Jump to content

Cost schimb ulei CV ZF 8AT


pireutz

Recommended Posts

Salut,

Voi cat ati dat pe un schimb de ulei la CV automata ZF 8?

Am gasit kit-ul cu 1250 lei, manopera ceruta in Iasi e 400 lei (are nu stiu ce aparat special pt asta, il vad si eu cand ma duc), la care mi s-a spus sa mai iau un litru de ulei extra (kitul are doar 6 litri) ca intra in CV 7 litri aproape.

 

Ms.

Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ sunt 7l schimba doar uleiul care curge, dacĂŁ intra 11 l ĂŽnseamnĂŁ ca folosește un aparat care extrage uleiul si din convertizor. Prețul de la proleasing s ar putea sa nu fie chiar așa de mare dacĂŁ se face corect schimbul. Cam 3000-3200 costa in mod normal.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ sunt 7l schimba doar uleiul care curge, dacĂŁ intra 11 l ĂŽnseamnĂŁ ca folosește un aparat care extrage uleiul si din convertizor. Prețul de la proleasing s ar putea sa nu fie chiar așa de mare dacĂŁ se face corect schimbul. Cam 3000-3200 costa in mod normal.

 

Care 7l? La 8HP, nu curge mai mult de 4,5 l, oricat te-ai chinui, bineinteles doar prin metoda gravidationala.

Link to comment
Share on other sites

Buna, in Iasi se face procedura flush, dar va trebui sa examinam uleiul vechi...daca este inca in parametri, se face flush, daca este negru si cu murdarie, se inlocuieste in limita a cat incape. Un flush la ulei ce prezinta mizerie va duce la patinarea ambreiajului...oricum, la cei 100k pe care i-am facut, cred ca nu voi avea probleme sa ii fac flush.

Revin dupa procedura cu poze si detaliile service-ului, maine ajunge kit-ul de schimb de la ZF.

PS. La ZF8 incap 6.5 litri la flush si 4-4.5 litri la inlocuire standard unde e desfacut surubul, umplut dupa ce curge tot ce poate curge :)

Stefan: Da, ma duc numai prin recomandari la cunoscatori, nu vreau sa isi bata joc unul de masina mea :), revin dupa vizita cu detalii sa vad daca il recomand mai departe :)

Edited by pireutz
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

“Inlocuirea uleiului se realizeaza printr-un procedeu automat cu ajutorul aparatului care schimba tot uleiul, inclusiv cel din convertizor avand posibilitatea de a vedea in timp real culoarea uleiului care este pompat in aparat si cel care iese din masina. Cantitatea de ulei care este folosita pentru schimbul complet de ulei este de 11 litri.”

 

De pe site-ul unui service specializat BMW .

 

Din ce am citit pe net , aparatul ăla lipsește la multe service-uri si atunci nu pot schimba decat prin metoda gravitațională . Verificați si voi dacă e corect ce zic ăștia , eu deocamdată am 80000 km si nu prea ma gândesc sa schimb uleiul pana spre 120 000 km

Edited by Danok
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Buna, in Iasi se face procedura flush, dar va trebui sa examinam uleiul vechi...daca este inca in parametri, se face flush, daca este negru si cu murdarie, se inlocuieste in limita a cat incape. Un flush la ulei ce prezinta mizerie va duce la patinarea ambreiajului...

 

N-am prea inteles-o pe asta ... deci daca e in parametri, ii faci flush, iar daca acolo e un pilaf, inlocuiesti doar in limita a ce incape? Mi se pare un pic ilogic.

Link to comment
Share on other sites

N-am prea inteles-o pe asta ... deci daca e in parametri, ii faci flush, iar daca acolo e un pilaf, inlocuiesti doar in limita a ce incape? Mi se pare un pic ilogic.

 

Da, "pilitura" existenta in ulei ajuta la angrenarea placilor de ambreiaj. Daca faci curatare completa, incepe sa patineze.

 

(L.E. : in cazul asta discutam DOAR despre o cutie cu probleme)

Edited by mgs
Link to comment
Share on other sites

Recomand a se schimba uleiul din cutie de doua ori daca o faceti prin metoda clasica.

Dai drumul la ulei dupa care faci plinul cu motorul pornit treci cutia prin toate vitezele(sa ajunga ulei fresh si in convertizor),mai dai drumul odata la ulei si faci plinul.Filtrul si garnitura poate si capac dupa caz toate inlocuite cu piese noi.

 

Este o metoda care necesita 3-4 litrii de ulei in plus,dar mult mai ok in lipsa aparatului pt flush.

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

Gata schimbul...

