Jump to content

e60 525d, se ineaca / lipsa putere


Stage1

Recommended Posts

Va salut,

 

Am un e60 525d din 2004, 260 000km, ce intre 1500/2500 de ture se ineaca si de la 2000 ture in sus nu mai trage cum trebuie (turbina se aude normal, am desfacut sa o vad, nu oascileaza si nu prezinta urme de a fi la capatul zilelor).

Am in schimb un zgomot cand trebuie sa intre turbina (de la 2000 ture in sus), se aude ceva in plus dar doar in mers, precum ar scapa aer pe undeva si cand dau drumul la acceleratie, se aude brusc un "shhhh" ce in acelasi timp opreste si sunetul asemanator cu aer scapat.

 

Mentionez ca am schimbat si curatat urmatoarele:

- Toate filtrele + schimb ulei

- Dat jos si curatat galerie admisie, EGR, clapeta acceleratie

- Bujii schimbate

- Filtru particule dus la curatat (mi-a intrat in mod avarie si a fost absolut necesar) + aditiv adaugat (observ acum ca si face regenrarea din mers, parcurg constant Romania - Olanda si are suficient timp)

 

Pe tester nu mai zice nimic, totul e perfect dar totusi nu e.

Consumul e optim: 9 oras, 6 afara, daca merg "perfect" la turatii optime ajunge la 8 oras, 5.6 afara (140 constant).

 

Inteleg ca poate fi si:

- Debitmetrul? (pe tester nu da nimic dar la o tura...mi-au spus ca pe unele valori nu mai da ce trebuie, nu i chiar in parametrii, totusi in relantiu e solid, constant, silentios si n uapare ca eroare)

- Turbina? (sureia normal, din interior abia se aude, intra in joc cand trebuie, nu scoate fum, ma gandesc ca oricum preia filtru de particule...)

- Galeria de evacuare, sa fie fisurata? (nu vad simptome, nu vad nimic negru, totusi poate fi, dar se incadreaza in simptome?)

 

Va rog putin ajutor, ar fi maxima nevoie, mereu incerc sa fie totul perfect si am incercat sa i dau de capat si...sunt in lipsa de idei si energie.

Multumesc!

Edited by Stage1
Link to comment
Share on other sites

Fa testele de airmass si charge pressure din Ista .Debitmentrul nu iti da eroare pana nu e dus aproape complet. Vezi din testele alea daca poti sa afli starea actuatorului turbinei si a debitmetrului. Cu consumul nu prea cred ca iesi asa bine , dar ma rog. Nu stiu ce aditiv ai pus pt filtrul de particule la masina aia.
Link to comment
Share on other sites

Odata la 5000 km mai adaug aditiv PRO TEC DSSC, consumul acesta este (la un plin fac in jur de 1300 km, ajung din Timisoara in Frankfurt de unde bag mereu de la aceeasi pompa Shell, in Romania bag numai Petrom sau OMV).

Pentru filtru particule mi-au dat imediat dupa curatare un flacon de Rosnol DPF.

 

Multumesc, incercam zilele urmatoare, deci daca inteleg bine, sunt sanse sa fie debitmetrul totusi..

Daca mai sunt si alte idei va rog, le incerc pe toate cu drag, numai sa trec odata peste cu bine.

Edited by Stage1
Link to comment
Share on other sites

Poate sa fie si debitmetru si/sau actuatorul de la turbina . Testele ar trebuie sa te lamureasca. Ai un baiat acolo la Timisoara care repara actuatoare .

Deci aditivul e pt motorina !!! Credeam ca pt filtru .

Consumul e pe autostrada , mergand usurel ! Asa da . Eu odata am scos 6% , cu masina la fel, pe Constanta - Timisoara , noaptea , fara aer conditionat , 800 km in cap, medie orara 100km/h . In rest doar peste 6 . Bun, masina era si resoftata .

Link to comment
Share on other sites

Ai inteles bine ca aditivul a fost pentru filtru particule, Rosnol DPF a fost pentru filtru particule dar l-am folosit o singura data, dupa curatarea filtrului.

Aditivul pentru motorina PRO TEC DSSC il folosesc constant la fiecare 5000km.

 

Nu se compara drumurile, Timisoara-Constanta avem drumuri nationale, autostrazi unele vai de capul lor, multe frane, multi nebuni, e normal sa scoatem un consum mai mare.

In schimb ce daca iesim din Romania, drumurile iti permit sa mergi non stop 140 fara oprire daca doresti + daca esti obisnuit sa folosesti frana de motor regulat, aproape ca n-ai nevoie de frane tot drumul...consumul se apropie foarte mult de cel dat de producator, am observat cam la orice masina condusa.

 

Revin cu rezultatele, daca mai sunt si alte idei va rog, le incerc pe toate cu drag.

Edited by Stage1
Link to comment
Share on other sites

Ai inteles bine ca aditivul a fost pentru filtru particule, Rosnol DPF a fost pentru filtru particule dar l-am folosit o singura data, dupa curatarea filtrului.

Aditivul pentru motorina PRO TEC DSSC il folosesc constant la fiecare 5000km.

 

Nu se compara drumurile, Timisoara-Constanta avem drumuri nationale, autostrazi unele vai de capul lor, multe frane, multi nebuni, e normal sa scoatem un consum mai mare.

In schimb ce daca iesim din Romania, drumurile iti permit sa mergi non stop 140 fara oprire daca doresti + daca esti obisnuit sa folosesti frana de motor regulat, aproape ca n-ai nevoie de frane tot drumul...consumul se apropie foarte mult de cel dat de producator, am observat cam la orice masina condusa.

 

Revin cu rezultatele, daca mai sunt si alte idei va rog, le incerc pe toate cu drag.

Ai 3 electrovalve la motor ce controleaza Egr, swirl flaps-urile (daca le mai ai). Verifica-le pe toate si binenteles si furtunele de vacuum.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Am verificat, toate actioneaza si sunt in parametrii, mai am si swirl flaps-urile, am decis sa le curat bine si sa ramana la locul loc, nu aveau joc, sunt in stare foarte buna (cel putin din relantiu, toate elementele inclusiv EGR isi fac datoria).

Am verificat si actuatorul si functionewaza bine (deschide inainte sa pornesti masina si in fucntie de acceleratie, observ ca actioneaza electronic).

Am verificat inca odata si turbina, e solida fara jocuri, se invarte foarte usor.

 

La service actualizare, 2 injectoare par a fi "obosite", poate fi si de acolo cauza?

Maine punem un alt debitmetru si vedem, sunt reale sanse de acolo sa plece totul, revin cu feedback, va multumesc.

Edited by Stage1
Link to comment
Share on other sites

Asa cum am promis, am revenit cu problema rezolvata.

 

Problema a fost furtunul fisurat pe interior intre egr si intercooler (nu l-a vazut nimeni pana acum, crapatura a fost pe partea de jos, nici nu s-a simtit decat in momentul cand a apasat la service cu degetul ca a fost relativ sigur ca de acolo vine problema).

 

Pret: 200 lei un asemenea furtun la mana 2-a + 50 lei diagnostic

Va multumesc tuturor pentru ajutor.

Edited by Stage1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.