Jump to content

Consum de combustibil


octavian

Recommended Posts

320d - 2004, 6 viteze

 

 

A1 cap-coada (de la Pitesti la Buc) cu motorina din Alba Iulia

 

130km/h constant (cu regulatorul) - 5.0 pe OBC

 

A2 cap-coada (Buc - CT) cu aceeasi motorina

 

130km/h - constant 5.3 pe OBC

 

A2 (Ct - Buc) 130km/h cu motorina din CT

 

130km/h - constant 5.8 - 6.0 pe portiuni

Link to comment
Share on other sites

320d - 2004, 6 viteze

 

 

A1 cap-coada (de la Pitesti la Buc) cu motorina din Alba Iulia

 

130km/h constant (cu regulatorul) - 5.0 pe OBC

 

A2 cap-coada (Buc - CT) cu aceeasi motorina

 

130km/h - constant 5.3 pe OBC

 

A2 (Ct - Buc) 130km/h cu motorina din CT

 

130km/h - constant 5.8 - 6.0 pe portiuni

 

 

si ti-ai luat o carte pe drum? ....un PSP ... ceva.... :PPPP

Link to comment
Share on other sites

320d - 2004, 6 viteze

 

 

A1 cap-coada (de la Pitesti la Buc) cu motorina din Alba Iulia

 

130km/h constant (cu regulatorul) - 5.0 pe OBC

 

A2 cap-coada (Buc - CT) cu aceeasi motorina

 

130km/h - constant 5.3 pe OBC

 

A2 (Ct - Buc) 130km/h cu motorina din CT

 

130km/h - constant 5.8 - 6.0 pe portiuni

 

si vrei sa vinzi BC'ul sau ? ca nu am inteles !!! topicul este despre ''consumul de combustibil'' <--- cel REAL.

Link to comment
Share on other sites

320d - 2004, 6 viteze

 

 

A1 cap-coada (de la Pitesti la Buc) cu motorina din Alba Iulia

 

130km/h constant (cu regulatorul) - 5.0 pe OBC

 

A2 cap-coada (Buc - CT) cu aceeasi motorina

 

130km/h - constant 5.3 pe OBC

 

A2 (Ct - Buc) 130km/h cu motorina din CT

 

130km/h - constant 5.8 - 6.0 pe portiuni

 

Luciane, e imposibil, trebuie sa scoti minim 8.....chiar si daca stai pe loc......sunt ironic desigur dar nu la adresa ta :)

Link to comment
Share on other sites

salut tuturor posesorilor de bmw de pe acest forum...am si eu o problema referitoare la consum....detin un e36 compact 1.6 75kw an '94....si am un consum de 12-13% in oras(TIMISOARA),si asta intrun trafic normal nu mers bara la bara tipic Bucuresti, ,am un coleg ce are aceasi masina ca si a mea si a lui consuma undeva la 8.5% in oras (verificat).stie cineva care ar putea fii cauza consumului meu asa mare ?! tin sa va spun ca "la rece" variaza relantiul in jurul 1000 rpm ...ba pe la 900 dupa accea creste singur la 1100 ,mai pe scurt se accelereaza singura !! si in mers chiar si cand e motorul cald cand apas ambreiajul sau o scot din viteza turatia scade pana undeva la 1000-1100rpm ,si abia cand masina se opreste pe loc dupa cateva secunde turatia revine la 800,am mers aproape 1 km scoasa din viteza si turatia nu coboara mai jos de 1000 pana masina nu se opreste . A mai avut cineva o problema asemanatoare ???!!! e "clapeta de acceleratie"(sau cum s-o numi) stricata??!! ....e sonda lambda ???!!! ce poate fii stricat ???(debitmetru lam verificat e bun) daca am postat gresit rog un modertor sami mute postul :) mersi Edited by TM99BZR
Link to comment
Share on other sites

320d - 2004, 6 viteze

 

 

A1 cap-coada (de la Pitesti la Buc) cu motorina din Alba Iulia

 

130km/h constant (cu regulatorul) - 5.0 pe OBC

 

A2 cap-coada (Buc - CT) cu aceeasi motorina

 

130km/h - constant 5.3 pe OBC

 

A2 (Ct - Buc) 130km/h cu motorina din CT

 

130km/h - constant 5.8 - 6.0 pe portiuni

 

Luciane, e imposibil, trebuie sa scoti minim 8.....chiar si daca stai pe loc......sunt ironic desigur dar nu la adresa ta :)

 

dar la a cui?

