Jump to content

E91 320D putere redusa 0-100km/h test


Recommended Posts

Salutare!

Am cumparat de curand un BMW E91 320D 2009 cutie automata, cu specificatiile ca turbina a fost schimbata recent. I-am facut mai multe teste pentru 0-100km/h, stiind ca la 177cp, ar trebui sa atinga 100km/h in ~8.3sec. Am dezactivat DSC, am selectat modul sport si am folosit procedura de lansare(piciorul stang pe frana si valoarea turatiilor intre 1500-2000rpm) si cu toate astea sunt confuz deoarece nu reuseste sub nici o forma sa scoata timp mai bun de 11sec.

Am condus-o si la drum lung si cand intram in depasire, se simteau intr-adevar prezenti cei 177cp, dar asta la viteze de peste 80km/h. Spun "se simtea" comparand cu celelalte masini pe care le-am condus, in principiu masini diesel cu aprox. 140cp.

Mai precizez si ca exista feelingul acela de te baga in scaun, dar mi se pare ca se reduce dupa ce schimba in treapta 2 pana ajunge pe la 80km/h dupa care incepe iar sa traga.

Jantele sunt pe 18, si poate zic o prostie si nu are nici o treaba, dar ma gandesc ca poate din cauza diametrului mare al rotii, ecu sa sesizeze o sarcina mai mare si sa reactioneze intr-un fel, ca sa protejeze transmisia.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

1. Vezi sa fie dezactivat complet DSC-ul. Daca e dezactivat doar partial si intervine, de aici este toata problema ta.

2. Fa o diagnoza sa nu cumva sa ai DPF infundat (a se vedea backpressure), vezi sa n-ai alte probleme.

3. Vezi daca face boost turbina de la 1750rpm cum ar trebui. Verifica toate garniturile pe traseul turbinei+egr, verifica sa nu cumva sa piarda presiune pe undeva. Urmareste pe diagnoza cat boost face si daca sunt diferente intre boost-ul dorit de ECU si cel real. Cand zici ca ai inlocuit turbina, la ce te referi exact? E luata din dezmembrari, e refacuta etc.?

4. Cand ai masurat ar fi trebuit sa fii singur sau cu un pasager, nimic mai mult.

5. Ecu nu sesizeaza nimic, dar masina trage considerabil mai slab cu jante de 18 deoarece sunt foarte grele. O janta de 18 cu anvelopa are +20kg. O janta buna de aliaj cu anvelopa poate sa aiba <14kg. Kilogramele alea se simt foarte mult in performantele masinii. In teorie 20kg in plus la roti afecteaza performanta ca si cand ar fi 40-60kg in plus la masa masinii. In practica la motoarele mici rotile mari pot afecta chiar mai mult de atat.

6. Plecarile cu un picior pe frana si unul pe acceleratie uzeaza destul de mult o cutie automata. N-as face asta prea des.

7. Fiind e91 si automat, e normal sa fie mai lent decat un e90 manual. Greutate in plus de la cutie+caroserie si mult timp pierdut de la plecarea cu automata.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1. Vezi sa fie dezactivat complet DSC-ul. Daca e dezactivat doar partial si intervine, de aici este toata problema ta.

2. Fa o diagnoza sa nu cumva sa ai DPF infundat (a se vedea backpressure), vezi sa n-ai alte probleme.

3. Vezi daca face boost turbina de la 1750rpm cum ar trebui. Verifica toate garniturile pe traseul turbinei+egr, verifica sa nu cumva sa piarda presiune pe undeva. Urmareste pe diagnoza cat boost face si daca sunt diferente intre boost-ul dorit de ECU si cel real. Cand zici ca ai inlocuit turbina, la ce te referi exact? E luata din dezmembrari, e refacuta etc.?