Dat jos scutul de plastic, dat jos filtrul cu capacul de plastic...uleiul din 2014 dupa 100k km era cam negru...nu ars, dar nici prea bun. Pe magnetii din capac erau depuneri foarte fine de pilitura, cam cat sa faci o picatura metalica din ce adunai.

A fost deci schimbat fix cand trebuia...

Dupa ce a curs gravitational tot (am ales metoda clasica), s-a montat noul capac de la Zf, s-a pornit pompa cu furtunul si s-a incarcat prima data...dupa 4 bidoane de 1l am urcat in masina si am bagat marsarier si Demaraj cu frana apasata, au mai intrat 2.5. Jumatatea de litru ramas l-a pompat in sistem fortand curgerea uleiului vechi.

Durata: 2h

Masina trebuie sa fie rece, lasata de dimineata, nu ai voie sa bagi ulei la mai mult de 30 grade.

Cost total ulei, filtru Zf si manopera 1900 lei. Uleiul original ZF8.

 

Schimbarea vitezei acum se face extrem de silentios, in plus am sesizat ca e mult mai fluenta ca inainte.

Concluzia: in utilizare normala uleiul in CV trebuie schimbat la aprox 100-110k km...masina a fost folosita intotdeauna fara a forja motorul sau a face depasiri fortate, deci cei cu regim de exploatare mai sportiv ar trebui sa faca schimbul la 90k km.

Un sfat primit de la mecaniul ce e specializat pe Bmw: schimba filtrul de ulei la motor de 2 ori in 15k km, si ai motorul in stare perfecta.

Edited by pireutz
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Gata schimbul...

Dat jos scutul de plastic, dat jos filtrul cu capacul de plastic...uleiul din 2014 dupa 100k km era cam negru...nu ars, dar nici prea bun. Pe magnetii din capac erau depuneri foarte fine de pilitura, cam cat sa faci o picatura metalica din ce adunai.

A fost deci schimbat fix cand trebuia...

Dupa ce a curs gravitational tot (am ales metoda clasica), s-a montat noul capac de la Zf, s-a pornit pompa cu furtunul si s-a incarcat prima data...dupa 4 bidoane de 1l am urcat in masina si am bagat marsarier si Demaraj cu frana apasata, au mai intrat 2.5. Jumatatea de litru ramas l-a pompat in sistem fortand curgerea uleiului vechi.

Durata: 2h

Masina trebuie sa fie rece, lasata de dimineata, nu ai voie sa bagi ulei la mai mult de 30 grade.

Cost total ulei, filtru Zf si manopera 1900 lei. Uleiul original ZF8.

 

Schimbarea vitezei acum se face extrem de silentios, in plus am sesizat ca e mult mai fluenta ca inainte.

Concluzia: in utilizare normala uleiul in CV trebuie schimbat la aprox 100-110k km...masina a fost folosita intotdeauna fara a forja motorul sau a face depasiri fortate, deci cei cu regim de exploatare mai sportiv ar trebui sa faca schimbul la 90k km.

Un sfat primit de la mecaniul ce e specializat pe Bmw: schimba filtrul de ulei la motor de 2 ori in 15k km, si ai motorul in stare perfecta.

 

Pe ce se bazeaza schimbarea filtrului ulei de 2 ori in 15 mii? A facut mecanicul asta statistici ceva sau cum?

Ajungem sa facem reviziile ca la Dacie la 5 mii? :))

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La cine ai fost in Iasi?

 

La cineva care stie f bine marca, dar nu ii dau numele ca mai pot fi altii pe aici care sa il toarne la locul de munca.

 

Cat despre filtru...a spus ca e bine sa investesti o data la 6 luni 25 lei in un filtru de ulei, decat sa stai 15 mii cu acelasi filtru si sa te intrebi de ce crapa motorul...

Cum eram cocotat in masina sa schimb vitezele, cu moorul pornit, la 2 m inaltime, mi-a scapat restul ideii, recunosc :)

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

eu fac revizia la ulei, odata pe an (nu am mers mai mult de 10 mii cu ea pe an , x5 e70 30d) si consider ca este decent, nu as merge chiar la 7000 de km, dar 10 mii de km sunt o limita decenta. In nici un caz 25 de mii cat spune producatorul. Ca si cost, 100 de lei filtrul de ulei, si vreo 300-400 uleiul (liqui moly). Per total costa cam cat un plin de 75 de litri la masina si nu consider ca e un cost foarte mare. Stiu multi vor zice, ca la reprezentanta este 1000 de lei revizia la ulei, si bla bla, dar acolo pe langa piese mai primesti si un tratament special, dar care nu e necesar pentru mine personal.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.