Jump to content

Consum de combustibil


octavian

Recommended Posts

@ lucian81v

- care's ma metodele alea de a ajunge macar la sistemul electronic de contorizare din pompa ? :) Acel modul se inlocuieste...nu se regleaza !!!! :)

- daca faci reclamatie ca in loc de 400L in rezervor ai doar 380L te despagubeste sau nu ? cine se risca ? seful statiei care o sa zboare de acolo ?

- chiar crezi ca amaratii aia care lucreaza in ture sunt mana'n mana cu soferii de pe cisterne ? si aia ies cu cisternele in camp si desfac sigiliile si baga 1t de motorina in carutZa la nu stiu cine si alea alea ? :lol:)

 

La firma unde am lucrat le-am dat cash pentru a cumpara motorina din bidoane !!! Nu mi-au spus niciodata ca ''am platit pentru 1000L si am primit 950L'' Eu nu luam teapa daca in loc de 1000L imi raportau soferii 950 !!! Adica 2-3 bidoane in minus.

Intreaba un sofer de TIR [din cel care are peste 400L la rezervoare] de cate ori s-a intamplat sa ii lipseasca 20L cand facea plinul !!?!!

 

Nu ma intelege gresit ! Chiar spun din experienta :)

 

Povestile astea vanatoresti...!

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

Exista pe alte forumuri cateva thread-uri de genul "Cumpar motorina...", iar acolo a avut bunavointa un cumparator sa explice care a fost/este procedura in cazul lui. Omul a spus ca a cumparat motorina de la o statie OMV, iar alimentarea s-a facut direct de la pompa, exact ca a atunci cand alimentezi normal, numai ca ce se extragea prin pompa respectiva nu era contorizat in momentul ala nicaieri in sistemul lor. Ma agndesc ca nu avea niciun interes sa minta persoana respectiva, deci tind sa cred varianta lui.

Inca un mod in care apare surplus de combustibil in rezervoarele lor, fara a face ei ceva in sensul asta, este si faptul ca nimeni nu alimenteaza fix de suma pe care si-a stabilit-o. Spre exemplu: de cate ori puneti fix de suma propusa; intotdeauna se pune cu cateva mii in minus (99.xx lei fata de 100 propusi), iar cand platesti, platesti 100. Nu e mult, da' la sutele de alimentari zilnice se aduna o canatitate in plus cat sa ramana de-o ciorba :)

Link to comment
Share on other sites

Jacobs,

 

La 525d, indicatoru de motorina imi indica nivelul de combustibil din rezervor destul de bine, iar in turcia, nu de multe ori, desi acul indica in jur de 15L, eu bagam la pompa plinul de 63-65 L...

 

Nu am reclamat niciodata..

 

Iar in romania, daca te fura la cantar, crezi ca te fura angajatu care-ti taie salamu ? Te fura patronu magazinului direct...

La utilajele nu stiu cat de exact e consumu, si ce indicator de consum ai... ca sa fi tu sigur ca din cei 1000 de L consumai pana la gol, fix 1000 de l si nu 950 L..

Link to comment
Share on other sites

Exista pe alte forumuri cateva thread-uri de genul "Cumpar motorina...", iar acolo a avut bunavointa un cumparator sa explice care a fost/este procedura in cazul lui. Omul a spus ca a cumparat motorina de la o statie OMV, iar alimentarea s-a facut direct de la pompa, exact ca a atunci cand alimentezi normal, numai ca ce se extragea prin pompa respectiva nu era contorizat in momentul ala nicaieri in sistemul lor. Ma agndesc ca nu avea niciun interes sa minta persoana respectiva, deci tind sa cred varianta lui.

Inca un mod in care apare surplus de combustibil in rezervoarele lor, fara a face ei ceva in sensul asta, este si faptul ca nimeni nu alimenteaza fix de suma pe care si-a stabilit-o. Spre exemplu: de cate ori puneti fix de suma propusa; intotdeauna se pune cu cateva mii in minus (99.xx lei fata de 100 propusi), iar cand platesti, platesti 100. Nu e mult, da' la sutele de alimentari zilnice se aduna o canatitate in plus cat sa ramana de-o ciorba :)

 

asta e cea mai mare aberatie pe care am putut sa o citesc !!!