4. Cand ai masurat ar fi trebuit sa fii singur sau cu un pasager, nimic mai mult.

5. Ecu nu sesizeaza nimic, dar masina trage considerabil mai slab cu jante de 18 deoarece sunt foarte grele. O janta de 18 cu anvelopa are +20kg. O janta buna de aliaj cu anvelopa poate sa aiba <14kg. Kilogramele alea se simt foarte mult in performantele masinii. In teorie 20kg in plus la roti afecteaza performanta ca si cand ar fi 40-60kg in plus la masa masinii. In practica la motoarele mici rotile mari pot afecta chiar mai mult de atat.

6. Plecarile cu un picior pe frana si unul pe acceleratie uzeaza destul de mult o cutie automata. N-as face asta prea des.

7. Fiind e91 si automat, e normal sa fie mai lent decat un e90 manual. Greutate in plus de la cutie+caroserie si mult timp pierdut de la plecarea cu automata.

DSC-ul l-am dezactivat total, nu poate fi aia cauza, iar plecĂŁrile la care ne referim, sunt singura modalitate prin care poți sa scoti timpul cel mai bun la un test 0-100, dar e bine ca ai precizat.

Turbina nu e noua, e cumpĂŁratĂŁ dupĂŁ ce a fost recondiționatĂŁ.

Jantele au fost pe masina cand am cumparat-o, sunt originale de pachet M si ma gândesc ca sunt "ce trebuie" când vine vorba de condus sportiv, dar poate ca ai dreptate cu privire la modul in care afecteaza performanta. O sa ma documentez mai mult sa vad in ce masura si ce alti factori ar mai putea influienta, macar sa ma lamuresc gasind o explicatie.

RĂŁmâne sa ii fac o diagnoza și vĂŁd ce zice si tester-ul.

Mersi de sfaturi si revin daca gasesc cauza.

Link to comment
Share on other sites

Jante mari = greutate mai mare pe roti. Orice 1kg pe roti = 10kg in masina. Google unsprung weight.

 

Totusi, 11sec e f mult. Eu am acelasi motor/cutie + power kit bmw (197cp) si cu rotile de 18 (runflat, ~25kg/buc) face suta in ~8sec (calculat cu o aplicatie pe tel). Pana la 11 mai e o paine de mancat.

Fa o diagnoza la motor si verifica ce ti-a recomandat colegul mai sus, iar daca nu gasesti nimic mergi cu ea la un test dyno; o sa-ti spuna exact ce putere/cuplu scoate si la ce turatii.

Cutia schimba bine?

Edited by LYM
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ca o paranteza.

Doar jantele de calitate forjate pe 17 cu anvelope montate au sub 20kg bucata.

Ale mele style24(forjate) cantaresc 8.9 kg bucata goale(putin sub 20kg cu anvelopa).

 

Cele turnate sunt putin mai grele,iar o janta replica poate avea peste 12kg goala .

Pe 18 inch este si mai grea,lejer 25+kg cu anvelopa .

Totusi nu cred ca jantele sunt problema initiatorului.

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

Jante mari = greutate mai mare pe roti. Orice 1kg pe roti = 10kg in masina. Google unsprung weight.

 

Totusi, 11sec e f mult. Eu am acelasi motor/cutie + power kit bmw (197cp) si cu rotile de 18 (runflat, ~25kg/buc) face suta in ~8sec (calculat cu o aplicatie pe tel). Pana la 11 mai e o paine de mancat.

Fa o diagnoza la motor si verifica ce ti-a recomandat colegul mai sus, iar daca nu gasesti nimic mergi cu ea la un test dyno; o sa-ti spuna exact ce putere/cuplu scoate si la ce turatii.

Cutia schimba bine?

Dupa parerea mea, pare sa schimbe bine, putin mai lent decat un DSG de pe un PASSAT 2009, dar e de inteles.

Link to comment
Share on other sites

Ca idee, cu toate masinile care am facut 0-100 au scos timp mai bun decat cel declarat de producator (ma gandeam ca este pe invers inainte sa ma apuc sa testez), fara sa mai ma apuc sa vorbesc de kg in plus, poti sa ai jante si de 20-25 kg bucata, scot din ecuatia si experienta ta cu volanul si cu dsc off, nu are cum sa scoata timp asa prost un 320d de 177cp fara probleme, normal undeva la 8.1 scoti pe test real, iar 1 secunda in plus este foarte mult cand faci 0-100.

