Jump to content

Sfat achizitie F30


Tarabostes

Recommended Posts

Buna ziua tuturor si sarbatori fericite. Dupa 8 ani de Honda Accord ma gandesc sa trec la o marca germana. As vrea sa cumpar un serie 3, lucrurile sunt clare aici, are cam aceleasi dimensiuni, pozitie la volan, portbagaj ca Acordul. Va fi AT si xDrive...ma „tem” de tractiunea spate pe vreme de iarna, mai ales ca merg des la ski. Stiu ca ar trebui un SUV, insa nu nu cazul...

Masina va fi din Germania,retea BMW, Premium Selection etc. Dilema este legata de motorizare N47 sau B47 si diferenta de pret.

Concret, as avea de ales intre 320 cu N47 (AT, xDrive, Sportline rulat 40-70.000 km din 2014/2015 sau 320 cu B47 (dotari similare si rulaj putin mai mic) din 2016 insa cu 7-8.000 euro in plus.... :(

Am inteles ca sunt diferente mari intre cele doua motoare, nu atat de performante cat de desing si fiabilitate. Dar se justifica diferenta? Evident, la revanzare vor conta atat anul cat si rulajul...insa temerea principala ar fi legata de fiabilitate.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

B47 este și mult mai nou. Este normal sĂŁ auzi mult mai puține lucruri nasoale despre el, pentru cĂŁ ĂŽn general nu a ajuns la maturitate.

N47 este un motor fiabil, cu excepția posibilei probleme cu distribuția.

 

GĂŁsești B47 și din 2015; ĂŽn orice caz, dacĂŁ poți face efortul ia o mașinĂŁ mai nouĂŁ; diferențele ĂŽn cazul de fațĂŁ nu sunt masive, dar sunt. F30 LCI (facelift) a mai primit mici ajustĂŁri și modificĂŁri ĂŽn bine.

 

DacĂŁ totuși rĂŁmâi la N47, pregĂŁtește-te ulterior (pentru cĂŁ nu la 100000km e problema ci mai aproape de 200) de posibila nevoie de schimbare a distribuției.

Link to comment
Share on other sites

Planurile initiale asa erau, pentru o masina 2016, chiar 2017...avand in vedere ca va fi 2018 in cateva zile. Insa vazand pe bmw.de masini din 2015 cu rulaj de 30.000 km ma gandeam ca ar fi o alegere mai inspirata. Merg cca 20.000 pe an, adica nu va trece de 150.000 cat va fi in posesia mea.
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Salut,

 

Stiu ca nu e primul post de aces gen, dar as vrea sa pot sa discut in cadrul acestuia si eventualele puncte pe care ar trebui sa le verific inainte de achizitie.

 

Sunt nou pe forum, cu speranta ca vom fi si colegi, posesori de bmw, in trafic.

 

Ca prima mea masina sunt interesat sa-mi iau un F30, cu un buget maxim de 14k euro. Cerintele... cum vrea tot romanul cat mai nou, km putini. Am mai navigat pe forum si am gasit ofertele de pe site-ul bmw.de, insa iau in calcul si ce e pe plan local.

 

Acum am mai discutat cu posesori de F30 si alti mecanici si niciunul nu mi-a dat feedback pozitiv pentru modelul asta si as vrea sa aud mai multe pareri in privinta asta. Problema distributiei pe motorul care ma intereseaza N47, 184 cp, am auzit-o, si de pretul schimbarii de distributie sunt informat. Iau in calcul si ceva de 320i sau mai sus.

 

Pana acum pe plan local mi-au ridicat sperantele:

 

https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-320-ID7GtmwN.html#f3a2372ebf

https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-320-ID7GtNEs.html#b66de191d9

 

Dar nu imi ofera incredere cu nimic chiar daca o cumperi de la dealer de aici, si are motorul spalat spre exemplu.

 

Nu ma arati cu degetul acum daca iau in calcul si comparatii cu un a4 clean diesel, c class sau un gtd...

 

As vrea sa va aud o parere personala despre masina voastra, ce e ok, ce nu e ok, daca ati incuraja si pe altcineva sa isi ia modelul asta. Bineinteles, nu imi doresc sa investesc multi bani in ea la ce bani sunt dispus sa dau pe ea.

Link to comment
Share on other sites

 

Acum am mai discutat cu posesori de F30 si alti mecanici si niciunul nu mi-a dat feedback pozitiv pentru modelul asta si as vrea sa aud mai multe pareri in privinta asta. Problema distributiei pe motorul care ma intereseaza N47, 184 cp, am auzit-o, si de pretul schimbarii de distributie sunt informat.

