Jump to content

Consum de combustibil


octavian

Recommended Posts

Dupa cum ziceam mai sus...intre 10 si 18 mai am facut 3457 km cu 248 l de motorina...sa va dau si detaliile :twoup:

 

Am plecat marti 11 mai din Buc la Bv, adica Bucuresti-Pitesti-Brasov (mers linistit, sefu` in spate, 75 de ani omu` :) ).

 

Miercuri 12 mai am plecat din Brasov spre Bucuresti sa iau pe cineva, ulterior trebuind sa ajung acasa la Severin. Asadar...Brasov-Pitesti - mers super sport, pe curbe, ca-mi place :) ...dupa aceea Pitesti-Bucuresti...cand a inceput autostrada i-am dat rapid un 230...gandindu-ma ca n-or sta aia cu radaru` la inceputu` autostrazii...iar pana la Bucuresti am mers in mare cu 160...170...desigur, nu tot timpul, stiti cum e pe autostrada...dar incerc sa merg sub 180...sa nu-mi ia astia carnetu`...dar i-am dat si 200...220 ca era unu` cu un Lexus parca...si ne tot jucam.

N-am mai intrat in Bucuresti decat pana la MAC donald's-ul ala din Militari (de langa Metro) unde ma astepta persoana si-am plecat spre Severin...dar am luat-o pe Buc-Pit-Valcea-TgJiu-Severin ...aici am mers asa si-asa...nici foarte tare, dar nici incet.

 

Joi 13 mai am facut cam 100 km prin judetul Mehedinti...si ce-am mai facut seara prin Severin...

 

Vineri 14 mai am plecat spre Brasov sa-l iau pe sefu` sa-l duc la Bucuresti, adica vineri am mers Severin-Craiova-Slatina-Pitesti-Brasov (m-am cam grabit) si apoi Brasov-Ploiesti-Bucuresti (am mers incet ca eram cu sefu` plus ca stiti cum e pe DN1 ) ...

Seara am mai facut 100 sau 200 km prin Bucuresti, m-am plimbat cu un prieten din Severin...care e "lautar" in America si venise back in tara.

 

Sambata 15 mai am plecat cu el spre Severin, adica Bucuresti-Pitesti-Slatina-Craiova-Severin...mers linistit dar si cu mici exceptii de tare, ca-i placea tipului :(

Cica el in America nu traieste asa ceva :()

 

Duminica 16 mai am facut 100 km prin judet...si inca vreo 200 pana-n judetul Gorj si inapoi...daca nu ma insel.

 

Luni 17 mai, seara, am plecat din Severin spre Bucuresti, dar am luat-o pe undeva prin Gorj...adica Severin-Motru-Filiasi-Craiova-Slatina-Pitesti-Bucuresti...adica vreo 400 km.

 

Cam asa am facut 3457 km intr-o saptamana...dupa cum ziceam, cu 248 l motorina ...

Am aici si alimentarile...ca le notez de la un timp de vreme...asa ca enjoy :D

 

10.05.2010 – 18:31 – 142 610, 21,45l, 100 ron

11.05.2010 – 10:40 – 142 785, 32,25l, 150 ron

12.05.2010 – 18:01 – 143 271, 21,50l, 100 ron

12.05.2010 – 22:19 – 143 664, 21,59l, 100 ron

14.05.2010 – 11:26 - 143 907, 21,41l, 100 ron

14.05.2010 – 16:00 - 144 255, 21,32l, 100 ron

15.05.2010 – 03:24 - 144 575, 21,40l, 100 ron

15.05.2010 – 15:58 – 144 832, 21,45l, 100 ron

16.05.2010 – 16:44 – 145 067, 10,63l, 50 ron

16.05.2010 – 20:08 – 145 353, 21,28l, 100 ron

17.05.2010 – 21:23 – 145 620, 25,53l, 120 ron

18.05.2010 – 02:36 – 146 030, 7,47l, 35 ron

18.05.2010 – 10:11 – 146 067, 34l, 150 ron

 

Deci...consumul mediu (daca n-am gresit calculele) este, dupa cum ziceam ...de 7,1 % ...ceea ce mi se pare extraordinar la 2400 de km intre orase...mers si tare, si incet...si mediu...si 1000 km facuti prin Bucuresti, Brasov, Severin.

 

Asa ca...320d a fost, este si va ramane, parerea mea, cel mai bun motor din pct. de vedere consum/calitate/putere/preturi...etc :D

Link to comment
Share on other sites

10.05.2010 – 18:31 – 142 610, 21,45l, 100 ron <--- nu ai facut plinul !?

