Jump to content

Bataie discuri Frana


wi7ardro

Recommended Posts

Bine v-am gasit! Stiu, ca poate s-a mai discutat, insa nu am gasit o discutie recenta.( sau poate nu ma pricep eu asa bine la cautari).

 

De ceva vreme sunt posesorul unui BMW E90, 2006. Pana iarna trecuta, cand am decis, ca trebuie schimbate absolut toate consumabilele. Incepand de la curele pana la discuri si placute.

 

Inainte, de schimb, imi bateau discurile ..pentru ca s-au exfoliat! mi s-au inlocuit cu discuri si placute TRW , fata + spate! totul ok, pana am fost in cehia cu masina! cand m-am intors, au inceput din nou vibratii in volan la ppeste 80 la ora! la service, s-a decis ca am un joc mare la bucsa de brate mare! am zis ok, a fost schimbata si aia, preventiv am refacut si directie si mi-au fost "rectificate" discurile! Pana in 100 la ora este ok, dupa, cum calc frana usor volanul incepe sa "cearna - vibreze" .

 

Imi puteti recomanda ceva ? din experienta propie ? am citit ca multi recomanda ATE, insa tot la fel de multi se plang de calitatea lor. Un alt prieten a recomandat o marca mai low numita ROADHOUSE(made in spania zice el ) si ca a vandut si schimbat la multe e90-uri si nu a avut absolut deloc probleme. Sunt in dilema mare, nu as vrea sa mai arunci banii degeaba pe fereastra.

Link to comment
Share on other sites

Schimbul de discuri pentru toata masina presupune minim 4 ore de lucru. Curatati butucii, cu perie rotativa , vaselina pe baza de curu si abia pe urma montate noile discuri. Nu cred ca ar trebui sa mai adaug ca o strangere a prezoanelor necorespunzatoare, adica la pistol si nu cu cheia dinamometrica, va duce la ovalizarea discurilor . Nu ar fi rau sa fie reconditionati si etrierii. Asa ca grija mare cine iti schimba!
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Acelasi lucru l-am patit si eu, s-au montat la service discuri-placute fata TRW, si dupa cateva mii de km au inceput celebrele vibratii in volan, la franare. M-am hotarat sa-mi schimb singur discurile si placutele, am cumparat de data asta de la firma ATE, le-am montat cu mare atentie, si-acum totu-i in regula dupa cateva mii de km parcursi.

Ce-am constatat...montarea discurilor a fost facuta in bataie de joc, nu s-au curatat temeinic suprafetele de contact dintre fuzete si discuri, nici vorba de pasta sau altceva, discuri ce n-au nicio serie stantata pe ele, provenienta incerta, pistonasele de la etriere nu au fost gresate in niciun fel.

In concluzie, mare atentie la provenienta discurilor, la curatarea perfecta a fuzetei(butucului) inainte de montare, verificarea si gresarea celor doua pistonase de ghidare de pe etrier(nu stiu cum li se spune corect), si mare atentie la strangerea suruburilor jantelor. Numai bine !

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

exista vreun motiv in afara de a ajunge apa rece pe discuri care sa le ovalizeze? fiindca si la mine a inceput sa bata discul dreapta...nu inteleg de ce doar 1..

 

montaj incorect

 

nu exista sa se ovalizeze discuri de la apa, astea sunt mituri

ar insemna ca la fiecare ploaie la toate masinile sa li se ovalizeze discurile

Edited by razzzzvan
Link to comment
Share on other sites

Sa zicem ca suntem pe varful unui munte si incepem o coborare foarte lunga, cu foarte multe curbe si cu declivitate mare, iar la baza este o balta foarte mare, pe care nu o putem evita. Doar atunci exista o problema: discurile sunt foarte fierbinti si apa care ajunge pe ele poate sa le deterioreze (posibil sa le fisureze, dar nici intr-un caz nu le ovalizeaza). Ca sa le ovalizeze ar trebui ca discurile sa aibe temperaturi diferite pe intreaga circumferinta, ceea ce este putin probabil...
Link to comment
Share on other sites

Chestia cu intratul cu discurile calde in balti e aiureala, ce se intampla in tarile unde sunt numai doua anotimpuri, cald si ploios, in cel ploios se ovalizeaza discurile? Cum a spus un coleg mai sus, montaj prost cel mai probabil

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Edited by arabu09
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

exista vreun motiv in afara de a ajunge apa rece pe discuri care sa le ovalizeze? fiindca si la mine a inceput sa bata discul dreapta...nu inteleg de ce doar 1..

