Jump to content

G30 520d Xdrive


mraz

Recommended Posts

nu stiu cum iti iese tie, insa fix martea trecuta am pus-o pe cruise pe autostrada la 140kmh si consumul instantaneu era la 6.8-7.0

 

btw, ti-ai resetat vreodata comp de bord principal?

 

eu niciodata si am pe 37.400km o medie de 8.2%. e drept ca si media vitezei pe aceeasi distanta este mica...parca 41kmh(traficul din bucuresti)

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pe mine sincer ma sperie rau xDrive. Chiar si azi, eram pe prima banda si jumatate era uda. In usoara accelerare am simtit piticul xDrive cum a facut ceva si sincer nu inteleg ce a mutat si de unde. Probabil planorismul indelungat m-a "dresat" sa simt orice usoara acceleratie laterala sau verticala ca acolo e foarte important (sa interpretez activ datele din fluxul propriocepţiv al corpului), dar rezultatul este ca nu inteleg ce se intampla, masina are o traiectorie normala, dar imi da o senzatie de neincredere si ca urmare sunt fortat sa ridic piciorul de pe pedala de acceleratie. De aia tot spun ca ma incurca piticul si nu am incredere in el.

 

Niciodata pe orice zapada, lapovita sau fleasca nu am simtit atata nesiguranta cu tractiunea spate. Acolo ce fac eu cu pedala, face si masina, fara un pitic intre mine si sosea.

 

Poate dupa o iarna lunga cu zapada si alunecus mult, voi prinde mai multa incredere in el. Iarna trecuta nu m-a ajutat deloc in sensul asta si chiar si acum imi tresare inima cand simt piticul.

 

Eu nu am simtit niciodata nesiguranta pe ud/uscat etc cu bmw-ul pana acum. Efectiv sta ca "pe sine". Nu fuge spatele, nu subvireaza, nu supravireaza...nu mi-a dat vreodata vreo urma de neincredere.

Poate si pentru ca nu am mers prea mult cu bmw strict cu tractiune spate ? Sunt curios iarna cum o sa fie. Sunt obisnit cu tractiunea fata pe zapada unde faceam fata relativ bine in oras sau la munte,

dar aveam ceva neincredere cand prindeam putina viteza, sau cand intram pe o panta/rampa mai inghetata. Sa vedem cum o sa fie cu xdrive, dar pana acum pe ud/uscat e nota 10 pentru mine.

 

nu stiu cum iti iese tie, insa fix martea trecuta am pus-o pe cruise pe autostrada la 140kmh si consumul instantaneu era la 6.8-7.0

 

btw, ti-ai resetat vreodata comp de bord principal?

 

eu niciodata si am pe 37.400km o medie de 8.2%. e drept ca si media vitezei pe aceeasi distanta este mica...parca 41kmh(traficul din bucuresti)

 

Nu am resetat ala principal niciodata, cred ca e 8.7 media acuma, facuti in oras majoritatea.

 

Referitor la 6.1, eu am fost in Rovinj. De acolo pana la Zagreb era drum national/autostrazi limitate/etc la 80-100-110. Mergeam cu 10km/h peste limita. Dar stiu cand am intrat langa zagreb si am bagat

140-145 constant pana in Romania aveam deja 6.0 sau 6.1 ceva de genul, deci nu prea a crescut asa mult. Nici eu nu imi explic, inainte parca imi manca mai mult. Poate a fost drumul mai liber, poate a fost motorina

mai buna (am bagat evo ala mai scump de la Mol in Ungaria, si la dus si la intoarcere). Poate pentru ca la intors mi-am umflat rotile destul de tare ? (gen 2.5-2.6).

 

Btw, tu unde vezi consumul instantaneu in cifre ? Eu vad doar linia aia - gen grafic dar nu imi arata cifre ci doar imi indica unde e pe linie, comparativ cu consumul mediu.

 

Ca fapt divers, la dus spre Croatia, am mers putin cam tare pentru ca m-am grabit sa ajung cat mai repede. Am facut 8 ore si 20 min cu tot cu o oprire. Am gasit niste masini de ale lor si m-am tinut dupa ele plus wazeul, si in Ungaria si in Croatia. Consumul la dus a fost de 7.4, dar repet, mers tare. Viteza media la dus a fost de vreo 130km/h. Spre deosebire, la intors unde am scos 6.1, viteza medie era gen 105km/h (dar na, am si stat destul de mult oprit cu motorul pornit, umflat rotile de vreo 2 ori pentru ca nu le umflasem egal, un pipi, etc :).

Edited by mraz
Link to comment
Share on other sites

Eu nu am simtit niciodata nesiguranta pe ud/uscat etc cu bmw-ul pana acum. Efectiv sta ca "pe sine". Nu fuge spatele, nu subvireaza, nu supravireaza...nu mi-a dat vreodata vreo urma de neincredere.

