Jump to content

Sfat achizitie f31


Ciprian Tepes

Recommended Posts

BunĂŁ dimineața, vreau sĂŁ-mi cumpĂŁr un bmw f31 xdrive și am gĂŁsit douĂŁ variante ĂŽn România ĂŽnsĂŁ fiind la primul BMW, nu știu la ce aș putea sĂŁ mĂŁ uit și nici nu aș vrea sĂŁ iau o mașinĂŁ ĂŽn care sĂŁ bag alți 5k euro ĂŽn urmĂŁtoarele 6-12 luni.

 

Prima variantĂŁ este https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-320-ID7GuQsD.html (automat) iar a doua este https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-320-ID7Gp5k4.html (manual)

 

Care și-ar merita mai mult banii? Niciuna?

 

Mersi,

Ciprian

Link to comment
Share on other sites

nu aș vrea să iau o mașină în care să bag alți 5k euro în următoarele 6-12 luni.

 

Cum a zis și colegul mai sus. Ca să nu bagi bani suplimentari în următoarele luni trebuie să te orientezi la non-samsar ca să zic așa, dacă vrei să fii sigur. Nu zice nimeni că pe la noi nu se aduc și mașini bune, dar în general sunt țepe multe. Ba la acte, ba e șutit TVA-ul, Kilometri mânăriți sau lovite rău și reparate aiurea. Eu din țară aș cumpăra doar de la proprietar real. Persoană care a mers cu ea ceva vreme și are dovezi de îngrijire clară a mașinii.

 

Pentru cât de mișto e cutia ZF de la BMW, n-aș lua manual niciodată la F30/F10, deși eram împatimitul cutiei manuale, ZF8HP m-a convins că există și cutii automate ce-ți pot oferi plăcere.

În orice caz, dacă iei totuși cutie automată, pregătește-te pentru un eventual schimb al uieiului în cutie, mai ales dacă vrei să ții mașina mai multă vreme. Între 1800-2500 RON

 

La motorul N47 este posibil să fie nevoie să faci distribuția, mai ales la kilometrii mulți cum sunt declarați (mai rău dacă or fi mânăriți). E o operație costisitoare (3200-3500 RON la ateliere specializate - la reprezentanță mult mai mult), dar nu imposibilă. În rest nu ai de ce să-ți faci probleme foarte mari cu F30/31 dacă au dovezi de întreținere corectă. În general nu au probleme mari motoarele astea (doar distribuția pe ici pe colo - unele fondate, altele pe paranoia).

 

Verifici ca la orice altă mașină SH în rest. Istoric, tablă, pete de ulei...etc

Edited by deeJayOg
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cum a zis și colegul mai sus. Ca sĂŁ nu bagi bani suplimentari ĂŽn urmĂŁtoarele luni trebuie sĂŁ te orientezi la non-samsar ca sĂŁ zic așa, dacĂŁ vrei sĂŁ fii sigur. Nu zice nimeni cĂŁ pe la noi nu se aduc și mașini bune, dar ĂŽn general sunt țepe multe. Ba la acte, ba e șutit TVA-ul, Kilometri mânĂŁriți sau lovite rĂŁu și reparate aiurea. Eu din țarĂŁ aș cumpĂŁra doar de la proprietar real. PersoanĂŁ care a mers cu ea ceva vreme și are dovezi de ĂŽngrijire clarĂŁ a mașinii.

 

Pentru cât de mișto e cutia ZF de la BMW, n-aș lua manual niciodatĂŁ la F30/F10, deși eram ĂŽmpatimitul cutiei manuale, ZF8HP m-a convins cĂŁ existĂŁ și cutii automate ce-ți pot oferi plĂŁcere.

Ăn orice caz, dacĂŁ iei totuși cutie automatĂŁ, pregĂŁtește-te pentru un eventual schimb al uieiului ĂŽn cutie, mai ales dacĂŁ vrei sĂŁ ții mașina mai multĂŁ vreme. Ăntre 1800-2500 RON

 

La motorul N47 este posibil sĂŁ fie nevoie sĂŁ faci distribuția, mai ales la kilometrii mulți cum sunt declarați (mai rĂŁu dacĂŁ or fi mânĂŁriți). E o operație costisitoare (3200-3500 RON la ateliere specializate - la reprezentanțĂŁ mult mai mult), dar nu imposibilĂŁ. Ăn rest nu ai de ce sĂŁ-ți faci probleme foarte mari cu F30/31 dacĂŁ au dovezi de ĂŽntreținere corectĂŁ. Ăn general nu au probleme mari motoarele astea (doar distribuția pe ici pe colo - unele fondate, altele pe paranoia).

