Jump to content

subwoofer enclosure for Infinity 30 cm woofer


Recommended Posts

se da urmatoarea ipoteza, woofer, Infinity Reference 1220w, putere 300w RMS, 1200w peak, impedanta 4 ohm. Va fi legat la un amplificator kenwood care scoate in punte cam 150-200w "adevarati".

As vrea sa fac incinta cat mai mica, sa ocupe cat mai putin spatiu, masina e cu tip de caroserie break, deci nu sunt probleme cu insonorizarea. Diametrul difuzorului de 30 cm impune o incinta maricica, mai ales in cazul bass-reflex. Voi ce ma sfatuiti, sa merg pe o incinta inchisa cu un sunet mai slab in volum dar mai precis sau sa merg pe un bass-reflex cu un sunet mai "galagios" si dimensiuni mai mari?

Stiu masina lui Fuscobal, stiu ce a facut pe ea :) eu nu vreau sa investesc atatia bani si cu acest subwoofer vreau doar sa colorez spectrul de frecvente din masina, se aude bine dar din difuzoare de 13cm si tweetere nu ai cum sa scoti sunete joase percutante ci cel mult niste baraieli :)

Deci orice parere e binevenita :blink:

Aici sunt indicatiile si curbele de frecventa in functie de tipul de incinta date de producator.

Edited by pilot-drift
Link to comment
Share on other sites

se da urmatoarea ipoteza, woofer, Infinity Reference 1220w, putere 300w RMS, 1200w peak, impedanta 4 ohm. Va fi legat la un amplificator kenwood care scoate in punte cam 150-200w  "adevarati".

As vrea sa fac incinta cat mai mica, sa ocupe cat mai putin spatiu, masina e cu tip de caroserie break, deci nu sunt probleme cu insonorizarea. Diametrul difuzorului de 30 cm impune o incinta maricica, mai ales in cazul bass-reflex. Voi ce ma sfatuiti, sa merg pe o incinta inchisa cu un sunet mai slab in volum dar mai precis sau sa merg pe un bass-reflex cu un sunet mai "galagios" si dimensiuni mai mari?

Stiu masina lui Fuscobal, stiu ce a facut pe ea :) eu nu vreau sa investesc atatia bani si cu acest subwoofer vreau doar sa colorez spectrul de frecvente din masina, se aude bine dar din difuzoare de 13cm si tweetere nu ai cum sa scoti sunete joase percutante ci cel mult niste baraieli :)

Deci orice parere e binevenita :blink:

Aici sunt indicatiile si curbele de frecventa in functie de tipul de incinta date de producator.

248723[/snapback]

ce masina?pune o poza cu portbagajul.te mai intereseaza volumul util ramas ?cara ceva masina ?

Link to comment
Share on other sites

vreau sa iasa cat mai compacta cutia, am portbagaj mare, break, nu pot sa ma plang de spatiu dar nu imi place sa merg cu ditamai sifonierul in portbagaj. Nu car nimic special cu masina, utilizare de zi cu zi, portbagajul are cca 500 de litri volum.

Acum am incinta bass-reflex la el, subdimensionata fata de ce zic astia de la Infinity, se aude bine, clar, nu sunt distorsiuni, am anulat o parte din eventualele rezonante nedorite prin rigidizarea incintei si captusirea cu materiale fonoabsorbante.

Link to comment
Share on other sites

atunci incinta esta clar ce trebuie sa fie. trapezoid bass reflex. daca vrei galagie mai mare si tipul de bass "spart" pune-i un port reflex cilindric. daca vrei bass-ul mai "rotund" portul reflex este ideal sa fie un dreptunghi - paralipiped de fapt.

in nici un caz tub de rezonanta ( subwooferul tub) este cea mai kkcioasa incinta facuta strict pt zgomot fara nici o legatura cu SQ-ul si la care , culmea, se aude mai bine bass-ul in afara masinii :)

 

o sa caut niste poze cu niste incinte de genul celor recomandate de mine. te sfatuiesc ori sa cumperi o incinta de fabrica (infinity made) ori sa gasesti niste baieti meseriasi care sa iti faca o incinta perfect adaptata difului tau

 

later edit.

abia acum m-am uitat pe pdf-ul de la tine :) voiam sa iti calculez o incinta. dar observ ca baietii au facut deja schitele si calculele. so.. ar trebui sa aprofundam un pic fiecare tip de incinta pentru a stii ce sa alegi :

 

- incinta de tip Sealed permite abordarea unui litraj mai mic, ofera un raspuns mai extins in joase neavand frecventa de acordaj si elimina aproape complet deficientele de timp de reactie si control al difuzorului de catre amplificator.

Dezavantajul este ca limiteaza puterea de lucru a difuzorului, acesta depinzand integral de volumul de aer din incinta. in plus necesita o amplificare extrem de corecta dpdv al puterii oferite.

Avantajul este ca ofera cel mai bun SQ (Sound Quality) :blink:

 

- incinta de tip Bass Reflex ofera un randament sporit prin eficienta portului care poate in unele cazuri sa ofere pana la 80% din randamentul total, daca incinta e bine calculata. aici se observa diferenta intre tipurile de porturi. datorita volumului de aer variabil al incintei este posibila amplificarea difului cu o putere destul de mare fata de cea recomandata de producator.