Poate si pentru ca nu am mers prea mult cu bmw strict cu tractiune spate ? Sunt curios iarna cum o sa fie. Sunt obisnit cu tractiunea fata pe zapada unde faceam fata relativ bine in oras sau la munte,

dar aveam ceva neincredere cand prindeam putina viteza, sau cand intram pe o panta/rampa mai inghetata. Sa vedem cum o sa fie cu xdrive, dar pana acum pe ud/uscat e nota 10 pentru mine.

 

[...]

 

Nu am spus ca nu sta ca pe sine, atentie mare. Am spus ca ceva sta intre mine si sosea numit xDrive, care provoaca lucruri care se simt si care au ca urmare neincrederea. Nu am derapat sau ceva similar. Aceste lucruri care se simt pot fi pentru unii imperceptibile. Eu le simt si stiu ca nu le-am comandat, ca altcineva a gandit altceva pentru mine. E decuplarea mea de la a simti direct ca strict ce comand eu se intampla. Ca cineva gandeste in paralel cu mine si intervine. In cazurile de fata, aproape imperceptibil. Dar suficient ca sa nu stiu cum se va comporta intr-o situatie limita cu adevarat periculoasa si cum sa reactionez atunci. Eu sunt din "specia" pe cale de disparitie care cred ca homo sapiens nu a fost depasit de AI si nicidecum de xDrive. Cred ca xDrive ar putea potential in anumite situatii sa fie mai rapid decat mine, sau mai "odihnit" decat mine. Dar in nici un caz mai bun decat mine.

 

Face sens ce incerc sa explic?

 

Ce am simtit azi a fost un fel de lovitura scurta laterala (cert de la xDrive) in simtul meu propriocepţiv. O mica acceleratie laterala, semn ca xDrive a cuplat intr-o fractiune de secunda ceva undeva, dar fara sa imi spuna si mie ce si de ce. Daca nu era xDrive, stiam exact ce se intampla in cazul unei accelerari cu rotile dintr-o parte pe ud cand accelerez. Asa piticul s-a jucat cu mine si a schimbat intr-o fractiune regulile jocului. In cazul de azi aproape imperceptibil. Dar daca o poate face acum, ce se intampla cand am nevoie 100% de conexiunea mea cu masina intr-o situatie limita?

 

Pana la 90& din ce imi place mie la BMW e cum ma face sa simt ca orice fac are efect. Ca sunt complet conectat cu masina si cu feedback-ul de la mediul exterior.

 

E ca si diferenta dintre Airbus si Boeing. Desi teoretic imi place enorm idea de Airbus si tehnologie futuristica si gadgeturi electronice, prefer Boeing pentru ca esti conectat la mediul exterior direct nu printr-un "pitic" in cazul asta un sistem computerizat care decide ce si cum face cu comenzile tale, uneori gresind grav (vezi accidentul Airbus) cand inteligenta acelor computere a fost "mai desteapta" decat pilotul.

 

Dar nici macar asta nu e problema ci faptul ca nu stii exact cum va reactiona masina intr-o situatie limita. Adica cum va fi interpretat de xDrive situatia si comenzile tale. Nu mai esti 100% in control. Ci doar iti exprimi o optiune si xDrive decide cum o aplica in realitate.

 

De aici NESIGURANTA.

 

E intr-un sens general acelasi lucru ca DSC. In cazul DSC and vrei sa mergi rapid si sa fi deplin in control IL DECUPLEZI. Nu e recomandat niciodata pe strada, pentru ca e o siguranta finala ca ai gresit ceva atunci cand intervine. Dar daca am avea timp sa invatam, sute de ore, ai conduce mai bine fara DSC in opinia mea. Si doar pentru simplul fapt ca ai fi mai atent sa nu gresesti. Cand ai un inger pazitor care vegheaza esti predispus sa fi mai putin precaut si sa te bazezi pe acel inger pazitor.

 

Dar pe DSC il accept pentru ca in mod evident daca s-a aprins am facut ceva gresit si pe drumurile publice, vreau sa cred ca sunt intotdeauna departe de a face ceva gresit. Cati nu am calcat la fund iarna pedala STIIND ca DSC va calma derapajul si nimic rau nu se va intampla. Cum ar fi sa nu ai acest inel de siguranta? Nu ai fi mai precaut secunda de secunda?

 

xDrive e mai grav, mult mai grav. Reconfigureaza trenul de rulare intr-un mod pe care eu personal il simt si nu il inteleg, ba mai mult nu stiu ce va face la limita cu comenzile date de mine.

 

@mraz: daca crezi ca e cazul, mut posturile despre xDrive in alt topic dedicat.

 

Este intr-un fel acelasi lucru ca si aici:

 

http://www.youtube.com/watch?v=-cv2ud1339E

 

Pilotul vroia sa faca ceva, avionul a spus "nu nu" si a facut altceva. Sigur a fost aici o greseala mare de programare si de pregatire a pilotului pentru cum se va comporta avionul, dar e foarte similar ca idee.

