Jump to content

Zgomot Cardan-Diferential-Planetare (520d E60 N47)


Recommended Posts

Masina este manuala.

Am sesizat un zgomot la cardan acum cateva saptamani cand am plecat de pe loc, am auzit un clantanit, dupa am facut niste teste: daca accelerez brusc si iau piciorul brusc de pe acceleratie in treapta 1 si 2 se aude un clantanit si cand apas acceleratia si cand iau piciorul. Am fost sigur ca este flansa, ma gandeam ca o sa schimb flansa cu rulmentul de la cardan.

Astazi am fost la munca, am urcat-o pe elevator, ridicata nu se aude nimic, insa cu motorul oprit daca rotesti cu mana de fiecare roata spate se aude acel clantanit la planetara-diferential, daca misti de cardan gen stanga dreapta sa misti putin planetarele in fata si inapoi se aude exact clantanitul respectiv.

 

Pun un video in care este cam identic zgomotul:

 

 

Demult tin minte cand am mai avut demontate planetarele si cardanul ca i-am intrebat baieti ce se aude asa cand bruschezi de roata, a zis ca e normal sa se auda un zgomot, insa nu se auzea nimic la momentul respectiv in afara masinii sau sa aud eu din masina cu geamul deschis sau cel putin nu mi-am dat seama desi nu cred.

Zgomotul se aude foarte incet, adica de abia sesizezi, daca pleci din ambreiaj cu masina nu se aude nimic, cum ai apasat putin acceleratia se aude clantanitul respectiv scurt, cel mai bine se aude daca dai scurt in treapta 1 si marsarier cat sa cupleze rotile sau cum am zis mai sus sa accelerezi usor brusc si sa iei piciorul brusc de pe acceleratie.

 

Si asa vroiam vara asta sa ma duc pana la MHS la Craiova sa vad ce zic baietii sau Autokapa tot din Craiova.

 

Piesa nr.10

 

Ma gandeam sa fie ceva aici insa nu cred, eu suspectez diferentialul, nu vajaie, nu se aude nimic in mers, din treapta 3 nu se mai aude nimic la accelerare si decelerare, uleiul acum 2 ani cred cand l-am verificat sa-l schimb era impecabil, nu l-am mai schimbat cand am vazut ca este identic cu cel din bidon.

 

Ce as mai putea eu sa verific inainte sa ma duc la Craiova?

 

Edit: putin research pe forumurile din afara, problema identica cu a mea https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=175885

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Calinus68 o sa fac asta sapt viitoare sa vad. Anormal’ o sa incerc si asa cum spui tu. Incerc si acum pe loc sa vad in 1 si marșarier cu frâna de mana trasa. Rezolvarea care ar fi daca este crucea de la cardan? Mersi frumos de rĂŁspunsuri!
Link to comment
Share on other sites

Exact aceleaşi simptome le am şi eu. Câteodată se aude la plecările de pe loc, câteodată nu. Dacă iau piciorul brusc de pe acceleraţie în treapta 1 face mereu. Nu e deranjant momentan, de abia se aude, dar nu se ştie pe viitor.

 

320D N47 177cp.

Edited by fullrespect
Link to comment
Share on other sites

Da...data viitoare cand o urc, o sa ma apuc sa desfac sa inspectam mai mult, am testat cu frana de mana pe loc, deci se lasa masina si pe fata si pe spate sa plece si in treapta 1 si marsarier, insa nu se aude nimic, are si momente cand nu face, daca pleci putin accelerat de pe loc cu ambreiaj nu face, dar daca pleci din ambreiaj si dupa ce accelerezi face, dar cel mai bine face cand apesi/iei piciorul de pe acceleratie in treapta 1 si dupa 2 sau treapta 1 si marsarier dar sa se miste roata putin.

 

Data viitoare o accelerez si mai tare pe elevator, nu ma lasat ca am uitat sa decuplez DSC de tot si vedea ca patineaza si nu ma lasa sa o accelerez.

 

Am vazut ca sunt baieti care reconditioneaza cardane (cruce noua, centrare,etc), insa care solutie este mai fiabila aia o aleg, o sa iau un cardan din dezmembrari daca nu, nu ma apuc sa-l iau nou. As fi fericit sa nu fie din diferential ca e mai mare bataie de cap..

 

Edit: m-am gandit daca e sa o pun si la ITP sa ma bag sub ea, poate se vede mai usor.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

 

Am vazut ca sunt baieti care reconditioneaza cardane (cruce noua, centrare,etc), insa care solutie este mai fiabila aia o aleg, o sa iau un cardan din dezmembrari daca nu, nu ma apuc sa-l iau nou. As fi fericit sa nu fie din diferential ca e mai mare bataie de cap..

 

Probabil ca ai inteles sa poate ca nu, dar problema din linkul pus de tine in primul post a fost rezolvata doar cu Loctite (rosu!).

