Jump to content

E36 mers intrerupt


Recommended Posts

Salutare

La M43B16, acceleratia are momente cand prezinta ezitari.

Cu motorul rece pornit accelereaza bine. La 1 minut dupa pornire si pana se incalzeste putin motorul (pana depaseste temperatura zona albastra), accelereaza cu intreruperi.

Am desfacut admisia, curatat motoras ralanti, verificat furtune de rupturi, verificat senzorul de acceleratie, schimbat bujiile.

Pe tester nu afiseaza erori.

Tot pe tester, de la pornire si pana se incalzeste motorul, senzorul de temperatura lichid racire si senzorul de temperatura admisie indica corect si fara fluctuatii.

 

Ce as mai putea verifica ?

Ce indicatori sa urmaresc in direct pe INPA? (Conectarea se face prin ADS, nu OBD, fiind model 1994)

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Ai verificat bujiile? Cu motorul cald ai scos pe rand fiecare fisa? Ar mai putea fi senzprul de pe volanta sau cel de pe axa cu came.Ele impreuna trimit semnale catre ECU pentru a forma semnalele pentru bujii.Ar putea fi un injector de vina.Trebuiesc verificate atent.
Link to comment
Share on other sites

Am inlocuit bujiile recent si nu s-a schimbat comportamentul la rece. Cele vechi aveau 1000-2000 km si aveau toate culoare buna.

O sa incerc sa scot fisele pe rand, desi la ralanti merge bine motorul, in acceleratie in mers face probleme.

Senzorii mentionati nu dau erori in ECU ? Nu dau probleme la pornire ? Pe tester nu apar erori iar masina porneste la fel ca il ultimii 10 ani.

As zice ca nu sunt injectoarele deoarece si la cald si la rece merge bine. Are un interval intre cald si rece unde face probleme. Dar am in calcul sa le curat ca oricum au o varsta.

Edited by alvinrlz
Link to comment
Share on other sites

Am inlocuit bujiile recent si nu s-a schimbat comportamentul la rece. Cele vechi aveau 1000-2000 km si aveau toate culoare buna.

O sa incerc sa scot fisele pe rand, desi la ralanti merge bine motorul, in acceleratie in mers face probleme.

Senzorii mentionati nu dau erori in ECU ? Nu dau probleme la pornire ? Pe tester nu apar erori iar masina porneste la fel ca il ultimii 10 ani.

As zice ca nu sunt injectoarele deoarece si la cald si la rece merge bine. Are un interval intre cald si rece unde face probleme. Dar am in calcul sa le curat ca oricum au o varsta.

 

probabil trebuie sa verifici sonda lambda, cred ca e cam dusa si cam asa se manifesta, sau debitmetrul e stricat....

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

Am inlocuit bujiile recent si nu s-a schimbat comportamentul la rece. Cele vechi aveau 1000-2000 km si aveau toate culoare buna.

O sa incerc sa scot fisele pe rand, desi la ralanti merge bine motorul, in acceleratie in mers face probleme.

Senzorii mentionati nu dau erori in ECU ? Nu dau probleme la pornire ? Pe tester nu apar erori iar masina porneste la fel ca il ultimii 10 ani.

As zice ca nu sunt injectoarele deoarece si la cald si la rece merge bine. Are un interval intre cald si rece unde face probleme. Dar am in calcul sa le curat ca oricum au o varsta.

In ce fel intrerupe? Cand o turezi pe loc sau in timp ce mergi?

Da rateuri cumva?

Pe blogul meu bmw-roads.blogspot.com vei gasi multe raspunsuri

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Sonda lambda se poate verifica prin diagnoza autoturismului sau se verifica in atelier specializat, caz in care recomandati un atelier ?

Urmeaza o curatare a debitmetrului cu alcool si verificarea lui cu un multimetru.

 

Intrerupe in sensul in care, doar in mers, in plaja de turatie 1000-2000 accelereaza cu ezitari

( dĂŁ ĂŽn nas putin timp, merge bine putin, iar dĂŁ ĂŽn nas, iar merge bine, cu un ciclu de 2-3 ezitari per secunda )

Dupa 1-2 minute, se incalzeste motorul si merge rotund (dar nu trage de cei 75kw pe care ar trebui sa ii dezvolte )

Singurul moment in care trage foarte bine motorul, este cand s-a incalzit si indicatorul de temperatura este la "ora 11".

In momentul ala presupun ca are temperatura buna pentru ardere completa si este inca in open-loop neatingand temperatura optima, deci merge "rich".

Dupa ce s-a incalzit complet si indicatorul de temperatura este vertical, motorul merge rotund, trage bine in orice turatie, dar este putin puturos.