 

Acum sigur, problema fundamentala este, avand in vedere ca probabil peste 90% din soferi "conduc" mai bine cu xDrive, sau chiar nu le pasa, e mai bine cu sa fara? Ei bine eu cred ca e mai rau. Eu cred ca noi in general ca oameni, suntem mai buni si vom fi mai buni ca "masinariile inteligente" inca mult timp de aici incolo.

Link to comment
Share on other sites

Cumva inteleg ce vrei sa transmiti, uneori am avut senzatia asta cand intervenea esp-ul pe vechea masina si facea "ceva". Pe bmw nu imi amintesc in cele 5 luni de cand am masina sa vad cu adevarat ca intervine,

sau daca intervine o face foarte discret. Probabil nu am tras de ea destul de tare pe sosea umeda sau pe zapada, ramane de vazut iarna. Se mai poate ca pe G30 sa fie si mai rafinate sistemele astea fata de

F10 si sa fie mai putin perceptible ?

 

Dar adevarul ca atunci cand ai 4 roti motoare, fiecare controlate independent de zeci de ori pe secunda de xdrive, asr, esp si alte nu stiu cate sisteme, cred ca e normal sa simti ca masina face ceva independent

de tine :)

 

Ca vorbeai de airbus vs boeing, well, ma gandeam ca toate sistemele, directia, acceleratie, frana, etc o sa fie complet drive by wire in viitor mai ales la masinile electrice.

Soferul deconectat de drum, fie ca el conduce sau e condus de AI-ul masinii. Stiu, nu suna bine, dar noi suntem ultimii mohicani :) Generatia care s-a nascut cu iphone nu o sa-i fie interesata ca nu simte

vibratia volanului. Deja accepta oribilitatea de interior tesla cu uratenia de lcd in centrul masinii doar ca e "minimalista".

 

Referitor la xdrive, eu nu cred ca e mai rau. E mai rau pentru cei care conduc vara si pe uscat in oras sau cumva aproape inutil. Dar ce faci pe zapada ? La munte ?

Sau intr-o tara cu zapada mai mult de 3-4 saptamani pe an ? La munte, cel putin pe drumuri înclinate si cu zapada necuratata esti pierdut, cum de altfel e cam peste tot in statiunile

de schi unde ninge foarte mult. Si cu tractiune fata uneori mai trebuie sa pui lanturi. Mi-au inghetat mainile de cate ori am facut asta , plus nesiguranta aia gen "oare o mai scot din parcare " ,

cand vezi cat a nins in noaptea precedenta, sau cand s-a topit zapada dimineata si a inghetat spre seara. Am fost odata 4 tipi la ski cu o skoda superb (tractiune fata), am ramas blocati in parcare, 4-5 oameni nu

am putut sa o miscam de acolo, am pierdut 3 ore. Cu nisip, cu presuri, cu ce vrei tu, efectiv era de rasu plansu, masina nu iesea :) Pana a venit un nene cu un passat 4motion, ne-a scos in 10 secunde. Well,

in momentele alea iti doreai sa ai si tu 4x4 pe masina :)))

Edited by mraz
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Corect. Chiar suntem ultimii mohicani.

 

Toti producatorii mai nou se bat cu caramida in piept relativ la masini autonome. Suntem grav departe de asa ceva fie numai si prin etica si ce implica asta.

 

Si ca exemplu scurt (necesita subiect separat), cine decide ce va face o masina autonoma in viitor cand intr-o situatie limita are de ales in a intra intr-un copac si posibil sa te omoare sau un grup de 10 copii si posibil sa ii omoare. Pe cine va alege masina in asa o situatie limita. E aproape clar ce ar alege fiecare dintre noi (lasam eroii la o parte ca nu toti "nu ne ejectam" din supersonic sa salvam oamenii de jos - crede-ma nimeni nu apuca sa faca asa ceva). Dar in cazul masinilor autonome, un subiect asa de simplu, care va fi decizia AI?

 

Suntem departe rau si traim intr-o bula futuristica. Exact ca si in cazul masinilor electrice.

 

Naivitatea crasa a epocii si generatiei iPhone.

Link to comment
Share on other sites

simt si eu ca uneori e ciudat sa intervina , in cazul DSC clasic aprinde becul instant stii ca ai atins o limita si te adaptezi imediat , aici numai e asa ,la mine e si prima masina cu xdrive , nu pot sa spun ca ma deranjeaza , e doar ceva cu care ma obisnuiesc , de multe ori si la acceleratie brusca in linie dreapta comportamentul e diferit fctie de aderenta pe care o are , inclinatia masinii , pot sa spun ca la E60 stiam la ce sa ma astept aici e controlat cumva maxim si poate ca nu e ceva rau pt siguranta , astept iarna sa vad ce stie
Link to comment
Share on other sites

Si ca sa fiu mai clar cu exemplu concret de azi. Dupa un semafor, in oras, in mers complet linistit, neagresiv si avand o masina de scoala pe banda 2, care tinea dupa ea 3-4 masini, eu fiind pe banda 1 langa trotuar, am accelerat putin mai energic, cum fac de obicei, nu ca sa imi umflu muschii sau sa fiu agresiv, ci pentru simplul motiv de a minimiza la maximum timpul paralel cu acele masini si masina de scoala, care in fiecare moment ar fi putut sa intre inoportun si fara a se asigura pe banda 1, peste mine. Nu am depasit nimic, eram oarecum in dreptul primei masini de dupa scoala, care nu parea a dori sa treaca pe banda 1.

