Jump to content

G30 520d Xdrive


mraz

Recommended Posts

Ma uit la la minutul 15. Bmw-ul are niste jante imense, de 19 ? 20 ? Si totusi merge ! Cu toate ca soferul mergea infect, incet, incet. Nu asa se merge in panta si cu ditamai zapada/gheata pe urmele facute de altii.

De ce mergea asa incet ? Filmul trece apoi la un audi cu jante de cat ? 17 ? :) Si la un mercedes care zbura pe acolo,cu viteza, sa nu ramana intepenit. Si ramane si mercedesul la un moment dat cand se opreste.

 

Apoi ce vedem la minutul 24 ? O linuta intre un G30, un audi si un mercedes in panta. Supriza, bmw-ul merge cel mai bine. Audi ramane pe ultimul loc.

Link to comment
Share on other sites

Uite si alt filmulet tot de pe canalul rusilor, in conditii mai urate. Tot felul de suvuri printre ele si un bmw condus de o tipa. Bmw-ul se comporta exemplar, nu ramane niciodata intepenit. Rman altele, de la toyota,

land rover si asa mai departe.

 

 

Bmw-ul apare la 8.43, 12, 20:43, etc

Edited by mraz
Link to comment
Share on other sites

mraz.

eu ti-am zis sa te uiti cu atentie...au si subtitrare.

 

panta din mijloc, cea pe care era audi la minutul 24 este cea cu gheata(mentioneaza la alte minute faptul ca panta din mijloc e cu gheata). audi pleaca mai greu, dar pleaca. Cand este pus pe panta din mijloc, bmw nici nu pleaca de pe loc.

 

se pare ca gradul de dificultate al pantelor este mijloc > dreapta > stanga

 

nu zic ca nu sunt chestii subiective acolo..santurile facute anterior, roti de diferite latimi, garda la sol, felul cum accelereaza unii sau altii etc.

 

dimensiunea jantelor e irelevanta- la o masina daca ai jante de 17 sau 20, diametrul rotii ramane acelasi, diferind cel mai probabil latimea anvelopei.

 

LATER EDIT

 

nici mie nu mi-a placut ca s-a blocat g30-ul peste tot..m-au tachinat apropiatii cu acest filmulet, insa eu nu tin neaparat sa gasesc justificari: azi merg cu bmw, am mers si cu audi si cu metroul si cu opel si cu Renault, volvo, hyundai, vw, ford, skoda si cu tramvaiul 41. sper sa am si Mercedes intr-o zi ca sa bifeze toate cele 3 marci premium germane.

 

precizez asta ca sa se intelegeaga ca suntem oarecum in aceeasi tabara, discutia asta nefiind un versus.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

mraz.

eu ti-am zis sa te uiti cu atentie...au si subtitrare.

 

panta din mijloc, cea pe care era audi la minutul 24 este cea cu gheata(mentioneaza la alte minute faptul ca panta din mijloc e cu gheata). audi pleaca mai greu, dar pleaca. cand este pus pe panta din mijloc, bmw nici nu pleaca de pe loc.

 

se pare ca gradul de dificultate al pantelor este mijloc > dreapta > stanga

 

nu zic ca nu sunt chestii subiective acolo..santurile facute anterior, roti de diferite latimi, garda la sol, felul cum accelereaza unii sau altii etc.

 

dimensiunea jantelor e irelevanta- la o masina daca ai jante de 17 sau 20, diametrul rotii ramane acelasi, diferind cel mai probabil latimea anvelopei.

Poluez si eu topicul, dar traducerile lor sunt destul de aproximative. Eu la final am ramas doar cu ideea ca nu ar fi rau, seara, dupa o zi de harjoneala cu masinile prin zapada si frig, sa stai la un pahar de vorba si vodka cu Tatyana.....apoi masina ca e quattro, 4matic sau xdrive, sau ca urci mai usor sau mai greu, detalii tehnice.Trebuiau sa includa in test si un G class, vreun defender/discovery, si atunci datele problemei erau altele.

