Jump to content

Baterie neaparat originala ?


Mathieu

Recommended Posts

Buna ziua ,

Am un X3 2012 si dupa o inlocuire de o piesa gratuit de catre reprezentanta Bmw Montreal am constatat ca comenzile de pe volan nu mai finctioneaza inclusiv telefon,cruise control, etc

Am mers a doua zi si dupa 10 minute mi-au dat masina gata spunind ca au uitat sa conecteze un fir.( bineinteles fara scuzele de rigoare)

Am probat comenzile volan , totul ok.

Seara, alta surpriza.....la deschiderea usilor nu se aprid luminile interioare, nu merge radio, mesaj cand pun contact , sa incarc bateria si ca anumite functii nu cupleaza pentru a proteja bateria.

Mesaj eronat , bateria mea functioneaza super, dupa 4 zile de -25 grade pornesc la sfert de cheie.

Ma duc din nou , vorbesc cu tehnicianul auto care imi spune ca nu am eu bateria originala si din aceasta cauza am eroare.

Ripostez ca pana a intervenii el nu am avut probleme iar bateria o am de 3 ani si e perfecta, am tester si o verific iar daca vreau sa o incarc in 30min este full la 2A nu la4 sau 8 A.( am avut pe alt bmw baterie canadiana la fel ce a mers 7 ani )

Ii spun ca sigur trebuie resetat eroarea in computer dar el imi spune ca trebuie sa bag masina la tester dupa ce iau rendez-vous si platesc 160$ verificarea si poate ca va fii necesar sa iau de la ei o baterie originala ( ieftina ,vre-o 500 $ )

Voi face o plangere scrisa numai ca nu prea am cui , aici concesionarul Bmw este o antrepriza familiala.

Ati avut poate un mesaj similar pe bord si ma puteti ajuta cu un sfat ?

Multumesc

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Atata timp cat are acelasi amperaj poate inlocui bateria originala a masinii fara alte interventii. Daca este de amperaj diferit alternatorul nu o va incarca cum trebuie pana nu o codezi in calculatorul masinii. Cu siguranta firma bateriei nu are nicio importanta si bateria originala Bmw nu face cu nimic mai mult fata de o baterie obisnuita.
Link to comment
Share on other sites

Bateria trebuie codata indiferent de situatie, chiar daca se inlocuieste cu una identica. Asta deoarece DME (pe baza informatiilor primite de la IBS) monitorizeaza ciclurile de incarcare, puterea la pornire, nivel de incarcare, etc. si incarca bateria ca atare.

Mie mi-a stricat bateria noua in 1 an deoarece nu a fost inregistrata la inlocuire

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Este normal sa iti dea eroare si sa anuleze anumite module, respectiv ca nu iti mai merg cele expuse asta pentu a folosi curentul ramas pentru pornirea motorului, de acolo si pornirea ok la -25°C.

Cum spun si colegi daca ai schimbat bateria si aceasta nu a fost codata pe masina e posibil sa se fi stricat in 3ani.

 

Ce ar trebui sa faci: dai jos bateria cu grija, o incarci pe un redresor o zi doua nu 30min, este imposibil sa incarci o baterie auto atat de repede.

Atentie! Prima oara borna negativa si apoi borna pozitiva! Iar la montarea, + -

Dupa care o pui inapoi tot cu grija, asta pentru a nu face un scurt riscand sa arzi anumite module. La final stergi eroarea de baterie.

 

Daca nu ai un tester/diagnoza: My link

Edited by Stormzor
Link to comment
Share on other sites

Este normal sa iti dea eroare si sa anuleze anumite module, respectiv ca nu iti mai merg cele expuse asta pentu a folosi curentul ramas pentru pornirea motorului, de acolo si pornirea ok la -25°C.

Cum spun si colegi daca ai schimbat bateria si aceasta nu a fost codata pe masina e posibil sa se fi stricat in 3ani.

 

Ce ar trebui sa faci: dai jos bateria cu grija, o incarci pe un redresor o zi doua nu 30min, este imposibil sa incarci o baterie auto atat de repede.

Atentie! Prima oara borna negativa si apoi borna pozitiva! Iar la montarea, + -

Dupa care o pui inapoi tot cu grija, asta pentru a nu face un scurt riscand sa arzi anumite module. La final stergi eroarea de baterie.

 

Daca nu ai un tester/diagnoza: My link

 

Multumesc mult tuturor , am inteles.

Ca simpla curiozitate , un singur lucru nu inteleg , de ce trebuie sa dau jos bateria si sa o incarc , nu o pot incarca obisnuit pe la + si _ ce sunt sub capota ?

Link to comment
Share on other sites

nu trebuie sa dai bateria jos de pe masina...

dar, OBLIGATORIU trebuie sa-i deconectezi toate bornele !!!

daca ai garaj, e foarte bine.

poti lasa masina decuiata si capacul de la portbagaj deschis (ridicat)

legi bateria: rosu (+) si albastru/negru (-) la redresorul alimentat in priza de 220v din perete.

o lasi cel putin 24 de ore si asta este tot.

