Jump to content

N47 - distribu��ie - reprezentanta BMW


Recommended Posts

Vreau sa va împărtăsesc din experienta mea referitor la schimbul distributiei a unui motor N47 de pe un f25 - 2012.

Masina a fost cumpărată din Belgia la 198000km. Din momentul achizitiei pana in prezent a avut parte de service-are doar in reprezentanta BMW. In decurs de un an am facut 58.000 km service-ati corespunzător. La ultimul schimb de ulei mi s-a recomandat schimb distributie. Am analizat oferta celor de la reprezentanta (7500lei) si am decis sa o fac. Toate bune si frumoase, am dus masina am lăsat-o 2 zile. Am fost sunat am luat masina, parca era altceva o simteam ca e mai agila. După un drum de 150km a doua zi am dus masina la o spălătorie si după 20 min de la pornire am simtit miros de motorina. Am oprit masina am deschis capota si surpriza... a luat foc motorul in partea din fata. Noroc de agilitatea colegului care in 20 sec a reusit sa scoată instinctorul si a stins incendiul, care a provocat ceva probleme la filtrul de aer si ceva conducte din plastic. Am sunat la reprezentanta, mi-au trimis platforma au luat masina si prin telefon mi-au spus ca rampa de retur s-a stricat Asa din senin si a curs motorina pe masina încinsă luând foc. Au facut reparatiile schimbând tot ce a avut de suferit in urma incendiului si după 5 zile am reusit sa îmi iau masina. Am avut parte de un Weekend fără probleme ca in următoarea săptămâna sa aud un zgomot la motor, zgomot care se auzea la accelerare undeva la 1500-2000rpm. Am ajuns cu masina acasa, a doua zi făcând ceva investigatii la un service NON BMW, ei afirmând ca in urma probelor făcute ar fi injectaotele busite. Am sunat la reprezentanta si am cerut telefonic ceva explicatii iar seful de service îmi transmite Ca pot veni cu masina pana la ei ( distanta fiind de 250km) si sa o investigheze. A doua zi m-am urcat in masina si am mers moderat cu motorul subturat ca sa nu facă acel zgomot pana la un moment dat când după 140km a cedat masina. Cloncanea ca si cum s-a dus linia. Mentionez ca in tot acest timp nu am avut eroare pe masina si nici cu inpa. Am chemat platforma pe banii mei pentru ca reprezentanta s-a facut ca ploua, am dus masina la ei si mi s-a transmis "motor distrus" cuzineti-vibrochen cu urmări "span in ulei".

 

Marea mea problema e ... cum s-a distrus un motor care nu a dat nici un semn, service-at doar la BMW. Are de a face cu distributia? Sau Asa a fost sa fie. Pentru mine e o mare dilema.

 

Daca aveti vreo părere va rog sa mi-o spuneti.

 

Multumesc.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by ionelmi
Link to comment
Share on other sites

pĂŁrerea mea este ca ti au montat ceva gresit sau nu au strans ceva cum trebuie cand au schimbat distributia. acum, de demonstrat asta nu stiu cat de usor iti va fi, ei nu or sa recunoasca oricum. ai aflat de la ce era spanul? macar atunci ai o idee daca are legatura cu schimbatul distribuției. poti incerca o actiune civila daca consideri ca poti demonatra ca a fost vina lor.
Link to comment
Share on other sites

Cred ca ai patit exact ce a patit si colegul WIN ... cand au schimbat distributia nu au fost atenti cu pinionul de la pompa de ulei , motorul a mers fara presiune de ulei si s-a mancat pe interior , de acolo spanul si restu de piese varza.

 

Cine a umblat ultima data in motor este si vinovatul ...

 

PS. La ce reprezentanta ai fost ?

Edited by OPaul
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu ai cu cine vorbi. Am discutat cu directorul service-ului care sustine tare ca nu e din vina lor si ca asa a fost sa fie. Ca sa-mi indulcesca amarul propunerea lor fiind sa-mi acorde o reducere la manopera in cazul in care as cumpara un motor sh. Cost manopera ar fi undeva la 3200 lei.

Am demarat o plagere la OPC una la registrul auto roman, pentru ca service-ul are autorizatie rar cat si o plangere in instanta pe pretentii. Acum nu stiu cat castig de cauza o sa am. Oricum s-au comportat foarte urat chiar impunandu-mi sa-mi ridic masina daca nu fac reparatie la ea. Am luat masina din reprezentanta BMW si am preferat de data asta sa merg catre un service non-marca unde o sa schimb motorul cu unul SH. Cei din service-ul non-marca mi-au promis ca imi vor da detalii daca e cazul despre montajul distributiei si daca au fost sau nu probleme de la ea.

