva alergare pe Cheia si in zona Bran Moieciu in rest Bucharest ore decente viteza medie 25km/h

 

apropo de performante http://guildhouse.net/BMW330Ci/

 

 

din pacate multe masini la noi sunt destul de neintretinute

 

PS:-am vazut ca M54 cu km putini stau destul de bine la consum,oricum consumul e ultimul lucru la care ma gandesc

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

un nou consum...10.3%.

tre sa fi foarte fericir sa ai un consum asa mic la motor de 2.5L , cred ca orice dizelist ar fi invidios pe tine si pe maisna ta :)

ce viteza medie ai la BC?

hai mai ema ca se poate :lol:

 

eu am 12% acum cu ceva alergare pe Cheia si in zona Bran Moieciu in rest Bucharest ore decente viteza medie 25km/h

 

apropo de performante http://guildhouse.net/BMW330Ci/

 

 

din pacate multe masini la noi sunt destul de neintretinute

 

PS:-am vazut ca M54 cu km putini stau destul de bine la consum,oricum consumul e ultimul lucru la care ma gandesc

am schimbat toate filtrele, ulei bmw 5w30,bujii NGK...s-a mai redus consumul si din cauza asta...dar ce ma intereseaza mai mult e sa nu am probleme cu ea :)

Link to comment
Share on other sites

am mai spus ca la pompa e undevala 11-12%.pe bord media e de 10.3%...am facut de foarte multe ori consumul la becul de rezerva si in medie iese 90km-10l sub 80km-10l mai rar, doar 1 data mi s-a intamplat si mi s-a intamplat in weekend sa fac si 100km -10l, am mai avut masini si nu sunt idiotul sa creada doar ce spune cb.dar ma uit cati km parcurg si vad ce benzina consum si sunt foarte multumit, la un drum de 10-12km pe care-l fac zilnic vede cam de 2-3 ori 6000 turatii :) am spus ca imi pun sunetul motorului ca melodie de apel..e o simfonie nu am mai intalnit la nici o masina sa nu "planga" motorul sa ii schimbi treapta...poti merge la 2000 ture si la 6000 de ture la fel...la 1800-2000 turatii nu tremura la 6000 nu zici nimic. :lol:
Link to comment
Share on other sites

eu nu sunt de acord cu acel calcul la becul de rezerva aprins pentru ca este foarte relativ. poate fi un calcul destul de aproximativ, dar este absolut logic ca cel real se face plin-plin.

este bine cunoscuta variabilitatea mare a acelui ac indicator. de ex daca se apropie de zona becului aprins si circuli in afara orasului, becul tinde sa se aprinda mai tarziu, adik ai senzatia ca ar fi trebuit sa se aprinda in pozitia care este si nu se intampla.

pa cand daca mergi prin oras nici nu scade bine sub ultima linie si se cam aprinde.

nu mai zic situatiile cand lasi seara acul fix la linia de 15 iar dimineata la pornire te trezesti cu becul aprins.

Link to comment
Share on other sites

la mine becul se aprinde de fiecare data cand scade un pic sub jumatatea sferturului de rezervor...si inafara Bucurestiului si in Bucuresti diferenta o se face doar la nr de km pe care ii mai poti face. La plin mi s-a intamplat fara sa-mi dau seama...sa pun benzina in continu si aveam 25 l si au intrat 30l...asta inseamna 55l si eu am rezervor de 63l...a facut spuma..si nu a mai intrat cat a trebuit. Si sunt nenumarate cazurile candau intrat mai multi Litri decat ai rezervorul.ca mai intra pe conducte...ba bla bla...apropo..becul se aprinde exact cand ai rezerva..la mine e un punct fix si de aceea mi se pare exact. Am fost cu un baiat care a bagat intr-un logan 68l...explicatia..a bagat pana nu intra busonul. Tin sa mentionez ca am rotile omologate masura optima, nu sunt uzate si sunt pe 17" zic eu f buna pentru astfel de motor si masina. Am vazut cazuri cand pe 1.8l au pus 19" si ziceau ca le ia 16% si se intrebau de ce. Conteaza stilul de mers...nu am dezactivat niciodata DSC-ul sa plec primul de la semafor. Am o intrebare...nu vi se pare ca atunci cand aveti plinul sau aproape plinul masina trage mai bine decat atunci cand sunteti pe rezerva?..mie asa mi se intampla, pare stupid, normal ar trebuii pe rezerva sa traga mai bine ca e mai usoara.bafta Edited by tiger1
Link to comment
Share on other sites

doar raspundeam la afirmatia ta care suna asa ''...Am o intrebare...nu vi se pare ca atunci cand aveti plinul sau aproape plinul masina trage mai bine decat atunci cand sunteti pe rezerva?...''

 

consider ca pierde din stabilitate daca este incarcata mai mult pe spate. devine mai subviratoare din cat este :)

Link to comment
Share on other sites

Pentru o mai mare precizie poti face o medie la 4-5 calcule de consum indiferent ca faci calculul la bec aprins sau la plin pe plin. Am postat metoda becului aprins pentru ca sunt sigur ca foarte multi nu fac plinul decat foarte rar. Eu de ex. nu tin niciodata mai mult de 45 l in rezervor cand fac drumuri lungi iar in oras 25 de litri.
Link to comment
Share on other sites

Adica bagi de cate 50 de lei? Nu stiu altii, dar eu in general fac plinul

Ce rost are sa car in rezervor 40 kg in plus sa se evapore aiurea cand trec in fiecare zi pe langa peco.

Link to comment
Share on other sites

Adica bagi de cate 50 de lei? Nu stiu altii, dar eu in general fac plinul

Ce rost are sa car in rezervor 40 kg in plus sa se evapore aiurea cand trec in fiecare zi pe langa peco.

??? zici ca se evapora ?? deci nu poti fuma langa masina ca explodeaza ? :)

daca bagi mai putin si des erorile de masurare ale pompei se cumuleaza si pot fi mai mari, nemaivorbind de timpul pierdut in pompa si mai

multe porniri de pe loc. :lol:

oricum este teoria chibritului :)

Link to comment
Share on other sites

Pentru o mai mare lamurire...ce ma dezavantajeaza e drumul pe care-l fac aproape zilnic pana la serviciu 5km...e benzina se incalzeste relativ repede...dar tot consider ca masina consuma un pic mai multa ca asta vara. bafta

post-21544-1258306339_thumb.jpg

post-21544-1258306346_thumb.jpg

post-21544-1258306353_thumb.jpg

Edited by tiger1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.