Link to comment
Share on other sites

salut tuturor posesorilor de bmw de pe acest forum...am si eu o problema referitoare la consum....detin un e36 compact 1.6 75kw an '94....si am un consum de 12-13% in oras(TIMISOARA),si asta intrun trafic normal nu mers bara la bara tipic Bucuresti, ,am un coleg ce are aceasi masina ca si a mea si a lui consuma undeva la 8.5% in oras (verificat).stie cineva care ar putea fii cauza consumului meu asa mare ?! tin sa va spun ca "la rece" variaza relantiul in jurul 1000 rpm ...ba pe la 900 dupa accea creste singur la 1100 ,mai pe scurt se accelereaza singura !! si in mers chiar si cand e motorul cald cand apas ambreiajul sau o scot din viteza turatia scade pana undeva la 1000-1100rpm ,si abia cand masina se opreste pe loc dupa cateva secunde turatia revine la 800,am mers aproape 1 km scoasa din viteza si turatia nu coboara mai jos de 1000 pana masina nu se opreste . A mai avut cineva o problema asemanatoare ???!!! e "clapeta de acceleratie"(sau cum s-o numi) stricata??!! ....e sonda lambda ???!!! ce poate fii stricat ???(debitmetru lam verificat e bun) daca am postat gresit rog un modertor sami mute postul :) mersi

 

 

Legat de consum nu stiu ce sa-ti zic, am 318i si consuma 12-13 doar daca e foarte aglomerat , sau ma dau la el in rest merg cu 10 11 oras si 7 afara.

 

Am observat la mai multe masini,inclusiv a mea aceiasi "problema" ca la tine, nu cred ca este nimic in neregula turatia se mentine ridicata cat timp este masina in miscare pt. ca sevodirectia si servofrana sa dea randament (este doar parerea mea).

Link to comment
Share on other sites

320d - 2004, 6 viteze

 

 

A1 cap-coada (de la Pitesti la Buc) cu motorina din Alba Iulia

 

130km/h constant (cu regulatorul) - 5.0 pe OBC

 

A2 cap-coada (Buc - CT) cu aceeasi motorina

 

130km/h - constant 5.3 pe OBC

 

A2 (Ct - Buc) 130km/h cu motorina din CT

 

130km/h - constant 5.8 - 6.0 pe portiuni

 

si vrei sa vinzi BC'ul sau ? ca nu am inteles !!! topicul este despre ''consumul de combustibil'' <--- cel REAL.

Da "vand OBC care te face sa crezi ca ai perpetum mobile" :)

 

Glumesc. Vroiam sa spun ca e greu de stabilit un etalon pt cat ar trebui sa-ti consume masina cand chiar si cu motorina teoretic identica dar din diferite parti ale tarii diferentele sunt foarte marii 20% in cazul meu.

 

Gresala mea ca nu am specificat consumul real pe care recunosc ca nu l-am facut la pompa dar per total pare ca "bate" cu OBC-ul: dupa 560km cu 6.2 consum pe OBC (35liri total) aveam un pic sub jumatate de rezervor ramasa, daca "real" ar fi fost sa zicem 7 ar fi trebuit sa fie la jumatate intre "sfert" si "jumate".

 

De consumul real m-am lasat dinainte de a avea masina cu OBC pt ca am facut un experiment cu ceva ani in urma: am luat o canistra si m-am dus pe la statiile mele favorite si am luat benzina, nu mai stiu cifrele in asociatie cu firmele , oricum nu le-as fi pus dar ideea e ca de la ce mai cinstita la cea mai hoata statie era o diferenta de 10%! In plus erau diferente si intre diferitele statii ale aceleasi firme!

 

Nu stiu cum mai sta treaba acum, pt ca nu mai am timp de experiente din astea

 

Daca adaugam asta la "ecuatie" plus conditiile de trafic... cat variaza consumul "real"?

 

Acum folosesc OBC orientativ, oricum pana acum sunt convins ca motorina din CT e mai proasta cel putin din punctul de vedere al puterii calorifice decat altele.

