Jump to content

E87 116i 2007 - Scufita rosie


marian_f

Recommended Posts

Va salut. Ieri am cumparat masina din titlu. Are 52000 km reali, fabricata in 06/2007, unic proprietar, cumparata din Romania. A fost condusa de o femeie, dar de vanzare s-a ocupat sotul ei. Arata foarte bine interior si exterior, are foarte putine defecte, si minore. Din pacate fostul proprietar a fost zgarcit la intretinere. Mi-a spus ca nu a schimbat nimic la masina, decat schimb de filtre si ulei la 10000 km, si un set de placute de frana. Da, doua cauciucuri chiar sunt originale, fabricate in 2007. Celelalte doua sunt din 2010 si 2012, cel putin unul a zis ca l-a schimbat ca a facut o bolfa. Doh, normal. Mi-a dat si roti de iarna cu cauciucuri, au destul profil, dar mi se pare ca sunt tot din 2007, nu am apucat sa ma uit atent la ele, le-am lasat la casa de la tara.

 

Acesta este si unul din motivele pentru care deschid acest topic, sa ma ajutati cu sfaturi pentru a face o intretinere corespunzatoare. Are o singura revizie in reprezentanta, in 06/2009 (la 9200 km) unde au fost schimbate uleiul, filtrul de ulei, filtrul de polen (Micro-filter cred ca asta inseamna) si lichidul de frana.

Cred ca o sa o tin cel putin 5 ani. Eu fac 10000 km/an, si cu aceasta masina cred ca o sa fac mai putin, pentru ca o sa pastrez si vechea masina, un banal Fiat Punto din '94. Na, mie imi place masinuta, toti cu care m-am intalnit mi-au spus ca e frumoasa, ochioasa etc :)

 

Codul motor este N45B16A, 116 cai.

 

Dotari:

411 Window Lifts, Electric

4AK Interior Trim Finishers Silver

548 Speedometer With Kilometer Reading

1CA Selection Cop Relevant Vehicles

249 Multi-function For Steering Wheel

255 Sports Leather Steering Wheel

2BT Alloy Wheels Double Spoke 222

302 Alarm System

428 Warning Triangle

431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d

441 Smokers Package

473 Armrest, Front

493 Storage Compartment Package

502 Headlight Washer System

507 Park Distance Control (pdc), Rear

520 Foglights

521 Rain Sensor

522 Xenon Light

534 Automatic Air Conditioning

5DC Folding Rear-seat Headrests

663 Radio Bmw Professional

Am comandat astazi 4 cauciucuri de vara Goodyear 205/55 R16 Efficient Grip Performance 91H, nu se poate sa merg cu cauciucuri din 2007, desi el zicea ca mai merg vara asta :)

 

Nu am ajuns inca cu ea la un service. Trebuie sa-i fac zilele astea o revizie generala, si aici am nevoie de ajutorul vostru. Vreau sa schimb urmatoarele:

- Ulei - Am vazut ca sunt necesari 4.25 litri, va rog corectati-ma daca gresesc. Pana acum a fost pus ulei BMW Twin Power Turbo 5W-30 LL04. Cred ca o sa merg pe acelasi ulei.

- Filtre de ulei, polen, aer - Aici o sa merg pe Mann.

- Filtru de benzina - Aici chiar nu stiu ce sa iau. Pe Auto Karma vad un singur filtru, pe original, la 398 lei. Mi se pare cam scump. Pe Epiesa sunt mai multe, si original si producator, la preturi si mai mici. Ce ziceti, pot gasi un filtru pe producator mai ieftin, sa fie si bun?

- Bujii - O sa iau NGK.

- Lichid de frana - O sa merg pe Ate.

- Antigelul o sa-l verific mai intai, sa vad daca mai e in parametri. Credeti ca ar trebui schimbat oricum?

- Lichidul de servo trebuie schimbat? Spuneti-mi va rog ce altceva mai credeti ca ar trebui schimbat.

O sa o verific si pe dedesubt, directie, suspensie. Aici totusi sper sa nu trebuiasca sa schimb acum. Sta bine pe drum, si nu am auzit sa bata ceva. Oricum dupa ce pun cauciucurile noi cred ca o sa se schimbe destul de mult in bine feelingul la volan.

 

 

Am ajuns si la capitolul distributie, unde am inteles ca sunt probleme cu motoarele astea. Credeti ca ar trebui sa o schimb la km astia? Ma gandesc sa verific lantul macar cand ajung in service. Am inteles ca a fost un recall la intinzator, ma gandesc sa sun la reprezentanta sa vad daca a beneficiat si masina asta de el. Stiti cat costa schimbarea distributiei la reprezentanta? Sau nu e o operatiune complicata, si o poate face si un mecanic mai de duzina?

 

Cam atat deocamdata, o sa mai scriu zilele urmatoare in mod sigur, sper sa reusesc sa-mi fac timp sa ma uit pe manual si pe la masina. Am mai avut un BMW E36 Compact intre 2008 si 2012, dar era cam praf masina, asa ca nu am intretinut-o nici eu chiar ca la carte. Noua achizitie vreau s-o intretin cat mai bine.