 

Poate te ajută http://www.bmwclub.ro/forums/topic/180519-f30-320d-2013-my-first-bmw/page__view__findpost__p__2448887

 

În orice caz, eu am feedback mai mult pozitiv de F30. Nimic negativ. Mașina anterioară a fost un A6 C6 Facelift. Chiar și partea cu distribuția, e o problemă, da, dar e isterie prost informată 90% din timp.

De curiozitate, ce au zis oamenii că e așa rău la mașina asta? :)

Edited by deeJayOg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pretul depinde destul de mult de tipul de cutie - e diferenta de aproximativ 1-1500 euro intre manuala si automata;

un alt factor foarte important - dotarile si rulajul; navi mare, xenon, scaune sport, cruise control adaptiv, xdrive, pachet m, etc - trag destul de in sus pretul; sub 150k km reali - pretul creste serios pt fiecare ~20k km in minus la rulaj.

 

da, cu siguranta iti poti gasi un 320d manual cu putine dotari si sub 150k km reali in bugetul tau.

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea in contextul de mai jos

Am avut e90 pana acum 2 luni luat din tara la 210 k km cu verificare la bmw-timp de 4 ani a mancat 7 k euro pentru intretinere ca la carte, incluzand jante si anvelope noi, revizii, etc..(cel care a luat masina nu va face mare lucru la ea)

Acum am f30 115 k km 2015-deocamdata in afara de consumabile nu cere nimic, eu sper ca cel putin pana la 150-170 k km sa nu ceara nimic, poate doar o revizie la cutie..

 

Mareste putin bugetul(2-3k) si ia din afara, eu nu as mai lua din tara, km cat mai putini si dotari ce ai nevoie..

 

Eu am luat-o de pe carsontheweb, si cred ca e ceva mai mic pretul fata de reprezente de.

 

 

ps: cu distributia nu e asa grav, stiu ca dupa Martie 2013 au schimbat reperele si teoretic nu ar trebui sa mai ai probleme

Edited by chitsro
Link to comment
Share on other sites

pretul depinde destul de mult de tipul de cutie - e diferenta de aproximativ 1-1500 euro intre manuala si automata;

un alt factor foarte important - dotarile si rulajul; navi mare, xenon, scaune sport, cruise control adaptiv, xdrive, pachet m, etc - trag destul de in sus pretul; sub 150k km reali - pretul creste serios pt fiecare ~20k km in minus la rulaj.

 

da, cu siguranta iti poti gasi un 320d manual cu putine dotari si sub 150k km reali in bugetul tau.

 

 

De interes pentru mine ar fi o cutie manuala cu volan M, scaune sport si navigatie mare. Dar desigur ca astea nu vin niciodata neinsotite cu altele de care nu as fi acum poate prea interesat.

 

Am postat in primul link un model superb de packet M, cam ce mi-as fi dorit eu de la masina, doar ca ma indoiesc de dealer, de numarul de km... Daca mai aveti sfaturi de achizite de pe site-ul oficial bmw.de sunt mai mult decat bine venite.

Link to comment
Share on other sites

Ambele masini din link sunt dubioase, parca mai mult prima totusi. Mi se pare prea ieftina si cu km aia, ceva pute. Apoi tu spui ca nu vrei sa investesti bani de loc in ea " mai ales la cat esti dispusa sa dai pe ea", nu am inteles fraza asta.

Ca orice masina sh, in timp mai cere una alta. Un brat, o bucsa, o flansa. Apropos eu abia mi-am luat un f30 si am cheltuit vreo 1000 euro pe nimicuri gen flanse amortizoare, 2 bucse, puffere, revizie, cauciucuri.. Depinde ce intelegi tu prin ce ai spus, dar de regula o masina pe la 100-150 de mii incepe sa ceara niste discuri, niste placute, depinde cum ai norocul cand o iei daca au fost sau nu schimbate. Discurile si placutele te duc lejer in 500 600 euro.

Ca si model, nu inteleg de ce ti-a zis lumea ca nu recomanda. Daca iti asumi schimbul distributiei, este o masina faorte fiabila. Sunt destui posesori si pe forum care nu se plang. Depinde ce asteptari ai. Intretinerea nu e ieftina, asta e clar, comparativ cu alte marci.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ambele masini din link sunt dubioase, parca mai mult prima totusi. Mi se pare prea ieftina si cu km aia, ceva pute. Apoi tu spui ca nu vrei sa investesti bani de loc in ea " mai ales la cat esti dispusa sa dai pe ea", nu am inteles fraza asta.

Ca orice masina sh, in timp mai cere una alta. Un brat, o bucsa, o flansa. Apropos eu abia mi-am luat un f30 si am cheltuit vreo 1000 euro pe nimicuri gen flanse amortizoare, 2 bucse, puffere, revizie, cauciucuri.. Depinde ce intelegi tu prin ce ai spus, dar de regula o masina pe la 100-150 de mii incepe sa ceara niste discuri, niste placute, depinde cum ai norocul cand o iei daca au fost sau nu schimbate. Discurile si placutele te duc lejer in 500 600 euro.