11.05.2010 – 10:40 – 142 785, 32,25l, 150 ron

12.05.2010 – 18:01 – 143 271, 21,50l, 100 ron

12.05.2010 – 22:19 – 143 664, 21,59l, 100 ron

14.05.2010 – 11:26 - 143 907, 21,41l, 100 ron

14.05.2010 – 16:00 - 144 255, 21,32l, 100 ron

15.05.2010 – 03:24 - 144 575, 21,40l, 100 ron

15.05.2010 – 15:58 – 144 832, 21,45l, 100 ron

16.05.2010 – 16:44 – 145 067, 10,63l, 50 ron

16.05.2010 – 20:08 – 145 353, 21,28l, 100 ron

17.05.2010 – 21:23 – 145 620, 25,53l, 120 ron

18.05.2010 – 02:36 – 146 030, 7,47l, 35 ron

18.05.2010 – 10:11 – 146 067, 34l, 150 ron <--- ai facut plinul ?

 

daca plecai cu plin si la sfarsit refaceai plinul...intelegeam ceva :twoup:

 

cati litri ai avut si cu cati ai ramas ... ?

Link to comment
Share on other sites

10.05.2010 – 18:31 – 142 610, 21,45l, 100 ron <--- nu ai facut plinul !?

11.05.2010 – 10:40 – 142 785, 32,25l, 150 ron

12.05.2010 – 18:01 – 143 271, 21,50l, 100 ron

12.05.2010 – 22:19 – 143 664, 21,59l, 100 ron

14.05.2010 – 11:26 - 143 907, 21,41l, 100 ron

14.05.2010 – 16:00 - 144 255, 21,32l, 100 ron

15.05.2010 – 03:24 - 144 575, 21,40l, 100 ron

15.05.2010 – 15:58 – 144 832, 21,45l, 100 ron

16.05.2010 – 16:44 – 145 067, 10,63l, 50 ron

16.05.2010 – 20:08 – 145 353, 21,28l, 100 ron

17.05.2010 – 21:23 – 145 620, 25,53l, 120 ron

18.05.2010 – 02:36 – 146 030, 7,47l, 35 ron

18.05.2010 – 10:11 – 146 067, 34l, 150 ron <--- ai facut plinul ?

 

daca plecai cu plin si la sfarsit refaceai plinul...intelegeam ceva :)

 

cati litri ai avut si cu cati ai ramas ... ?

 

N-am facut plinul...nici la inceput...nici la "sfarsit" :twoup:

De obicei bag motorina cand mai am pentru 100 km aprox...

Nu stiu cati am avut...cu cat am ramas...stiu doar c-am facut 3457 km cu 248 de litri :)

Link to comment
Share on other sites

Am fost in concediu si revin cu date de consum la 325.

 

Bucuresti Ploiesti fara accelerari bruste si strict cu viteza Legala (consum resetat la Ikea) - 6.9%

Bucuresti-Sighisoara mers sport si traseu DN1A Cheia - 8.6%

Sighisoara-Brasov-urcat in poiana-Brasov-Bucuresti mers normal cu mici tente de sport - 7.9%

Tu ii faci invidiosi pe soferi de diesel... :twoup:

 

Soferi de 320d...cititi mai sus (performante si consum)... :)

 

 

 

 

De ce ar trebui sa fie invidiosi soferii de diesel?

1. Nu a specificat daca consumul e citit de pe BC sau calculat la pompa. Daca e citit de pe BC mai trebuie adaugat (la E46) 1,7 l la consumul indicat de BC (citeste cu atentie tot topicul). Rezulta ca la un mers legal consumul mediu e 8,6 l/100km iar la mers sport consumul mediu e 10,3 l/100km.

2. Eu cu dieselul mers legal scot 6,1l/100km calculat la pompa (4,3 L/100km concum pe BC) - mers pe DN2 sau E85 nu pe DN1. La mers sportiv am consumat maxim (media) 7,2 l/100km.

3. Diferenta de consum reala ar fi, cu aproximatie, de 2,5l in plus la benzina. Intreb inca odata de ce sa fie invidios un sofer de diesel? Performantele superioare oferite de un 325i fata de un 320d se regasesc in consum!!!!

4. Daca tot consuma asa putin un 325i de ce nu sunt pline soselele cu aceasta motorizare?

5. 325i e pentru performante nu pentru consum! 320d e pentru consum dar are si performante decente.

Edited by amaBMW
Link to comment
Share on other sites

Mie imi arata corect pe BC consumul, ba cateodata chiar mai mare decat real.

 

 

BC arata de obicei mai putin decat in realitate.

Esti primul de la care aud ca BC-ul indica mai mult.

Al meu niciodata nu a indicat mai mult la fel cum niciodata nu a indicat corect.