 

Verifici ca la orice altĂŁ mașinĂŁ SH ĂŽn rest. Istoric, tablĂŁ, pete de ulei...etc

 

 

Eu am cam un an de zile de când urmĂŁresc sĂŁ ĂŽmi ia un seria 3 și din câte am citit se meritĂŁ un xdrive pentru România chiar și pentru cele câteva sĂŁptĂŁmâni de zĂŁpadĂŁ pe an. Nu știu cum se procedeazĂŁ cu adusul mașinii din afarĂŁ dar din câte am citit pe forumuri mai bine dai bani unei firme de transport sĂŁ ĂŽți aducĂŁ mașina.

 

Legat de cutia automatĂŁ, am citit pe net cĂŁ ar fi super fainĂŁ asta de la BMW. Mie ĂŽn special ĂŽmi place manuala dar am condus câteva zile un Mercedes c180 din 2016 care avea cutie automatĂŁ și mi-a plĂŁcut și presupun cĂŁ BMW e și mai și.

 

Legat de nr. de km. nu mi se par 190k foarte mulți dar am citit tot pe forumuri diferite pĂŁțanii cu distribuția și mĂŁ gândesc chiar la un f31 cu facelift (2016 cu 190hp) in 17k euro pentru cĂŁ se pare cĂŁ are alt motor?

 

Dar acum revenind la cele douĂŁ oferte, eu ĂŽnclin mai mult spre cel automat. Deci dacĂŁ ar fi sĂŁ-l cumpĂŁr ar trebui sĂŁ am 2k pregĂŁtiți ĂŽn urmĂŁtoarele șase luni, no matter what.

 

Mersi pentru rĂŁspunsuri, mai aștept sĂŁ vĂŁd dacĂŁ mai sunt binevoitori :D

Link to comment
Share on other sites

E "mai sigur" sĂŁ ai xDrive, dar nu e imposibil sĂŁ te descurci doar cu tracțiune spate dacĂŁ ai cauciucuri bune. Am fĂŁcut deja o iarnĂŁ cu tracțiune spate și n-am rĂŁmas ĂŽnțepenit pe nicĂŁieri.

 

Eu mi-am adus singur mașina de pe lângĂŁ Hamburg. Am mai fost cu un prieten și cam aia a fost. Depinde de fiecare acum. Mie mi s-a pĂŁrut o experiențĂŁ interesantĂŁ și plĂŁcutĂŁ.

Am avut 1100EUR cheltuieli totale (avion, hotel, asigurare, numere, motorinĂŁ și mâncare)

 

Mercedes seteazĂŁ cutiile mult mai "leneșe" - ZF-ul la BMW este foarte bine setat. Liniștit pe Drive și brutal pe Sport. Așa cum ĂŽi stĂŁ bine :)

 

Da, orice F31 cu facelift are deja motorul B47. Deși unii insistĂŁ sĂŁ te convingĂŁ cĂŁ și B47 are probleme MARI cu distribuția, nu prea stau lucrurile așa. Ideal ar fi sĂŁ gĂŁsești un LCI (facelift) dacĂŁ poți.

 

Revenind, la oferte, da, dacĂŁ nu te deranjeazĂŁ 190000km (reali sĂŁ fie), atunci da, tot automat aș alege.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Marea majoritate a masinilor de la noi sunt aduse de pe COTW sau de la firme de leasing care scot cate un parc intreg la vanzare (vezi KBC leasing).

 

Pro masina din RO:

- ai timp sa vezi mai multe masini si sa analizezi totul la rece

- nu te grabeste nimeni sa o cumperi, nu ai platit avionul si trebuie sa te intorci cu masina

- cunosti service-urile din zona, stii unde poti sa verifici o masina (nu te duci la prima reprezentanta care iti iese in cale)

- ai ocazia sa afli daca a mai cumparat cineva masini de la samsarul respectiv, daca au fost probleme sau alte detalii

- pret mai mic decat daca o cumperi tu singur din alt parc. Ei stau toata ziua cu ochii pe licitatii, tu nu :). Ei nu vad masina, doar o urca pe platforma, care costa 400E. Tu platesti avion, motorina, cazare, nr provizorii si altele.

