Jump to content

4.000 km cu X1 sDrive 1.8i (F48)


Romulus

Recommended Posts

e un melc turbo! :laugh:

 

eu unul am fost impresionat de faptul ca, desi are tractiune fata, la kick-down, masina nu iti trage volanul din mana, cum se intampla la alte modele cu tractiune fata...

 

 

 

pe scurt, e misto !

 

fenomenul de torque steer se produce la masinile cu tractiune fata si, in general, cu motor transversal care impica o planetara mai lunga si una mai scurta, insa motorul trebuie sa aiba ceva cuplu. motorul asta pe benzina de 1.5 litri are 220NM. in principiu, un motor ar trebui sa aiba aproape sau peste 300NM pt ca torque steer sa apara.

Edited by edit
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@ Romulus.

 

LATER EDIT. am mai cercetat si am devenit nesigur asupra textului initial. rezolvam dilema astfel: daca cutia acestei masini despre care spui avea 8 trepte, atunci este ZF8, daca avea 7, atunci este cu dublu ambreiaj.

 

Pe mine m-ai pierdut pe drum. Nu e nici o dilema. Masina care e subiectul acestui topic, avea dublu ambreiaj. Sincer nici nu m-am gandit sa verific cate trepte avea. Care e dilema?

 

[...]

am condus F48-ul si cu xDrive (in varianta 2.0d automat) si cu sDrive (in varianta 1.8i manual) [...]

 

Sunt absolut convins ca 1.8i cu dublu ambreiaj e mult mai sprintena decat cea manuala. Dezavantajul e ca plecarile de pe loc nu sunt tocmai asa placute si line, iar in ambuteiaje, cand o simti cum freaca ambreiajele, nu e prea placut. Am avut sub talpa in acelasi timp si un 520d automat si masina din topic. Si sincer, diferenta nu e asa mare, asta mica era fasneata.

 

Si eu am simtit si torque steering pe ud.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum e 1.5 in 3 cilindri pe x1, dar am 18d de 150 de cai pe Active tourer, care in esenta este identica cu x1 f48. Ce pot sa zic este ca nu prea are torque steer, insa varianta de 190 de cai vine doar cu xdrive, oare de ce?:)) PEntru ca asa cum s-a mai spus, cam 300 de nm e limita unde se poate face magia la tractiunea fata, peste iti sare volanul din mana.

In rest, la asta a mea cutia e Aisin cu 8 trepte si pe sport schimba suficient de repede cat sa nu percepi. Si marele avantaj este ca in traficul de Bucuresti ofera confort maxim, spre deosebire de Dct-uri. Am avut si dsg-uri si la toate exista disconfort in aglomeratie, indiferent de model.

Din punctul meu de vedere dieselul asta de 150 de cai este compromis perfect atat pentru consum cat si performante.

Totusi are idee cineva ce naiba inseamna optiunea Performance Control? Ce face asta mai exact? Am vazut ca o au toate x1 f48 sau f45/f46.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

aceast motor are o singura turbina si cutie ZF8 cu convertizor de cuplu. modelul este 8HP30

 

si la mine pe capacul motorului, cat si pe capacul de la acest X1, scrie twincharge. e doar o modalitate bmw de a pacali clientii neavizati.

 

btw, cutia cu dublu ambreiaj schimba treptele mai repede decst cea torque convertor. si are si pierderi mai mici de putere, in teorie la fel cu cea mecanica

 

"schimbau" mai repede, cutiile noi s-au apropiat f mult de cele cu dublu amreiaj. Avantajul ultimei este la greutate si un randament marginal superior. Ma gandesc ca de aceea a trecut BMW/Mini de la covertor la DKG pe Mini si Seriile mici cu motoare de 1,5 pe benzina. Iar daca le pui pe motoare mari, ai nevoie sa "racesti" discurile in baie de ulei si mai pierzi din acel randament.

 

Twincharge/Twinpower a devenit o chestie comerciala, nu mai exprima ce sta de fapt sub acel capac. Original erau cele doua turbine de la N54, apoi turbina dublu scroll de la N55 si acum vad un trend unde twinpower e turbina dublu scroll si twincharge e un slogan comercial ce inseamna: "supraalimentare, injectie directa si valvetronic.

 

Pe topic: la X1, din nou si dupa parerea mea, combinatia ideala este xDrive18d automat.

Link to comment
Share on other sites

Totusi are idee cineva ce naiba inseamna optiunea Performance Control? Ce face asta mai exact? Am vazut ca o au toate x1 f48 sau f45/f46.

 

Interventie la rotile din spate, in curbe, ca sa elimine subvirarea pe cat posibil. BMW o descrie ca "distributie de moment motor", desi ofera optiunea si pe modele cu tractiune fata :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Confirm. Schimba fulgerator si fara nici un fel de zmucitura, e jumatate greutatea unui ZF si se imperecheaza cu un asa motor mic ca un vis de primavara. Trebuie facut un drive-test pentru a intelege. Mini nu am condus niciodata spre rusinea mea.

 

ZF 8HP cu 8 trepte de viteza are ~87kg si schimba sub 200ms

 

7DCT300 (Getrag) cu 7 trepte de viteza are ~65kg (dry, cu ulei in ea si gata de drum ajunge pe la 70kg) si schimba in 150ms.

 

 

Le-am condus si as alege un 1,5l cu DCT in Mini Cooper dar un 2,0l diesel cu ZF intr-un SUV sau Seria 3/5.

Pe 116d, care e tot un 1,5l, cutia oferita e un ZF cu torque converter. Oare au sa schimbe si acolo pe DCT?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
On 6/11/2018 at 2:59 PM, Romulus said:

Asa am spus si eu, dar nu doar ca are 1.5l are TREI cilindri!

 

Crede-ma, pe masina asta conectat la cutia cu doua ambreiaje, fata de 218 CP pe F10 525d steptronic, diferenta e greu de crezut de mica.

@alex230ro vezi aici impresiile de acum 5 ani.

Acum sigur nu vorbam de un hibrid cu 200 kg in plus...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.