 

Si acea banda 1 era uda, dar doar spre trotuar. Perfect uscata in rest. Deci rotile din dreapta au fost pe ud, cele din stanga complet pe uscat.

 

Imediat cum am calcat acceleratia, cutia nu a retrogradat si cert stiu diferenta dintre o retrogradare de ce ce am simtit aici. Masina a avut un usor tremurat, dupa cum am spus, aproape impercetibil. Un fel de sughitat. Un fel de dat din coada. Un fior. Pe care am ajuns sa-l recunosc ca fiind xDrive care face ceva, cupleaza ceva ambreiaj uscat, naiba stie. Muta pe fata tractiunea complet, nu am idee. Aici e necazul meu. In cazul asta nu a avut nici un efect complicat. Dar am simtit! Si ma face sa fiu extrem de precaut cu ce ar putea face intr-o situatie la limita, pe gheata, intr-o curba la 80 km/h. Sau intr-o depasire unde apare o balta, sau ceva complet neprevazut unde vreau sa fiu 100% in control. Raspund legal de viata mea, vreau sa iau TOATE decizile doar eu.

 

simt si eu ca uneori e ciudat sa intervina , in cazul DSC clasic aprinde becul instant stii ca ai atins o limita si te adaptezi imediat , aici numai e asa ,la mine e si prima masina cu xdrive , nu pot sa spun ca ma deranjeaza , e doar ceva cu care ma obisnuiesc , de multe ori si la acceleratie brusca in linie dreapta comportamentul e diferit fctie de aderenta pe care o are , inclinatia masinii , pot sa spun ca la E60 stiam la ce sa ma astept aici e controlat cumva maxim si poate ca nu e ceva rau pt siguranta , astept iarna sa vad ce stie

 

Exact! La DSC macar stiam ca s-a aprins. Aici doar stii ca face ceva si nu ai comandat tu acea actiune. Si nici nu sti ce-a facut. Eu nu vreau sa ma obisnuiesc. Vreu sa fiu doar eu la comenzi.

 

De asta nu imi place xDrive. La alte masini 4x4 fara atata electronica, niciodata nu am simtit asa ceva, pentru ca nu era "inteligenta artificiala" la mijloc. Nu muta tractiune intre punti la fiecare 1/100 secunda. Facea doar un singur lucru de la pornire la oprire. Aici face un lucru diferita in fiecare fractiune de secunda si eu simt si ma simt lasat pe dinafara. Si simt ca nu am siguranta oarba in masina mea.

Link to comment
Share on other sites

Romulus, in afara de discutia etica legat de decizii (la care se lucreaza din cate stiu), statisticile indica faptul ca daca masinile ar fi controlate de AI-uri, atunci numarul accidentele si al victimelor ar scadea extrem de mult. Inca traim in

niste timpuri cand foarte multi oameni mor din cauza soferilor beti, neadaptarea vitezei la conditii de drum, neatentie, oboseala, mers periculos. Nu stiu in ce teste, parca facute de google, in cate sute de mii de ore de self driving cars,

masinile lor au avut doar unul sau doua accidente si nu au fost din vina lor. Vorbim aici de masini google dotate cu tot felul de senzori, incluzand lidar (radar laser) nu doar niste webcams cum au "overglorified" teslas care au cam

"cut corners" in multe aspecte. Si mie imi place sa fiu la volan, dar cand te gandesti cati idioti sunt in trafic, parca incepi sa iti doresti sa nu mai existe aia si sa le fie masinile controlate de ai-uri.

 

La fel ca in politica. Nu ti-ai dori sa fim condusi de un AI ? Care sa conduca corect. Fara furtisaguri, fara greseli, fara nepotisme si alte mizerii ? :) Cred ca am avansa ca societate in 10 ani cat am face-o in 100 condusi de oameni.

 

Legat de ce ai patit tu, poti sa te gandesti la urmatorul lucru: masina face tot posibilul sa isi pastreze traiectoria stabilita de tine, fie curba, fie dreapta, cu viteza stabilita de tine, nimic mai mult . Ca nu iese din prima si te face sa observi lucrul aceasta, e legat de fizica si de limitarile ei, dar in final ea te ajute. Trebuie doar sa te lasi purtat de ea :) La fel ca abs-ul, pentru cei care care isi amintesc cum era inainte de abs. Prima data cand ai pus o frana puternica cu abs si ti-a facut pedala boc boc boc de ziceai ca se rupe masina in 2 nu ai zis ca e mega ciudat ? :)

Edited by mraz
Link to comment
Share on other sites

Pentru mine asta insemna pana acum BMW. Increderea deplina in masina si reactiile ei. Dar asta acum s-a dus. Aparent sunt parte dintr-o generatie pentru care BMW inseamna si asta sau cel mai important asta.