Link to comment
Share on other sites

Exemplu weekendul asta, am facut 150km in afara cu 11litri(am facut calculul dupa cum imi arata la functia 6 in meniul secret), deci cam 7%, iar pe BC aveam consum mediu 8.
Link to comment
Share on other sites

Exemplu weekendul asta, am facut 150km in afara cu 11litri(am facut calculul dupa cum imi arata la functia 6 in meniul secret), deci cam 7%, iar pe BC aveam consum mediu 8.

 

 

 

 

Cum ajung si eu la functia 6 din meniul secret ca sa vad ce zice de consum?

Link to comment
Share on other sites

ai mai multe functii aici :twoup:

 

Instructions to access the hidden OBC functions:

1. Hold Trip Reset while turning ignition key to on position

2. OBC should show "Test"

3. Use Trip Reset to select function 19.0 that unlocks all the features

3. Wait for display to show "Off"

4. Depress Trip Reset for 1/4 second and release it

5. With no delay press Trip Reset several times to select one of the following function s

 

BMW E46 On-Board Computer (OBC) Hidden Codes

nr example description

1 Car Engine and cluster data

1.0 46nnn Chassis nr/VIN serial number (last 5 digits)

1.1 4nnn K-number

1.2 690236 Cluster Part #

1.3 045210 Coding (04)/diagnosis (52)/bus index (10)

1.4 1200 Week (12)/year of manufacture (2000)

1.5 09_160 Hardware (09) and software # (16.0) of cluster

1.6 Not used

1.7 04__44 CAN-version (04) KI-revision index (44)

2 (test) Cluster System Test - Activates the gauge drivers,

indicators and LEDs to confirm function

3 SI Data

3.0 1098 Used fuel in liters since last SI (Service Inspection)

3.1 0231 Periodic inspection days; elapsed days (since last SI)

4 Momentary Consumption

4.0 0145+ Instant fuel consumption - 0145=14.5 liters/100km

4.1 0018 Instant fuel consumption - 0018=1.8 l/Hour

5 Distance Gone Consumption

5.0 082 Average mileage; 082=8.2 liters/100km

5.1 0536 Calc. km to refuel (momentary distance to go)

6 Fuel Level sensor inputs in liters

6.0 109330+ Fuel level averaged; Left half sensor input=10.9 liters; Right sensor input=33.0 liters

6.1 0439+ Total tank level averaged; vlgs 6.0: 10.9+33.0=43.9 liters

6.2 0442+ Indicated value (44.2) and tank phase

7 Temperature and Speed

7.0 021+ Coolant/Engine temperature (2.1C)

7.1 130 Ambient/Outside temperature - chg met 5 pts. 125/130/135

7.2 + Engine speed / Current RPMs 1/min

7.3 + Vehicle speed / Current Speed in km/hour

8 Input value in HEX form

8.0 1d0+ System voltage ADC-Value Hex code

8.1 26C33C+ ADC Values HG left/HG right

8.2 0000 ADC Value brake degradation sensor (000=o.k.)

8.3 18C ADC Value outside temperature

9 Battery

9.0 140 Battery Voltage - 140 = UB 14.0v

9.1 242013+?

9.2 074_78+?

9.3 0011+?

10 Not used

11 Not used

12 Not used

13 GonG Gong Test

14 Not used

15 Status cluster I/O-ports (bit codes) 0=low; 1=high

1st-belt contact, seat belt fastened=0; 2) ignition lock contact, key inserted=0; 3) door contact, door open=0; 4) clock button pressed=0; 5) SI reset=0, for reset=0; 6) EGS transmission failure=0

Status Digital Outputs (bits) 0=inactive, 1=active

1) Gong output; 2) Brake warning lamp; 3) Low fuel warning lamp; 4) EGA lamp; 5) seat belt lamp; 6) manipulation dot

16 Not used

17 Not used

18 Not used

19 Lock Status; unlocks functions in range 3-18

19.0 L-On/L-Off Unlock: press button when "L-Off"

20 Not used

21 Software Reset; reset OBC settings

00 End of test

Link to comment
Share on other sites

amaBMW daca citesti cu cateva zeci de pagini mai in fata...nu o sa mai recunosti ce ai afirmat/scris atunci :twoup:

 

 

Recunosc ce am scris. Intre timp am invatat sa conduc BMW-ul ca pe un Bmw. Am facut foarte multi km si am urmarit cu atentie masina.

Cand aveam consumurile acelea "minuscule" conduceam masina "batraneste". Intre timp sa apropiat si consumul meu de al celorlalti posesori. Inca nu am atins consumul tau dar cine stie poate te ajung din urma in curand.

Am renuntat sa mai merg la consum. Acum ma bucur de ceea ce ofera marca aceasta.

Oricum la ora actuala pot afirma dupa zeci de calcule la pompa si cateva zeci de mii de km ca:

- un diesel BMW (de 136 C.P.) consuma in medie intre 6,5 si 7,5 l/100km.

