Jump to content

Probleme franare


Recommended Posts

Problema este ca atunci cand franez progresiv adica daca vad de la distanta ca se face rosu la semafor si vreau sa franez din timp,apas usor pedala de frana si simt cum spre final se intareste pedala de frana tot mai tare si trebuie sa apas destul de tare sa ma opresc. Lichidul de frana este la maxim. Ce as putea sa verific si cum sa descopar care e problema.modelul masinii este in descriere.
Link to comment
Share on other sites

Instalatia de frana are aer in ea; acesta este simptomul tipic de franare cat se poate de grea (apasare destul de viguroasa pentru a inceti..) si nu progresiv(a) ...exponential.

 

Trebuie cel putin aerisita (scos aerul pe la aerisitoarele de pe etrierele de frana) instalatia de frana daca nu chiar schimbat lichidul de frana daca are peste 2-3 ani.

 

(nivelul lichidului de frana trebuie doar sa fie intre minim si maxim, nu are un rol mare in procesul franarii..)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Instalatia de frana are aer in ea; acesta este simptomul tipic de franare cat se poate de grea (apasare destul de viguroasa pentru a inceti..) si nu progresiv(a) ...exponential.

 

Trebuie cel putin aerisita (scos aerul pe la aerisitoarele de pe etrierele de frana) instalatia de frana daca nu chiar schimbat lichidul de frana daca are peste 2-3 ani.

 

Cum aerisesc instalatia? Sau daca schimb lichidul o sa trebuiasca sa o aerisesc?

Edited by Silviu G
Link to comment
Share on other sites

Cum aerisesc instalatia? Sau daca schimb lichidul o sa trebuiasca sa o aerisesc?

Incearca sa aerisesti mai intai; traditional se face in doi: unul sta la volan si face pedala, apasand frana de cateva ori apoi trebuie sa tina apasata pana se duce pedala la fund.. Celalalt desface surubul unuia dintre etriere si ii va spune celui de la volan sa tina apasat si SA NU DEA DRUMUL la pedala pana cand el, cel de la etrier nu va restrange (temporar) acel surub de pe etrier. Desigur lichidul va curge atunci cand surubul este slabit. Dupa ce se strange surubul atunci cel de la volan va face din nou pedale.. Si procesul se reia.

Trei lucruri de urmarit:

 

1. Sa fie permanent alimentat rezervorul cu lichid de frana pentru a nu intra aer in instalatie cand se pierde/elimina lichid pe la etrier! Practic trebuie reumplut chiar peste limita maxima pentru ca va scadea in timpul procesului..

 

2. Cel de la volan nu are voie sa ridice piciorul de pe pedala pana cand surubul etrierului nu e restrans; adica este anuntat de cel care opereaza aerisirea la etrier.

 

3. In nici un caz sa nu se stranga exagerat la final surubul etrierului pentru acela se poate rupe si cand il strangi dar mai ales cand se incearca desfacerea lui dupa o lunga viata strans foarte mult! Si nu vrei sa ramai in mana cu jumatate din acel surub!! Practic se strange moderat; presiunea lichidului de frana nu este foarte mare in momentul franarii iar acel surub actiouneza ca un fel de cep/"vrana" de butoi pentru ca daca il demontezi o sa vezi ca e conic la varf..

 

Inlocuirea lichidului se face tot prin acelasi proces pana cand lichid curat, mai deschis la culoare iese pe la etrier; sigur cel vechi va fi um pic mai rosiatic decat galbenul cel nou. ;)

Daca se poate scoate cu atentie si filtrul din rezervorul de pe pompa de frana pentru ca, cu siguranta lichidul nou NU se va contamina/amesteca cu, cel nou.. si implicit mai putin lichid de plimbat prin instalatie.. Atentie acel filtru-pahar nu este menit sa poata fi scos (si nu inteleg de ce..) asa ca nu va iesi decat cu greu. Lichidul de dupa filtru poate fi scos cu o seringa. NU recomand gaurirea filtrului... pentru ca instalatia trebuie sa primeasca doar lichid si nu impuritati!!

 

Recomand asta inainte de a suspecta pompa de vacuum care intr-adevar poate fi un simptom mai serios, mai scump..

 

Aerisirea se poate face si singur daca se aplica un furtun cu o supapa atasat surubului etrierului, care va bloca intrarea aerului dupa ce pedala ajunge sus..

Edited by bimmer90f30
  • Like 4
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

nu cred ca e de la placute sau lichid ... cred ca e de la pompa vacum sau cu i-o zice la aia ... dc zic asta ... eu am schimbat tot nou .... placute, discuri, lichid ... tot slab prinde pedala ... si inainte ( inainte de a face probleme ) prindea la o simpla apasare ...
Link to comment
Share on other sites

Am avut si eu o problema asemanatoare si era de la vacuum - am inlocuit tulumba de vacuum ( unde e prinsa pompa de frana) dar suspectez si supapa de vacuum din spatele chiuloasei care poate avea membrana sparta. Scoate furtunul de vacuum de la servofrana si vezi daca are urme de ulei pe el.
Link to comment
Share on other sites

Am avut si eu o problema asemanatoare si era de la vacuum - am inlocuit tulumba de vacuum ( unde e prinsa pompa de frana) dar suspectez si supapa de vacuum din spatele chiuloasei care poate avea membrana sparta. Scoate furtunul de vacuum de la servofrana si vezi daca are urme de ulei pe el.

