Jump to content

Cardan sau flansa cardan?


Recommended Posts

Salut baieti

Vin si eu cu o problema la al meu E46 320D

 

De ceva timp cand accelerez si plec de pe loc se aude ca o bataie sub masina in partea din fata, dar doar in a 1-a si a 2-a si cateodata cand pornesc dintr-o panta mai mare. Am fost la mai multi mecanici si parerile sunt impartite, o parte din ei ziceau ca e cardanul cu totul si cealalta parte doar flansa de la cardan.

flansa-cardan-bmw-e46-febi-88b391bc20a487275c-0-0-0-0-0.jpg

 

Tin sa precizez ca se intampla cand plec de pe loc si nu se aude nicio bataie.

 

A mai avut careva problema asta?

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Nu e nici flansa si nici cardanul, problema vine de la rulmentul intermediar de la cardan, isi face joc si bate doar la plecarea de pe loc.

Recomand inlocuirea pe original, cost piesa 350lei, asta la 335i

Edited by Dan_316i
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ai rezolvat problema cu schimbarea rulmentului intermediar?

 

Eu l-am schimbat cu unul numai retin marca tot 150 de lei si dupa schimbare au aparut vibratii puternice intre viteza 60-80, find nevoit sa pun mai multe saibi intre rulment si caroserie pentru atenuare vibratii insa nu am scapat definitiv de vibratii doar s-au mai atenuat. Vibratiile sa se datoreze faptului ca intermediarul nu a fost pe original?

 

Cardanul a fost insemnat inainte de demontare si montat la semne dupa schi.bare intermediar. Insa nu inteleg de ce vibreaza. Sa nu fie intermediarul ca cel oem? Help .. ma dispera vibratiile si nimeni nu stie cauza vibratiilor dupa schimbare intermediar

Edited by lazarcosmin92
Link to comment
Share on other sites

Ai rezolvat problema cu schimbarea rulmentului intermediar?

 

Eu l-am schimbat cu unul numai retin marca tot 150 de lei si dupa schimbare au aparut vibratii puternice intre viteza 60-80, find nevoit sa pun mai multe saibi intre rulment si caroserie pentru atenuare vibratii insa nu am scapat definitiv de vibratii doar s-au mai atenuat. Vibratiile sa se datoreze faptului ca intermediarul nu a fost pe original?

Am schimbat de 2 ori rulmentul intermediar, unul FEBI si celalalt tot after market nu mai stiu de care.Dupa schimbare nu vibra, mergea normal.

In manual scrie de o banda ce absoarbe vibratiile, dar nu am folosit, ea se monteaza intre rulment si caroserie, unde ai pus tu saibele.

Problema la tine se pare ca nu e din rulment, probabil din montajul acestuia sau de alta natura(gen cruce cardan, cardan dezechilibrat, etc).

Nu ai spus de ce ai schimbat rulmentul ?

Link to comment
Share on other sites

Cel vechi s.a rupt. Si in mers la accelerare puternica simteam bataie in podea.

 

Pe site am vazut ca se pune acel cauciuc dar la cel din fata. Cel vechi nu avea nimic. Pe site pe realoem am vazut ca la cel din spate spune ca se monteaza cu o saiba cu grosime intre 1 si 4 mm dar consitiile in care se alege grosimea saibii nu stie nimeni

 

Baiatul de m-a ajutat sa schimb rulmentul de la cardan zice ca rulmentul a fost montat pe pozitia pe care a fost demontat cel vechi. Cardanul a fost semnat pe masina nu dupa ce a fost dat jos. Eu personal i.am zis acestuia ca la imbinare dupa ce a fost schimbat rulmentul mai trebuia rasucit un dinte de la axul cardanic insa acesta mi.a zis ca corespunde la semne si ca crucile sunt aliniate ca asta ar conta cel mai mult. Insa acum tind sa cred ca vibratia ar provenii de la dezechilibrare. Cand o sa am timp o sa.l demontez sa.l mai rasucesc un dinte sa vad daca asta este cauza

Link to comment
Share on other sites

Nu ai schimbat rulmentul si ansamblu-burduf, cu tot cu suport, dupa problema descrisa mai sus?