 

Romulus, in afara de discutia etica legat de decizii (la care se lucreaza din cate stiu), statisticile indica faptul ca daca masinile ar fi controlate de AI-uri, atunci numarul accidentele si al victimelor ar scadea extrem de mult. Inca traim in

niste timpuri cand foarte multi oameni mor din cauza soferilor beti, neadaptarea vitezei la conditii de drum, neatentie, oboseala, mers periculos. Nu stiu in ce teste, parca facute de google, in cate sute de mii de ore de self driving cars,

masinile lor au avut doar unul sau doua accidente si nu au fost din vina lor. Vorbim aici de masini google dotate cu tot felul de senzori, incluzand lidar (radar laser) nu doar niste webcams cum au "overglorified" teslas care au cam

"cut corners" in multe aspecte. Si mie imi place sa fiu la volan, dar cand te gandesti cati idioti sunt in trafic, parca incepi sa iti doresti sa nu mai existe aia si sa le fie masinile controlate de ai-uri.

 

La fel ca in politica. Nu ti-ai dori sa fim condusi de un AI ? Care sa conduca corect. Fara furtisaguri, fara greseli, fara nepotisme si alte mizerii ? :) Cred ca am avansat ca societate in 10 ani cat am face-o in 100 condusi de oameni.

 

Aici trebuie sa fiu in dezacord cu opiniile tale.

 

In primul rand sunt in IT si nu cred ca "se lucreaza" la o asa etica va insemna un progres palpabil. Aici nu e despre ce se va intampla in un asa caz pe sosea, ci despre ce se va intampla in asa un caz intr-o sala de judecata. E nevoie de 3-4-5 generatii sa acceptam ca ne poate omora o masinarie doar pentru ca acea masinarie sa salveze copilul vecinului. E o chestiune de mentalitate si etica. Nu o va rezolva nimeni in 100-200 de ani.

 

Si in al doilea rand aud in vorbele tale ecourile ineptiilor elonmuskiene. Cu masinile care salveaza vieti. Bullshit! Mi-as dori totusi sa controlez eu viata mea chiar asumandu-mi riscul ca din fata poate sa vina unul beat, nebun sau cu tendinte suicidale. Imi dau mai multe sanse. Pariez pe mine nu pe hype-ul elonmuskian! Si vorbesc din punctul de vedere al unuia cu cunostinte in inteligenta artificiala.

 

Doctrina liberala si hype-ul elonmuskian. Voi deschide un topic si pe tema asta, dar pe scurt cu siguranta in urmatorii 10 ani nici o masina nu va salva vieti lasand-o sa conduca autonom. Parerea mea.

 

Si ca exemplu, uite in aviatie. Niciodata nu se va lua omul din decizie. NICIODATA! Desi tehnic e posibil sa dai jos pilotii din avion si azi.

 

[...] statisticile indica faptul ca daca masinile ar fi controlate de AI-uri, atunci numarul accidentele si al victimelor ar scadea extrem de mult. [...]

 

Statisticile la care faci referire reflecta interpretarea elonmuskiana. E exact acelasi lucru cu "dovada ca femile conduc mai bine ca barbatii!".

 

Si uite recent ce s-a vehiculat prin toata presa. EXACT ACELASI LUCRU!

 

https://www.romaniatv.net/femeile-conduc-mai-bine-decat-barbatii-arata-un-nou-studiu_52846.html

 

Nu pot sa spun decat LOL. ROTFL.

 

Si nu, nu sunt misogin!

 

Deci daca dimineata la ora 8 ai lua persoanele (multe din ele de sex feminin) care si-au luat carnetul prin ochi frumosi de pe sosele, s-ar circula lejer ca intr-o zi libera cand toti sunt in fata televizoarelor.

 

Conduc mai bine femeile? Nu. Fac mai putine accidente? Nu cred. Fac mai putine accidente grave? Cu siguranta! Nu poti face accidente grave stand la nesfarsit cu 100 de masini in spate la un sens giratoriu.

 

Ce inseamna a conduce mai bine? Nu conteaza ca stam cu orele la volan, doar sa nu fie nimeni ranit? Mai rau! Oare cate din accidentele grave sunt facute de barbati exasperati de o tuta care merge complet nejustificat cu 30 km/h intr-o zona de linie continua, km si km intregi, doar pentru ca ea si-a luat carnetul pe ochi frumosi?? Nu ar trebui sa aiba si ele parte de vina morala si legala? Dupa mine cu siguranta ar trebui sa aiba parte de vina si morala dar si legala!

Link to comment
Share on other sites

Eu nu il suport pe Musk si nici nu stiu ce zice referitor la asta.