Discurile se ovalizeaza in primul rand pentru ca "bedingul" (adaptarea/tratarea termica a discurilor ca si a placutelor, aproape obligatoriu schimbate o data cu schimbul discurilor..) nu s-a facut cum trebuie indeosebi la discurile netratate termic ca proces al fabricarii.

 

Si cea mai frecventa greseala este ramanerea cu piciorul pe frana pana la oprire si in timpul opririi mai ales dupa cateva franari luuungi. Deformarea atunci de petrece, cand transferul termic/racirea NU SE FACE PE (de pe) TOATA SUPRAFATA DISCULUI UNIFORM; fara picior pe frana!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Se deformeaza pentru ca sunt slabe calitativ, asta e buna, dupa franare nu se racesc daca e frana apasata, si daca esti in coborare ce faci tragi frana de mana sa se raceasca discurile uniform, astia la raliu le inrosesc de sare vopseaua de pe etriere, nu se mai ovalizeaza. Edited by calinus68
Link to comment
Share on other sites

Se deformeaza pentru ca sunt slabe calitativ, asta e buna, dupa franare nu se racesc daca e frana apasata, si daca esti in coborare ce faci tragi frana de mana sa se raceasca discurile uniform, astia la raliu le inrosesc de sare vopseaua de pe etriere, nu se mai ovalizeaza.

Pai aia la raliu nu folosesc discuri la 50 de lei.

Link to comment
Share on other sites

Nici astea de BMW nu sunt ieftine. nu e vreo mare prelucrare la un disc, manopera putina, piese slabe la noi pe piata, cumpara din Germania, sau Italia sa vezi mai falfaie pedala.

Are dreptate bimmer! Nu este recomandat sa pui frane bruste si dupa aceea sa te opresti cu piciorul pe pedala!

 

Coborarea in panta este alta mancare de peste! Ca doar nu franezi in panta de la 100km la 0! Daca faci asta cred ca ai probleme mai mari decat discurile ovalizate ... cum ar fi sa stai in viata :))

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Coboara tu de la Brasov spre Rucar cu automata sa vezi ce de frana folosesti de la 100 la 20 cam tot pe acolo, ma rog e depasita discutia, e facuta sa tina in orice conditie de trafic, nu mai vorbesc sa faci o Transalpina, inseamna ca nu mai pleci de acasa, se incing discurile.
Link to comment
Share on other sites

Coboara tu de la Brasov spre Rucar cu automata sa vezi ce de frana folosesti de la 100 la 20 cam tot pe acolo, ma rog e depasita discutia, e facuta sa tina in orice conditie de trafic, nu mai vorbesc sa faci o Transalpina, inseamna ca nu mai pleci de acasa, se incing discurile.

Noi am zis la 0! Nu la 20! Cat timp masina este in miscare discurile si placutele se racesc! Problema este cand franezi pana la oprire si continui sa tii actionata frana oprit fiind! Nu este ok pentru ca desi discurile sunt incinse uniform de la franare in momentul in care te opresti zona in care stau placutele actionate nu se raceste in aceiasi masura ca restul discului! Nu mai vorbesc ca si placutele adauga ceva caldura!

 

Este destul de logic zic eu ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ApĂŁi e clara treaba, montajul a fost fĂŁcut corect, am curĂŁțat foarte bine butucul etc, posibil sĂŁ nu fie calitatea.. MĂŁ gândeam cĂŁ poate dacĂŁ bate vreo janta puĂžin sĂŁ se ovalizeze.. Am auzit și eu pe la alții :))
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.