Link to comment
Share on other sites

Spre exemplu: de cate ori puneti fix de suma propusa; intotdeauna se pune cu cateva mii in minus (99.xx lei fata de 100 propusi), iar cand platesti, platesti 100. Nu e mult, da' la sutele de alimentari zilnice se aduna o canatitate in plus cat sa ramana de-o ciorba :)

 

Acea diferenta se mai numestd "+ pe casa de marcat" si il ia la sf turei fiecare casier: e spaga lui.

Link to comment
Share on other sites

Exista pe alte forumuri cateva thread-uri de genul "Cumpar motorina...", iar acolo a avut bunavointa un cumparator sa explice care a fost/este procedura in cazul lui. Omul a spus ca a cumparat motorina de la o statie OMV, iar alimentarea s-a facut direct de la pompa, exact ca a atunci cand alimentezi normal, numai ca ce se extragea prin pompa respectiva nu era contorizat in momentul ala nicaieri in sistemul lor. Ma agndesc ca nu avea niciun interes sa minta persoana respectiva, deci tind sa cred varianta lui.

Inca un mod in care apare surplus de combustibil in rezervoarele lor, fara a face ei ceva in sensul asta, este si faptul ca nimeni nu alimenteaza fix de suma pe care si-a stabilit-o. Spre exemplu: de cate ori puneti fix de suma propusa; intotdeauna se pune cu cateva mii in minus (99.xx lei fata de 100 propusi), iar cand platesti, platesti 100. Nu e mult, da' la sutele de alimentari zilnice se aduna o canatitate in plus cat sa ramana de-o ciorba :)

 

asta e cea mai mare aberatie pe care am putut sa o citesc !!!

 

Inseamna ca nu l-ai citit pe tata-urs :lol:. Nu bag mana-n foc pentru povestea omului, numai ca omu' respectiv nu avea niciun motiv vizibil sa minta. Oricum, ideal ar fi sa aduci si contr-argumente si sa explici de ce e o aberatie lipsita de orice urma de plauzibil, ca sa ne alegem si noi cu ceva din discutiile astea...

Link to comment
Share on other sites

Spre exemplu: de cate ori puneti fix de suma propusa; intotdeauna se pune cu cateva mii in minus (99.xx lei fata de 100 propusi), iar cand platesti, platesti 100. Nu e mult, da' la sutele de alimentari zilnice se aduna o canatitate in plus cat sa ramana de-o ciorba :)

 

Acea diferenta se mai numestd "+ pe casa de marcat" si il ia la sf turei fiecare casier: e spaga lui.

eu in general pun in plus cu cativa banuti pe care nu ii dau :lol: , asa sunt oltenii.

Link to comment
Share on other sites

Spre exemplu: de cate ori puneti fix de suma propusa; intotdeauna se pune cu cateva mii in minus (99.xx lei fata de 100 propusi), iar cand platesti, platesti 100. Nu e mult, da' la sutele de alimentari zilnice se aduna o canatitate in plus cat sa ramana de-o ciorba :)

 

Acea diferenta se mai numestd "+ pe casa de marcat" si il ia la sf turei fiecare casier: e spaga lui.

eu in general pun in plus cu cativa banuti pe care nu ii dau :lol: , asa sunt oltenii.

 

Mazan pune banii ptr tine, sa ii dai o bere

Link to comment
Share on other sites

Exista pe alte forumuri cateva thread-uri de genul "Cumpar motorina...", iar acolo a avut bunavointa un cumparator sa explice care a fost/este procedura in cazul lui. Omul a spus ca a cumparat motorina de la o statie OMV, iar alimentarea s-a facut direct de la pompa, exact ca a atunci cand alimentezi normal, numai ca ce se extragea prin pompa respectiva nu era contorizat in momentul ala nicaieri in sistemul lor. Ma agndesc ca nu avea niciun interes sa minta persoana respectiva, deci tind sa cred varianta lui.

