Jump to content

F30 - zgomot la frana de motor sau cuplare marsarie


Recommended Posts

Salut baieti, ajutati-ma si pe mine cu o parere, va rog! :(

 

Masina in cauza: un F30, fab August 2013, cutie automata 8 trepte, xdrive.

Problema a aparut de vreo 2 saptamani (oarecum) si se manifesta mai mult la cald.

De fapt, ar fi cam 2 probleme, ambele cu acelasi zgomot (sau foarte asemanator).

 

1) Asta apare tot timpul, de cand am luat masina - la cuplarea manetei in R se aude un click destul de tare sub masina, spre spate.

2) Asta e cea pe care am inceput sa o sesisez in ultimele 2 saptamani si s-a intensificat de atunci - la frana de motor (atentie, doar frana de motor, nu si schimbat treapta de viteza) se aude un fel de click (la rece) care, cu cat se incalzeste motorul, se aude la un moment dat chiar ca o bubuitura.

 

Am fost cu ea la service (Dormag) si mi s-a spus ca ar fi 2 cauze posibile:

1) Mecanicii au zis ca e cutia de transmisie, au ascultat cu stetoscopul si cred ca de acolo ar veni zgomotul

2) Doru, patronul serviceului, dupa ce a ascultat si eu zgmotoul a zis ca e de la cardan, mai exact rulmentul ce leaga cele 2 bucati (nu stiu termenul exact) ce compun cardanul, rulment acesta find undeva sub bancheta spate, ca si pozitionare.

 

Ma tem sa mai merg cu masina pentru ca nu stiu ce repercursiuni ar avea daca se inrautateste situatia. Mi-am facut programare si la bavaria baneasa, dar de abia peste 2 saptamani am gasit liber. Oricum, nu trag mari sperante ca cei de la bavaria o sa identifice exact cauza problemei.

Am primit ca si oferta de pret 4100 lei, la Dormag, inlocuire tot grupul cardanic. Au zis sa inlocuiesc mai intai cardanul ca e mai ieftin ca (,) cutia de transmisie :( Mor pe chestiile astea unde ti se spune sa schimbi chestii una dupa alta, ca poate una iti va rezolva problema.

Voi ce ziceti? A mai patit cineva asta?

Ma streseaza rau de tot, mai ales ca, in pana mea, e masina de 4 ani jumate, o am de 1 an jumatate eu si chiar sunt genul care are grija de masina.. Off.. Help please!

Link to comment
Share on other sites

Cati km are masina ta? Ai schimbat vreodata uleiul la diferential si/sau cutie viteze? Mergi la service (ti-am dat msg privat), mie mi s-au parut destul de competenti. NU sunt ieftini, dar stiu ce fac.

165k reali, "ca conteaza" :)

Am schimbat uleiul la diferential + revizie la cutie (ZF Faur) imediat ce am luat-o, adica acum 20k km.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Au zis sa inlocuiesc mai intai cardanul ca e mai ieftin ca (,) cutia de transmisie :( Mor pe chestiile astea unde ti se spune sa schimbi chestii una dupa alta, ca poate una iti va rezolva problema.

Voi ce ziceti? A mai patit cineva asta?

 

In nici un caz SA NU ACCEPTI/ADMITI schimbul cardanului! Cardanului i se schimba piese nu se schimba cu totul decat in situatii exceptionale: vibreaza (pentru ca la schimbarea rulmentului care il sustine nu s-a tinut cont sa il puna in exact acelasi loc - pentru ca de fapt el se desface in doua sa scoti rulmentul- suportul lui cu tot; cardanul este echilibrat din fabrica si asa trebuie sa ramana/sa fie pastrat/montat!) ,sau a fost lovit cardanul sau e uzat ca are masina peste 3-400k km!

 

Asadar mare atentie cui dai masina sa umble la cardan! Daca nu ai problema ca si vibratii cand conduci mentioneaza obligatoriu ca orice probleme ca vibratie dupa ce se umbla acolo e problema celor car au umblat acolo!

 

Mare atentie la mecanicii care presupun.. pe banii tai.

 

La cardan se schimba bucsele "guibo" si suportului lui adica rulmentul cu tot cu suport;atat. Nu mai zic cat e de scump cardanul nou..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Si mie mi se pare ciudat sa trebuiasca sa schimb cardanul la 160k km/4 ani jumate, vechimea masinii.

 

Lovita sunt 99% sigur ca nu e, nu are urme de kit, sudura sau reparatii; in plus are pe usa si sticker "unfallfrei" (bine, nu stiu cat de relevant e) dar i-am facut testare in 3 serviceuri diferite cand am luat-o si toti mi-au zis ca,de exemplu, nici macar suruburile de prindere ale scutului termic nu fusesera niciodata desuburate.

O sa ma mai duc si la alte serviceuri sa mai cer niste opinii. Aveti ceva recomandari de mecanici buni?

Edited by sergiu03
Link to comment
Share on other sites

Cardanul se poate verifica daca e ceva rupt, in neregula, dar trebuie demontat. Eu am avut o cruce de cardan fisurata/rupta aproape si vibra masina groaznic peste 80km/h. Am schimbat cu totul cardanul spate (vine cu rulment, suruburi, flansa) si s-au rezolvat vibratiile. eu am X3 2.0d, dar am 450 000 km cu ea
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.