Jump to content

E90 balans spate,frânare,etc


Mebby

Recommended Posts

Am avut acceasi problema ... La mine au fost cauciucurile si geometria.

 

Am schimbat cauciucurile pe spate si am fĂŁcut geometria la un service profi.

 

Problema a dispĂŁrut.

Salut! tragea masina intr-o parte la franare din cauza spatelui ca nu prea am inteles :D

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult! am sa revin dupa ce voi schimba acele bucse si voi face geometria fata+spate sa vedem daca se rezolva ..

Nu asa a ramas, ca trebuie sa schimbi bucse pe spate?

Nu ai inteles ca spatele la BMW este esential in a fi cat mai legat/strans, in tolerantele fabricantului tocmai pentru ca tractiunea e pe spate?

Link to comment
Share on other sites

Poti sa fii sigur ca sunt mai multe bucse si brate (fata si spate) uzate pe partea dinspre trotuar/bordura decat pe partea cealalta, la orice masina ai avea in posesie, cumparata SH.

Dar cel mai sanatos e sa le schimbi pe ambele parti si sa eviti gropi luate in viteza mare.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

bucse brate mari schimbate anul trecut,brat inferior stanga schimbat anul trecut(lemforder),bielete antiruliu schimbate in primavara(febi),bucse bara stabilizatoare schimbate anul trecut (meyle),mai raman telescoapele fata+flanse,au data de fabricatie pe ele de cand e masina,aprox 400mii. am sa vad,multumesc
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Salut! Am si eu o preblema cu un bmw seria 3, e91, 184 cp n47 , la care nu ii gasesc o rezolvare si ma gandeam sa va intreb ca poate ati intalnit asemenea fenomen. 

Masina are un usor balans stanga - dreapta in momentul in care depaste 80 km la ora si efectuezi o depasire sau fereste vreo groapa sau virezi pe curbe, isi pierde stabilitatea oarecum, incepe sa devina user nesigura .De volan am impresia ca trebuie sa virez foarte putin, chiar si in momentul trecereri de pe o banda pe alta circa 4 -5 cm si deja masina o si ia in directia indicata. 

La masina s-au schimbat recent amortizoarele fata, spata, geometria facuta, arcurile nu sunt rupte, toate articulatiile, bucse sunt ok au fost verificate in service, presiune pe roti facauta cum scrie pe stalp.

Problema a aparut in momentul in care au fost schimbate cauciucurile de iarna de pe spate cele vechi erau  uzate si s-au schimbat cu nokian 205/55 r16  91 t iar cele de pe fata sunt  hankook 205 55 r16  91v. 

Care sa fie problema acestui leganat stanga - dreapta?

Link to comment
Share on other sites

  • Romulus changed the title to E90 balans spate,frânare,etc

De ce ai schimbat amortizoare, banuiesc ca la spate, si ce ai pus in loc? 

Eu iti spun ca amortizorul si arcul trebuie sa vina din aceiasi sursa, daca vrei sa tina sau sa nu ai neplaceri cum ar fi lipsa stabilitatii in situatii critice..

De ce? Pentru ca asa au fost gandite.

Exista si varianta 2 cand (tu) stii exact ce faci si atunci o sa fii si multumit; dar aia care fac asta nu scriu pe forum 😉    glumesc, mai stii..

 

Eu am pus Bilstein la mine cu ani in  urma dupa regula de mai sus. Masina se simte bine, sau mai bine ca inaintea originalelor.. sub fundul meu..

Edited by bimmer90f30
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, bimmer90f30 said:

De ce ai schimbat amortizoare, banuiesc ca la spate, si ce ai pus in loc? 

Eu iti spun ca amortizorul si arcul trebuie sa vina din aceiasi sursa, daca vrei sa tina sau sa nu ai neplaceri cum ar fi lipsa stabilitatii in situatii critice..

De ce? Pentru ca asa au fost gandite.

Exista si varianta 2 cand (tu) stii exact ce faci si atunci o sa fii si multumit; dar aia care fac asta nu scriu pe forum 😉    glumesc, mai stii..

 

Eu am pus Bilstein la mine cu ani in  urma dupa regula de mai sus. Masina se simte bine, sau mai bine ca inaintea originalelor.. sub fundul meu..

Amortizoarele le-am schimbat pentru ca erau curse, prima data pe spate, vara trecuta ,in urma unei verificari de rutina, le-am descoperit si le-am schimbat cu Bilstein, iar pe fata le-am schimbat dupa ce o aparut acel leganat deoarece mecanicul a zis ca e posibil sa fie de la amortizoarele fata care, dupa verificare, erau si ele curse si acolo au fost schimbate cu sachs acum 2 zile,  dar leganatul nu a disparut din pacate. 