 

Zilele trecute am demontat pompa vacuun din spatele chiulasei si am curatat-o. Arata ca noua nu cred sa fie vreo problema la ea...si asta nu are nici o membrana inauntru,poate tulumba sa fie dar am bagat si in ea un furtun si e uscata nu are urme de ulei. Mai ramane lichidul,aerisit/inlocuit...

Link to comment
Share on other sites

Zilele trecute am demontat pompa vacuun din spatele chiulasei si am curatat-o. Arata ca noua nu cred sa fie vreo problema la ea...si asta nu are nici o membrana inauntru,poate tulumba sa fie dar am bagat si in ea un furtun si e uscata nu are urme de ulei. Mai ramane lichidul,aerisit/inlocuit...

Vezi instructiunile. ;)

Am incercat sa fiu cat mai precis in lucrurile esentiale. Daca iti iese din prima o sa vrei sa o mai faci! ;)

 

Motorul nu trebuie sa fie pornit; pedala va trebui apasata oarecum puternic pana efectiv ajunge la fundul podului pedalier. Nu trebuie sa ezite cel care impinge ci sa fie constant - persistent.

 

Apropo, am frane excelente la masina; sunt la al treilea shimb de lichid de cand am masina.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pompa de vacuum are doua oringuri, care trebuie sa fie rotunde - cand imbranesc, in urma presarii, nu mai au sectiunea rotunda, si trebuie schimbate.

 

Cred ca tu confunzi pompa vacuun cu tulumba care sunt total altceva si localizarea lor e total diferita. Oringurile de care zici sunt inlocuite nu demult,nu pierd ulei pe acolo. O sa fac aerisirea cum zice bimmer90f30 apoi o sa arunc o geana mai amanuntita la tulumba,furtune,etc.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca tu confunzi pompa vacuun cu tulumba care sunt total altceva si localizarea lor e total diferita. Oringurile de care zici sunt inlocuite nu demult,nu pierd ulei pe acolo. O sa fac aerisirea cum zice bimmer90f30 apoi o sa arunc o geana mai amanuntita la tulumba,furtune,etc.

 

Nu confund nimic, ce ai citat tu e legat strict de pompa de vacuum si e corect.

Link to comment
Share on other sites

Parerea ta e ca pompa vacuum e defecta ?

 

Pana sa faci aerisirea, cel mai simplu incearca in felul urmator:

Scoate stutul de la pompa vacuum, cel care intra in tulumba de la servofrana, porneste motorul si probeaza sa vezi daca acoperi stutul cu degetul se creeaza vacuum.

 

Daca da, accelerezi motorul si vezi daca se creeaza mai mult vacuum. De acolo tragi concluzia daca iti functioneaza sau nu pompa vacuum.

 

Daca vacum-ul la relanti este foarte mic, iar la accelerare ai vacuum bun, vezi ca poti sa ai furtunul de legatura fisurat, sau daca s-a umblat la pompa vavuum, posibil sa nu fie colierul strans la furtunul care intra in stutul de iesire de la pompa vacuum.

 

Am vazut cazuri de genul care il spui tu, cu pierderea de putere a pedalei de frana.

 

Nu te chinui cu aerisirea, deoarece la sistemele ABS, e mai complicat.

Edited by radu95
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am crezut ca nu o sa mai scriu pe acest topic pana cand nu citesc ca totul s-a rezolvat. Si atunci sa felicit intr-un fel sau altul reusita unei franari sigure!

 

Dar asa ma vad nevoit sa combat NEGATIVISMUL unora.. (in acelasi timp am incercat sa aflu cum se poate mai usor sa fac aerisirea pe viitor pana la roata; sin sincer nu am inteles cum se aeriseste ca nu am vazut nicaieri ca ar fi vorba de lichid de frana inlocuit/scos) in ceea ce priveste sistemul ABS, ca ar fi complicat(..).

 

Nu e chiar asa de complicat! Sistemul ABS nu "participa" la schimbul de lichid, la proces. Sigurul lucru ...grav dar sub controlul tau este ca aerul poate intra in pompa.. DAR de asta poti sa iti dai seama in orice moment (daca a intrat aer in pompa ..lucru cel mai "grav") pentru ca se intampla asta DOAR cand observi ca nu mai este lichid de frana in paharul/filtru! Doar asta trebuie urmarit pentru alte dureri de cap cu aer in pompa si implicit frana tare, necorespunzatoare..

 

Aerul din pompa si acesta poate fi scos, dar asta implica slabirea rand pe rand a fiecarei conducte de pe pompa de frana si aerisirea pe acolo pe sus..

Altfel acel aer prins acolo nu v-a iesi (procesul se va face cu motorul pornit) usor pentru ca practic raman bule de aer in partea ce mai de sus a sistemului.

 

Deci nu ai de ce sa te temi (...daca rezervorul nu se goleste ...pentru ca ai uitat sa completezi cand practic scoti lichid din instalatie.

Nu m-am gandit ca trebuie sa combat si negativismul.. Dupa cum am incercat sa spun absolut toate detaliile; personal nu am avut niciodata problema cu aer "capturat" in pompa; intoadeauna aerisirea s-a facut cu succes ca in postarea anterioara.

Mai recomand si folosirea unei chei dedicate pentru etriere.. O sa atasez o poza curand. Cheia e de 10 sau 11mm.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.