 

 

P.S. la 190km/h - 9-9.5 si nu, nu era pe liber

Link to comment
Share on other sites

salut tuturor posesorilor de bmw de pe acest forum...am si eu o problema referitoare la consum....detin un e36 compact 1.6 75kw an '94....si am un consum de 12-13% in oras(TIMISOARA),si asta intrun trafic normal nu mers bara la bara tipic Bucuresti, ,am un coleg ce are aceasi masina ca si a mea si a lui consuma undeva la 8.5% in oras (verificat).stie cineva care ar putea fii cauza consumului meu asa mare ?! tin sa va spun ca "la rece" variaza relantiul in jurul 1000 rpm ...ba pe la 900 dupa accea creste singur la 1100 ,mai pe scurt se accelereaza singura !! si in mers chiar si cand e motorul cald cand apas ambreiajul sau o scot din viteza turatia scade pana undeva la 1000-1100rpm ,si abia cand masina se opreste pe loc dupa cateva secunde turatia revine la 800,am mers aproape 1 km scoasa din viteza si turatia nu coboara mai jos de 1000 pana masina nu se opreste . A mai avut cineva o problema asemanatoare ???!!! e "clapeta de acceleratie"(sau cum s-o numi) stricata??!! ....e sonda lambda ???!!! ce poate fii stricat ???(debitmetru lam verificat e bun) daca am postat gresit rog un modertor sami mute postul :) mersi

 

 

Legat de consum nu stiu ce sa-ti zic, am 318i si consuma 12-13 doar daca e foarte aglomerat , sau ma dau la el in rest merg cu 10 11 oras si 7 afara.

 

Am observat la mai multe masini,inclusiv a mea aceiasi "problema" ca la tine, nu cred ca este nimic in neregula turatia se mentine ridicata cat timp este masina in miscare pt. ca sevodirectia si servofrana sa dea randament (este doar parerea mea).

 

Chestia cu relantiul mai ridicat in mers e si la diesel, nu stiu sigur rationamentul dar sigur e intentionat

Link to comment
Share on other sites

Intre timp am zis sa lamuresc si treaba cu fortele sa fie clar, ingineresc explicate:

 

post-23376-1259834190_thumb.jpg

 

Ra- rezistenta aerodinamica

 

Rrul=Rrul1+Rrul2 - rezistenta totala la rulare

 

Ri1 si Ri2 - reprezinta rezistenta generata de inertia rotilor si a pieselor in miscare de rotatie => Rdr=Ri1+Ri2; Rdr - rezistenta totala datorata pieselor in misc. de rotatie.

 

Rdt- forta de inertie a masei in miscare de tranzlatie.

 

Rp= Ga sin alfap

 

Ecuatia de echilibru este:

 

Ft= Rrul+Rp+Ra+(Rdt+Rdr) si devine Ft= Rrul+Rp+Ra+Rd - bilantul de tractiune aa autovehiculului deci Ft-forta de tractiune trebuie sa fie mai mare ca suma rezistentelor pentru ca un autovehicul sa se deplaseze.

 

Clar?

 

 

 

 

 

 

1 Forta de rezistenĂža la rulare - copy-paste dupa un curs de dinamica autovehiculelor.

 

RezistenaÞa la rulare ( Rr ) este oforÞã cu acÞiune permanentã la rularea roÞilor pe cale, de sens opus sensului deplasãrii autovehiculului.

 

Cauzele fizice ale acestei rezistenĂže la ĂŽnaintare sunt: deformarea cu histerezis a pneului, frecĂŁri superficiale ĂŽntre pneu Âşi cale, frecĂŁrile din lagĂŁrele roĂžii, deformarea cĂŁiide rulare, percuĂžia dintre elementele pneului Âşi microneregularitĂŁĂžile cĂŁii, efectul de ventuzĂŁ produs de profilele cu contur ĂŽnchis pe banda de rulare etc. (subliniat sunt aspectele care ne intereseaza legate de particularitatile constructive ale pneului)

 

FaÞã de cauzele determinate, rezistenÞa la rulare depinde de un numãr mare de factori de influenÞã, printre caresemnificativi sunt: construcÞia pneului, viteza de deplasare, presiunea aerului din pneu, forÞele ºi momentele ce acÞioneazã asupra roÞii.

 

Deci exista o diferenta intre pneuri fie ele si cele de vara, diferenta este data de profil si de proprietatile anvelopei, astfel in comert sunt destule variante le stiti, nu specific aici.

 

De aceea exista producatori de top si restul... cu atat mai mult difera aderenta si rezistenta la inaintare a unui autovehicul cu anvelope de iarna pana la urma asta este sarcina anvelopei sa asigure o aderenta sporita pe un carosabil cu aderenta precara.