Inca un mod in care apare surplus de combustibil in rezervoarele lor, fara a face ei ceva in sensul asta, este si faptul ca nimeni nu alimenteaza fix de suma pe care si-a stabilit-o. Spre exemplu: de cate ori puneti fix de suma propusa; intotdeauna se pune cu cateva mii in minus (99.xx lei fata de 100 propusi), iar cand platesti, platesti 100. Nu e mult, da' la sutele de alimentari zilnice se aduna o canatitate in plus cat sa ramana de-o ciorba :)

 

asta e cea mai mare aberatie pe care am putut sa o citesc !!!

 

Inseamna ca nu l-ai citit pe tata-urs :lol:. Nu bag mana-n foc pentru povestea omului, numai ca omu' respectiv nu avea niciun motiv vizibil sa minta. Oricum, ideal ar fi sa aduci si contr-argumente si sa explici de ce e o aberatie lipsita de orice urma de plauzibil, ca sa ne alegem si noi cu ceva din discutiile astea...

 

 

Cum mergi dinspre Deva spre Timisoara, pe marginea drumului...am gasit si intrebat 2 persoane care erau cu bidoanele de motorina la cumparare/vanzare de unde o au !!! Mi-au spus ca ei alimenteaza des la pompa X si uneori le pune si gratis in bidoane !!! Acum imi dau seama de unde au unii motorina la vanzare.

 

P.S. sper ca nu ma contrazici fara argumentele pe care le-ai cerut sa le am eu :)

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

Daca n-am mai zis , repet :)

Daca in toata lumea (cu mici exceptii) se fura combustibil (tot din experienta), credeti ca in Romanica nu?

 

Contoarele alea se pacalesc in fel si chip: poti sa-i "zici" ca temperatura e mai mare, sse introduc densitati diferite - fiecare transport trebuie sa aiba densitatea specificata.

Nu am avut unu in mana dar cei care le au stiu ei ce sa faca :lol:

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Exista pe alte forumuri cateva thread-uri de genul "Cumpar motorina...", iar acolo a avut bunavointa un cumparator sa explice care a fost/este procedura in cazul lui. Omul a spus ca a cumparat motorina de la o statie OMV, iar alimentarea s-a facut direct de la pompa, exact ca a atunci cand alimentezi normal, numai ca ce se extragea prin pompa respectiva nu era contorizat in momentul ala nicaieri in sistemul lor. Ma agndesc ca nu avea niciun interes sa minta persoana respectiva, deci tind sa cred varianta lui.

Inca un mod in care apare surplus de combustibil in rezervoarele lor, fara a face ei ceva in sensul asta, este si faptul ca nimeni nu alimenteaza fix de suma pe care si-a stabilit-o. Spre exemplu: de cate ori puneti fix de suma propusa; intotdeauna se pune cu cateva mii in minus (99.xx lei fata de 100 propusi), iar cand platesti, platesti 100. Nu e mult, da' la sutele de alimentari zilnice se aduna o canatitate in plus cat sa ramana de-o ciorba :)

 

asta e cea mai mare aberatie pe care am putut sa o citesc !!!

 

Inseamna ca nu l-ai citit pe tata-urs :lol:. Nu bag mana-n foc pentru povestea omului, numai ca omu' respectiv nu avea niciun motiv vizibil sa minta. Oricum, ideal ar fi sa aduci si contr-argumente si sa explici de ce e o aberatie lipsita de orice urma de plauzibil, ca sa ne alegem si noi cu ceva din discutiile astea...

 

 

Cum mergi dinspre Deva spre Timisoara, pe marginea drumului...am gasit si intrebat 2 persoane care erau cu bidoanele de motorina la cumparare/vanzare de unde o au !!! Mi-au spus ca ei alimenteaza des la pompa X si uneori le pune si gratis in bidoane !!! Acum imi dau seama de unde au unii motorina la vanzare.

