Jump to content

Electroventilatorul nu porneste nicicum


Alex Ifrim

Recommended Posts

Salutare,

 

Stiu ca mai sunt postari de genul, dar chiar nu stiu ce sa mai fac :D

 

BMW 320d, 2.0 diesel, 136 cai, anul 2001

Am o dilema enorma cu electroventilatorul.

Nu porneste nicidecum.

Am pus pe tester, totul ok. Daca ii dau comanda din tester, porneste.

Am pus pe direct motorasul: porneste

Am pus curent pe modul: porneste

 

Am schimbat vechiul electroventilator. Care s-a ars datorita mie (am invartit elicea invers, si din mod de ventilatie a trecut in mod de generator de curent)

Vechiul electroventilator avea aceeasi problema.

 

Acul de la apa sta normal, la 90.

Astazi pe computer, am turat masina pana la 106 grade apa. Nu a pornit electroventilatorul.

Cand dau drumu la AC, nu porneste. Am golit instalatia de AC de freon, pentru ca, daca nu pornea electroventilatorul, facea presiune de 28 de bari pe conducta de inalte si deschidea supapa pentru golirea de freon si presiune.

 

Mentionez ca am lipsa senzorul de temperatura exterioara, care, dupa ce am vorbit cu electricieni, au zis ca nu are nici o legatura.

Senzorul AUC (cel care schimba modul de recirculare a aerului), e stricat. Dar stiu ca ala nu are nici o legatura

 

Am nevoie de ajutor. Am ramas in lipsa completa de idei.

 

Si vineri seara ar trebui sa fac un traseu IASI - BUCURESTI

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

de unde stie sistemul AC sa nu porneasca compresorul cand sunt sub -... grade afara daca nu exista informatia de la senzorul de temperatura exterioara? Daca acesta lipseste, computerul de clima stie ca sunt -40 grade celsius. Eu zic sa iei de la cineva un senzor si apoi sa incerci sa pornesti clima.

E o prima chestie de incercat indiferent de ce zice electricianul. Si sirocoul refuza sa porneasca in anumite conditii legate de temperatura citita de senzorul de temperatura exterioara, sunt interconectate. pe de alta parte, esti sigur ca electroventilatorul e ok? La mine era ars pe jumatate, pornea si mergea oarecum, si aveam exact aceeasi problema cu presiunea mare, nu a dat pe dinafara freonul fiindca mi-au zis baietii ca e mare presiunea si trebuie sa opresc compresorul. Inauntru era ars pe o infasurare, de acolo si pornirea lenesa si la parametri insuficienti. luat altul din dezmembrari pus sus si totul e ok, trebuie sa te asiguri si ca este perfect functional.

 

Spor!

Edited by Ali
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Stiu ca mai sunt postari de genul, dar chiar nu stiu ce sa mai fac :D

simplu: > sa nu mai deschizi un alt topic separat, ci sa continui discutiile pe topicele deja existente... :excl:

inainte de a posta un topic nou, foloseste functia SEARCH a forumului...

 

e foarte posibil sa gasesti raspunsuri inainte de a pune intrebarea...

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/78446-modul-ventilator-e46-nfl-m43tu/page__gopid__1108970#

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/60342-ventilator-radiator-e46-m43/page__hl__ventilator+radiator

 

ONTOPIC:

pornirea electroventilatorului este controlata de DME sau DDE (in cazul tau)

 

ambele analizeaza valorile date de senzorii de temperatura, cel de sub bara (temp.ext.) si cel de pe circuitul de racire... functie de acesti senzori, DDE da comanda de pornire a electroventilatorului pentru a reduce temperatura lichidului de racire si a regimului de functionare a motorului

 

cam asta face si desface electroventilatorul... daca nu ai cei doi senzori in functiune, nici nu iti va porni vreodata (poate doar daca il legi pe direct)

 

si daca zici ca vrei sa faci un drum IS - Buc, lucrurile vor fi ok pana intri in capitala... unde inevitabil, vei sta mai mult in trafic decat ai crezut vreodata (vezi gardurile de pe Colentina)... acolo, fara interventia electroventilatorului pe partea de racire, esti terminat.

 

succes ! :drinks:

Link to comment
Share on other sites

Cand senzorul de temperatura exterioara lipseste, masina arata -40 grade si se intra intr-un fel de Safe mode. Clima stie ca lipseste senzorul si functioneaza normal.

 

Problema cred ca e pe ECU undeva, sau ceva releu, daca treptele de racire functioneaza pe baza de releu (nu ma pricep sa zic exact).

Link to comment
Share on other sites

Cand senzorul de temperatura exterioara lipseste, masina arata -40 grade si se intra intr-un fel de Safe mode. Clima stie ca lipseste senzorul si functioneaza normal.

 

Problema cred ca e pe ECU undeva, sau ceva releu, daca treptele de racire functioneaza pe baza de releu (nu ma pricep sa zic exact).

la el modulul cica ar fi functional, ca l-a pus pe direct... desi nu a mentionat la ce viteze de rotatie este functional electroventilatorul inclin sa cred ca e in regula, totusi.

 

problema vine de la lipsa valorilor de temperatura pe care ECU nu le cunoaste pt a putea comanda pornirea electroventilatorului

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am montat senzorul de temperatura exterioara, azi am facut un tester. Zice ca Electroventilatorul e la 5%? si arata ca e pornit. Ma poate lamuri cineva ce inseamna acel 5%? Temperatura era la 88 grade. apoi a ajuns la 93 si n-am auzit sa porneasca.

La cate grade porneste electroventilatorul? Nu mai stiu ce sa-i fac sa mearga..ii dau foc :((

Link to comment
Share on other sites

- sunt vreo trei tipuri de electroventilatoare montate pe modelul tau: in 2 trepte, in 3 trepte si cu turatie variabila. Dupa anul de fabricatie ar trebui sa ai cu turatie variabila ... dar nu este o regula.

- functionarea acestora(electroventilatoarelor) este *dictata* si de presiunea agentului de racire din instalatie ... si de voltajul bateriei;

- pot fi multe cauze: releele care comanda pornirea (2 pentru primul model, 3 pentru cel in 3 trepte), siguranta;

- modelul cu turatie variabila, e comandat de ECU via rezistor(piesa cu tepi);

- sau ... cel mai probabil ... electroventilatorul nu e compatibil cu masina ! (patit anul trecut, cu piesa pe original - testat 2 bucati noi de la furnizori diferiti. electronica nu mai este compatibila. am ajuns sa pun ceva aftermarket).

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Va salut! Aceeași problema am și eu la un BMW F31 din 2014. Nu pornește electroventilatorul, și nu știu ce să îi fac. Nu știu dacă are legătură cu ambreiajul de la compresor, pentru că ISTA+ mi-l da ca defect, iar compresorul apare pe ISTA in shut down. Unde îmi recomandați sa merg cu incredere pentru remedierea acestor probleme, in București? 

Edited by klaudius
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.