 

Dar!!!!! Consumul nu poate fi influentat determinant de tipul anvelopei, mult mai importante in ecuatie sunt, temperatura ambientala cu cat scade temperatura va creste consumul, fie si numai daca ne gandim ca motorul se incalzeste mai greu si ajunge la temperatura de lucru mai tarziu. In zilele cu drumuri acoperite cu polei sau zapada consuma in plus datorita lipsei de aderenta, roata se invarte in gol.

 

Iarna nu e ca vara! nu se stie doar ne-a spus-o Base de atata timp.

Sigur, iarna nu-i ca vara ,dar atunci cand patineaza masina inregistreaza km de rulare , deci asta nu este in avantajul consumului mare si deci nu se pune,raman temperetura saczuta si profilul anvelopei ,presiunea sa o punem normala in toate cazurile (iarna si vara).

 

 

Exact! dar practic km inregistrati nu te incalzesc prea mult daca tu in loc sa faci 200 de km intre 2 puncte ai facut 300km pe BC inseamna ca ai consumat mai putin sau inseamna ca in rezervor ti-a scazut nivelul mult pesete asteptari?

 

Asta e cursul lui ANDREESCU ! :)

Link to comment
Share on other sites

Intre timp am zis sa lamuresc si treaba cu fortele sa fie clar, ingineresc explicate:

 

post-23376-1259834190_thumb.jpg

 

Ra- rezistenta aerodinamica

 

Rrul=Rrul1+Rrul2 - rezistenta totala la rulare

 

Ri1 si Ri2 - reprezinta rezistenta generata de inertia rotilor si a pieselor in miscare de rotatie => Rdr=Ri1+Ri2; Rdr - rezistenta totala datorata pieselor in misc. de rotatie.

 

Rdt- forta de inertie a masei in miscare de tranzlatie.

 

Rp= Ga sin alfap

 

Ecuatia de echilibru este:

 

Ft= Rrul+Rp+Ra+(Rdt+Rdr) si devine Ft= Rrul+Rp+Ra+Rd - bilantul de tractiune aa autovehiculului deci Ft-forta de tractiune trebuie sa fie mai mare ca suma rezistentelor pentru ca un autovehicul sa se deplaseze.

 

Clar?

 

 

 

 

 

 

1 Forta de rezistenĂža la rulare - copy-paste dupa un curs de dinamica autovehiculelor.

 

RezistenaÞa la rulare ( Rr ) este oforÞã cu acÞiune permanentã la rularea roÞilor pe cale, de sens opus sensului deplasãrii autovehiculului.

 

Cauzele fizice ale acestei rezistenĂže la ĂŽnaintare sunt: deformarea cu histerezis a pneului, frecĂŁri superficiale ĂŽntre pneu Âşi cale, frecĂŁrile din lagĂŁrele roĂžii, deformarea cĂŁiide rulare, percuĂžia dintre elementele pneului Âşi microneregularitĂŁĂžile cĂŁii, efectul de ventuzĂŁ produs de profilele cu contur ĂŽnchis pe banda de rulare etc. (subliniat sunt aspectele care ne intereseaza legate de particularitatile constructive ale pneului)

 

FaÞã de cauzele determinate, rezistenÞa la rulare depinde de un numãr mare de factori de influenÞã, printre caresemnificativi sunt: construcÞia pneului, viteza de deplasare, presiunea aerului din pneu, forÞele ºi momentele ce acÞioneazã asupra roÞii.

 

Deci exista o diferenta intre pneuri fie ele si cele de vara, diferenta este data de profil si de proprietatile anvelopei, astfel in comert sunt destule variante le stiti, nu specific aici.

 

De aceea exista producatori de top si restul... cu atat mai mult difera aderenta si rezistenta la inaintare a unui autovehicul cu anvelope de iarna pana la urma asta este sarcina anvelopei sa asigure o aderenta sporita pe un carosabil cu aderenta precara.

 

Dar!!!!! Consumul nu poate fi influentat determinant de tipul anvelopei, mult mai importante in ecuatie sunt, temperatura ambientala cu cat scade temperatura va creste consumul, fie si numai daca ne gandim ca motorul se incalzeste mai greu si ajunge la temperatura de lucru mai tarziu. In zilele cu drumuri acoperite cu polei sau zapada consuma in plus datorita lipsei de aderenta, roata se invarte in gol.