 

P.S. sper ca nu ma contrazici fara argumentele pe care le-ai cerut sa le am eu :D

 

Unde am pomenit eu ca o lua gratis :)? Daca ar fi zis ca nici nu a platit-o, intra la minciuna/furt/inselatorie etc. :) si nu mai postam gogomania... Oricum, nu stiu de ce ti se pare incredibila situatia; eu cred ca si pompele alea se pot scoate din sistemul de monitorizare pentru intretinere, reparatie etc. Si daca exista o posibilitate cat de mica de a profita cumva de o "defectiune" a pompei, fii sigur ca romanul o valorifica rapid :)

Link to comment
Share on other sites

Ce am patit eu

Am bagat de 50 ron motorina adica 12 litri de la rom-petro

Am mers cu masina 88 km pana sa aprins becul la motorina ( imi arata ca mai am 80 km ) si consum la calculator cica 8 /100 km , oricum fals ca ia consumase peste 12 / 100 , mers normal

 

Dupa ce a trebuit sa alimentez iar am bagat motorina de la petrom de data asta tot de 50 ron tot aproape de 12 litri

Am verificat sa fiu in jur de 80 km pe bord ( asa arata comp ) si dai bataie

Am facut 118 km pana am ajuns iar sa-mi arate ca mai am 80 km , deci diferenta de 30 km de la o alimentare la alta , Concluzia este dupa ce m-am interesat pe la diversi specialisti ca exista motorina care arde mult mai repede . si de aici si cosumul mult mai mare . este facuta intentionat sa arda mult mai repede sa alimentam mai des .

Link to comment
Share on other sites

Pai daca tu NU ai idee despre cum functioneaza BC de la BMW...e problema ta !!! Ce iti afiseaza tie acolo este orientativ si instantaneu. Daca o sa mergi un minut mai sport o sa afiseze altceva, iar daca mergi apoi 1 minut la 2000rpm iti afiseaza altceva.

Fa de cateva ori calcul cu rezervorul plin. Evident ... pentru tine :)

Link to comment
Share on other sites

Pai daca tu NU ai idee despre cum functioneaza BC de la BMW...e problema ta !!! Ce iti afiseaza tie acolo este orientativ si instantaneu. Daca o sa mergi un minut mai sport o sa afiseze altceva, iar daca mergi apoi 1 minut la 2000rpm iti afiseaza altceva.

Fa de cateva ori calcul cu rezervorul plin. Evident ... pentru tine :lol:

 

Gresit , dupa 100 km el se opreste si arata consumul la 100 km , asa ca daca nu sti tu ai o problema :)

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Consumul corect se face la plin, pana in buza rezervorului, si nu cand declanseaza pistulul. unele declanseaza mai devreme altele mai tarziu.

Cat despre alimentat cu X suma cand era la rosu si te uiti cat iti indica pe bord ca mai ai de parcurs...asta nu cred ca este o tehnica buna.

 

On Topic:

 

Eu am 318 TD la 116 CP si 1470 de kg.

 

In Bucuresti, la mers normal, cu schimbat la 3000 de ture:

 

Vara consuma ~ 9 %

Iarna (cu frigurile pe cale le-am avut) a consumat 12.5 - 13 %

 

Pe autostrada, indiferent ca e vara sau iarna, in treapta 5:

 

la 90km/h - 4%

la 130km/h - 6,5%

la 160km/h - 8%

la 200km/h - 10%

 

Cu motorina din alte tari, pe autostrada:

 

la 140km/h - 6%

Edited by B46ROS
Link to comment
Share on other sites

Mi se pare interesante consumurile tale: unele mai mici altele mai mari decat la mine :)

Nu spun ca minti.

 

Ai scris 318td, deci e E36? Ca asta ar explica tot. Dar 1470kg, nu prea se "pupa" cu E36

 

A mea minimul ei absolut (pe OBC) este la 70 cu a 4-a - 4%.

 

la 130 depinde de unde am plinul facut: din vestul sau din estul tarii si este 5%, respectiv catre 6%.

 

Mi se pare foarte mica diferenta 160 -200.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Salut Baieti,

 

Este vorba de E46 318 TD (si nu berlina)

 

Consumurile sunt pentru mers constant pe autostrada (adica minim 50 de km)

 

Eu v-am dat consumul de la pompa, adica este vorba de o medie, si nu cel indicat in OBC, instant.

 

Daca carcotiti cu accelerare, deaccelerare...de la 8% la 160km/h , in accelerare spre 200 km/h, in mod agresiv, imi indica consumul instant in bord 18-20%, in mod pasnic 14%.