 

 

Contra masina din RO:

- samsari, poti sa cumperi o dauna totala reparata

- TVA manarit (nu este problema ta, stiu cum se face si cumparatorul este de buna credinta - vorbit cu avocat)

 

Cum rezolvi problema cu masina dauna totala?

- inainte de verificari si etc, ii spui samsarului ca discutia continua doar daca inainte de achizitie iti arata: factura originala de achizitie (pe ea scrie pretul, km si daca masina are daune) si anuntul original de achizitie (daca ai licitat pe COTW, anuntul ramane in istoric, chiar daca e inchis). Nu vrea, treci mai departe.

- verifici masina la un service autorizat sau reprezentanta, in niciun caz la unul multimarca

- negociezi pretul

- o data ce pretul e batut in cuie, ii spui omului ca vrei sa vezi detaliile de la punctul 1. Nu vrea, pleci!

Edited by kotoy
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu am luat BMW F31, din Romania anul trecut in aprilie, dar nu de la un samsar, omul o aduse din germania cu o saptamana inainte. Chiar daca o achizitionezi din Ro. nu trebuie sa-ti faci griji. Eu am facut programare la reprezentanta BMW pentru test 360 grade, in care iti verifica tot la masina, si se face cu semnatura proprietarului. Acolo vezi de la km daca sunt reali, partea electrica, mecanica si a costat 380 lei parca, dar a meritat.Legat de xdrive, eu am tractiune spate si cu anvelope Nokian de iarna noi nu am avut nici un stress sa urc pe munte pe cod rosu de ninsoare :thumbsup:. Legat de problema cu distributia, eu am 207000 km si am facut programare pentru schimbarea distributiei pt saptamana viitoare, costa 3700 lei. Trecand de la Audi A6 la BMW F31, sunt stupefiat de cat de putin consuma aceasta masina...a mea este 320 ed. Bafta la cumparare Edited by clausspac
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bmw-ului ii sta cel mai bine cu propulsie. Pierde foarte mult(de la partea financiara pana la placerea de a conduce) cu xdrive. Cum a zis colegu de mai sus si inca sute si mii de posesori de bmw cu tractiune spate pe timp de iarna cu cauciucuri noi(nu sh de 8 ani) si premium.

Nu mai ascultati ce zic oamenii cu tractiune fata, pt ei noi suntem vrajitori:))).

Anu trecut am avut iarna pe spate anvelope sh conti de 4 ani.... all season!:))) si am mers foarte bine. Anu asta gata am cumparat ts 860 noi:).

In rest f31 facelift mai ales este super. Daca mai iei si cateva optiuni bine alese, o motorizare buna si masina intretinuta va fi o masina ce merita pastrata ani buni:).

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ce dar asta cu xdrive parca este o facatura a evreilor. Sa mai dai un ban chiar daca nu iti trebuie. Asa tare este mediatiazata optiunea asta ca omul crede cu adevarat ca este ceva musai.

Xdrive este dupa parerea mea costisitor si comparand pretul vs cat il folosesti sunt cam bani dati aiurea. Pacat ca masinile nu au ca echipare bunul simt. Ar fi mai folositor mai ieftin si mai safe.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

xDrive pentru linistea psihicĂŁ a soției cĂŁ va urca și ea din când ĂŽn când la volan. Ăntr-un fel știu cĂŁ nu prea se renteazĂŁ xDrive, sunt conștient dar dacĂŁ ajutĂŁ puțin pe vreme mai rea (ploaie, zĂŁpadĂŁ, etc), de ce nu?

 

MĂŁ gândesc totuși și la LCI, o sĂŁ mĂŁ decid zilele astea.

Link to comment
Share on other sites

xDrive pentru linistea psihicĂŁ a soției cĂŁ va urca și ea din când ĂŽn când la volan. Ăntr-un fel știu cĂŁ nu prea se renteazĂŁ xDrive, sunt conștient dar dacĂŁ ajutĂŁ puțin pe vreme mai rea (ploaie, zĂŁpadĂŁ, etc), de ce nu?

 

MĂŁ gândesc totuși și la LCI, o sĂŁ mĂŁ decid zilele astea.