Dezavantajul este ca e mai pretentioasa la proiectare, mai ales cand vine vorba de timpii de raspuns si frecventa de acordaj. Aceasta trebuie sa fie cu putin sub frecventa de rezonanta in aer liber a difuzorului (Fs). Tot ce este sub aceasta frecventa face difuzorul sa lucreze ca si cum ar fi in Free Air....adica practic fara sa simta incinta. De aceea la acest tip de incinte sunt extrem de necesare filtrele subsonice care sa taie tot ceea ce este sub frecventa de acordaj a incintei. Dezavantajul acestora e ca fac difuzorul de bas mult mai predispus la defecte din cauza folosirii incorecte sau in suprasarcina.

Avantajul e ca au SPL(Sound Pressure Level) mai mare.

 

-incinta de tip Band-Pass are in componenta un minim de 2 camere (in cazul celor de ordin 4), una dintre ele fiind Sealed si cealalta Bass-Reflex. Sunt mult mai dificil de calculat si realizat, marja de eroare permisa fiind extrem de mica. In cazul Band-Pass-urilor de ordin 6 (cu 2 sau mai multe camere de rezonanta) marja de eroare este aproape inexistenta. Avantajul este ca actioneaza ca si un crossover natural reducand tot ce este peste o anumita frecventa, au un SPL mai mare decat incintele Bass-reflex intr-o anumita gama de frecvente si ofera un control excelent al difuzorului.

Dezavantajele ar fi ca in cazul unor calcule gresite, incinta are randament foarte slab, controleaza difuzorul foarte prost si ofera timp de raspuns cu mult peste limitele admise (max 20 ms in functie de frecventa) oferind un sunet lipsit de acuratete si atac.

 

so... cred ca esti lamurit...

 

dar noi nu... pana la urma ce alegi?

Edited by c0sta
Link to comment
Share on other sites

un rol hotarator il are SQ, de aici pleaca discutia noastra. Incinta care acum e vented suna binisor, calculele si constructia sunt facute 100 de mine. Sunt mare bricoleur :) Faza e ca vreau o "boxa" discreta, stilata cu un finisaj frumos care sa placa ochiului dar sa si sune bine, corect.

Puterea mare, volumul sonor, nu e o prioritate, cum ziceam calitatea e mai importanta la mine decat cantitatea, ceea ce ma face sa merg pe o incinta inchisa, bine rigidizata.

Faza e ca asta ar fi prima incinta closed facuta de mine, vreau deasemenea sa minimizez la maxim volumul ei, sa fie relativ usoara si usor de manevrat, m-am saturat sa tot pun/dau jos din porbagaj cutioaice de PAL (mdf) :)

Deci, closed as vrea sa fie, sunt curios ce pareri sunt cu privire la tipul asta de incinta, ce impresie v-a facut in practica acest tip de incinta...

 

@C0sta, multam pentru raspunsul complet :blink:

Edited by pilot-drift
Link to comment
Share on other sites

uite incinta de bass reflex care pe mine ma incanta cel mai mult - din pct de vedere al raportului SQ/SPL oferit

 

http://img207.imageshack.us/img207/892/image7011ob5.th.jpg

 

later edit: abia acum vad semnatura ta.... :blink: :) :)

adec eu sa te ajut sa ai bass de calitate in masina cad tu dai maneaua la maxim? :)

pt ce mai vrei bassu de calitate vere? ca masterizarea manelelor e orikum praf :)

Edited by c0sta
Link to comment
Share on other sites

s-a executat incinta azi, de la A la Z, daca vreti pun poze, mie imi place cum a iesit. Eu diff-ul asta Infinity il am de ceva ani si m-a slujit cu credinta, imi place la el ca nu cere foarte multa putere ca sa se miste si isi face simtita prezenta si la puteri mici (a se intelege volum audio mic). Amplificatorul, asa timid cum pare el isi face treaba si e cuminte pe linie de distorsiuni. O sa incerc cu perechea asta consacrata, daca nu sunt multumit atunci o sa iau ceva de calitate, de la amp pana la dif.
Link to comment
Share on other sites

deocamdata doar am terminat realizarea incintei, urmeaza testele... inca nu am avut timp sa instalez si amplificatorul in masina, o sa testez insa subwooferul pe un amplificator de casa sa vedem ce scoate din el.

o sa revin cu detalii.

249361[/snapback]

 

 

WHATTTTTTTTTTT?

 

pai ala de casa e pe 8 Ohmi, ala de masina in punte e de 2 Ohmi...

vezi sa nu busesti difu

Link to comment
Share on other sites

nu busesc nimic, ala de casa suporta de la 2 la 16 ohm, asa ca nu am de ce sa imi fac probleme, dif-ul merge perfect si el :blink:

Restul de boxe de casa sunt pe 6 ohm :) si aia centrala e pe 16 ohm, nu sunt cine stie ce dar sunt cat de cat rasarite, Tehnics, seria de varf, suna ok pentru niste boxe ieftine. Am in proiect niste Mission pentru casa :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.