Jump to content

Marire motor E30


SiloS

Recommended Posts

Sunt curios daca se poate mari motorul de 2.0 la 2.5 sau chiar mai mult ... :)

 

 

Ideea e ca daca ramane blocul motor original o sa fie perfect legal, o sa trebuiasca platite impozite ca pentru motorul de 2.0 ( foarte putin ) si o sa fuga ca un 2.5 / 2.7 / 2.8 ! :blink:

 

Deci, stie cineva daca se poate ? A facut cineva ? Stie cineva sigur ca nu se poate ? De ce ?

Link to comment
Share on other sites

Poti face acest lucru prin alezarea blocului motor, atat cat poate permite.Daca ai 2,5 il poti duce pana la 2,8. Se schimba pistoanele si segmentii.

 

Vrei mai multa putere? :blink: Schimba axe came, vibrochen, pistoane forjate etc.

Link to comment
Share on other sites

Alezand motorul numai e motor de 2000 cmc ci mai mare ceea ce inseamna ca daca vrei sa fie legal tb sa-l omologhezi ceea ce duce si la impozit mai mare... Daca nu-l omologhezi nu te vad bine in cazul unui accident mai grav cand te trezesti cu dosar penal pt motorul neomologat.
Link to comment
Share on other sites

Stati putin sa ne intelegem... Impozitul pentru un motor de 2.0 este de 150 RON iar pentru un motor de 2.8 este de 840 RON . Mie cel putin mi se pare o diferenta enorma .

 

 

In teorie, este evident ca trebuie marite alezajul si cursa . Practic, motorul de E30 este cu camasi sau fara ?

 

1. Ce alezaj are pistonul de 2.0 ? Ce alezaj are blocul de 2.0 (daca are camasi) ? Dar pistoanele de 2.8 ? Ce alezaj au pistoanele de 1.6 ? :blink:

2. Arborele de la 2.7/2.8/2.5 incape in blocul de 2.0 fara sa atinga nicaieri ?

 

@nt98adu :

Daca ai 2,5 il poti duce pana la 2,8. Se schimba pistoanele si segmentii.

Sa intelegem ca 2.5 si 2.8 folosesc acelasi arbore ...

Vrei mai multa putere? rolleyes.gif Schimba axe came, vibrochen, pistoane forjate etc.

 

:):lol: Pistoanele forjate nu iti ofera nici un cal in plus . In sfarsit, nu vreau sa dam in off-topic .

Edited by SiloS
Link to comment
Share on other sites

1776 cmc :

alezaj : 89

 

1990 cmc:

alezaj: 80

cursa: 66

 

2494 cmc:

alezaj: 84

cursa: 75

 

2693cmc:

alezaj: 84

cursa: 81

 

Ideea e ca in blocul de 2.0 sa incapa arborele de 75 ( de la 66 ) si pistoanele de 84 ( de la 80 ) .

 

Daca stiti sa imi spuneti, motoarele de urs sunt cu camasi sau fara camasi ?

 

LE :

 

3210cmc:

alezaj: 89

cursa: 86 :blink:

Edited by SiloS
Link to comment
Share on other sites

Sunt curios daca se poate mari motorul de 2.0 la 2.5 sau chiar mai mult ... :)

Ideea e ca daca ramane blocul motor original o sa fie perfect legal, o sa trebuiasca platite impozite ca pentru motorul de 2.0 ( foarte putin ) si o sa fuga ca un 2.5 / 2.7 / 2.8 !  :blink:

 

Deci, stie cineva daca se poate ? A facut cineva ? Stie cineva sigur ca nu se poate ? De ce ?

249094[/snapback]

 

Sigur se poate , acum depinde ce buget ai pentru ''marire''....trebuie sa gasesti si un mecanic priceput.