 

2 planetare in plus , cutie de transfer plus ceva accesorii . Fiabilitatea la BMW nu mai e cum era , eu caut acum F10 fara xdrive si cu greu exista vreunul

Link to comment
Share on other sites

Xdrive e bun la zapada, ploaie, dar necesita si niste costuri de intretinere fata de o tractiune spate. Adevarat tractiunea spate se simte altfel, mai ales la BMW. Nu iti inchipui ca daca ai Xdrive vei merge peste tot, masina este destul de joasa, dar tractiunea te ajuta pe zapada sau ploaie. Daca nu mergi prea des la munte iarna, te poti descurca si cu tractiune spate, cu conditia sa ai anvelope bune, acelasi principiu e valabil si pt Xdrive, fara anvelope este 0. Bine ar fi sa te bucuri de tractiunea spate cat mai exista si asta, vad trendul este de avem electrica, eventual cu o roata si aia pe 13!!!
Link to comment
Share on other sites

Electrica cu cuplu instant si tractiune spate nu este chiar asa de sumbru.

Xdrive nu e ca quatro. La audi este pentru vreme rea, santuri, izvoare, plaje, munti etc. Xdrive nu este pentru asa ceva, este facut pentru sosea in principal si conditii ok, nu extreme( cel putin pt f31). Te mai ajuta pe ici pe colo, dar a nu se confunda cu quatro, care oricum din cate am citit va fi inlocuit treptat treptat pe multe modele cu un quatro mai putin eficient, sunt 2.

Link to comment
Share on other sites

Electrica cu cuplu instant si tractiune spate nu este chiar asa de sumbru.

Xdrive nu e ca quatro. La audi este pentru vreme rea, santuri, izvoare, plaje, munti etc. Xdrive nu este pentru asa ceva, este facut pentru sosea in principal si conditii ok, nu extreme( cel putin pt f31). Te mai ajuta pe ici pe colo, dar a nu se confunda cu quatro, care oricum din cate am citit va fi inlocuit treptat treptat pe multe modele cu un quatro mai putin eficient, sunt 2.

 

Am auzit și eu despre quattro de la audi ca este mult peste BMW. Din câte vĂŁd chiar nu prea se merita un xdrive ci mai degrabĂŁ un LCI. OK atunci, zic pas la cele douĂŁ și mĂŁ orientez spre un LCI din afarĂŁ nu neapĂŁrat cu xDrive pentru cĂŁ am vĂŁzut prețuri acceptabile gen 16k.

 

Se poate inchide topicul.

 

Mulțumesc frumos,

Ciprian

Link to comment
Share on other sites

Eu merg cu tracțiune spate de 12 ani. Am trecut pe Fundata pe zĂŁpadĂŁ necurĂŁțatĂŁ de 3.4cm fĂŁrĂŁ stres mare cu cauciucuri destul de vechi. Ce-i drept dupĂŁ ce am trecut la Conti WinterContact TS850 (alea mai scumpe, cĂŁ TS830 sunt mai ieftine și mult mai proaste), merg cu și mai multĂŁ ĂŽncredere (adicĂŁ am depĂŁșit mașina de deszĂŁpezire cĂŁ mergea prea ĂŽncet, pe partea nedeszĂŁpezitĂŁ la zĂŁpadĂŁ proaspĂŁtĂŁ de vro 5 cm). Pdap acum am copil mic, deci posibil ca urmĂŁtoarea sĂŁ fie cu xdrive, cĂŁ na șansele de a rĂŁmâne blocat sunt mai mici (nu-mi e fricĂŁ neapĂŁrat de condus pe zĂŁpadĂŁ, ci mai mult de rĂŁmas ĂŽn pantĂŁ dupĂŁ vrun tir prost și sĂŁ nu poți pleca ca lumea - de pĂŁțit n-am pĂŁțit-o dar am fost odatĂŁ ĂŽn situație din asta când eram cu un Impreza și nu-s convins 100% cĂŁ aș fi putut sĂŁ trec cu a mea acolo fĂŁrĂŁ probleme).
Link to comment
Share on other sites