 

Nu se intelege, care este ingrijorarea ta cand zici ca daca este din diferential?

Nu este din diferential este din flansa diferentialului care are niste caneluri intre care s-a facut un joc (inadmisibil pentru o masina BMW, parerea mea) intre aceleasi caneluri simetrice de pe axul diferentialului. Iar ce au facut baietii, au pus niste Loctite rosu, care intr-adevar, e un fel de Superglue care nu va ceda decat extrem de greu daca se va dori vreodata umblat/extrasa flansa aia pentru demontarea/repararea diferentialului.

Singura solutie extrema este incalzirea zonei flansei pana la temperatura la care tine Loctite-ul si apoi extragerea..

 

(Loctite albastru nu este suficient de tare sa reziste presiunii aplicate in caneluri..)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

La mine nu e zgomot in diferential...doar clancul respectiv, teoretic nu ar fi din diferential problema, am inteles ce spun baietii acolo, as pune si noua flansa aia daca e.

 

Ingrijorarea mea este ca daca ar fi din diferential nu as stii ce sa fac, nu stii ce gasesti in dezmembrari...de reconditionat diferential habar n-am ce inseamna..

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Nu este din diferential este din flansa diferentialului care are niste caneluri intre care s-a facut un joc (inadmisibil pentru o masina BMW, parerea mea) intre aceleasi caneluri simetrice de pe axul diferentialului. Iar ce au facut baietii, au pus niste Loctite rosu, care intr-adevar, e un fel de Superglue care nu va ceda decat extrem de greu daca se va dori vreodata umblat/extrasa flansa aia pentru demontarea/repararea diferentialului.

 

Care flansa de la diferential. Ne are asa ceva, doar in fata la cutie...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Anormal, daca citeai pe site-ul care l-am pus eu in primul post, ai vedea ca se refera la output flange care intra din cardan in diferential, flansa aia isi face joc pe canelurile din diferential solutia fiind un loctite puternic sa "sudeze" pur si simplu piesele intre ele, asta in cazul in care ar fi de acolo. Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Pai nu are ce sa se largeasca la aia pentru ca acolo este filet. Cardanul are o flansa mare de metal plin (este o flansa cu un pivot - Const.-veloc. joint), care intra "fest" in piesa mentionata de tine. Poate in flansa de pe cardan sa-si faca joc, dar n-are cum la cat este de groasa. Am dat cardanul ala jos de 3 ori cu mana mea, nu vorbesc din filmulete de pe youtube sau ce am vazut prin service-uri.

In fine...spor la rezolvarea problemei.

Edited by anormal
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Oamenii vorbesc de o problema cunoscuta de unde aveau clantanitul respectiv cu poze clare si tu imi spui ca nu are cum fara sa te mai lovesti de problema, nu am spus ca de acolo am problema, insa si acolo exista o problema din moment ce se formeaza joc, o sa verific de la flansa cardanului, rulmentul cardanului, crucea cardanului, inclusiv aceasta flansa care intra pe axul respectiv in diferential.

 

Link cu flansa

 

 

P.S mersi frumos! Oricum ar fi sper sa o rezolv cat mai repede.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Asa e, se poate sa nu fie din flansa dar se pare ca, cativa din cati au incercat sa puna Loctite nu s-a mai auzit acel zgomot.

Asa cum zice si Boaska inclin si eu sa cred ca e dinauntru diferentialului (dar tu zici ca ai scos ulei curat, ceea ce ar fi un semn bun, teoretic(?); ..la mine il scot mai murdar decat cel noi dupa 2-3 ani..).

Ar fi destul de greu sa iti dai seama de unde vine jocul ala pentru ca miscarea se trasmite spre interior; probabil daca dai flasa jos si reusesti sa tii axul diferentialului cu mana sau o scula sa verifici jocul chiar acolo.

 

 

anormal, acolo foarte probabil este aceea flasa cu, caneluri.

Nu am vazut desen de pe bmwfans.info: http://bmwfans.info/parts-catalog/E60N/Europe/520d-N47/L-N/nov2008/browse/rear_axle/differential_drive_output/ sa nu corespunda cu realitatea.

Probabil ca la tine lipseste, ca si la mine, la mine avand flansa aceea prinsa/stransa printr-o piulita si apoi flansa "guibo" pentru cardan.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am avut si eu un sunet similar, suna la unele denivelari pe drum drept nu se auzea nimic, eu am seria 1 E87.

 

La plecarile de pe loc suna ceva, in zona rotilor spate, am schimbat cardanul, crucea de la cardan avea joc etc... inca mai aveam un sunet. S-a dovedit pana la urma a fi bratul de pe spate partea pasagerului, avea joc, desfacut si curatat, pusa o saiba si strans bratul la loc.

 

Acum e liniste totala, poate te ajuta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.