 

Dar te intreb un lucru, cati dintre cunoscutii tai merg cu mult peste viteza legala, merg agresiv, text and drive, merg obositi, se mai urca la volan bauti, si asa mai departe ? Cati dintre cunoscutii tai au avut accidente, unele grave ?

Cate dintre ele ar fi fost evitate daca in locul lor conducea masina ? Hell, hai sa extindem asta la nivel global. Cati au avut accidente, si cate dintre ele sunt din cauza soferului ? Probabil 90% dintre ele, daca nu mai mult.

E vorba de statistica si teste, daca toate masinile ar fi conduse de ai-uri, daca ar si comunica intre ele, ar fi de 1000 de ori mai putine accidente fie ca ne place sau nu.

 

Asta e adevarul, un procent foarte mare de soferi nu ar avea ce cauta pe drumuri. Sau chiar un sofer bun, ajunge sa greseasca/oboseasca odata.

Link to comment
Share on other sites

Din nou suntem in dezacord.

 

Suntem departe rau tehnologic ca umanitate de asa o masina autonoma perfecta, contrar tot hype-ului elonmiuskian.

 

De altfel foarte probabil mult sub un caine care conduce si ca si senzori si ca si inteligenta de prelucrare si de decizie a unui simplu caine.

 

http://www.youtube.com/watch?v=BWAK0J8Uhzk

 

Gandeste-te bine la ce minciuni se vehiculeaza. Condusul autonom nu presupune a sta intre doua linii albe si a frana cand este obstacol in fata.

 

Si nu, nici un cunoscut de-al meu nu a avut un accident grav darmite vreun prieten. Si as suna la politie si daca eu personal m-as suit beat la volan darmite un daca ar face un prieten.

 

[...]

Asta e adevarul, un procent foarte mare de soferi nu ar avea ce cauta pe drumuri. Sau chiar un sofer bun, ajunge sa greseasca/oboseasca odata.

 

Aici e marea buba. Problema e ca nu suntem nici aproape de a fi pregatiti sau aproape tehnologic de a-i inlocui. Si vorbim strict de Tesla care se bate cu caramida in piept ca face si desface. Ba chiar a si incasat bani pentru ca in viitor o va face complet. Si milioane de oameni chiar au baut nectarul otravit!

 

Generatie naiva! Cineva de la BMW spunea ca senzorii tesla sunt buni pentru o masinuta de jucarie nu pentru condus autonom. Si stia ce vorbea.

Link to comment
Share on other sites

Oh, ati dat-o in filosofie cu ultimile postari..eu raman la chestii mediocre:

 

@mraz, e doar bara aia care indica instantaneul.

 

Ma speriasem cumva de cat de mic ti-a fost consumul.

Da, si eu vara trecuta la un drum de 3300km, cu autostrazile din Romania pana la Nadlac parcurse intre 180-200, autostrada din Croatia la fel, iar cele din Italia, Ungaria, Austria, Slovenia, Serbia intre 130 si 160, plus niste km pe niste drumuri nationale de pe afara parcursi foarte linistit(exceptie DN-urile din Romania), am scos 7.3% media.

300kg de oameni in masina si peste 60kg de bagaje, deci un consum derizoriu.

 

Pune si tu o data masina pe cruise la 140 pe autostrada si spune-mi ce iti arata. Tu ai roti de 19 din cate stiu

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Din nou suntem in dezacord.

 

Suntem departe rau tehnologic ca umanitate de asa o masina autonoma perfecta, contrar tot hype-ului elonmiuskian.

 

De altfel foarte probabil mult sub un caine care conduce si ca si senzori si ca si inteligenta de prelucrare si de decizie a unui simplu caine.

 

 

 

Asta cu masinile autonome care sunt sub un caine nu e adevarata nici o secunda, hai sa fim seriosi.

 

Uite, acum aproximativ 13 ani de zile, DARPA a facut primul concurs cu masini autonome in desert. PRIMUL, pana atunci nu existau masini care sa se duca din A in Z prin B, C, D ...etc.

Au castigat cei de la Volkswagen si Standford cu un Touareg numit Stanley, si nu in oras , ci in desert. Cu vreo 5 senzori lidar imensi, ditamai computerul in spate si asa mai departe.

 

In aproximativ 13 ani de zile s-a progresat ENORM de mult. Sunt masini care te duc in oras sau in afara din A in B fara probleme si asta cu doar niste webcams in fata si spate. Nu sunt perfecte, clar,

dar statistica indica ca sunt mai safe decat un sofer de 16-18 ani (la americani). Imagineaza-ti inca in 10 ani de zile ce progrese o sa se faca, chiar si doar software. Foarte multe companii lucreaza

si au investit milioane de dolari la asa ceva. Sunt firme care fac simulari de ani de zile virtual si au learning algorithms pentru asa ceva. In 10-15 ani de zile, eu preconizez ca si pe drumurile noastre

de rahat o sa fie posibil sa te duca masina din A in B, in 99% din cazuri :)

 

ps: mi-e putin greu sa cred ca tu nu ai cunostinte (fie in lumea bmw fie in alta) care nu au avut accidente care puteau fi evitate. Eu cunosc o gramada cu accidente grave, si nu din cauza lor neaparat.

