Jump to content

Primul meu BMW - E91 320d


Recommended Posts

Salut,

 

Sunt nou pe forum, și dupĂŁ cĂŁutari și discuții ĂŽn stânga și ĂŽn dreapta m-am hotĂŁrât la BMW E91 320d (nu m-au atras benzinarele de la BMW care sunt pe e90, cĂŁ din discutate, generațiile de benzinare cu 4 cilindrii nu sunt mai fiabile ca N47).

Menționez cĂŁ este prima mea mașinĂŁ proprie, implicit primul meu BMW (am mai condus mașina fratelui + ale prietenilor).

 

Mi-am dorit o mașinĂŁ dotatĂŁ și ĂŽn regulĂŁ din punct de vedere mecanic. A fost o ĂŽntreagĂŁ cĂŁutare pe piața localĂŁ, dat fiind faptul cĂŁ toate erau mai mult sau mai putin mĂŁsluite, am și ajuns la concluzia cĂŁ aproape niciuna nu e fĂŁrĂŁ de pĂŁcat.

Nu mai dau detalii cu ce am gĂŁsit la alte e91, cĂŁ toate erau "țiplĂŁ" pe anunț și vizual, verificarea VIN sau la fața locului ziceau altceva

 

Am gĂŁsit-o la Pitești, adusĂŁ prin iarnĂŁ din Olanda. Faptul cĂŁ era cu motor N47 având ĂŽn vedere cĂŁ majoritatea E90/91 320d non-facelift sunt cu M47, am zis cĂŁ e un atuu, chiar dacĂŁ au problema cu distribuția.

 

Am fost la Pitești cu fratele meu și un prieten de-al lui de la un service din Bucuresti care e doar pe BMW (nu vreau sĂŁ fac reclamĂŁ) cu tester și dispozitiv de mĂŁsurare a stratului de vopsea (nu stiu exact cum se numeste)... Am avut noroc cĂŁ tipul care o vindea avea un prieten cu service ca sĂŁ o punem și pe elevator (era și duminicĂŁ).

 

Ăn afarĂŁ de 2 bucși pe spate, și o eroare pe la bujii nu avea alte probleme (când a apĂŁrut eroarea la bujii, a apĂŁrut și kilometrajul la care a apĂŁrut eroarea, cel real). Ăn anunț/bord scria cĂŁ are 188.000 parcĂŁ, eroarea a arĂŁtat cca 300.000 ... am luat decizia sĂŁ o iau. (automat a acceptat și reducere de preț la aflarea veștii). Tipul de la care am cumpĂŁrat-o nu se ocupĂŁ cu samsĂŁreala de mașini, ci are firmĂŁ de transport...

 

Este un E91 320d din 03 - 2008 - Carbonschwarz metallic, 177 cai, automat (era o condiție obligatorie).

Ca dotari mai importante, ar fi:

-Scaune normale cu ĂŽncalzire și reglaj lombar (șofer+pasager) (a fost oarecum o condiție obligatorie, cu toate cĂŁ ea din fabricĂŁ nu a avut piele ci textil antracit)

-Navigație mare

-Faruri bi-xenon (condiție obligatorie) cu fazĂŁ lungĂŁ asistatĂŁ/automatĂŁ (dacĂŁ am scris corect)

-Senzori parcare fațĂŁ+spate

-Oglinzi heliomate și rabatabile din cheie (s-a codat ulterior, rabatarea era doar de la portierĂŁ)

-Brake energy regeneration

-Air vent control

-Servo electric

-volan M

 

Singurele lucruri pe care nu le are, dar nu ar fi stricat sĂŁ fie : sunt trapa (normalĂŁ/panoramicĂŁ), scaune sport și farurile adaptive.

 

Oricum, știind cĂŁ orice mașinĂŁ aș fi luat, fiind SH, trebuia pusĂŁ la punct. Cum am luat-o, am fĂŁcut drumul de la Pitești și am lĂŁsat-o ĂŽn service direct... (chiar dacĂŁ mergea bine, pentru liniștea mea a fost decizia corectĂŁ)

 

Am fĂŁcut atunci ĂŽn martie urmĂŁtoarele:

 

-revizie (schimbat ulei, pus Shell Helix Ultra 5W-30 + filtre)

-revizie cutie automatĂŁ

-schimbat distribuție (chiar dacĂŁ nu fĂŁcea zgomote, dar pentru orice eventualitate)

-2 bucși

-schimbat flanșa cardan

-garniturile schimbate

-verificat clapete admisie

-schimbat bujiile

-ĂŽncĂŁrcat AC (recent am descoperit cĂŁ ĂŽmi scapĂŁ pe undeva freon, trebuie studiat)

-schimbat fulie

-schimbat lichid frânã

 

Recent ĂŽn iunie:

-recondiționat Turbo

-update soft motor și cutie

-retapițare volan M - o pozĂŁ ĂŽnainte și dupĂŁ https://imgur.com/12RwmhG

-schimbare racord flexibil (când am schimbat turbo, am constatat cĂŁ abia se ținea racordul)

-curĂŁțat DPF cu soluție

-schimbat semnalizĂŁri pe aripi (erau mĂŁtuite)

-schimbat valva EGR

-schimbat EGR (nu e nou, e de pe un X3, probabil o sĂŁ ĂŽl schimb cu unul nou)

 

Am cca 6700km fĂŁcuți cu ea ĂŽn 3 luni

 

Recent am descoperit cĂŁ ĂŽmi mai oscileazĂŁ (nu ĂŽn fiecare zi) turometrul cca 30rpm, cateodatĂŁ la relanti (mi s-a ĂŽntâmplat dupĂŁ un drum lung) și câteodatĂŁ pe pilot automat (depinde de vitezĂŁ, dar ĂŽn general la 60-80).

Am vĂŁzut cĂŁ sunt topicuri diverse pe tema asta, dar nimic concret... oscilația venind de la diverse cauze, nu doar una

Verific weekendul ĂŁsta injectoarele (o bĂŁnuialĂŁ), dacĂŁ știe altcineva ce-ar mai fi

 

Câteva poze

https://imgur.com/7DaTYNo

https://imgur.com/t933mik

https://imgur.com/8i51ibc

https://imgur.com/LgYMkNc

https://imgur.com/rtsYdIj

https://imgur.com/ZNhDGWQ

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Frumoasã maºina, sã o stãpâneºti sãnãtos!

 

Legat de oscilaÞia uºoarã la relanti, am mai pãÞit-o ºi eu (E91, 2008, N47D20A, 177cp). Se simte doar dacã stau cu mâna pe schimbãtor (e manualã), pe ceas de abia se miºcã acul. Am pãÞit-o dupã douã alimentãri, una de la OMV, alta de la Rompetrol ºi de fiecare datã problema a dispãrut subit dupã ce am alimentat de la MOL ºi am scos-o puÞin la plimbare.

 

Personal, tind sĂŁ dau vina pe combustibil.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Multumesc,

 

Intre timp prin August, am rezolvat cu ralantiul oscilant, era supapa reglaj cantitate combustibil... cumparat una noua Bosch, si s-a redus putin si consumul

 

Alte "evenimente" :

 

1) Pe 17 noiembrie cand eram prin Bacau, un tip cu un Golf 5 a iesit dintr-o parcare si nu s-a asigurat de a intrat usor in mine pe laterala si mi-a "valurit" usor portierele de pe stanga. Prag zgariat, aripa spate zgariata si putin si aripa. Acum e la reparat, si voi revopsi si toata masina

 

2) Pe 18 noiembrie am revenit la Bucuresti, si pe 19 dimineata, cand am plecat din parcare (ningea si urat afara), dupa nici 100m a "picat" turatia si s-a oprit motorul... am reusit sa o parchez usor pe dreapta. Am incercat sa o repornesc dar degeaba... dus la service, verdictul fiind sistem injectie distrus de span.

 

 

In legatura cu spanul, injectoarele au supravietuit (spanul era de dimensiuni marisoare in bucati putine, probabil de aceea nu a distrus si injectoarele), am pus alta pompa + alta rampa de pe un F10. Am curatat rezervorul si etc. A iesit o mizerie din rezervor si pompa din rezervor, nici nu va pot descrie. Nu cred ca a fost niciodata curatat rezervorul

 

Inainte de incidentul cu spanul am alimentat in principal doar la Petrom. Acum pun in majoritatea cazurilor doar la Rompetrol, peste 90% doar EfixS 55... recent am adaugat si aditivul acela pt lubrifiere sistem injectie de la Liqui Moly (diesel schmier)... poate ajuta putin acolo la ungere pentru a combate evenimentele viitoare

 

3) Odata cu Revizia nr 2 (schimb ulei si filtre) am schimbat baia de ulei (scapa putin pe la buson cand am luat-o si am pus silicon special de a tinut aproape 10k km)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mai am o problema... farul stang porneste albastru-alb dar dupa cateva secunde devine un galben mai mult - se vede diferenta intre cele 2 faruri (becurile xenon sunt schimbate recent).

 

O fi Balastul pe duca?? Poate s-a mai lovit cineva de aceasta situatie

 

am sa incerc sa schimb balastul de pe dreapta pe stanga sa vad daca e de la el... ca tot am dat farurile jos sa le foliez

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salut!

 

Am mai facut mici retusuri de cand nu am mai postat :

 

 

- schimbat capacul tacheti cu nou OE (scurgere de ulei)

- inlocuire termostat cu nou OE (cel din 2008 si-a dat duhu pe inchis)

- schimbat alternator - mi s-a rupt acolo la borna si am ramas pe drum pe undeva... noroc ca am prieteni buni si in 2 ore am gasit si alt alternator si eram inapoi la drum.