 

Este destul de subiectiv sa compari diverse masini si sisteme, in conditiile in care pneurile(marca, uzura, latime) nu sunt la fel, puterile nu sunt comparabile, uzura motoarelor /greutatea masinilor nu este aceeasi.

Link to comment
Share on other sites

@Silviu,

 

Mraz cred ca e cu mintea deschisa si nu tine neaparat ca la el pe topic sa se discute doar despre cat de frumoasa si buna e masina lui :D

 

 

da, cred ca e traducere electronica a lui youtube, dar cumva se intelege. Sunt ferm convins ca oamenii aia au o relatie misto si se distreaza si dupa ce harbuiesc masinile pe acolo.

mie mi-a placut ca in filmuletul ala, toti il mai luau peste picior pe ala cu seria 5 :)

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

pe de alta parte, tocmai asta e si in viata reala, nu toate au aceleasi dimensiuni la jante si cauciucuri si nici aceleasi brand-uri, asta poate eventual crea anumite avantaje/dezavantaje pentru un astfel de review, insa dupa parerea mea ne ofera o imagine realista. E clar toate aveau jante din echiparea de fabrica, e normal ca A4 Allroad sa nu aiba jante pe 20, e destinat si light-offroad spre deosebire de G30 care e clar masina strict de strada si nicidecum de drumurile pe unde au bagat-o ei. Si luand asta in considerare putem concluziona ca BMW-ul s-a descurcat foarte bine date fiind conditiile.

 

@mraz - legat de trecerea de la Torsen la Ultra(care de fapt un Haldex evoluat si foarte similar Xdrive - care si el un Haldex based) nu cred ca e facuta pentru avantajele sistemului ci mai degraba pentru a folosi sistemul pe toate modelele, pentru a reduce costurile si pentru a scadea consumul deoarece sunt, asa cum X-drive e RWD biased, Ultra e FWD biased, deci sisteme reactive fata de Torsen care este un AWD permanent. Nici Torsen nu e 100% mecanic fiind ajutat intr-o mica masura de electronica cand vine vorba de transferarea cuplului intre rotile aceleasi axe, dar adevaratele sisteme 4x4 sunt mecanice si exemple sunt ca G-klasse sau Patrol, unde ai diferentiale blocabile mecanic. Evident la o masina de strada nu se impune nici din cauza costurilor ridicate si nici data fiind utilizarea lor light in astfel de conditii.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@edit, eu bat la pariu ca audi-ul ala nu e mai bun decat g30-ul, pe oricare dintre pante intr-un test obiectiv, cu acelasi sofer, aceleasi cauciucuri, si aceasi presiune in pneuri.

 

Ce au rusii acolo e absolut subiectiv, conteaza enorm de mult tipul cauciucului, cat de umflat e, cat de uzat si care e marimea lui. Mai conteaza si unde s-a oprit audi si unde s-a oprit bmw-ul. Juma de metru, de fapt cativa

cm inseamna ca pleci sau nu pleci. Conteaza si ce s-a format initial sub cauciucul bmw-ului de nu a pornit. Conteaza si gradul de incarcare a anvelopei lui cu zapada/gheata. E totul foarte foarte subiectiv cand e vorba de gheata si zapada.

 

Daca te-ai uitat la ultimul youtube pus de mine, raman intepenite pe loc masini serioase cu 4x4. Si cu cauciucuri imense, de zapada, cu ditamai profilul. Si bmw-ul nu ramane, niciodata. Pai daca ne luam dupa filme din astea tragem concluzia ca bmw e mai tare decat land rover fara sa stim alte detalii.

 

@mik15 o fi si asta, dar e si din cauza faptului ca quattro a pierdut teren serios in fata lui xdrive. Acum 10-15 ani quattro era regele vanzarilor in categoria sedan 4x4, cel putin dintre masinile germane. Acuma

Bmw le-au luat fata la vanzari si performante(nu ma refer la offroad neaparat) lui Audi exact pe segmentul unde Audi era destul de linistita. Ca o idee, ca o mica observatia personala,

si in Austria la schi de exemplu, plin de reclame cu xdrive in varf de munte si masini cu xdrive de test.