Tir intrat pe contrasens si rasturnat pe masina prietenului, bmw intrat pe trotuar de la unul care facea liniute si mi-a calcat angajata, bmw al unei cunostinte dat peste cap, hell pana si eu am fost

acrosat cand eram mic de un sofer neatent. Sormea in taxi accidentata de unul care nu a dat cedeaza trecerea si multe multe altele.

 

@edit, pai ideea e ca drumul meu a fost 75-80% autostrada dar totusi consumul nu mi-a crescut asa mult de cand a fost pus pe ~140 pe tempomat. Cred ca motorina de la unguri si rotile mai umflate au avut partea lor si faptul

ca nu eram foarte multi in masina (vreo 150kg de pasageri si vreo 20 de bagaje).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asta e cum ai spune ca ampicilina, vaccinul de hepatita B si absolut toate medicamentele nu functioneaza si nu ar fi trebuit scoase pe piata in the first place

pentru ca nu au fost testate pe milioane de oameni.

 

Dar lucrurile nu functioneaza asa. Din statistica se extrapoleaza datele. Intai testul pe soareci, apoi in vitro, apoi pe 20 de oameni, iar pe urma in ultima faza

pe 100 de oameni.

 

Exact asa functioneaza si la masinile autonome si software. Se scaleaza progresiv baza de test. Daca cei de la google au acumulat 5 milioane de driving hours in 10 ani de zile,

si doar un accident minor din cauza software-ului, ce te face sa crezi ca nu se poate extrapola ?

 

Exemplele unde o masina a gresit fatal cred ca le numeri pe degetele de la o mana. Eu stiu doar de cazul self driving uber cand un pieton a sarit in fata masinii si masina nu l-a vazut

la timp. Mai e cazul tesla cand camera masinii nu a vazut camionul alb din cauza ca se confunda cu background-ul (cerul). De aia senzorii laser care mapeaza in 3D sunt mai buni, si aici

sunt de acord ca Tesla s-au cam grabit. Google si altii mi se par mai responsabili.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Cred ca depinde si ce versiune de xdrive/computer (ca la xdrive conteaza foarte mult computerul care controleaza diferentialele).

 

Eu din ce am vazut si in ce conditii am pus masina, s-a descurcat absolut exemplar, instant, nu vad cum s-ar fi descurcat mai bine quattro. Si am intrat peste tot, in zapada mai mare decat garda mea la sol, in panta, etc.

Ce am observat, la un q5 a fost nevoie mult mai mult wheel spin sa miste masina din loc, cumva lagul la mea a fost de sub o secunda fata de secunde bune la audi. Si cumva e normal, la bmw e pur electronic, un motor electric

controlat de un computer care "gandeste" in milisecunde, fata de un sistem mecanic ca la quattro care e mult mai incet.

 

Xdrive poate transmite 100% din putere pe o punte sau alta, chiar si pe o roata sau alta daca nu ma insel. Din cate stiu Quattro nu poate face chiar asta, la quattro daca 3 roti nu au aderenta si una are, atunci masina nu mai misca.

La xdrive ajunge o singura roata sa aiba aderenta.

 

@edit: ar trebui sa te duci putin la munte, undeva unde e zapada, masina o sa-ti puna un zambet pe fata :)

Edited by mraz
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

apropo de ceea ce spunei despre drumurile tale la munte, am vazut niste clipuri facute acum de niste rusi cu mai multe masini. in primul este si un g30 530xd iar in al doilea este un x3 g01.

 

oamenii au bagat masinile alea prin niste locuri chinuitoare si daca prima data am vrut sa cred ca g30-ul a avut o problema tehnica, apoi cand si x3-ul in clipul pus astazi s-a facut de ras, mi s-a reconfirmat ceea ce stiam deja: ca tu in drumurile tale nu ai intalnit masinile si/sau soferii potriviti si ca toate testele alea comparative, penibile, teoretice, cu bmw-uri si audi puse pe role in care bmw facea minuni, sunt doar pt a impresiona gospodine si barbatii epilati pe picioare si situatia in viata reala este alta. Iar teoria frumoasa cu masini urcate pe role din inox este una, buna pt fanboys, situatia din teren putand fi contarara.

 

acum, sper sa nu iasa vreun flame pe topicul tau, dar cam asta e realitatea.

 

 

later edit

 

am mai rasfoit alte filmulete de ale oamenilor acum si daca este sa ramana vreo masina blocata pe undeva, prima masina abonata este bmw :)

 

 

este drept ca, pt uzul de zi cu zi, ceea ce avem este mai mult decat indeajuns (mie, dupa cum spuneam mai sus, netrebuindu-mi xdrive practic), insa observatia trebuia facuta.

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

apropo de ceea ce spunei despre drumurile tale la munte, am vazut niste clipuri facute acum de niste rusi cu mai multe masini. in primul este si un g30 530xd iar in al doilea este un x3 g01.

