Jump to content

Faruri adaptive LED


Romulus

Recommended Posts

Nu la asta m-am referit, ci la cum face efectiv toate astea.

 

 

Asa face, adica la fel cum facea si la Bi-Xenon Adaptiv si cu Asistent de faza lunga.

 

Sa inteleg ca farurile cu tehnologie Laser sunt actualmente cea mai avansata tehnologie in materie de faruri?

 

Care este diferenta intre LED si Laser?

 

Diferenta intre LED si Laser este destul de mica, dar Laser castiga. Diferenta o face modul de distribuire si de proiectare a fasciculelor luminoase pe sosea si obiecte, cat si adancimea pana la care se pot proiecta astfel incat sa nu deranjeze pe cei din fata ta.

 

Din nefericire, desi ofera performante superioare, farurile cu Laser degaja o cantitate foarte mare de caldura, iar daca locatia si decizia de proiectare a masinii nu permite o ventilare adecvata, farurile pot incorpora chiar si ventilatoare care ajuta la degajarea caldurii. Tot din nefericire, anumiti producatori s-au grabit probabil sa apara primii sau printre primii pe piata si au neglijat partea de proiectare, am cunostine cu Audi generatii 2018 care au schimbat doua perechi de faruri.

Edited by ciobster
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am LED adaptiv si pe x6 si pe seria 4. Sunt senzatie pentru ca suplimentar in modul full automat controleaza si faza lunga. Daca lasi butonul de control al luminilor ai doar aprindere automata a lor pe faza scurta dar dupa ce apesi pe buton in cap intra pe control total automat al luminilor. Merg cu asa ceva pe masina de 2 ani si m-am obisnuit. Diferenta o vad cand ma urc in alta masina care nu are. Prima diferenta e lumina LED mult mai alba si faptul ca acopera drumul uniform. Pe faza lunga vezi clar mult mai departe decat cu orice alta sursa vazuta. Suplimentar se aprind diferite becuri sau se misca in sus si jos ca sa nu orbesti partenerii de trafic. Efectiv vezi lumina pe langa masina din fata dar nu in ea direct si luminile sunt sub nivelul oglinzilor retrovizoare ale masinii din fata deci nu il deranjezi pe sofer. Fac toti banii.

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pregatiti-va de costuri pe masura. Cuiva cu C-klasse (Xenon adaptiv - nu LED) i s-a stricat partea "adaptiva". Bineinteles farul inlocuit cu totul - 1000 euro doar piesa. Cat o mai fi la LED.

 

Pai , si trebuie sa ramanem la halogen? Orice tehnologie mai noua care se strica implica costuri mai mari. Cand farurile cu laser or sa devina standard pe masini , atunci xenon-ul o sa fie foarte ieftin...

Link to comment
Share on other sites

Audi cu noul A8 sigur este superioara , Mercedes la fel , are un sistem de leduri foarte avansat , in schimb la BMW nu am gasit vreun articol care sa descrie in amanunt farul in interior , sa vedem ce fel de leduri au...Doar cum functioneaza fasciculele luminoase. La Audi si Mercedes exista asa ceva...
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt de parere ca in a descrie asa o tehnologie ca "mai buna", trebuie sa introducem in ecuatie si costurile de productie, costurile de intretinere si sa putem compara exact care e diferenta reala comparata la costurile astea. O asa tehnologie nu trebuie sa dea bine doar pe marketing pe hartie, trebuie sa fie practica, sa fie ieftina, costuri mici, etc. E complicat. Ca daca pentru 1000 de euro in plus ca optional, aduci foarte putin in plus fata de o solutie mai ieftina, nu e un success si nu poate fi considerat mai bun. Oricum, pe hartie multe suna bine, dar in viata de zi cu zi lucrurile stau de multe ori diferit.

 

Pentru asta am intrebat daca are cineva experienta macar la volan cu sistemle astea de la Audi si Mercedes, ca poate sunt prohibitiv de scumpe si nu le cumpara nimeni.