 

Link cu poze: https://imgur.com/a/TmGhJB9

Nu reusesc sa pun poze direct in topic, imi puteti da niste indicatii va rog? :)

Edited by marian_f
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Salut, faci foarte bine ca ii schimbi toate lichidele si da, cred ca ar trebui schimbat si antigelul, mai ales ca nu e operatiune asa scumpa.

Cu filtrele nu ai cum sa dai gres cu MANN, MAHLE si KNECT ( pe original tot de acesti producatori sunt fabricate filtrele). Lichidul de servo il verifici dupa culoare, daca e roz atunci e ok, daca e maroniu atunci merge schimbat ( iti recomand MOBIL1 ATF III)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am o problema cu senzorul de ploaie, se pare ca nu functioneaza. Cred ca parbrizul a fost schimbat recent, nu are sigla BMW, si in ultimul ITP din 2017 este mentionat un defect la parbriz, dar el nu are nici un defect acum. Senzorul de ploaie este integrat in parbriz? Am inteles totusi ca senzorul se afla in suportul oglinzii retrovizoare, care vine lipit pe parbriz. Daca e asa, nu vad ce treaba sa aiba parbrizul cu senzorul.

 

Acum stergatoarele functioneaza in felul urmator:

1. Daca activez modul automat apasand de acel buton din capatul manetei stergatoarele fac o cursa completa, ledul butonului se aprinde, dar apoi stergatoarele nu mai functioneaza chiar daca ploua.

2. Daca dau usor de maneta in sus stergatoarele functioneaza non-stop la o viteza destul de mare. Problema este ca nu pot obtine o viteza mica la stergatoare, sa mearga o data la 5 secunde. Cand este ploaie usoara trebuie sa dau de maneta in jos, sa declansez manual fiecare pornire a stergatoarelor.

3. Daca dau mai tare de maneta in sus stergatoarele functioneaza non-stop la o viteza foarte mare.

4. Cand opresc masina stergatoarele isi reduc viteza semnificativ, am inteles ca asa e normal.

5. Temporizatorul nu are nici un efect, inteleg ca regleaza sensibilitatea senzorului doar, nu seteaza viteza stergatoarelor in modul manual.

Ce e de facut? Totusi parca nu as vrea sa schimb parbrizul. Cum pot obtine o viteza mica la stergatoare, sa mearga o data la 5 secunde?

 

Atasez doua poze cu suportul oglinzii si cu marca parbrizului.

 

GyDFfFvh.jpg

 

OCTUaeW.jpg

Edited by marian_f
Link to comment
Share on other sites

In momentul in care a schimbat parbrizul trebuia schimbat si gelul ala ,se vede din peza ca sta lipit doar pe alocuri si nu pe toata suprafata seenzorului,vezi poza colegului Moraru,cam asa trebuie sa arante normal.Poti merge la un centru de parbrize si se poate pune unu nou(gelul).
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Deci azi ma simt norocos :) Am fost la un centru de parbrize unde un nene mi-a relipit senzorul pe parbriz si acum merge. A fost lipit prost, mi-a zis omul ca a fost lipit cu silicon. Ma bucur ca am rezolvat cu problema asta.

In rest am reusit sa fac revizia la masina. Uleiul vechi arata foarte bine, chiar daca n-a fost schimbat de aprox. 2 ani. Si antigelul arata bine. Oricum l-am schimbat si pe asta. Pe dedesubt nu am ce sa-i fac, totul e ok, doar placutele de frana spate ar trebui schimbate in viitorul apropiat. Am reusit sa si inmatriculez masina zilele trecute.

 

O problema mai am, display-ul la CD-Player e dus, merge doar dimineata, oricum e o problema comuna, e plin internetul :) Display-ul ar costa minim $100 din ce vad, plus manopera. Stie cineva un electrician in Piatra Neamt care ar putea schimba acest display? In fine, deocamdata nu ma grabesc cu reparatia asta.

Fostul proprietar mi-a dat jante si cauciucuri de iarna pe 15. Merg puse aceste jante pe masina? In cartea de identitate si pe stalp la sofer nu am trecute dimensiuni pe 15, deci nu stiu cum a pus el pe 15.

Am mai cumparat tot felul de maruntisuri, roata de rezerva slim, kit de reparatie pana, stingator, trusa medicala, stergatoare fata si spate, etc. Cu inmatricularea si toate maruntisurile astea + cauciucuri de vara si revizie am cheltuit 3500 lei :) Dar ma bucur ca masina merge bine.

Ca dotare extra are un detector radar Whistler Pro 3450 montat la reprezentanta cand a fost cumparata.

Consuma cam multicel, 9 % pe BC, mers cam 50% in oras si 50% afara, dar nu e o problema, stiam la ce sa ma astept. Important e sa nu am probleme cu motorul.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mai bag niste updateuri. Masina a ajuns la 55000 km, fara probleme majore, dar unele problemute sunt/au fost.