 

oamenii au bagat masinile alea prin niste locuri chinuitoare si daca prima data am vrut sa cred ca g30-ul a avut o problema tehnica, apoi cand si x3-ul in clipul pus astazi s-a facut de ras, mi s-a reconfirmat ceea ce stiam deja: ca tu in drumurile tale nu ai intalnit masinile si/sau soferii potriviti si ca toate testele alea comparative, penibile, teoretice, cu bmw-uri si audi puse pe role in care bmw facea minuni, sunt doar pt a impresiona gospodine si barbatii epilati pe picioare si situatia in viata reala este alta. Iar teoria frumoasa cu masini urcate pe role din inox este una, buna pt fanboys, situatia din teren putand fi contarara.

 

acum, sper sa nu iasa vreun flame pe topicul tau, dar cam asta e realitatea.

 

 

later edit

 

am mai rasfoit alte filmulete de ale oamenilor acum si daca este sa ramana vreo masina blocata pe undeva, prima masina abonata este bmw :)

 

 

este drept ca, pt uzul de zi cu zi, ceea ce avem este mai mult decat indeajuns (mie, dupa cum spuneam mai sus, netrebuindu-mi xdrive practic), insa observatia trebuia facuta.

m-am uitat scurt dar e bataie de joc cum le conduc aia , fix in cap de creasta o opreste si apoi o accelereaza LOL , cand vrei sa iasa testul prost reusesti , pana si cu snowmobilul pe gheata am accelerat brusc si am derapat si am ramas in zapada cu gheata sub , trebuie sa stii sa manevrezi masina cand ataci zone de gen altfel mai bine stai cuminte

Edited by Myx
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

apropo de ceea ce spunei despre drumurile tale la munte, am vazut niste clipuri facute acum de niste rusi cu mai multe masini. in primul este si un g30 530xd iar in al doilea este un x3 g01.

 

oamenii au bagat masinile alea prin niste locuri chinuitoare si daca prima data am vrut sa cred ca g30-ul a avut o problema tehnica, apoi cand si x3-ul in clipul pus astazi s-a facut de ras, mi s-a reconfirmat ceea ce stiam deja: ca tu in drumurile tale nu ai intalnit masinile si/sau soferii potriviti si ca toate testele alea comparative, penibile, teoretice, cu bmw-uri si audi puse pe role in care bmw facea minuni, sunt doar pt a impresiona gospodine si barbatii epilati pe picioare si situatia in viata reala este alta. Iar teoria frumoasa cu masini urcate pe role din inox este una, buna pt fanboys, situatia din teren putand fi contarara.

 

acum, sper sa nu iasa vreun flame pe topicul tau, dar cam asta e realitatea.

 

 

later edit

 

am mai rasfoit alte filmulete de ale oamenilor acum si daca este sa ramana vreo masina blocata pe undeva, prima masina abonata este bmw :)

 

 

este drept ca, pt uzul de zi cu zi, ceea ce avem este mai mult decat indeajuns (mie, dupa cum spuneam mai sus, netrebuindu-mi xdrive practic), insa observatia trebuia facuta.

 

Sorry, dar observatia ta e falsa. Si in clipurile tale uneori si audi-urile si mercedesurile raman intepenite. Nu stim ce cauciucuri aveau bmw-urile, conteaza enorm si cauciucul si soferul dupa

cum a remarcat si alex230ro. Si daca nu as fi facut anul asta niste tripuri in niste conditii groaznice as fi tacut din gura. Dar am facut, am urcat la Muntele Mic cand absolut toate masinile care

urcau aveau lanturi cu exceptia unor 4x4-uri, unele care insa derapau groaznic (un q5 si un duster mi-au ramas in minte). La fel in Serbia, prins zapada, gheata si ce vrei tu. Nu am avut nici cea mai

mica problema si m-am bagat peste tot.

 

Deci nici pe departe "uzul de zi cu zi", pot garanta ca cu un G30 xdrive te poti urca in varf de munte unde e drum cat de cat, fie si iarna oricat de groaznic ar fi drumul daca ai cauciucuri bune.

 

Da, pe drum forestier sau offroad nu recomand, nu are garda mare la sol si e si foarte lunga masina, plus ca nu-i vad rostul.

Edited by mraz
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

pai tocmai asta spuneam si eu, ca pe unde este nevoie, merge peste tot.

 

pe unde au vrut rusii sa mearga(oricum situatii cu care nu te intalnesti niciodata ca om normal la cap), BMW-urile erau primele care cedau...iar statistica ramane statistica. conteaza toate, bineinteles, dar chiar alea nu cred ca erau masini cu anvelope proaste. in primul clip, ala cu G30, pe la minutul 15, se vede cum la G30 puntea fata nu mai cupla absolut deloc...dar iti recomand sa vezi primul filmulet in intregime pt a te edifica. si cele 3 pante pe care au pus masinile sunt diferite.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.