 

 

Alezand motorul numai e motor de 2000 cmc ci mai mare ceea ce inseamna ca daca vrei sa fie legal tb sa-l omologhezi ceea ce duce si la impozit mai mare... Daca nu-l omologhezi nu te vad bine in cazul unui accident mai grav cand te trezesti cu dosar penal pt motorul neomologat.

249157[/snapback]

 

Nu exista. Nimeni nu va verifica vreodata cilindreea motorului , nici macar in cazul unui "accident grav", daca blocul motor ramane acelasi , codul de motor este reprezentativ pt capacitatea cilindrica.....nici nu se poate omologa o asemenea operatie....

 

Tu nu intelegi ca alezand motorul acesta devina din 2.0 de 2.5 de ex deci tb sa platesti ca pt un 2.5...

249164[/snapback]

 

Cu plata la fel , nici o problema pentru ca motorul va figura cu aceeasi capacitate cilindrica in acte.

 

pai de unde stiu cei de la rar ca are 2500cmc in loc de 2000 motorul daca blocul unde e seria ramane acelasi?

249172[/snapback]

 

Corect ! Nimeni nu va stii !!!

 

Am zis ca in caz de accident grav cand se verifica masina nu?

249174[/snapback]

 

Da , starea tehnica , seriile , nicidecum cilindreea , nici nu are RAR-ul aparatura pt masurarea acesteia.

 

asta n-am mai auzit-o.. sa-ti verifice cilindreea de la motor..

cred ca seria in cel mai rau caz ti-o verifica..

249175[/snapback]

 

Corect. Doar daca le prezinti si cartea de identitate, care nu e obligatoriu sa o porti la tine , la asemenea verificari nu se solicita CIV-ul.

 

 

 

Concluzionand , nu vei avea problemele discutate mai sus, doar gasirea unui mecanic priceput , si eventual daca se strica sa stii ce piese au fost schimbate , cu piese de la ce model pt ca va trebui sa le potriveasca mecanicul (ex. vibrochen de la motor de 2500 , ax cu came de la 2800 , _chiuloasa_ de la 3000 ,....astea sunt exemple la intamplare, depinde de cine face operatia ce alege, cum le potriveste in blocul motor).

Edited by user008
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc de raspuns... in sfarsit cineva care intelege ! ! !:up:

 

Dupa cum vedeti in semnatura, eu am o Dacie 1.4 ... sunt fan E30 chiar dinainte de inregistrarea mea pe forumul acesta ( in 2005 ) si daca imi iau urs banuiesc ca il voi pastra cativa ani buni !

 

Diferenta intre taxele pentru 2.0 si motor mare sunt de minimum 1000 RON/an ( RCA + impozit ) . Deci bugetul pentru marirea motorului trebuie sa fie de la 1000 E in sus. In banii astia cred ca ma descurc sa fac motorul cu piese noi ( s-or gasi ? :blink: ; voi stiti mai bine ) !

 

Din punctul meu de vedere, chiar daca motorul va fi de capacitate cilindrica mare, consumul va fi rezonabil tocmai pentru ca motorul va merge "nemteste" .

 

ps: fac lejer loganul 1.4 :) .

Link to comment
Share on other sites

Pai o parte din cmc ii castigi din alezaj si o alta parte din cursa . Iata cum se prezinta situatia :

 

- eu imi cumpar un urs 2.0 cu alezajul de 80 mm si cursa de 66 mm .

- cumpar pistoanele de la 2.5 de 84 mm ( deci practic raza creste cu 2mm ) . tot nu m-ati lamurit daca motorul de ursa este pe camasi sau fara .

-cumpar arborele si bielele aferente de 75, 81 sau 86 de mm (practic voi incerca un motor cat mai mare)

-daca las motorul asa nu fac nici o branza, tot va trebui intervenit asupra distributiei, asupra chiulasei, admisiei, alimentarii, evacuarii. La sfarsit o sa am un motor foarte bun si nu o sa merite sa vand masina. TEORETIC...