 

Consider ca am fost suficient de explicit in postul meu in care am vorbit despre un consum de durata, consum masurat prin alimentare din pompa in pompa pana in buza rezervorului.

 

Daca voi vorbiti despre consumurile instante, indicate in bord, atunci pot sa va spun ca de la plecarea de pe loc pana la treapta a 2-a imi consuma intre 0.5 si 25 litrii la suta...ca la meteo..maine vor fi intre 4 si 14 gdrade...acum ca or sa fie 5 sau or sa fie 13..tot acolo e...

 

Topicul era despre cat consuma masina X cu motorul Y, in diferite conditii de mers, si nu cat consuma din parcare pana la semafor in accelerare. deaccelerare, vale, deal sau impinsa..:)

Edited by B46ROS
Link to comment
Share on other sites

Mi se pare interesante consumurile tale: unele mai mici altele mai mari decat la mine :)

Nu spun ca minti.

 

Ai scris 318td, deci e E36? Ca asta ar explica tot. Dar 1470kg, nu prea se "pupa" cu E36

 

A mea minimul ei absolut (pe OBC) este la 70 cu a 4-a - 4%.

 

la 130 depinde de unde am plinul facut: din vestul sau din estul tarii si este 5%, respectiv catre 6%.

 

Mi se pare foarte mica diferenta 160 -200.

 

 

pe cine intereseaza consumul afisat de BC ??? nu iti dai seama ca afiseaza eronat ? :) ai deja consum SUB cel oficial :lol:))

 

 

Pai daca tu NU ai idee despre cum functioneaza BC de la BMW...e problema ta !!! Ce iti afiseaza tie acolo este orientativ si instantaneu. Daca o sa mergi un minut mai sport o sa afiseze altceva, iar daca mergi apoi 1 minut la 2000rpm iti afiseaza altceva.

Fa de cateva ori calcul cu rezervorul plin. Evident ... pentru tine :D

 

Gresit , dupa 100 km el se opreste si arata consumul la 100 km , asa ca daca nu sti tu ai o problema :)

 

Tu iti asumi prostiile debitate de altii ? Sau doar ai citate din anumiti fraieri ???

In postul #1091 amesteci mere cu ceapa !!! Si ne spui ca una se prajeste mai tare decat fierbe ailalta facand compot din el !!! Nu le amesteca !!!

Alimenteaza la pompa A si fa un circuit. Alimenteaza la B si fa iar acelasi circuit...in aceleasi conditii de trafic/viteza/turatii/etc. Apoi compara.

 

Cat despre ''Concluzia este dupa ce m-am interesat pe la diversi specialisti ca exista motorina care arde mult mai repede . si de aici si cosumul mult mai mare . este facuta intentionat sa arda mult mai repede sa alimentam mai des'' spune-le sa iti dea banii inapoi. Specialistii lu' pesHte !!!

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

...de fapt de pe acest topic se trage o singura concluzie, adica cea referitoare la stilul de condus al fiecaruia. Consumul de combustibil este neimportant [atata timp cat nu este defecta masina].

Nu poti sa iti iei avion ca sa rulezi cu el pe pista sau ca sa il tii in hangar !!!

Link to comment
Share on other sites

Jacobs nu este sub oficial. Ca nu am avut cum sa-l fac sa-mi arate niciodata 5 pe un drum din A in B.

 

Oficial este 4,5 pe exterior si ma gandesc ca e dat la un 90 macar.

Consumul e ciudat la mine, sta foarte mult in zona a 5l/100km, eu mi-am explicat asta prin cresterea eficientei turbinei odata cu sarcina.

 

 

Pe OBC, media mi-o arata aproape corect la un drum de 560km pe am incercat-o, diferenta mi-a iesit f mica.

560km*6.1 = 34.16litri, nu mai stiu exact dar stiu ca am pus mai putin de 36 de litri.

 

Corect : nu conteaza consumul decat relativ - ca un indicator de functionare normala.

La inceput am fost curios cat consuma acum ma uit doar cand sut la exterior ca sa vad daca e la fel.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.