- schimbat compresor AC - fulia s-a dus, se gaseste ft ft greu fulie separata. Am luat alt compresor... + inlocuire freon

- stage 1 - la Powertech Buzau - 210hp si 430Nm pe dyno. Odata cu asta am schimbat toate garniturile intercooler+turbo

- schimbare cardan dupa ce in a 3-a pe la 2000rpm facea o trepidatie ciudat. Se pare ca era cam distrus el, si am pus altul

- niste bucse pe spate

- schimbare mecanism stergator luneta. S-a colmatat si am luat mecanismul nou OE + alt brat

- cabluri frane (erau cam crapate) + alt lichid

 

Estetic

 

- M-packet exterior + tunele aer pt frane la bara fata.

- vopsit trimuri interioare din aluminiu in negru (Sapphire black)... am zis ca PianoBlack e prea clasic.

- led markere de la Ledit Up - 2 ani garantie

- in fata, nari duble lucioase + prelungire lip fibra sticla vopsit negru bmw.

- in spate - am luat difuzor dublu nou, modificare finala in dubla. (adica asta https://imgur.com/a/dAHdj5s). Am zis daca scot finala sa pun 2 ca sa nu o fac sa urle mai tare. Evacuare facuta la Pilot Service in Voluntari

 

https://imgur.com/0qN2kIl

https://imgur.com/Sww61pk

https://imgur.com/a/yBXieeN

 

 

Daca imi mai amintesc, voi mai scrie :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Finala originala nu are nici o treaba cu parturile astea mici, astea le am puse si eu pe E60 dar nu au nici o treaba, doar se modifica tipul de sunet Însã daca mãsori, este la fel de zgomotoasã si cu alea 2 si fãrã ele. Niciodatã nu mi a placut sa exagerez Însã am fost intrebat de multe ori daca este M5 :))( dupã cum se aude) si el este doar un amãrât de 520 diesel.

 

Dar tipsurile nu ai exagerat puțin cu ele? Parca sunt prea mari, 110 au? Nu neaparat ca sunt urate, dar sar imediat in ochi ca sunt mari.

 

Apropo ce mai modifica zgomotul mult, tipsurile, diferite tipsuri modifica sunetul total al evacuĂŁrii, daca sunt mai mari la ieșire sau mai mici, poate sa fie sunetul mai gros sau mai subtire. Spun ca am pus pe 2 mașini aceeași evacuare , același motor, fĂŁrĂŁ soft niciuna iar la una din ele au fost alte tipsuri mai mari de 100 mm si la mine alt model de 90 mm.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Finala originala nu are nici o treaba cu parturile astea mici, astea le am puse si eu pe E60 dar nu au nici o treaba, doar se modifica tipul de sunet Însã daca mãsori, este la fel de zgomotoasã si cu alea 2 si fãrã ele. Niciodatã nu mi a placut sa exagerez Însã am fost intrebat de multe ori daca este M5 :))( dupã cum se aude) si el este doar un amãrât de 520 diesel.

 

Dar tipsurile nu ai exagerat puțin cu ele? Parca sunt prea mari, 110 au? Nu neaparat ca sunt urate, dar sar imediat in ochi ca sunt mari.

 

Apropo ce mai modifica zgomotul mult, tipsurile, diferite tipsuri modifica sunetul total al evacuĂŁrii, daca sunt mai mari la ieșire sau mai mici, poate sa fie sunetul mai gros sau mai subtire. Spun ca am pus pe 2 mașini aceeași evacuare , același motor, fĂŁrĂŁ soft niciuna iar la una din ele au fost alte tipsuri mai mari de 100 mm si la mine alt model de 90 mm.

 

Sunt de 100mm (114 ar fi ocupat tot spatiul)... mi se pare ca se aude ca inainte doar ca mai gros, mai bine zic eu... cred ca e de la Tipsuri, vorba ta. Sa stii ca am accelerat-o cand era fara finala si se auzea mai tare...

 

Eu voiam sa am toba finala, nu conta de care, si nu voiam sa las cea originala si sa o tiganesc pe acolo. Am zis ca in caz de ceva, se poate pune destul de usor cea originala.

Voiam look de 335 dar fara sa ies din tipare cu sunetul.

Link to comment
Share on other sites

Anul trecut in primavara am luat si jante de 18" style 193 + arcuri Eibach Pro Kit sa o cobor putin. ... https://imgur.com/2gTXOQC

Cauciucuri noi Nokian Z-line care pana acum dupa 2 veri, s-au comportat foarte bine (ploaie, uzura si etc)

 

Iarna tin jantele de 16 cu Nokian WR D4 (intru cu ele pe a 3-a iarna)

 

in primavara ma gandeam sa pun pe spate distantiere de 2cm cu prindere dubla... ca style 193 pe e91 pe spate vin cam inauntru, pe fata e ok

Edited by Paul_konstantin
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.