Jump to content

Bmw F10 arc spate rupt


Recommended Posts

Salutare! Am reusit sa rup un arc pe spate la un F10.

 

Intrebare: in afara de OEM, mai recomandati (sau ati mai folosit) altceva? Am primit recomandari de Eibach Pro, dar nu vreau sa las masina mai jos, si asa ating la intrarea in parcare.

 

Am vazut ca oferta nu este foarte diversificata pe site-urile de piese. Doar LESJOFORS, KYB (~170 ron bucata) si OEM (500 ron bucata).

Link to comment
Share on other sites

Poti sa pui KYB, doar sa fii atent daca cele vechi aveau spira variabila sa fie si cele noi la fel (altfel o sa fie putin mai rigida masina la denivelarile mici).

Nu cred ca se justifica pretul de 3 ori mai mare pentru cele OEM. Daca erau asa bune nu se rupeau in ~5 ani :rolleyes: .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Revin: oferta primita de la un service "autorizat", doar cu piese originale. Pe langa faptul ca sunt scumpe piesele originale (eram dispus sa platesc), adaosul a fost cam +50% fata de pretul oricarui site respectat de piese, ceea ce nu am fost dispus sa accept.

 

 

Am hotarat sa merg pe Kayaba (ambele arcuri, evident). Manopera si piese de la norauto (ma avantajeaza ca sunt foarte aproape de mine, plus ca eu am mai avut experiente bune cu ei cu alta masina). Plus, you can't really get it wrong, nu e schimbat de distributie :)

Pret 830 RON ce include 2x arcuri si manopera.

 

Revin miercuri la pranz cu pareri si impresii.

Link to comment
Share on other sites

Eu as zice sa iei arcuri OE, motivul fiind ca ai sanse maricele sa fie lasata de spate si ridicata de fata.

Am patit-o la E46, nu mai retin marca arcurilor insa am luat pereche, noi noute, spatele era usor mai lasat decat fata, comportament bun in orice conditii. Dar arata putin ciudat.

Link to comment
Share on other sites

Eu as zice sa iei arcuri OE, motivul fiind ca ai sanse maricele sa fie lasata de spate si ridicata de fata.

Am patit-o la E46, nu mai retin marca arcurilor insa am luat pereche, noi noute, spatele era usor mai lasat decat fata, comportament bun in orice conditii. Dar arata putin ciudat.

Eu am avut KYB pe e46 si arata normal garda la sol fata/spate. OE sunt foarte scumpe si nu merita.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Nu as deschide un nou topic, dar cum ai gasit codul pentru arcuri?

 

Am cautat pe realoem, dar nu vad care-s codurile la arcuri, nici pentru puntea spate, nici pentru fata (ori nu stiu eu sa caut).

Vin: c651989.

Din ce stiu eu, masina a venit cu M Sports Suspension.

Link to comment
Share on other sites

OE sunt foarte scumpe si nu merita.

No offence, dar cand v-ati luat masina va asteptati ca piesele sa coste ca la Logan? Daca vrei ca masina sa se arate si sa se comporte ca atunci cand a iesit din fabrica pui piesele originale, altfel ... 'merge si asa'.

 

Majoritatea pieselor aftermarket sunt diferite (mai mult sau mai putin) de cele OE. Chiar astazi m-am zgarcit la un set de stergatoare, am zis ca OE sunt prea scumpe, asa ca am luat Bosch ca "sunt tot aia". Acum imi stau mult mai ridicate ca cele originale si, pe langa faptul ca se vad ca un rahat, mai si vajaie la viteza, asa ca cine isi comanda originale acum? Doar zic, scumpul mai mult pagubeste.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Naiba sa le ia, m-am uitat pe cele vechi, originale, si nu scria nimic in afara de codul piesei. Ce-i drept si astia la BMW au inceput sa intinda coarda, au cerut 327 Lei pt un set de lamele (WTF?); gasisem online tot originale cu 200 Lei, dar am zis ca iau cu 100 bosch. Si uite asa 100Lei dati de pomana + 200Lei altele originale ... mai bine le luam de la bmw direct :rolleyes:

 

Acuma nah, se poate trai si cu astea aftermarket dar daca vrei ca masina sa fie ca din fabrica nu sunt ce trebuie, se vede diferenta.