 

cu speranta ca nu pornesti vreun incendiu peste noapte :frantics: (glumesc) !!!

 

bafta !

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Bateria se poate incarca fara a deconecta nimic, folosind bornele din compartimentul motor, cele indicate in manual.

 

la fluctuatiile din reteaua nationala de tensiune... tu ai curaj sa

lasi masina conectata electric la 220v fara vreo protectie suplimentara.

eu, unul personal sunt patit asa ca mai bine sunt prevazator.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

la fluctuatiile din reteaua nationala de tensiune... tu ai curaj sa

lasi masina conectata electric la 220v fara vreo protectie suplimentara.

eu, unul personal sunt patit asa ca mai bine sunt prevazator.

Fluctuațiile din rețea nu afecteazĂŁ ĂŽncĂŁrcarea, aceasta se face prin redresor care la rândul lui are diferite protecții (scurt, supratensiune, suprasarcina, polaritate inversa) ĂŽn funcție de model.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Fluctuațiile din rețea nu afecteazĂŁ ĂŽncĂŁrcarea, aceasta se face prin redresor care la rândul lui are diferite protecții (scurt, supratensiune, suprasarcina, polaritate inversa) ĂŽn funcție de model.

 

Lucrurile sunt putin diferite pe continentul nord-american..........tensiunea standard este 110'V , nu 220'V ca in Europa.

Redresoarele inteligente sunt cu toate protectiile inclusiv decuplare cand bateria este full.

Bateria mea , cu toate ca pe bord am eroare cu limitarea unor consumatori cu motorul oprit , este perfecta, verificata tot timpul cu grad de incarcare good chiar dupa zile de stationare in frig.

Masina porneste la sfert de cheie , baterie ,, zglobie "!iar dupa pornire motor totul functioneaza normal din prima secunda ( lumini interioare, radio , clima )

Alternatorul incarca normal ,deci bateria este foarte ok din aceasta cauza nu inteleg de unde vine eroarea afisata iar la reprezentanta tehnicianul ma cam pregateste sa platesc testarea dar si o baterie noua de la ei ca vezi doamne , a mea nu e originala ( parerea mea este ca e mai buna decat originala iar pretul e la jumatate caci e made in Canada nu made in Germany ).

De codat cred ca a fost codata caci am inlocuit-o la un garaj specializat numai pe masini europene.(!cea originala a cedat rapid iar cele canadiene merg pana la 7 si chiar 8 ani ), inlocuire facuta acum mai bine de 2ani .

Link to comment
Share on other sites

Bateria ta poate ca are specificatiile unei baterii originale, dar nu a fost codata cand a fost inlocuita si de acolo pleaca problemele. E logic ca cei de la reprezentanta sa vrea sa-ti vanda una noua pe care o vor coda ei conform procedurii standard. Daca as fi in locul tau, as umbla pe forum si as gasi in USA pe cineva cu ISTA care sa-mi codeze bateria. Daca nici atunci nu merge, mergi la reprezentanta si aia e. Daca vrei gratis sau ieftin si bun, sa stii ca nu exista.
Link to comment
Share on other sites

Bateria ta poate ca are specificatiile unei baterii originale, dar nu a fost codata cand a fost inlocuita si de acolo pleaca problemele. E logic ca cei de la reprezentanta sa vrea sa-ti vanda una noua pe care o vor coda ei conform procedurii standard. Daca as fi in locul tau, as umbla pe forum si as gasi in USA pe cineva cu ISTA care sa-mi codeze bateria. Daca nici atunci nu merge, mergi la reprezentanta si aia e. Daca vrei gratis sau ieftin si bun, sa stii ca nu exista.

 

Ce este ISTA te rog ?

Pot merge la alt garaj Bmw , Audi, Mercedes numai sa stiu ce cer iar acolo sunt mai corecti cred.

Nu e vorba de zgircenie , din experienta mea stiu ce baterie e mai buna la gerul extrem de aici iarna chiar daca e mai ieftina.

Si ca o experienta interesanta , pontul fiind tot de la un tehnician BMW.........ca sa resetez eroarea sa inchid usile si sa duc cheile departe de masina pentru 8 ore........a mers dar numai pentru scurta perioada , apoi a aparut din nou.

Edited by Mathieu
Link to comment
Share on other sites

@Mathieu spune exact ce eroare apare?

Pot fi cazuri in care ceva consumator/scurt ramane cuplat peste noapte, si sa iti de eroare "Increased battery discharge when stationary"

Ce baterie avea habar nu am , banuiesc ca nu pe acid fiind model 2012. Ce baterie am acum iar nu stiu dar nu este pe acid, nu are acele capacele sa pui acid, este capsata , cred ca este pe gel sau AGM.

Masina am cumparat-o second la 36000 km acum doi ani jumate si asa am luat-o , cu aceasta baterie pe ea si care am vazut acum ca nu este cea de origine , germana. Dar repet ,bateria este ca noua, am lasat masina in parcare afara la aeroport 10 zile in decembrie si cand am revenit a pornit la sfert de cheie.