Link to comment
Share on other sites

Arcurile si amortizoarele stabilizeaza miscarea pe verticala, nu vad legatura cu balansul stanga-dreapta.

Si de unde asta ca arcurile si amortizoarele trebuie sa fie din aceeasi sursa ?? Aud asta pt prima data ! Da, la placute si discuri e "recomandat" dar la suspensie.... In fine.

 

@Dani... am retinut ca ai facut geometria + alte verificari dar in cazul tau eu zic sa insisti in 2 aspecte:

- geometrie unghiuri

- jocuri puntea spate, mai exact "iti pleaca" caroseria de pe puntea spate.

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, 13NCU said:

Arcurile si amortizoarele stabilizeaza miscarea pe verticala, nu vad legatura cu balansul stanga-dreapta.

Si de unde asta ca arcurile si amortizoarele trebuie sa fie din aceeasi sursa ?? Aud asta pt prima data ! Da, la placute si discuri e "recomandat" dar la suspensie.... In fine.

 

@Dani... am retinut ca ai facut geometria + alte verificari dar in cazul tau eu zic sa insisti in 2 aspecte:

- geometrie unghiuri

- jocuri puntea spate, mai exact "iti pleaca" caroseria de pe puntea spate.

 

Multumesc de sfat !

Saptamana urmatoare am sa incerc sa mai insist pe testul geometriei. 

Link to comment
Share on other sites

va salut, intrebarea mea nu are legatura cu topicul sper sa nu va suparati dar sunt incepator si am nevoie de ceva sfaturi 😄 am un e39 520d si as vrea sa ii pun arcuri sport pe fata deoarece sta foarte ridicat incape pumnu intre aripa si roata, am vazut pe net arcuri Ta-Technix la un pret bunicel 450 de lei, coboara fata 40mm. intrebarea este...se pot monta pe arcurile stock? acolo asa scrie ca se pot, astept raspuns de la cineva care cunoaste, mersi

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, johnvaluta said:

.... 😄 am un e39 520d si as vrea sa ii pun arcuri sport pe fata deoarece sta foarte ridicat incape pumnu intre aripa si roata, am vazut pe net arcuri Ta-Technix la un pret bunicel 450 de lei, coboara fata 40mm. intrebarea este...se pot monta pe arcurile stock? 

Presupun ca ai vrut sa intrebi daca se pot monta arcurile sport pe amortizoarele stock...

In cazul tau, nu. Un amortizor stock nu poate compensa o diferenta de 40mm si sa mai aiba "cursa" si pt amortizare. Cel mult un 30 mm dar nici asa nu-i sigur.

In plus, un arc "sport" de asemenea "duritate" iti va distruge prematur amortizorul stock care nu-i conceput pt a prelua astfel de socuri.

Nota

- orienteaza-te spre arcuri sport "mai blande" si cu o coborare de maxim 25-30 mm.

- ori pui pe toate rotile arcuri sport, ori pe niciuna. Daca pui doar pe fata vei afecta ciudat dinamica masinii si s-ar putea sa te pomenesti ca iti fuge spatele incontrolabil.

- mai e varianta "kit" - 4 arcuri sport + 4 amortizoare sport (cam costa)

- o coborare de 40 mm = foarte dure. Iti va veni parbrizul in brate la orice crapatura din asfalt ! Nu mai zic de plombe si de nisipul din rinichi.

....eu am arcuri sport pe e90 (ma chinui prin oras pt ca f joasa) dar sunt arcuri de m3 - sunt la limita intre confort si rigiditate dar e ok.

In concluzie - gandeste de 2 ori si da banii o singura data ! Arcurile de care spui nu degeaba sunt atat de ieftine - crede-ma, sunt insuportabile pe masina !

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, 13NCU said:

Presupun ca ai vrut sa intrebi daca se pot monta arcurile sport pe amortizoarele stock...

In cazul tau, nu. Un amortizor stock nu poate compensa o diferenta de 40mm si sa mai aiba "cursa" si pt amortizare. Cel mult un 30 mm dar nici asa nu-i sigur.

In plus, un arc "sport" de asemenea "duritate" iti va distruge prematur amortizorul stock care nu-i conceput pt a prelua astfel de socuri.

Nota

- orienteaza-te spre arcuri sport "mai blande" si cu o coborare de maxim 25-30 mm.

- ori pui pe toate rotile arcuri sport, ori pe niciuna. Daca pui doar pe fata vei afecta ciudat dinamica masinii si s-ar putea sa te pomenesti ca iti fuge spatele incontrolabil.

- mai e varianta "kit" - 4 arcuri sport + 4 amortizoare sport (cam costa)

- o coborare de 40 mm = foarte dure. Iti va veni parbrizul in brate la orice crapatura din asfalt ! Nu mai zic de plombe si de nisipul din rinichi.