 

Iarna nu e ca vara! nu se stie doar ne-a spus-o Base de atata timp.

Sigur, iarna nu-i ca vara ,dar atunci cand patineaza masina inregistreaza km de rulare , deci asta nu este in avantajul consumului mare si deci nu se pune,raman temperetura saczuta si profilul anvelopei ,presiunea sa o punem normala in toate cazurile (iarna si vara).

 

 

Exact! dar practic km inregistrati nu te incalzesc prea mult daca tu in loc sa faci 200 de km intre 2 puncte ai facut 300km pe BC inseamna ca ai consumat mai putin sau inseamna ca in rezervor ti-a scazut nivelul mult pesete asteptari?

 

Asta e cursul lui ANDREESCU ! :)

 

Asa inginerste explicat, pe hartie potsa scriu un post de nu mai intra nimeni cand vede in ce hal am adus topicul dar pe scurt nu iei deloc in calcul motorul... care are un randament mai bun cu aer mai rece care compenseaza intr-o oarecare masura dezavantajele descrise de tine.

Inginereste pot sa scriu si eu si altii mult si bine, fara copy-paste dar hai s ramanem in sfera practica...

Link to comment
Share on other sites

Va salut. eu am un E46 318ci 143 cp, 2002, 127000km. l-am luat de 3 sapt. consumul(mers numai in bucuresti timp de 10 zile...mai mult ziua) este 14.9 pe bc. mie mi se pare destul de ok tinand cont ca fosta mea vectra gts imi lua in buc cam 13.5, 13.6....dar avea doar 1.8 122 cp. in afara orasului imi iese o medie cam de 8.3-8.4. Vi se pare ok?
Link to comment
Share on other sites

Va salut. eu am un E46 318ci 143 cp, 2002, 127000km. l-am luat de 3 sapt. consumul(mers numai in bucuresti timp de 10 zile...mai mult ziua) este 14.9 pe bc. mie mi se pare destul de ok tinand cont ca fosta mea vectra gts imi lua in buc cam 13.5, 13.6....dar avea doar 1.8 122 cp. in afara orasului imi iese o medie cam de 8.3-8.4. Vi se pare ok?

Salut. Si eu am tot un 318i de 143 CP, doar ca e sedan, in mare tot cam acolo e. Mie imi consuma cam 13-14 in oras si cam 7-8 in afara. Am fost si la BMW si mi-a spus seful de service ca e un consum normal, doar nu mi-am luat Ford Fiesta de 1,4. Important este sa schimbi tot de pe la 3500-4000 in sus, altfel mergi cu ea subturata, asta este ce mi-a spus el. Sa o stapanesti sanatos si fara incidente.

 

@Jacobs - 4,1 pe autostrada mie mi se pare enorm, mie la condus super sportiv imi ia maxim 3,2%. Cat despre consumul de 6,9 in Bucuresti, sunt fara cuvinte, cred ca ai ceva stricat la masina de iti ia asa mult. :)

Link to comment
Share on other sites

in topicul asta au ramas vreo 2-3 care, daca vine cineva si spune despre consumul masinii sale, incep sa sara ca arsi pentru ca e imposibil sa aiba cineva consum mai mic decit avioanele lor.........

urit lucru, eu unul nu mai postez aici !

Pe mine unul nu ma deranjeaza ca sunt altii care au consum mai mic decat mine, chiar din contra. Problema este cand vad ca unii spun ca au consum 6%-7% in Bucuresti, ceea ce sincer mi se pare un pic SF, oricat de economica ar fii masina. Sincer ma indoiesc, ca un BMW, fie el si 318d sau 316i poate sa ia doar atat intr-un trafic infernal cum e in Bucuresti. Mai am un 307 1,6 HDI, care este o masina foarte economica, iar intr-un oras ca Deva are un consum mediu intre 6%-7%. Daca chiar este asa cum sustine fiecare, retrag tot ce am spus si imi cer scuze.

 

O zi buna.

Link to comment
Share on other sites

in topicul asta au ramas vreo 2-3 care, daca vine cineva si spune despre consumul masinii sale, incep sa sara ca arsi pentru ca e imposibil sa aiba cineva consum mai mic decit avioanele lor.........

urit lucru, eu unul nu mai postez aici !

usor usor o sa incepi sa nu mai postezi pe forum :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.