Mesajul afisat este

Battery discharging while stopped.

Electrical devices were temporarily switched off.

Edited by Mathieu
Link to comment
Share on other sites

ISTA este softul dedicat BMW pe care-l poti folosi pentru testari, codari, update-uri, etc, tot ce tine de electronica masinii. Acest soft vede absolut toate erorile masinii si ma gandesc ca te-ar putea ajuta. Iti sugerez sa pui o baterie VARTA sau Bosch cu specificatiile bateriei originale, s-o codezi in sistem si dupa nu ar trebui sa mai ai probleme.
Link to comment
Share on other sites

Ce baterie avea habar nu am , banuiesc ca nu pe acid fiind model 2012. Ce baterie am acum iar nu stiu dar nu este pe acid, nu are acele capacele sa pui acid, este capsata , cred ca este pe gel sau AGM.

Masina am cumparat-o second la 36000 km acum doi ani jumate si asa am luat-o , cu aceasta baterie pe ea si care am vazut acum ca nu este cea de origine , germana. Dar repet ,bateria este ca noua, am lasat masina in parcare afara la aeroport 10 zile in decembrie si cand am revenit a pornit la sfert de cheie.

Mesajul afisat este

Battery discharging while stopped.

Electrical devices were temporarily switched off.

 

Eu am vazut aceasta atentionare in fiecare iarna de cate ori au fost temperaturi extreme si evident capacitatea bateriei scade drastic pe masura ce scade si temperatura. Din ce imi aduc aminte, unei baterii noi cu capacitatea 100% la temperatura normala de functionare, ii scade potentialul la 50% la temperatura de -15 - -20 grade celsius.

Am mai primit aceasta atentionare in fiecare iarna cand am folosit masina pe distante scurte si multe.

 

Nu mi-am facut probleme niciodata pana acum si nici nu am luat-o foarte in serios pentru ca nu am considerat-o fiind o problema.

 

Bateria mea este AGM de 90Ah si in iulie 2018 implineste 6 ani, masina fiind utilizata in zone cu clima continentala/mediteraneana si 4 anotimpuri.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu unde locuiesti, dar daca ai curiozitatea sa stai cu un multimetru intr-o priza din RO cateva minute, vei avea surpriza sa constati fluctuatii mari sau cu putin "noroc" - imense.

Nici o surpriza aici. La 220VCA nominal tensiunea este permis (legal) sa varieze cu +10% si -6%.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Mesajul afisat este

Battery discharging while stopped.

Electrical devices were temporarily switched off.

Mi-ai raspuns la intrebare. Cum presupuneam, masina are baterie AGM.

Probabil ca sunt ceva consumatori care pentru un motiv sau altul consuma.. nu se auto-deconecteaza dupa un timp dupa ce inchizi masina..

Dupa cum si o autodescarcare a bateriei (isi poate pierde din capacitate in cateva zile la -10 grade..) poate duce la acelasi simptom/avertizare - ECU-ul sa taie curentul/alimentarea unor module/functii pentru a reincarca bateria si a asigura o pornire sigura a motorului.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nici o surpriza aici. La 220VCA nominal tensiunea este permis (legal) sa varieze cu +10% si -6%.

Pentru alimentarea centralei de incalzire cu gaz am un UPS cu stabilizator de tensiune care arata si U intrare. In zilele proaste, am vazut tensiunea sa coboare si sub 170V, deci un -25-30%.

Link to comment
Share on other sites

Eu am vazut aceasta atentionare in fiecare iarna de cate ori au fost temperaturi extreme si evident capacitatea bateriei scade drastic pe masura ce scade si temperatura. Din ce imi aduc aminte, unei baterii noi cu capacitatea 100% la temperatura normala de functionare, ii scade potentialul la 50% la temperatura de -15 - -20 grade celsius.

Am mai primit aceasta atentionare in fiecare iarna cand am folosit masina pe distante scurte si multe.

 

Nu mi-am facut probleme niciodata pana acum si nici nu am luat-o foarte in serios pentru ca nu am considerat-o fiind o problema.

 

Bateria mea este AGM de 90Ah si in iulie 2018 implineste 6 ani, masina fiind utilizata in zone cu clima continentala/mediteraneana si 4 anotimpuri.

Mii de multumiri tuturor pentru sfaturi.

Cred ca ai dreptate , acest mesaj a aparut o data cu instalarea unui frig extrem dar am rezolvat problema.......am bagat X3 in garaj si am remizat-o si mi-am deremizat bijuteria mea de vara , un 328 decapotabil .. Am norocul sa am doua bmw incat sa nu mai schimb cauciucurile iarna-vara ci masinile

Oricum . la reprezentanta aici numai ca imi ridica capota si mi-au umflat 130 $ asa ca o las pana in octombrie sa-si reseteze mesajul , daca nu voi inlocui lumina de bienvenue cu lumina telefonului meu mobil ( hahaha ) si o data pornit motorul totul e ok.

Voi vedea daca si in garaj la cald mai apare mesaj.

Edited by Mathieu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.