....eu am arcuri sport pe e90 (ma chinui prin oras pt ca f joasa) dar sunt arcuri de m3 - sunt la limita intre confort si rigiditate dar e ok.

In concluzie - gandeste de 2 ori si da banii o singura data ! Arcurile de care spui nu degeaba sunt atat de ieftine - crede-ma, sunt insuportabile pe masina !

mersi ! deci un maxim 25-30 ar fi indicat cu arcuri sport! o seara faina!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Daniclk said:

Amortizoarele le-am schimbat pentru ca erau curse, prima data pe fata, vara trecuta, in urma unei verificari de rutina, le-am descoperit si le-am schimbat cu Bilstein, iar pe fata le-am schimbat dupa ce o aparut acel leganat deoarece mecanicul a zis ca e posibil sa fie de la amortizoarele fata care, dupa verificare, erau si ele curse si acolo au fost schimbate cu sachs acum 2 zile,  dar leganatul nu a disparut din pacate. 

Daca tot ai schimbat si fata si spatele, in fata vara trecuta cand dupa schimbare nu ai simtit balansul.. pana nu ai schimbat si pe spate,

poate nu ar fi rau sa faci un test de amortizoare pe banc cu masina si sa le spui specific cu,  ce te confrunti si poate asa gasesti raspunsul mai potrivit.

Nu stiu daca geometria o sa faca masina mai stabila.. dar ea cam TREBUIE facuta dupa ce umbli la arcuri, reglaje. Mecanicul ar fi trebuit sa iti spuna asta..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Mai lasati amortizoarele alea in pace ca nu faceti nimic.

Cate masini de pe strada au amortizoarele ok ? ...cate sufera de balans stanga-dreapta pe puntea spate ? Scriem din plictiseala.

 

Geometria ? E vitala ! Cateva grade abatere pe unghiuri (in special pe cel "de fuga") si nu mai controlezi masina nici daca te sui pe volan cu curu' !

@Dani... sper ca aici nu vorbim de acel "balans" rapid stanga-dreapta dat de o anvelopa deformata de pe spate ...pt ca atunci ne pierdem toti timpul pe aici.

Link to comment
Share on other sites

On 1/13/2022 at 7:33 PM, Daniclk said:

Salut! Am si eu o preblema cu un bmw seria 3, e91, 184 cp n47 , la care nu ii gasesc o rezolvare si ma gandeam sa va intreb ca poate ati intalnit asemenea fenomen. 

Masina are un usor balans stanga - dreapta in momentul in care depaste 80 km la ora si efectuezi o depasire sau fereste vreo groapa sau virezi pe curbe, isi pierde stabilitatea oarecum, incepe sa devina user nesigura .De volan am impresia ca trebuie sa virez foarte putin, chiar si in momentul trecereri de pe o banda pe alta circa 4 -5 cm si deja masina o si ia in directia indicata. 

La masina s-au schimbat recent amortizoarele fata, spata, geometria facuta, arcurile nu sunt rupte, toate articulatiile, bucse sunt ok au fost verificate in service, presiune pe roti facauta cum scrie pe stalp.

Problema a aparut in momentul in care au fost schimbate cauciucurile de iarna de pe spate cele vechi erau  uzate si s-au schimbat cu nokian 205/55 r16  91 t iar cele de pe fata sunt  hankook 205 55 r16  91v. 

Care sa fie problema acestui leganat stanga - dreapta?

ce marca de amortizoare ai pus?

sunt ca cele stock oe? sau ceva sport

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, gl01akg said:

ce marca de amortizoare ai pus?

sunt ca cele stock oe? sau ceva sport

Sunt stock. Pe fata sunt sachs iar pe spate sunt bilstein.

Am dus masina si la o statie itp pentru o verificare pe banc, la articulatii, bucse, etc. Baiatul de acolo mi-a spus ca  totul este ok.

Azi am mai sesizat o problema noua. Masina este cu cutie automata, porneste normal, fara nicio problema dar cand ajung la un semafor sau undeva unde trebuie sa astept cateva secunde bune si las masina in P sau N are un usor tremurat si se simte in habitaclul masinii si ce e ciudat dupa ce opresc motorul si il pornesc iar nu mai are acel tremurat dupa ce merg cu ea o bucata si ajung in parcare, semafor etc si o las in P sau N face din nou, dar nu tot timpul. Sa fie oare suporti de la motor sau cutie ? Eu vizual m-am uitat la ei dar sincer nu imi dau seama daca sunt uzati. Uleiul este schimbat recent cu bmw original LL-04 5w-30 schimbul de ulei la cutie a fost facut in urma cu 20 de mii. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.