 

ca si costuri:

-Motor SH - 7500 lei

-Manopera - 1500 lei

plus alte piese daca e cazul.

 

PS. reprezentanta se numeste "BMW APAN MOTORS IASI" iar seful atelierului de mecanica e Iulian Ehupov. Consilier service Lucian Tudorean.

in ultimul an de cand am masina service-area in aceasta reprezentanta m-a ajuns la 5000 euro (am facturile ca si dovada). in acesti bani am acut schimb ultei cutie, schimburi regulate de ulei, placute frana, discuri, distributie. ce folos daca am masina facuta varza!?

In momentul incidentului masina avea 256000 km (reali/pe bord), eu facand 58000km in ultimul an.

Edited by ionelmi
Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa nu duci masina nicaieri si nici sa nu umbli la ea , asteapta putin , vezi ce raspunsuri primesti de la opc si rar ... Cu siguranta ca trebuie sa faci o expertiza legala la motor , care se face de preferinta la BMW.
Link to comment
Share on other sites

as astepta, dar e perioada concediilor, si peste 10 zile trebuie sa ma pun in miscare avand rezervare in acest sens.

o sa merg pe variamta filmare si fotografiere de catre service-ul non-marca, care si el este autorizat RAR. Nu pot astepta concluziile unui proces care o sa dureze.

Edited by ionelmi
Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa nu duci masina nicaieri si nici sa nu umbli la ea , asteapta putin , vezi ce raspunsuri primesti de la opc si rar ... Cu siguranta ca trebuie sa faci o expertiza legala la motor , care se face de preferinta la BMW.

De ce se face expertiza de preferințĂŁ la Bmw?din moment ce sunt parte a unui posibil proces și se disculpĂŁ de orice greșealĂŁ efectuatĂŁ..

Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie sa se ajunga la proces , nu este normal sa te judeci pentru ceva ce este in grantite, mai ales ca a cedat intr-un timp foarte scurt si nu a fost nici singura problema cu care a iesit de la ei ... asta este clar o dovada de incompetenta din partea ''inginerilor'' care au lucrat la masina. Am zis sa nu umble la masina pana ce nu are un raspuns de la autoritatile competente, asa ca sa nu intervina si alte discutii sau motive din partea celor de la BMW.
Link to comment
Share on other sites

de ce nu ai trimis un email si celor de la bmw din germania ?

din experienta proprie iti spun sigur ca vor tulbura apele foarte tare !!!

 

eu, acum vreo cativa ani am facut o plangere pe mail la bmw in germania si

mi-au raspuns in 2 zile, plus ca m-au si sunat la telefon.

pe scurt... intr-o saptamana am fost chemat cu masina la bmw romania si mi-au

schimbat piesa respectiva (pompa abs-dsc) fara niciun cost plus scuzele de rigoare.

 

bafta !

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ideea este ca se poate sa fie sau nu coincidenta, nici problema cu incendiul nu a fost din vina ta,au facut ei ceva la montaj...normal daca ar fi din vina lor, ti-ar plati motor nou cu totul, dar asta inseamna judecata ceva timp+ o expertiza la motor (nu stiu unde ar trebui facuta).Oricum cand il desfaci, daca observi ceva ce nu este ok la distributie mergi pe judecata etc, unde faci operatiunile sa fie service autorizat cu factura si asa mai departe.

Si eu sunt sigur 90% ca problema vina in urma inlocuirii distributiei..pot sa spun ca ce ai patit acum este peste ce am patit eu deoarece totul s-a intamplat in reprezentanta BMW unde ai mai si platit 7500 lei (foarte foarte mult), se acorda reduceri la masini de peste 5 ani vechime si 20%, mai mult de 5500 lei nu avea voie sa fie.

 

Exact atat am dat si eu pe motor..7500 lei. In principiu ti-as zice sa folosesti distributia care este pe motorul stricat, sa nu cumva sa montezi motorul SH fara sa-i pui distributia de la al tau, asta normal dupa ce inspectezi perfect totul.

 

Edit: Romulus ai cu ce sa-l ajuti pe coleg?

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Guest CosmaCosmin

de ce nu ai trimis un email si celor de la bmw din germania ?

din experienta proprie iti spun sigur ca vor tulbura apele foarte tare !!!

 

eu, acum vreo cativa ani am facut o plangere pe mail la bmw in germania si

mi-au raspuns in 2 zile, plus ca m-au si sunat la telefon.

pe scurt... intr-o saptamana am fost chemat cu masina la bmw romania si mi-au

schimbat piesa respectiva (pompa abs-dsc) fara niciun cost plus scuzele de rigoare.

 

bafta !

 

daca au preluat masina in service

devine responsabilitatea lor!!