Edited by mraz
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mraz eu nu ĂŽnțeleg de ce te ataci și trebui sa iei apĂŁrarea x drive-ului in halul asta....pe baza aceluiași principiu potrivit cĂŁruia tu spui cĂŁ rușii sunt absolut subiectivi,pot spune și eu despre pĂŁrerea ta vis-a-vis de cum s-a descurcat mașina ta la ski fata de toate celelalte mașini care nu se mișcau și tu zburai...nu?poate nu erau buni șoferii,poate nu erau ok cauciucurile,poate nu era ok presiunea....
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Haha, nu ma atac :) Doar ca m-am saturat de mitul asta "quattro" e mai bun ca orice, xdrive sucks, ca uite, e plin pe youtube de bmw-uri care nu pot urca un damb de zapada.

 

Si uite, spre deosebire de 99% de aici, eu mi-am luat masina ca sa merg si la munte, iarna. Era esential. Stiu ca marea majoritate de aici isi iau bmw pentru sportivitate, la mine

conta si foarte mult sa se descurce excelent pe zapada, in panta, in ac de par, you name it :)

 

Pe oricine as fi intrebat mi-ar fi recomandat Audi, ca "toti stiu ca audi e cel mai bun la asa ceva". Sau eventual un suv, in nici un caz un bmw.

 

Dar mi-am facut atent lectiile, pentru ca daca ma luam dupa prieteni, cunostinte, youtube-uri fugeam de bmw ca de draci, fie si el cu xdrive.

Edited by mraz
Link to comment
Share on other sites

eu m-am fticat tare cand am vazut ca ala cu g30 era bataia tuturor.

 

daca este sa spun despre ce m-am saturat, apoi m-am saturat de miturile existente pe forumurile monomarca.

 

era aici un tip care afirma ca negresit alege seria 6 grand coupe in fata lui porsche panamera.

 

esti pe forum bmw sau audi, totul este unidirectional la nivelul absurdului.

 

cred ca cei de pe forumul mercedes sunt cei mai relaxati considerant ca nu e nimic de demonstrat.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Pai fanboy-ism si snobism e din plin pe toate forumurile, mai ales astea premium :)

 

Stai sa vezi tu ce-i pe alea cu tesla din strainatate...e incredibil. Citeam cum se lauda unul ca o tesla 3 (tractiune spate) cu cauciucuri de vara e incredibila pe zapada, mai buna

ca un 4x4 :D Sau ca un Tesla 3 e mai buna ca un seria 5.......

Edited by mraz
Link to comment
Share on other sites

Vezi ca asta cu masina electrica e mai buna pe zapada e cam adevarata.

 

Desigur, ca masina electrica cu cauciucuri de vara urca unde o masina cu motor clasic cu cauciucuri de iarna nu poate e absurd.

 

Insa faptul ca un motor electric este mult mai usor de controlat iar controlul sau este extrem de rapid ajuta la mentinearea unei aderente ceva mai bune in aceleasi conditii.

 

De ex, cu I3 m-am bagat in zapada unde cu E60-ul avea mari emotii. DTC-ul este mult mai eficient pe electric. Repet, nu decisiv si masina nu devine tanc insa se simte un control mai bun.

Link to comment
Share on other sites

Daca as vedea un test facut in aceleasi conditii - sofer, anvelope, pe aceeasi panta as mai zice, dar cand te uiti cum da in masina ala cu AllRoad-ul de zici ca a furat-o si cum "urca" aia cu BMW-ul incetinind fix in mijlocul pantei, clar nu ai ce comparatie obiectiva sa faci. Comunitatea audi este vestita pt haterit bmw-uri, gasesti sute de astfel de filme pe youtube.
Link to comment
Share on other sites

LYM

acolo nu era nimeni partas. erau oamenii cu masinile lor dar da, tipul cu seria 5 ajunsese sa primeasca tot felul de comentarii.