Eu merg cu tracțiune spate de 12 ani. Am trecut pe Fundata pe zĂŁpadĂŁ necurĂŁțatĂŁ de 3.4cm fĂŁrĂŁ stres mare cu cauciucuri destul de vechi. Ce-i drept dupĂŁ ce am trecut la Conti WinterContact TS850 (alea mai scumpe, cĂŁ TS830 sunt mai ieftine și mult mai proaste), merg cu și mai multĂŁ ĂŽncredere (adicĂŁ am depĂŁșit mașina de deszĂŁpezire cĂŁ mergea prea ĂŽncet, pe partea nedeszĂŁpezitĂŁ la zĂŁpadĂŁ proaspĂŁtĂŁ de vro 5 cm). Pdap acum am copil mic, deci posibil ca urmĂŁtoarea sĂŁ fie cu xdrive, cĂŁ na șansele de a rĂŁmâne blocat sunt mai mici (nu-mi e fricĂŁ neapĂŁrat de condus pe zĂŁpadĂŁ, ci mai mult de rĂŁmas ĂŽn pantĂŁ dupĂŁ vrun tir prost și sĂŁ nu poți pleca ca lumea - de pĂŁțit n-am pĂŁțit-o dar am fost odatĂŁ ĂŽn situație din asta când eram cu un Impreza și nu-s convins 100% cĂŁ aș fi putut sĂŁ trec cu a mea acolo fĂŁrĂŁ probleme).

 

De copii mi-e și mie, cĂŁ am doi, și poate mai vine unul :)

Link to comment
Share on other sites

Am avut 2 F30 doar cu propulsie...adica spate.

Jante de 16 cu cauciucuri de iarna nokian si nu am ramas pe nicaieri.

Ma rog, nu m-am dus in padure la vanatoare cu ele.

 

Cat priveste tampenia aia de filmulet cu BMW ramase in snow, absolut toate au cauciuri de vara sau au ramas suspendate in zapada.

Stai fara griji, nu ramai cu ea daca mergi cu atentie.

 

Acum am un F10 LCI cu xdrive (de curand) si un F25 LCI de 2 ani in familie si vreau sa iti spun ca am fost cu F25 peste tot iarna.

Am scos-o din zapada mare, eram prin Austria la Kaprun, cum sunt filmuletele alea cu quattro si snow la greu.

Nu a avut nici un stres pe gheata sau ice roads...etc.

Am luat jante originale si cauciucuri winter noi (parca continental..daca nu ma insel) si nu am ramas absolut deloc.

Din cate stiu la xdrive, trebuie jante originale ca altfel se strica cutia de transfer..or something...asa ziceau astia la MHS.

 

F31.

Gaseste una in mintile ei, poti incerca Bavaria rulate sau afara.

Eu pe ambele le-am dat la 60K - 80K km, si in afara de un senzor la volan, nu am schimbat nimic.

Sunt rezistente pe bucsi, nu am avut nici o problema cu ele.

Iti recomand sa le iei cu pachet Sportline, Luxuryline sau Modernline.

Sunt mai de calitate interioarele decat cele noline.

 

Succes!

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Nu a avut nici un stres pe gheata sau ice roads...etc.

 

Iti recomand sa le iei cu pachet Sportline, Luxuryline sau Modernline.

Sunt mai de calitate interioarele decat cele noline.

 

Sa nu exageram!

Indiferent de marca,pe gheata nu ai stres decat daca ai anvelope cu cuie sau faci o tura cu un vehicul cu senile.

Calitatea interiorului nu este data de nivelul de echipare!

Ai in plus anumite optiuni,atat!Poate ai vrut sa spui interior sport vs normal sau piele vs textil(desi parerile sunt impartite) .

 

Pt.initiatorul topicului

Daca stii sa conduci, o sa ti placa tractiunea spate(eventual fa un drivetest)

In rest sunt povesti care se perpetueaza inca din anii '90, despre cat de"naspa" este tractiunea spate, "o sa ramaii in zapada" sau "nu ti lua ca te vad la stirile de la ora 17".

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Sa nu exageram!

Indiferent de marca,pe gheata nu ai stres decat daca ai anvelope cu cuie sau faci o tura cu un vehicul cu senile.

Calitatea interiorului nu este data de nivelul de echipare!

Ai in plus anumite optiuni,atat!Poate ai vrut sa spui interior sport vs normal sau piele vs textil(desi parerile sunt impartite) .

 

Pt.initiatorul topicului

Daca stii sa conduci, o sa ti placa tractiunea spate(eventual fa un drivetest)

In rest sunt povesti care se perpetueaza inca din anii '90, despre cat de"naspa" este tractiunea spate, "o sa ramaii in zapada" sau "nu ti lua ca te vad la stirile de la ora 17".

 

Mulțumesc. Am fĂŁcut câțiva km cu 320d touring fĂŁrĂŁ xdrive și mi-a plĂŁcut mult.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.