 

Cel mai bun test pentru mine a fost sa gasesc 2-3 masini identice cu privire la putere, asa sa te apuci sa verifici toti parametrii posibili fara sa ai idee ce probleme ai poate sa fie un sac fara fund, ar trebui verificata turbina prima data si dupa DPF.

Edited by WIN60
  • Like 2
  • Downvote 8
Link to comment
Share on other sites

Ca idee, cu toate masinile care am facut 0-100 au scos timp mai bun decat cel declarat de producator (ma gandeam ca este pe invers inainte sa ma apuc sa testez), fara sa mai ma apuc sa vorbesc de kg in plus, poti sa ai jante si de 20-25 kg bucata, scot din ecuatia si experienta ta cu volanul si cu dsc off, nu are cum sa scoata timp asa prost un 320d de 177cp fara probleme, normal undeva la 8.1 scoti pe test real, iar 1 secunda in plus este foarte mult cand faci 0-100.

 

Cel mai bun test pentru mine a fost sa gasesc 2-3 masini identice cu privire la putere, asa sa te apuci sa verifici toti parametrii posibili fara sa ai idee ce probleme ai poate sa fie un sac fara fund, ar trebui verificata turbina prima data si dupa DPF.

 

 

:rolleyes: hai sa fim seriosi la treaba asta, nu trece fata de la vanzari in fisa tehnica in cat timp accelereaza masina si nici tu nu ai avut circuite de testare mai bune decat ce are BMW.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Crysis,vreau sa spun ca la fel ca in cazul consumului declarat de producator exista o "minciunica"in cazul 0-100 declarat de producator, verificat la "rece" 0-100 a iesit mai putin decat cel declarat de producator.

In fine sa nu facem off topic, masina respectiva nu trebuia sa iasa peste 8.3 secunde daca nu avea nici-o problema, iar conducatorul stia sa plece cum trebuie de pe loc, insa nu are cum sa plece atat de prost incat sa faca 2 secunde in plus fata ce este declarat de producator.

 

Nu cred ca ar trebui sa punem la bataie declaratiile oficiale, care nu au legatura cu realitatea de multe ori, nici distributia nu trebuie facuta conform specificatiilor oficiale, nici consumul nu ar trebui sa difere mai mult de 0.5-1L ca marja de eroare in multe cazuri, desi se intampla sa difere cu 3-4-5-6L de multe ori, nici puterea declarata de producator (aici bat la BMW in special) care face testele minune, problema dieselgate cand producatorul "greseste"si nu iti spune tocmai realitatea noxelor si etc nu este reala si asa mai departe, cand ma minti la anumite aspecte nu ai pretentia sa te si cred la altele cu ochii inchisi, e vorba de toti producatorii, nu BMW in special.

 

Terminati cu galusca "producatorul stie ce spune", cand nu este in favoarea noastra acuzam producatorul, cand vrem sa fie in favoarea noastra il aducem pe podium, cam asa si tu cu replica de mai sus.

Edited by WIN60
  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Desigur, inginerii BMW cand anunta specificatiile oficiale nu prea stiu sa masoare, si nici nu prea se pricep la condus. Niste amatori...

 

Te rog sa nu mai vorbesti in necunostinta de cauza. Eu am cronometrat la mai multe masini 0-100 si pot sa confirm ce a spus colegul. Exemple:

-Golf 5 2.0 tdi 140 cai- 9.3 secunde in carte, intre 8.3 si 8.8 secunde in realitate (probat pe doua masini, prima cu jante de 15 de tabla si a 2-a cu jante de 17 de aliaj)

-Skoda Octavia 3 1.2 tsi 105 cai - (peste 10 secunde in carte, ~8.5 secunde in realitate. S-a facut masurarea cu cronometru+ filmare)