e drept ca pe youtube gasesti tot felul de cacaturi, insa acolo lumea era relaxata.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Ziceam in general, nu neaparat legat de video-ul ala. Am vazut mai multe filme, in acelasi stil, audi allroad vs. cine stie ce seria 5, in care ala cu audi o trantea de toti bolovanii, iar ala cu bmw-ul o mangaia sa n-o loveasca pe dedesubt, iar concluzia era ca ce bun e quattro pe zapada. Personal mi se pare ca cei cu audi au mereu ceva de demostrat, doar ei stiu ce si de ce :)
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am facut si eu prima revizie la reprezentanta, la ~22.500 km, aproape 1800 ron uleiul + filtrul ulei si am impresia si cel de polen. Putin cam scump dupa parerea mea doar pentru un schimb de ulei, dar asta e.

Nu am schimbat celelalte filtre inca, probabil o sa o fac anul asta si sa nu astept inca 2 ani cat zice planul de service/aplicatia.

 

De curiozitate, am intrebat cat e un retrofit de webasto, era sa cad jos...aproape 4000 euro :|

Edited by mraz
Link to comment
Share on other sites

 

am mai rasfoit alte filmulete de ale oamenilor acum si daca este sa ramana vreo masina blocata pe undeva, prima masina abonata este bmw :)

 

 

Nu stiu cum e la seria 5 dar la X3,x5,x6 ai asistenta la urcare/coborare panta , apesi butonul pui cutia in sport+ cu sistemele de aderenta dezactivate si urca vajaind , ba chiar daca o lasi fara sa o accelerezi in conditii normale si doar lasi butonul de asistenta urcare / coborare activ masina ruleaza singura fara ca tu sa te agiti ca sofer , asa ca am impresia ca cel cu G01 ori avea cauciuce nasoale ori nu stia sa-si seteze masina ori e reclama anti-bmw promovand o blonda cu audi castigatoare :)

 

In alta ordine de idei am o cunostinta cu un X3 ca al meu care a ramas intr-o zapada de nimic prin care a trecut o skoda fabia si un un passat fara probleme.. omul nu stia cum sa-si seteze masina , aceasta taind acceleratia si toate cele cand intra intr-o anumita situatie de zapada ( era un drum cu zapada pe camp spre o balta de peste )..

 

dupa mine G30 nu este o masina pt genul ala de situatii din filmulete, aia e bataie de joc pt o masina atat de scumpa.

 

P.s. in weekendul trecut am facut 1000km prin Bucovina si Gura Humorului era zapada si am urcat pante cel putin dubioase fara probleme , poate si pt ca am cauciucurile de iarna noi ( dunloop ) , insa m-am intors cu un proiector spart lol, am urcat cu e46-le Ranca acum ceva ani tot cu cauciucuri noi de iarna pe unde a mai urcat doar BGS cu hummerul .. doar RWD..

Edited by Krebs
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum e la seria 5 dar la X3,x5,x6 ai asistenta la urcare/coborare panta , apesi butonul pui cutia in sport+ cu sistemele de aderenta dezactivate si urca vajaind , ba chiar daca o lasi fara sa o accelerezi in conditii normale si doar lasi butonul de asistenta urcare / coborare activ masina ruleaza singura fara ca tu sa te agiti ca sofer , asa ca am impresia ca cel cu G01 ori avea cauciuce nasoale ori nu stia sa-si seteze masina ori e reclama anti-bmw promovand o blonda cu audi castigatoare :)

 

In alta ordine de idei am o cunostinta cu un X3 ca al meu care a ramas intr-o zapada de nimic prin care a trecut o skoda fabia si un un passat fara probleme.. omul nu stia cum sa-si seteze masina , aceasta taind acceleratia si toate cele cand intra intr-o anumita situatie de zapada ( era un drum cu zapada pe camp spre o balta de peste )..

 

dupa mine G30 nu este o masina pt genul ala de situatii din filmulete, aia e bataie de joc pt o masina atat de scumpa.

 

Eu stiam ca functia aia este doar pentru asistenta la coborare...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.