 

 

In functie de combinatia gasita voi avea motorul de minimum 2.5 L si cine stie, poate chiar vreo 3 litri daca imbin pistoanele de 89 de mm cu un arbore mai maricel ... Nu am idee cat incape... nu am idee daca blocurile motor sunt identice la toate motoarele in 6 cilindri .

 

ps: nu e bine sa vorbesc fara sa stiu cum se prezinta situatia... Poate la motorul care foloseste pistoane de 89 camasile sunt foarte subtiri .... poate chiar difera blocul motor :) .

 

Arborele probabil incape si daca nu incape probabil se baga flexul pe bloc si se face loc :) .

 

In mare depinde de talentele mecanicului ca sunt mecanici care nu sunt in stare sa iti repare un motor, sa nu mai vorbim de modificari :blink: .

Edited by SiloS
Link to comment
Share on other sites

Ceea ce vrei sa faci tu este destul de costisitor si cam te legi la cap fara sa te doara....Adica daca vrei putere iti iei un 325i si ai rezolvat problema... Nu mi se pare impozitul la 2500 cmc asa mare incat sa fii nevoit sa faci asa ceva... Daca nu ai 6 mil pe an sa dai pt 2500 cmc ca impozit ce rost mai are sa cumperi E30, o masina in care o sa ai de bagat multi bani daca vrei sa o ai impecabila.. Daca vrei neaparat sa scapi de impozit poti sa faci altceva mult mai simplu doar ca nu e legal...Iti iei un motor de 2.5 cu care mergi si cand te duci la ITP pui la loc motorul de 2.0 si aia e. Dar nu cred ca merita atata efort pt 6 mil pe an. Ce buget ai pt masina?

Cat despre consum rezonabil la motor mare nu pot sa zic decat :blink: :) Putere mare si consum mic n-ai sa vezi...si asta stiu din propria experienta nu vb din auzite...

Cat despre a transforma un motor de 2000 cmc intr-unul de 3000, suna a basm. Daca ai bani iei un 325i ii pui turbo si ai bolid, daca n-ai bani nu te incurca aiurea...

L.E: Pompele alea de la avatar o sa le vezi cam des daca ai de gand sa ai ceva peste 2500 cmc :)

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Un urs este 2500 - 3000 E. Si mi se pare normal sa bag bani in el de-a lungul timpului pentru ca dupa mine toate piesele sunt consumabile: frane, articulatii. Un motor sh de 2.5 este 500 E, adica intr-un fel merita sa cumpar un motor. Plus ca eu l-as vrea portocaliu, deci mai adaug inca vreo 600 E la tinichigerie :) .

 

In ceea ce priveste impozitele, mai bine ma mai complic eu cu piese si mecanici si service si mai cheltuiesc inca 1000 E sa inghesui un motor de 2.5 NOU intr-un bloc de 2.0 decat sa dau la nenorocitii astia de la stat banii ! Ei nu merita nimic ! Decat sa le dau lor banii pe nimica, mai bine ma complic sa fac eu un motor cu piese NOI si sa stiu ca imi merge stas .

 

Cat despre consum rezonabil la motor mare nu pot sa zic decat

 

Un motor de 3.0 L care consuma 20 la mers tare mi se pare bine . Pentru motorul de 2.5 un consum de 17 la mers tare iar mi se pare bine.

Exista si motoare praf de 2.0 de exemplu care consuma 25 . ( cunosc pe unu' care a avut asa ceva pe un reno ) . Rezonabil inseamna sa ia cam cat zicea producatorul :) . Un motor cu rulaj mare si dereglat o sa consume mult... si o sa mearga incet :) .

 

 

ps : multumesc de raspunsuri :blink: !!!