-Logan 1.5 dci 75 cai (in carte are ~12 secunde, in realitate scoate cu 2 secunde mai putin)

-Mazda 3 1.6 105 cai (11,2 secunde in carte, in realitate putin sub 10 secunde)

 

La masinile manuale se obtin cele mai mari diferente, se castiga mult la plecare. La automate valoarea dintre carte si realitate este foarte asemanatoare. De exemplu la o Octavia 2 2.0 tdi DSG in carte avea 9,6 secunde si in realitate scotea mai putin doar daca se pleca cu metoda mentionata mai sus: frana+acceleratie la plecare. Dar chiar si asa diferentele erau mici.

Edited by All
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

@All datele pe care le-ai postat sunt luate de pe internet,si le-ai mai copiat. si gresit nu sunt reale, in viziunea ta un Logan de 55kw obtine 10 sec in 0-100km/h, pe cand masina colegului Darius08 de 177cp ( co o diferenta de 98cp) obtine un timp mai mare decat Loganul tau sau Skoda sau un Golf 5.

Nu esti singurul care e curios sa masoare performantele masinilor din Romania. Pentru o acuratete mai mare a masuratorilor iti recomand sa te sui chiar tu in fiecare masina si sa vezi ce timp poti obtine. Am toata increderea ca vei posta pe viitor datele reale si nu cele copiate de pe internet ( mai ales cele pentru golf 5 sunt umflate rau). Multumesc .

Edited by cristianro
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am cronometrat la mai multe masini 0-100 si pot sa confirm ce a spus colegul.

 

Sunt convins!

Cu siguranta ai masurat masinile in cauza parcurgand drumul in ambele directii si apoi ai facut media timpilor obtinuti, ca sa elimini influenta vantului si a drumului in panta / rampa (chiar daca e insesisabil), si ai folosit un instrument precis de masurare a vitezei. :yahoo:

 

Si sigur ai si o explicatie pentru care constructorii auto obtin timpi atat de slabi in comparatie cu ce obtine romanul.

Edited by CatalinP
  • Like 8
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

All a fost amuzant ca am vrut sa dau exemplu, dar am ales sa ma abtin, am avut golf 5 2.0 140cp manual si exact 8.8-9 scotea, nu 9.3.

Daca va uitati in semnatura mea vedeti acel Golf 5 resoftat cand scotea 7.8 la 0-100 km/h de pe la 8.8 stock (cam o secunda diferenta dintre stock si remap, adica mare)

 

cristian, masina colegului cu 177cp are o problema evident daca scoate 11 s/0-100

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si a mea e putin lesinata acum dar au descoperit baietii cauza....caloriferul EGR blocat.Masina nu are becuri aprinse in bord dar nici pe tester nu e pusa.Vineri se rezolva.

Ai luat calorifer nou? Cat a costat?Aceiasi problema am si eu, clapeta de pe el e blocata.

Link to comment
Share on other sites

producatorul da cele mai optimiste cifre, nicidecum nu minte cu demaraje mai slabe decat in realitate. Daca voi obtineti timpi mai buni decat pilotii de teste care au ca meserie condusul masinilor, atunci cred ca sunteti pe pastile.:)) Si ei masoara cu gtech, fac incercari de sute de ori, drum plat, fara vant etc. In fine, cine prefera sa se imbete cu apa rece sa fie sanatos. Cea mai comica e " se castiga cel mai mult la plecare la manuale". :)))) Adica pilotii de incercare nu stiu sa plece , noroc ca exista experti pe forumuri care bat fizica.
  • Like 7
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

All a fost amuzant ca am vrut sa dau exemplu, dar am ales sa ma abtin, am avut golf 5 2.0 140cp manual si exact 8.8-9 scotea, nu 9.3.

Daca va uitati in semnatura mea vedeti acel Golf 5 resoftat cand scotea 7.8 la 0-100 km/h de pe la 8.8 stock (cam o secunda diferenta dintre stock si remap, adica mare)

 

cristian, masina colegului cu 177cp are o problema evident daca scoate 11 s/0-100

Sper ca ai masurat cu o scula adecvata, cu GPS. In bord cand ai 100km/h, real e undeva pe la 95.

