Jump to content

BMW F30 Nelamuriri


Intelote

Recommended Posts

Buna ziua

 

Intentionez in viitorul foarte apropiat sa-mi achizionez si eu un BMW F30.

 

M-am interesat mult despre masina, am intrebat prieteni care au, am si condus una varianta de 1.8 143cp.

 

Eu sunt interesat sa-mi cumpar una de 2.0 184cp

 

Am cateva nelamuriri:

 

- Eu am condus pana acum numai masini cu tractiune fata, nu am deloc experienta cand vine vorba de masinile cu tractiune spate. Sa fiu mai exact am nelinistea ca este posibil ca masina sa plece de fund si sa nu mai reusesc sa o redresez la o viteza mai maricica, eventual ud pe jos luand o curba. Cum este mai exact? Un prieten care are un e90 mi-a spus ca lui nu-i pleaca daca are cauciucuri de calitate si ca modelul urmator reuseste sa puna puterea jos fiind mult mai stabila decat un e90. Este adevarat? Cum se comporta un BMW in conditii de ploaie sau lapovita? Trebuie schimbat stilul de condus fata de o masina cu tractiune fata?

- "Iarna nu te misti" imi spun multi, acum, nu vreau sa ma iau dupa toata lumea care nici macar nu are BMW si vreau sa aflu direct de la sursa. Asa nasol este iarna? In Bucuresti anul asta nu a fost zapada foarte mare si nu vad cum, mergand atent si linistit poti sa ai probleme cu ea. Chiar este asa de nasol cu tractiune spate iarna?

- Recunosc ca nu detin foarte multi bani si este posibil sa achizionez un F30 in jurul la 130-150-170k de kilometrii. Am motive sa-mi fac griji? Cei care aveti masini de peste 200.000 ati intampinat probleme grave la ele? Stiu nebunia romanului care nu cumpara masini peste 200.000 de km, blocat in urma de pe vremea daciilor care se stricau, stiu ca si stilul de condus, tara de provinieta, cum a fost condusa si intretinuta conteaza, dar sunt interesat sa stiu daca la kilometrii astia pot avea probleme mari cu ea incat sa mai investesc 20-25% din valorea ei doar ca sa o repar.

 

Multumesc pentru timpul acordat.

Zi frumoasa

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Hai să le luăm pe rând. 318 143Cp pe F30 este tot N47, 2.0 (1995cmc) , nu 1.8; dar asta e mai puțin important.

320 184cp se simte foarte bine pe F30. E destul de fășneață ca să zic așa pentru un diesel și se simte foarte foarte bine în general, mașina fiind destul de ușoară. Eu unul am fost uimit de diesel-ul ăsta pe F30. Și urăsc diesel :rolleyes: Am căutat benzinar dar nu prea am găsit în dotările pe care mi le doream.

 

 

Fugitul de spate. LOL! Și eu am avut numai tracțiune față până la F30. Am experimentat până acum și iarnă grea și polei și asfalt umed cu ea. Atâta timp cât ai sistemele de stabilizare pornite și nu calci pedala de accelerație deamboulea, ai șanse minime cu asistența electrică din ziua de azi să fugă spatele ca la "ursuleți" pe vremuri.

 

Iarna nu te miști. Dacă ai cauciucuri bune (Nu Llibao sau Fulda.... gen - sunt mai multe exemple aici), nu ai probleme majore, sau diferite de ceilalți participanți la trafic. Plecarea de pe loc este una normală și sănătoasă. Dacă te bagi și în zăpadă afânată, atunci da, e posibil să rămâi pe acolo. Mai ales cu cutie automată. Dar îți iei și tu ca tot omul o lopată portabilă și aia e. Nu o să rămâi blocat, sunt soluții.

Probleme/Costuri. Da, poți avea ceva probleme cu distribuția la acest motor. În afară de asta, F30 este o mașină destul de reușită și robustă, mici probleme și rare în general. Dar să fii pregătit pentru această investiție în distribuție, mai ales la numărul ăla de KM. Nu e garantat că vei avea probleme, dar nu se știe niciodată. Trebuie să fii pregătit - cam 3200-3500 RON la ateliere specializate BMW, mult mai mult la reprezentanță. O lectură pe aici te ajută Probleme N47 Distribuție. Dacă vrei și cutie automată, pregătește-te și de un eventual schimb de ulei al cutiei. Cam 2400-3000 la ateliere specializate BMW, la reprezentanță cam 3800 din ce îmi amintesc.

BMW este o marcă premium, prețurile sunt pe măsură câteodată. Trebuie să fii pregătit totuși și să înțelegi că e o mașină scumpă la întreținere.

Edited by deeJayOg
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Si eu am 2.0 184 Cp si e un echilibru intre consum foarte bun si putere suficienta. Sustin si eu ce spune colegul mai sus, insa iti spun experienta mea din iarna trecuta. Am fost la Ranca si pana la cabana aveam o panta de aprox. 300 m cu zapada batatorita de oameni, saniile copiilor etc. Inaintea mea, urca o Fabia, Logan, Fiesta. Mai greu dar au urcat. Pretul cumulat al masinilor de sus nu se apropia de cel al masinii mele si totusi, eu nu am urcat. Si am incercat de 5 ori. Poate cu lanturi se descurca mai bine, nu am incercat, dar fara, slaba rau. Nu recomand pe zapada.
Link to comment
Share on other sites

Tractiunea spate este - zic eu - ultima grija la bmw. Conduc doar tractiune spate din 2011, si am dat si la zapada. Singura diferenta cand ramai in zapada, este ca la tractiune spate, cand patineaza nu prea ai ce sa ii faci (cum e la tractiune fata unde poti face manevre stanga-dreapta). Insa, pentru aceste cazuri exista niste huse (nu lanturi) care se pun peste roata, foarte eficiente pentru zapada si atat. Eu nu mi-am luat asa ceva, insa, nu imi aduc aminte de mari probleme. Am iesit cu masina inclusiv in zilele cand altii nu s-au incumetat, si nu am avut niciodata probleme.