Ca si model, nu inteleg de ce ti-a zis lumea ca nu recomanda. Daca iti asumi schimbul distributiei, este o masina faorte fiabila. Sunt destui posesori si pe forum care nu se plang. Depinde ce asteptari ai. Intretinerea nu e ieftina, asta e clar, comparativ cu alte marci.

 

Ma refer la faptul ca 14k euro e totusi o suma destul de mare pe o masina SH si sa zicem ca nu ar fi asta o problema. As lua in balanta si cumpararea unui alt model de masina in banii astia, poate inca in garantie care sa nu prezinte risc de investitie prea mare in ea in urmatorii 2-3 ani. Prin investitie in masina SH ma refer undeva pe la 2k euro in primii 2 ani, dar na... nu poti prezice niciodata asta.

Link to comment
Share on other sites

Pai compara 14k cu pretul de nou, asa iti dai seama daca e mult sau nu, pretul de nou e de la 35-40 k in sus, in functie de dotari ei notor, poti sa ajungi si la 60 k cred..

 

Trimis de pe al meu SM-G950F folosind Tapatalk

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Scuze ca intervin, voiam sa spun doua-trei chestii. 14k, intr-adevar este o suma mare, in general, si da si pentru o masina SH. Dar tu sari direct la o marca premium si vad ca alternativele tot premium sau pe acolo sunt, A4 sau GTD.

Trebuie sa te gandesti ca totusi, un F30, cu pachet M si dotari de bun simt, a avut un pret de lista de aprox. 50k, valabil si pentru A4, similar in dotari, iar tu ai vrei sa platesti aproximativ 28% din pretul asta.

Din aceste motive, parerea mea este ca nu vei gasi vreunul din modele enumerate, care sa fie si in toate mintile (fara km dati inapoi, nelovita, dotari de bun simt, km relativ putini etc.) la banii astia. Poate un Golf 6 GTI/GTD, sau poate chiar un Golf 7, dar cu ceva mai multi km.

 

Mentionez din nou ca asta e parerea mea si nu vreau sa te demoralizeze etc etc. Nu le stiu pe toate :)) din pacate :))

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt de parere ca este prea stereotip asta cu "km putini". Si daca are spre 200 de mii de km ce are? Tuseste? Daca masina a vazut service regulat, mai duce inca pe atat. In plus, exact cum s-a spus mai sus, un f30 cu pachet m si dotari mai multe a avut pret de nou 50 k, deci sa il iei la sub o treime, eu zic ca e o afacere buna. Totusi e o masina inca destul de eleganta, arata inca bine, performante decente.

Iti mai zic o data, dupa 150 k km gandeste-te la niste discuri, placute, flanse amortizoare, toate astea depasesc lejer 1000 euro.

4 cauciucuri pe 18 bune sunt minim 2500 de lei.

Uneori la masinile trecute de 150 k km, spre 200 k, ai norocul sa fi fost facuta o revizie mai mare, ce include discuri noi, placute, zemuri. Depinde de unde o cumperi.

 

 

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate, ce nu mi place mie intervalul mare din afara,30-35 k km, foarte mult.. a mea a venit cu 3 revizii la bord...

 

@cavaliere -da-mi pm cu numarul tau si vorbim pe watzup, nu pot sa dau pm, nu stiu de ce..

 

Trimis de pe al meu SM-G950F folosind Tapatalk

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate, ce nu mi place mie intervalul mare din afara,30-35 k km, foarte mult.. a mea a venit cu 3 revizii la bord...

 

@cavaliere -da-mi pm cu numarul tau si vorbim pe watzup, nu pot sa dau pm, nu stiu de ce..

 

Trimis de pe al meu SM-G950F folosind Tapatalk

 

PĂŁi când știi oricum cĂŁ vinzi mașina la 100000km sau imediat ce ies din garanție nu prea te stresezi.

Link to comment
Share on other sites

Primul link, cei care o vand, Topcars Pipera, sunt niste tzepari din Bucuresti. Cel putin kilometrii sunt dati inapoi. De la ei am cumparat eu in 2012 un E90 care avea 80k de Km dati inapoi. Trecand peste acest lucru, starea ei tehnica a fost OK, atat la momentul cumpararii, dar si pe parcursul celor ~5ani cat a stat masina la mine. Si nu am patit-o doar eu, au fost si altii. Un search aici pe forum sau pe google despre ei si-ti vei da seama.
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

@RaYn3 mare grija cu arzoi astia de Topcars, ei cu asta se ocupa km dati inapoi la orice masina.... cunosc multe cazuri inclusiv eu cand am verificat cateva masini.....

Eu zic ca la bani astia gasesti cu un f30/31 ok (fara m)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.