Edited by LYM
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sunt scule destepte pe care am vazut ca le folosesc multi (G-tech ... ceva, imi scapa acum).

Daca nu discutam de precizii de 0.000x sec, iesite din sfera unui om obisnuit, cred ca sunt ok si unele mai putin profi; eu spre expl am masurat cu o aplicatie pe tel.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@All datele pe care le-ai postat sunt luate de pe internet,si le-ai mai copiat. si gresit nu sunt reale, in viziunea ta un Logan de 55kw obtine 10 sec in 0-100km/h, pe cand masina colegului Darius08 de 177cp ( co o diferenta de 98cp) obtine un timp mai mare decat Loganul tau sau Skoda sau un Golf 5.Nu esti singurul care e curios sa masoare performantele masinilor din Romania. Pentru o acuratete mai mare a masuratorilor iti recomand sa te sui chiar tu in fiecare masina si sa vezi ce timp poti obtine. Am toata increderea ca vei posta pe viitor datele reale si nu cele copiate de pe internet ( mai ales cele pentru golf 5 sunt umflate rau). Multumesc .

 

Am fost in toate masinile la care s-au facut masuratorile. La absolut toate s-au facut minim 5 incercari, toate au iesit sub valoarea spusa de producator. In cazul Golfurilor s-au facut peste 10 masuratori cu fiecare masina in parte, la absolut nicio masuratoare nu a iesit peste 9 secunde. S-a filmat, s-a cronometrat, s-a mers in ambele sensuri ale drumului etc.

 

Te rog sa imi explici si mie de unde ti-a venit ideea ca am copiat de pe internet datele si cum de ti se pare ca le-am copiat gresit. Uita-te la filmari, analizeaza ca este un cont care are filmari exact despre masinile despre care vorbesc. Este contul unui prieten.

 

Sunt convins! Cu siguranta ai masurat masinile in cauza parcurgand drumul in ambele directii si apoi ai facut media timpilor obtinuti, ca sa elimini influenta vantului si a drumului in panta / rampa (chiar daca e insesisabil), si ai folosit un instrument precis de masurare a vitezei. :yahoo:Si sigur ai si o explicatie pentru care constructorii auto obtin timpi atat de slabi in comparatie cu ce obtine romanul.

 

S-au facut masuratorile in ambele directii si in mai multe incercari.

 

 

Uitati si filmari de la incercari:

Logan 1.2- are in carte 14.5s. Mai sus am vorbit de modelul diesel.

 

Golf 6 2.0 tdi 110 cai - 10.7 secunde in carte.

 

Octavia 3 1.2 tsi - are in carte 10.3s

 

La Octavia chiar si daca luam in considerare ca ar avea 100kmh cand acele indica ~105kmh, e evident ca scoate considerabil mai putin. La Logan la fel se poate observa diferenta, la Golf destul de greu. Repet, am mers cu absolut toate masinile mentionate de mine.

 

E e destul de clar ca exista doua categorii pe topicul asta. Una in care sunt inclusi oamenii care nu au facut niciodata o masuratoare si vorbesc din povesti si 1-2 persoane care au cronometrat in trecut mai multe masini si s-au cam prins cum stau treburile. Doar WIN nu ma contrazice si asta pentru ca si el a facut masuratori.

 

Multumesc in prealabil pentru minusuri. Aparent asta este o reactie corecta daca nu ai contraargumente reale. Apreciez foarte mult oamenii care n-au nicio treaba cu domeniul auto si care traiesc din date tehnice de pe internet.

Edited by All
  • Like 4
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Astept niste contraargumente mai solide decat niste date citite pe internet :rolleyes: . Chiar si dintr-un clip pe youtube se poate observa diferenta. La Octavia oricat ai lua in considerare erorile, tot obtine un timp mai bun decat cel dat in carte.
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.