- computerul de bord are o eroare ce variaza intre 1,5 - 1,7 l in minus fata de realitatea de la pompa.

- diferenta, la consum, intre condus normal si sportiv e de aprox. 1 litru.

- cu cat e motorina mai buna cu atat consuma mai mult

- nu merita sa te uiti la consum cand conduci o astfel de masina (trebuie sa te bucuri de ea). Pentru consumuri reduse exista alte marci.

- e o adevarata placere sa conduci un BMW. (Mi-ar place sa conduc un otto 6 in linie).

Link to comment
Share on other sites

Cat timp stiu ca masina asta este ''sanatoasa'' nu imi fac probleme legate de consum. Consumul la actuala este cu minim 1L in plus fata de una care nu are steptronic. Deci am undeva la 7,5% media si nu o iert...:twoup:
Link to comment
Share on other sites

Cat timp stiu ca masina asta este ''sanatoasa'' nu imi fac probleme legate de consum. Consumul la actuala este cu minim 1L in plus fata de una care nu are steptronic. Deci am undeva la 7,5% media si nu o iert...:twoup:

 

 

Cum e cu steptronic? Merita? Nu e pretentioasa sau sensibila? Personal am o retinere deoarece am auzit ca nu sunt foarte fiabile cutiile automate.

Daca ai consum mediu de 7,5 l/100km e foarte bine. Eu la ultimul calcul dupa 450km, alergata, am scos o medie de 7,2 l/100km si eu am cutie manuala (la penultimul calcul dupa 914km am scos o medie de 6,5 l/100km). Ai un consum foarte bun.

Motorul tau e de 136 C.P. sau de 150 C.P.? Cati km are masina ta?

Link to comment
Share on other sites

Cat timp stiu ca masina asta este ''sanatoasa'' nu imi fac probleme legate de consum. Consumul la actuala este cu minim 1L in plus fata de una care nu are steptronic. Deci am undeva la 7,5% media si nu o iert...:twoup:

 

 

Cum e cu steptronic? Merita? Nu e pretentioasa sau sensibila? Personal am o retinere deoarece am auzit ca nu sunt foarte fiabile cutiile automate.

Daca ai consum mediu de 7,5 l/100km e foarte bine. Eu la ultimul calcul dupa 450km, alergata, am scos o medie de 7,2 l/100km si eu am cutie manuala (la penultimul calcul dupa 914km am scos o medie de 6,5 l/100km). Ai un consum foarte bun.

Motorul tau e de 136 C.P. sau de 150 C.P.? Cati km are masina ta?

Cutia [inca :)] este perfecta d.p.d.v. al functionarii. E relaxant la drum lung avand si tempomat. In oras ... nu mai spun cat de buna e !

Am motor de 150CP si undeva la 8,4% [spritmonitor.de] consum dar mai putin de jumatate afara. BC are o abatere in afisare de peste 2L.

Are peste 200.000km in realitate dar arata ca una de...sub 100.000km.

Am schimbat un rulment si fulia in aproape 3 ani.

Link to comment
Share on other sites

De ce ar trebui sa fie invidiosi soferii de diesel?

1. Nu a specificat daca consumul e citit de pe BC sau calculat la pompa. Daca e citit de pe BC mai trebuie adaugat (la E46) 1,7 l la consumul indicat de BC (citeste cu atentie tot topicul). Rezulta ca la un mers legal consumul mediu e 8,6 l/100km iar la mers sport consumul mediu e 10,3 l/100km.

2. Eu cu dieselul mers legal scot 6,1l/100km calculat la pompa (4,3 L/100km concum pe BC) - mers pe DN2 sau E85 nu pe DN1. La mers sportiv am consumat maxim (media) 7,2 l/100km.

3. Diferenta de consum reala ar fi, cu aproximatie, de 2,5l in plus la benzina. Intreb inca odata de ce sa fie invidios un sofer de diesel? Performantele superioare oferite de un 325i fata de un 320d se regasesc in consum!!!!

4. Daca tot consuma asa putin un 325i de ce nu sunt pline soselele cu aceasta motorizare?

5. 325i e pentru performante nu pentru consum! 320d e pentru consum dar are si performante decente.

Deoarece conduce o masina cu motor OTTO in 6 cilindri.Iar dupa cum a spus are consum apropiat de un diesel cu o capacitate cilindrica mai mica..

 

1.Daca ma pun sa citesc tot topicul o sa visez o saptamana cu motoare diesel si consumuri de 4%..

2.Felicitari.

3.Ti-am raspuns mai sus.

4.In cazul meu inca regret ca nu am motor de 2,5 pe masina ,dar mai este timp.Despre ceilalti soferi,nu comentez.

5.Adevar graiesti.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.