Ai schimbat doar rulmentul?

Eu nu as fi schimbat doar rulmentul.

 

A, se mai marcheaza si pozitia acelui suport-ansamblu-rulment intermediar pe caroserie.

Ma surprinde ca mecanicul nu a observat ca acel suport are niste gauri ovale destul de largi iar pozitionarea la o margine sau alta a suportului fata de suruburile de pe caroserie poate da (aceea prindere) si ele vibratie..

Practic trebuie prins in exact acelasi loc pe caroserie.

 

Sper ca ne referim la asta:

https://www.pieseauto.ro/rulment-cardan/rulment-intermediar-cardan-bmw-1-e81-producator-1994122649.html

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce zic altii depre cruci aliniate si alte alea.

Eu iti spun ca am observat cand am umblat la cardan la mine, ca pe cardan, foarte aproape de imbinarea aceea era o tablita mica lipita/sudata punctiform de cardan la fel ca acele placute care se pun pe interiorul jantelor la roti.. nevand alt scop acolo decat de a ECHILIBRA foarte precis orice dezechilibru din fabricare. Eu acel lucru il vad foarte important nu cruci aliniate.. fara suparare..

Sa ma ia cineva cu, cruci aliniate cand am ceva cunostinte.. ma face sa ma indoiesc un pic..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

A fost schimbat intregul ansamblu cu totul al rulmentului. Am incercat sa dau dr suportul de la rulment in fata sau in spate pe vechiul semn si nicio schimbare. Are si al meu acea placuta de echilibrare sudata pe cardan

 

Cum am mai spus mai sus tind sa cred ca desi a fost semnat cardanul inaimte de schimbarea suportului de la rulment nu a fost montat cu precizie in acelasi loc. Fiind diferenta de un sant/canelura

Link to comment
Share on other sites

 

Cum am mai spus mai sus tind sa cred ca desi a fost semnat cardanul inaimte de schimbarea suportului de la rulment nu a fost montat cu precizie in acelasi loc. Fiind diferenta de un sant/canelura

Nu-ti ramane decat sa incerci cum ai zis. Incearca sa notezi in ce pozitie l-ai montat.. daca se inrautateste, probabil trebuia pus in pozitia/directia opusa poziiei initiale, de start..

Link to comment
Share on other sites

Eu personal i.am zis acestuia ca la imbinare dupa ce a fost schimbat rulmentul mai trebuia rasucit un dinte de la axul cardanic insa acesta mi.a zis ca corespunde la semne si ca crucile sunt aliniate ca asta ar conta cel mai mult. Insa acum tind sa cred ca vibratia ar provenii de la dezechilibrare. Cand o sa am timp o sa.l demontez sa.l mai rasucesc un dinte sa vad daca asta este cauza

E vrajeala!Nu au treaba alinierea crucilor.Echilibrarea dinamica se face prin acele bucati mici de tabla sudate de care zicea colegul, ca la roti.Mai mult ca sigur trebuie un dinte inainte/inapoi rotit cum ziceai.

Am desfacut doua cardane si nu am dat gres, daca insemnezi cand il desfaci sigur il pui la loc bine.Chiar si un dinte daca e gresit se vede ca nu mai e la semn.

Link to comment
Share on other sites

Pai asta e singura optiune care a mai ramas. Stiu ca atumci cand i.a facut semn, a semnat pe partea cu suportul de la rulment si pe dantura partii de la cardan scoasa. Si atunci este posibil ca aa nu fi insemnat bine dantura sa fi sarit un dinte mai in stanga sau im dreapta..Daca nici varianta asta nu da rezultate nu am.ce sa.i mai fac. Ciudat este ca dupa pumerea celor 3 saibi sub suport s.a atenuat din vibratii
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.