Probabil e normal, aflandu-se in "close-loop" si incercand sa consume si sa polueze putin.

 

Prin rateuri, intrebi daca se aud explozii in evacuare ? As zice ca nu sau nu sunt sesizabile.

Dar se aude in evacuare ca intrerupe (as zice ca se aude ca un pufĂŁit, impingand ce nu se arde).

Link to comment
Share on other sites

Din ce spui clar ca e din cauza vre-unei bujii care nu se aprinde,

Cauza fiind un injector.

Sonda lambda o poti deconecta, cupla e sub masina, dar nu e de la ea.

Exact in momentul in care intrerupe , opreste motorul si scoate bujiile si vezi care dintre ele e uda de la excesul de benzina.

Link to comment
Share on other sites

Porneste bine?

Si senzorul de la axa cu came defect are simptome similare.

Da ai dreptate, si se manifesta mai ales la turatii foarte mari, de aceea e bine de schimbat doar pe original.

Senzorul axa came + senzorul rotatie vibrochen trimit impulsuri catre ECU pentru a forma impulsurile corecte pentru bujii

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Porneste bine.

MAF este modelul cu clapeta.

Il masor in weekend sa vad daca indica gresit.

La curatat injectoare merg peste aprox 2 saptamani. Senzorul la axa il pot verifica?

Este un senzor la exterior, la baza motorului, e tot timpul murdar. O sa il curat bine.

Edited by alvinrlz
Link to comment
Share on other sites

Porneste bine.

MAF este modelul cu clapeta.

Il masor in weekend sa vad daca indica gresit.

La curatat injectoare merg peste aprox 2 saptamani. Senzorul la axa il pot verifica?

Este un senzor la exterior, la baza motorului, e tot timpul murdar. O sa il curat bine.

Senzorii axa cu came.si cel de pe axa motor se verifica cu un osciloscop

Ei trebuie sa aibe cel putin un nivel de tensiune de 1Vv (un volt virf la virf).

Tot pe blogul meu gasesti si cum se verifica MAF-ul ( cu un aparat de masura obisnuit), el trimite catre ECU o tensiune proportionala cu cantitatea de aer pe care o consuma masina

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am verificat debitmetrul si indica bine voltajul pe pin 2, fara intreruperi. Usa debitmetrului se misca liber.

Cu debitmetrul deconectat motorul ridica turatia de ralanti (1100 rpm), se tureaza bine daca accelerez usor iar la accelerari bruste in stationare se aud rateuri.

La reconectarea debitmetrului, turatia ralanti scade la 800 rpm si se accelereaza bine (si la accelerari usoare si la accelerari bruste)

Senzorul IAT din debitmetru este curat, a indicat 1.56 Kohm dupa amiaza si 1.61 Kohm pe seara ( nu am notat temperaturile ambientale in grade C ).

Am verificat iar senzorul clapetei de acceleratie si indica bine, fara intreruperi.

 

Acum cateva saptamani am desfacut admisia in cautare de furtune crapate, ocazie cu care am curatat si motorasul de ralanti.

Am observat o clapeta pe admisie. M43B16 are DISA ? Daca da, cum o verific ?

Edited by alvinrlz
Link to comment
Share on other sites

Pcv nu e aceeasi cu disa

 

Referitor la PCV, am suflat pe furtunul de la "capacul culbutori" si nu este infundat traseul lui. Posibil DISA. Nu gasesc tutorial de demontare DISA de pe M43 si nici codul piesei pe realoem.

valva DISA modifica lungimea traseului de admisie si ajuta la umplerea motorului atmo(pe diagrama pv reduce zona de lucru mecanic negativ efectuata de piston pentru aspiratia aerului, motoarele supralimentate nu 'sufera' de problema asta..) cu ajutorul rezonantei(undele create la inchiderea supapei de admisie la cilindrul in compresie, aceasta unda este folosita de cilindrul urmator in faza de admisie) si implicit la castigarea de cuplu in turatii pana la 3750-4250rpm. ca sa functioneze bine strategia si sa rezoneze pe anumite frecvente traseul admisiei trebuie sa fie mai lung.

Nu ai moriv sa demontezi valva disa nu te ajuta cu nimic.

 

Referitor la PCV, am suflat pe furtunul de la "capacul culbutori" si nu este infundat traseul lui. Posibil DISA. Nu gasesc tutorial de demontare DISA de pe M43 si nici codul piesei pe realoem.

Pe furtunul pe care ai suflat ( cred ca n-ai avut ce face in acel moment) trebuie musai sa-l astupi cu ceva , un surub mai gros, si incearca din nou la relanti.

Pe blogul meu: bmw-roads.blogspot.com

gasesti tot ce ai nevoie.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.