 

vezi si la Bucuresti,

cei din tara ... se cred de capul lor

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

99.9% vina service-ului.

Apoi te dau afara pe usa. Incredibil!

O știți pe aia, ....și cu banii luați????

Eu de la anul ĂŽmi programez revizia in vacanța din Austria, Germania, etc...as face drumul special pentru asta. In România este groaza...

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Eu de la anul ĂŽmi programez revizia in vacanța din Austria, Germania, etc...as face drumul special pentru asta. In România este groaza...

Eu zic ca exagerezi putin!

 

Filtrele + uleiul le gasesti si la noi pe original iar de montat ... daca iti pui ambitia putin o faci si tu in fata casei!

 

Trebuie sa fii retardat ca mecanic sa dai gresi la o revizie de filtre + ulei!

 

Dar in rest ... da ... nici eu nu mai am deloc incredere in mecanici! In ziua de azi trebuie mai intai sa te documentezi tu cum se face ca atunci cand te duci la mecanic sa il supraveghezi ...

Sa nu mai vorbesc cand te duci cu o problema si se rezolva pe ghicite :))

Link to comment
Share on other sites

Puțin funny, ĂŽnțeleg ce zici, dar motorul ĂŽți merge bine acum? DupĂŁ episodul cu distribuția ruptĂŁ? Tot un mecanic l-a fĂŁcut :)

Yup ... all good :)

Am avut ceva probleme cu pierderi de ulei dar era de la capacul de tacheti. L-am inlocuit si acum nu mai pierde deloc.

 

Pe acelasi principiu ... uite ca nici la reprezentanta nu e ok, a mai platit si o caruta de bani! Unde sa mai mergem? Ne facem toti mecanici si le reparam singuri :D?

 

Nu e normal sa trebuiasca mers in alta tara pentru a rezolva o problema (ca vorbim de masini, medicina sau alte nebunii).

 

Si hai sa zicem ca au gresit ... na, e omeneste! Cel mai important este sa isi asume si sa incerce sa te ajute ... dar sa se comporte asa? Pe banii tai? Pe nervii tai? Pe timpu tau?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La reprezentanțe în general au cam dispărut mecanicii buni. Și-au deschis singuri marea majoritate, pentru că e pâine de mâncat la greu.

 

Reprezentanța ar trebui să însemne siguranță și respect în primul rând, perntru că reprezintă marca respectivă. Din păcate nici măcar asta nu mai au.

Ok, nu aveau mecanici extraordinari, dar dacă urmăreau procedura standard tot timpul, ar fi trebuit să fie ok.

Se mai dă greș. Asta e. Aici însă trebuie să intervină valoarea adăugată a reprezentanței (care din păcate nu există) - asumarea greșelii, acordarea garanției imediat, mașină la schimb, scuze și respectarea timpului pierdut al clientului.

 

Am avut la Golful 5 (benzină) probleme la pornire. Am fost la 2 reprezentanțe diferite și m-au pus să schimb injectoarele (aveam 45000km :) ). Bineînțeles că după ce am dat o gârlă de bani și le-am schimbat, tot s-a manifestat problema. Măcar mi-au dat la schimb un Golf nou încă o lună cât au ținut-o sub observație. Asta era în 2011.

De prin 2015 parcă au luat-o razna toți. Cu A6-le mă duceam numai pe bâjbâite. Am schimbat 3 piese diferite, pentru o acceași problemă care nu avea rezolvare... până într-un târziu când au realizat că totul era de la un fir întrerupt. Am mai avut mașină la schimb? Am mai avut parte măcar de scuze? Un discount ceva? Nu... Totul e investiție-minimă -> profit maxim.

Mi-au și lovit bara spate prin parcare la un moment dat la una din vizite. Cu puțin scandal am reușit să îi forțez să o repare și să își asume.

 

Acum cu BMW sunt complet scârbit de interacțiunea cu consilierii aroganți. Deci nici măcar la capitolul relație bună cu clientul nu mai au speranțe.

 

Norocul lor e că au contracte cu firme mari, cu flote. Se bazează pe asta și banul merge.

 

Respect pentru client, garanție, reprezentarea bună a unei imagini, siguranță? Istorie la reprezentanță.

Edited by deeJayOg
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Corect, mecanicii buni si vechi de la reprezentanta au plecat si lucreaza pe cont propriu. Mecanici cu experienta au salarii de mizerie la Bavaria (ce mi se pare absurd la cati bani invart). La un punct, un director de reprezentanta le-a spus mecanicilor ca nu poate sa le mareasca salariile, dar ca pot sa mai repare masini pe cont propriu in service-ul reprezentantei ca sa mai castige un ban in plus si sa nu plece (aveau conditii bune de lucru). Mi se pare o aberatie.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.