Chiar si asa, statistic vorbind, iernile din romania, nu prea mai sunt ierni... cat despre ud, orice masina pe care o impingi peste limite, da cu tine de gard. Cu sistemele on, nu vei avea probleme.

Link to comment
Share on other sites

Depinde f mult de anvelope iarna.

Daca te zgarcesti la cauciucurile de iarna da, e posibil sa ai probleme ( caz concret, cand aveam e92-ul un coleg de munca cu aceasi masina dar cu roti sh vechi si uzate nu o putea misca in timp ce eu nu aveam nici o problema)

 

Cu un set de Nokian de iarna sau Continental noi nu o sa ai probleme in plus fata de o masina cu tractiune fata.

Link to comment
Share on other sites

Schimbul de ulei la cutie este mult mai ieftin, zic asta ca sa nu mai speriem omul, schimb cu 5-6 l de ulei te costa cam 1600-1800 de lei cu produse zf la un service de cutii sau reprezenta zf. Ca la Service Scream (Tezparii) cer 2400 de lei cu filtru vaico si reprezentanta 3800 de lei asta e altceva, au adaos foarte mare si nu fac nimic special, nici ei nu respecta procedura. Apropo de anvelope, daca ai anvelope noi iarna nu ai probleme fie ca sunt chinezesti sau dintre cele scumpe. Edited by branevl
Link to comment
Share on other sites

Si eu am 2.0 184 Cp si e un echilibru intre consum foarte bun si putere suficienta. Sustin si eu ce spune colegul mai sus, insa iti spun experienta mea din iarna trecuta. Am fost la Ranca si pana la cabana aveam o panta de aprox. 300 m cu zapada batatorita de oameni, saniile copiilor etc. Inaintea mea, urca o Fabia, Logan, Fiesta. Mai greu dar au urcat. Pretul cumulat al masinilor de sus nu se apropia de cel al masinii mele si totusi, eu nu am urcat. Si am incercat de 5 ori. Poate cu lanturi se descurca mai bine, nu am incercat, dar fara, slaba rau. Nu recomand pe zapada.

 

Conteaza mult anvelopele. Eu am urcat iarna asta la munte in multe locuri unde masini cu tractiune fata (nu stiu ce cauciucuri aveau) nu au putut urca. DSC OFF si cauciucuri bune sa fie si n-ai nicio grija.

 

Cum ziceau si colegii, tractiunea spate trebuie sa fie ultima ta problema. Nu vei face tu asa usor un 320d sa fuga de spate, chiar si pe umed.

Link to comment
Share on other sites

DSC OFF

 

Cred ca voiai sa zici de DTC OFF si nu DSC ;) Si se activeaza, nu se dezactiveaza. Sunt doua sisteme diferite. By Default, DSC este activ, iar DTC este inactiv. La apasarea scurta a butonului de DTC, se va activa acesta din urma, iar la o apasare mai lunga, se va dezactiva "partial" DSC-ul. Asta nu-i recomandat sa o faci, decat daca esti pe circuit si esti pilot experimentat. DTC-ul tocmai pentru situatiile in care ramai impotmolit iarna s-a si inventat. DSC si DTC sunt complementare, daca DSC-ul iti taie gazul si nu-ti da voie sa ai spining la roti, DTC-ul pe de alta parte iti permite un spining controlat si doar in anumite conditii.

Link to comment
Share on other sites

Mersi, dar stiu ce fac sistemele. Si chiar ma refeream la DSC OFF, adica apasare mai lunga de 3 secunde pe buton. La E46 la apasare lunga se dezactiveaza tot, nu stiu la restul cum e de ai zis ca se dezactiveaza partial.

 

Si este evident ca vorbeam despre mersul iarna in zone in care risti sa ramai inzapezit, gen urcare pe zapada, nu pe drept la drum intins. Eu cu DTC activ nu am reusit sa urc anumite pante pt ca mai devreme sau mai tarziu tot intervenea. Plus ca este mult mai fun sa ai totul off :)

Link to comment
Share on other sites

in legatura cu cele 3 chestii:

 

- tractiune spate vs fata. Nici eu nu am mai avut inainte de F30 masini cu tractiune spate si foarte rar am simtit diferenta. Cand am simtit-o (la un sens giratoriu, asfalt cu destul de mult noroi) si mi-a fugit spatele, a doua zi i-am pus anvelope noi pe spate si n-am mai patit-o. Nu sunt pasionat sa fac derapaje contolate cu masina.

 

- eu stau in UK si aici nu am cauciucuri de iarna (cum iernile sunt blande, aici nu sunt obligatorii) Anul asta insa a nins destul de mult si au fost saptamani la rand temperaturi sub 0 grade. Am ramas uimit cat de bine se descurca masina cu anvelopele de vara. Daca avem anvelope de iarna chiar nu aveam nici o emotie.

 

- masina e destul de fiabila. Eu am schimbat distributia si uleiul din cutia automata. In legatura cu distributia eu iti recomanda sa nu schimbi daca nu da semne de uzura. Eu am schimbat-o la 175k km insa nu era cazul (totul era in parametri cand au demontat-o). Daca cumperi masina cu cutie automata da, este obligatoriu sa schimbi uleiul din cutie. Eu am dat 18bulioane la ZF Faur si ei recomanda schimbarea uleiului la max 70000km

 

Bafta

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.