 

1. Mi-a aparut din senin in bord martorul "volan rosu cu lacat" :) Totusi volanul se deblocheaza fara probleme, masina porneste. Am sapat pe net si am ajuns la concluzia ca trebuie sa schimb bateria, ea fiind originala din 2007. 11 ani cred ca i-a ajuns. La o masuratoare ii scazuse curentul de pornire la jumatate. Ok, am schimbat bateria, am luat acceasi marca ca cea originala, Banner, am inteles ca sunt bune, pret 300 lei (destul de bun zic eu). Apoi mi-au sters eroarea la service, a disparut martorul din bord, toate bune si frumoase :) Nu chiar, pt ca la cateva saptamani a aparut iar nenorocitul de martor :) E prezent si acum, n-am mai fost sa-l sterg. Nu stiu la ce sa ma astept, e posibil ca la un moment dat sa nu se mai deblocheze volanul? Cred ca urmatorul pas ar fi sa dezactivez blocarea volanului, citisem ca ar fi un dispozitiv, un circuit care trebuie montat pe coloana de directie, cost aprox 100 E. Chiar nu vreau sa ma gandesc ca trebuie sa schimb coloana de directie. Deocamdata merg asa, desi martorul asta e super enervant.

 

2. Am schimbat placutele de frana pe spate, am pus ATE, cost 200 lei, plus 50 lei senzor. La doua zile am facut un drum mai lung, si am observat ca nu puteam depasi 100 km/ora :) Mi-am dat seama pana la urma ca masina mergea infranat, se incingea roata stanga-spate. Am fost seara la service, a demontat/montat iar placutele, si-a revenit, dar tot se incalzea roata aia mai tare fata de celelalte. Si se auzea un fluierat in mers. Am zis ca etrierul o fi cu probleme, si nu se retrage pistonasul suficient (aceeasi problema am avut-o la BMW-ul anterior, un etrier cu probleme, pana nu l-am schimbat n-am scapat). Am montat kitul de reparatie etrier (inlocuire garnituri + pistonas), dar situatia nu s-a imbunatatit . Zilele trecute m-am hotarat sa schimb etrierul cu totul, am comandat unul nou (vorba vine, probabil e reconditionat), marca TRW, cost 240 lei. Inca nu m-am lamurit daca am scapat de problema, nu am mai facut drumuri lungi. O imbunatatire pare sa fie totusi. Oricum, trist moment, ajungi sa schimbi o gramada de chestii pentru o problema ca asta, cei de la service ridica din umeri, nu stiu sigur ce trebuie schimbat. Cred ca trebuie sa schimb serviceul :)

 

3. Se aud niste zgomote pronuntate la pornirea la rece, cred ca se aud de la evacuare, catalizator. Deci pornirea e in felul urmator: porneste la sfert, turometrul e constant; apoi dupa cateva secunde turometrul variaza destul de mult, si se aud aceste zgomote metalice ca niste pocnituri. In tot acest timp motorul nu raspunde la calcarea acceleratiei, trebuie s-o las sa-si faca damblaua :) Aceasta chestie dureaza doar cateva secunde, apoi turometrul se stabilizeaza, si pot pleca fara probleme. Problema apare doar la prima cheie din zi. Uneori poate sa nu apara, dar daca pornesc consumatori (la stergatoare e sensibila :)) imediat dupa pornirea motorului apare sigur.

 

 

Ce sa mai zic, am cumparat un set de jante de aliaj, model Styling 229, cost 100 E. Vreau sa le folosesc iarna, si urmeaza sa cumpar cauciucuri de iarna.Jantele pe 15 de tabla cu cauciucuri de iarna sunt de vanzare, daca intereseaza pe cineva din zona Neamtului.

Edited by marian_f
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Va adresez aici o intrebare, ca sa nu mai deschid alt topic. Stie cineva daca scutul motor de pe E87 diesel se potriveste pe benzina? Pe realoem au coduri diferite, https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UE11-EUR-06-2007-E87N-BMW-116i_16&diagId=51_6526 vs https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UD91-EUR-10-2007-E87N-BMW-120d&diagId=51_6526. Totusi nu imi dau seama care e diferenta intre ele.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mai bag niste updateuri. Ultimul schimb de ulei l-am facut in august 2019, la 65 000 km. Acum masina are 70 000 km. Altceva n-am mai facut la masina, doar apa paie si bataie :)

 

Martorul "volan rosu cu lacat" din bord nu l-am mai sters, dar volanul n-are nici o problema, se deblocheaza. Problema cu roata stanga spate care se incingea s-a rezolvat dupa schimbarea etrierului.

Edited by marian_f
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Am facut schimbul de ulei si filtre zilele trecute, acum masina are aproape 75 000 km.Am sters si martorul "volan rosu cu lacat", inca nu s-a reaprins, sper sa n-o mai faca.Problema la pornire la rece, cu trepidatiile motorului am rezolvat-o alimentand doar cu benzina premium, si am pus si un aditiv de curatare injectoare de la LiquiMoly. Cred ca mai mult s-a rezolvat datorita combustibilului premium, se pare ca motorul asta e pretentios la combustibil.In rest ce sa zic, masina merge bine, de fapt mai mult sta, de cand cu pandemia asta :)

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.