Edited by LYM
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

No offence, dar cand v-ati luat masina va asteptati ca piesele sa coste ca la Logan? Daca vrei ca masina sa se arate si sa se comporte ca atunci cand a iesit din fabrica pui piesele originale, altfel ... 'merge si asa'.

 

Daca erau asa bune arcurile OE, nu mai ajungea omul in situatia asta, sa i se rupa un arc la o masina veche de 5-7 an (cu care sunt destul de sigur ca nu a carat saci de ciment si caramizi zilnic). Care ar fi justificarea de a lua un arc OE de 500 lei in loc de un aftermarket de ~180 lei?

Am inteles situatia cu stergatoarele, dar nu se aplica la orice piesa. Exista si cazuri (rare) in care piesele aftermarket sunt mai bune decat cele originale.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca erau asa bune arcurile OE, nu mai ajungea omul in situatia asta, sa i se rupa un arc la o masina veche de 5-7 an (cu care sunt destul de sigur ca nu a carat saci de ciment si caramizi zilnic). Care ar fi justificarea de a lua un arc OE de 500 lei in loc de un aftermarket de ~180 lei?

Am inteles situatia cu stergatoarele, dar nu se aplica la orice piesa. Exista si cazuri (rare) in care piesele aftermarket sunt mai bune decat cele originale.

Garantia la o piesa este de cel mult 2 ani de zile, nu ai mai pomenit piese care sa se strice? sau crezi ca alea originale sunt facute sa mearga 100 de ani fara reparatii, ca la romani? S-a rupt un arc, mare rahat, cred ca e primul de care aud la un F10. E bine totusi ca stii istoricul exact al masinii si cum a fost exploatata de 1 sau mai multi proprietari, ca sa poti emite o parere despre motivul pt care s-a rupt :)

 

Diferenta intre o piesa OE si una AM este ca odata pusa, cu aia OE masina se comporta exact cum trebuie, nu o sa fie "putin mai rigida pe spate", ca daca e mai rigida pe spate si mai moale pe fata s-ar putea ca prin niste curbe sa nu se mai comporte cum stiai si sa ajungi in sant.

 

Exista piese AM mai bune, dar nu-s alea la 180lei bucata :)

 

In fine, personal nu mi se pare un capat de tara 500 Lei pt un arc original de F10, dar nah, la noi masinile sunt intretinute din bugetul pt pufuleti.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

Diferenta intre o piesa OE si una AM este ca odata pusa, cu aia OE masina se comporta exact cum trebuie, nu o sa fie "putin mai rigida pe spate", ca daca e mai rigida pe spate si mai moale pe fata s-ar putea ca prin niste curbe sa nu se mai comporte cum stiai si sa ajungi in sant.

 

Exista piese AM mai bune, dar nu-s alea la 180lei bucata :)

 

In fine, personal nu mi se pare un capat de tara 500 Lei pt un arc original de F10, dar nah, la noi masinile sunt intretinute din bugetul pt pufuleti.

 

Piese OE - noi nu putem cumpara, nu ai acces, cum nici reprezentantele nu au acces.

ele vand OEM, care sunt piese facute de producatorii AM in marjele oferite de producator pt piesa originala dar nu la aceleasi standarde ca OE.

Pesele AM pot sa fie mai slabe la fel sau mai bune.

 

cat despre "o sa se comporte cum trebuie" aia o sa o faca cand schimbi toata suspensia, fie ea AM sau OEM, fata-spate (arc, amortizor, articulatii)

pui nou pe spate, si OEM, fata are o uzura, articulatiile spate au si ele, dar ai arcuri noi, clar masino nu o sa fie "asa cum trebuie"

Link to comment
Share on other sites

Vre-un sfat? Am incercat sa caut pe realoem.com numarul piesei dar nu am gasit. Spune ca nu este disponibil pentru masina mea. Ma poate ajuta cineva cu un part number?

 

Schimba tot ce gasesti uzat/prins de rugina/rupt; uita-te la amortizoare partea de sus, sigur o sa gasesti ceva.

Cauta un vanzator specializat in arcuri si acesta iti va gasi arcurile cautate.

Si acesta iti va spune sa le schimbi in pereche..

Link to comment
Share on other sites

Nu credeam ca o sa fie asa bataie de cap pentru un arc rupt. Pe original vine in 5 zile si costa 600 ron.

La banii astia as putea lua ceva mai "performance" sau sa raman la originale?

Cum ai gasit arcurile? Si eu am tot m-tech si nu gasesc codul.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.