Edited by SiloS
Link to comment
Share on other sites

Pai ai bani sa bagi 20l la suta de km si n-ai 6 mil pe an sa platesti impozit la stat...destul de ciudat. Nu inteleg de ce esti asa revoltat, eu dau 20 de mil pe an impozit ceea ce reprezinta intr-adevar o japca insa 6 mil e chiar putin, parerea mea :blink: Ce conteaza 6 mil pana la urma? O sa dai pe benzina lunar mai mult de 6 mil... Pai daca ai de gand sa dai 2500-3000 de euro pe un urs, ia-ti direct un 325i in stare buna, il vopsesti, ii pui niste jante, mai bagi niste bani in el sa-l faci tipla si ai terminat.. Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

La Dacie eu am impozitul de 50 RON . Tocmai de aia mi se pare mult 600 RON .

 

La Dacie bag benzina de peste 3 milioane pe luna.

 

IMAGINEA NU CONTEAZA ! ! ! MOTORUL DA ! ! !

 

ps: i-ati votat pe dobitocii aia din parlament care nu au fost in stare sa calculeze si ei impozitele omeneste ? Era greu sa faca graficul ala ca o functie de exponentiala ? Nu ! Dar ei, dobitoci si jigodii fiind, au lasat spatiu intre motorul de 2.0 si motorul de 2.1 de 150 RON ! Si asa retardati cum sunt au gandit ei ca e omeneasca diferenta de 1000 RON intre 3.0 si 3.1 L !!! Traim intr-o tara de oameni tampiti condusa de tampiti si ne mai intrebam de ce cei de afara o duc mai bine ca noi !!!

Edited by SiloS
Link to comment
Share on other sites

Ceea ce vrei sa faci tu este destul de costisitor si cam te legi la cap fara sa te doara....Adica daca vrei putere iti iei un 325i si ai rezolvat problema... Nu mi se pare impozitul la 2500 cmc asa mare incat sa fii nevoit sa faci asa ceva... Daca nu ai 6 mil pe an sa dai pt 2500 cmc ca impozit ce rost mai are sa cumperi E30, o masina in care o sa ai de bagat multi bani daca vrei sa o ai impecabila.. Daca vrei neaparat sa scapi de impozit poti sa faci altceva mult mai simplu doar ca nu e legal...Iti iei un motor de 2.5 cu care mergi si cand te duci la ITP pui la loc motorul de 2.0 si aia e. Dar nu cred ca merita atata efort pt 6 mil pe an. Ce buget ai pt masina?Cat despre consum rezonabil la motor mare nu pot sa zic decat :blink: :) Putere mare si consum mic n-ai sa vezi...si asta stiu din propria experienta nu vb din auzite...

Cat despre a transforma un motor de 2000 cmc intr-unul de 3000, suna a basm. Daca ai bani iei un 325i ii pui turbo si ai bolid, daca n-ai bani nu te incurca aiurea...

L.E: Pompele alea de la avatar o sa le vezi cam des daca ai de gand sa ai ceva peste 2500 cmc :)

251205[/snapback]

 

Poti sa faci si asa , iti iei ursuletul , faci ITP-ul chiar daca nu a expirat , pui un motor mai mare si peste 2 ani (pt.ca doar la ITP se verifica motorul , militianul de pe drum nu stie , nu are cum sa verifice) la ITP te descurci , sigur !!!

In acte ramane de 1,8-1,9-2,0 l si astfel platesti taxele aferente celui din acte....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Poti sa faci si asa , iti iei ursuletul , faci ITP-ul chiar daca nu a expirat , pui un motor mai mare si peste 2 ani (pt.ca doar la ITP se verifica motorul , militianul de pe drum nu stie , nu are cum sa verifice) la ITP te descurci , sigur !!!

In acte ramane de 1,8-1,9-2,0 l si astfel platesti taxele aferente celui din acte....

251599[/snapback]

 

Dar la ITP nu iti ies gazele (la un motor de 2.5 sunt mult mai mari decat la unul de 2.0) si se prinde mecanicul ca ceva e in neregula), plus zgomotul la un motor mai mare este altfel (ptr. cine cunoaste bineinteles).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.