Link to comment
Share on other sites

Am condus cateva masini cu faruri led, suficient cat sa-mi fac o impresie:

1. Audi s8 2015: farurile erau ceva waw acum 3 ani, lumina suficienta. Nu parea sa deranjez conducatorii ce veneau din sens opus desi fluxul de lumina parea foarte puternic. In curbe lumina unde trebuie.Pe ploaie vedeam perfect. Ce nu mi-a placut: schimba aiurea faza lunga/scurta cand intalneam indicatoare rutiere de dimensiuni mai mari (asta pe autostrada)

2. Mercedes V 2016: aceasi impresie ca la Audi, chiar peste. Poate a contat si pozitia la volan (mai inalta fata de un turism). Nimic de reprosat

3. Ocazional Mercedes s63 2017, nimic peste clasa V. Am fost mult mai atent la night vision cu recunoastere pietoni, sistem ce mi s-a parut waw

4. O singura experienta cu Lexus, acolo sistemul parea putin inferior fata de Mercedes sau Audi. Lumina suficienta, in curbe misca faza cu intarziere

5. Bmw F36: sistemul waw, schimba perfect fazele. Peste Audi la acest capitol. Nu as putea spune ca este superior sau inferior celui de la Mercedes,am fost multumit de ambele.

Personal consider o inbunatatire mare fata de xenon adaptiv si una optiunile must have pt o masina

Edit: am studiat sistemul Laser, cel putin pe hartie pare ozn.

Edited by Madutzu25
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

.....Personal consider o inbunatatire mare fata de xenon adaptiv si una optiunile must have pt o masina

 

Si eu sunt de aceiasi parere ,cu toate ca masinile echipate cu faruri LED sunt de scumpe la ora actuala...Poate la G30/G31 , unde xenon-ul este standard si LED optional , se vor mai ieftini odata cu aparitia Laser ca optional...

Link to comment
Share on other sites

@Madutzu25

Multumesc pentru rezumat.

Ar fi interesant sa vedem in media un comparativ cu modele premium din aceeasi clasa/MY.

 

Legat de costuri.

Daca ne uitam ca un far Hella cu xenon pentru e39 si acum costa 350-400€ (pe OEM probabil mai mult), 1000-1500€ pentru un LED adaptiv nu mi se pare mult.

Dupa cum mentiona cineva mai sus, tehnologia se va ieftini in timp, sunt convins ca un far cu xenon de e39 costa in anul 2000 echivalentul unui LED adaptiv de azi, desi considerand doar factorul siguranta, valoarea furnizata de cel din urma este exponential mai mare.

Link to comment
Share on other sites

Pai , si trebuie sa ramanem la halogen? Orice tehnologie mai noua care se strica implica costuri mai mari. Cand farurile cu laser or sa devina standard pe masini , atunci xenon-ul o sa fie foarte ieftin...

Ca orice tehnologii noi sunt mai scumpe la inceput. In timp vor deveni mai ieftine.

Postul meu era doar informativ sa stie omul la ce se inhama. Cum marea majoritate au buget limitat.

 

Personal am evitat sa-mi optionez masina cu adaptive si nu din cauza banilor. Consider ca incurajeaza neatentia la marea majoritate a conducatorilor(chapeau pentru cei imuni la asa ceva).

Pentru mine e simplu: sunt obosit, n-am chef de condus ma deplasez cu altceva sau stau acasa.

Link to comment
Share on other sites

am si eu adaptive led pe 530d f10.

 

sunt intr-adevar ceva wow, arata bine, lumineaza ideal.

ca si side-notes totusi:

- in oras de ex de la lumina stradala nu trece pe faza lunga, pt ca are lumina in jur

- pe autostrada iar nu e ok, ca bate led-ul faza lunga de rupe si iti iei carne de la tiristii de pe celalalt sens, pana se prinde adaptivul ca are lumina in fata.

 

deci da, pe drumurile noastre "de tara" intre localitati e ideal adaptive led :)

pana la urma e o grija in minus pe noapte, ai activat optiunea si la revedere.

nu sunt rau, e realitatea observata din exp personala cu masina.

Link to comment
Share on other sites

am si eu adaptive led pe 530d f10.

 

sunt intr-adevar ceva wow, arata bine, lumineaza ideal.

ca si side-notes totusi:

- in oras de ex de la lumina stradala nu trece pe faza lunga, pt ca are lumina in jur

- pe autostrada iar nu e ok, ca bate led-ul faza lunga de rupe si iti iei carne de la tiristii de pe celalalt sens, pana se prinde adaptivul ca are lumina in fata.

 

deci da, pe drumurile noastre "de tara" intre localitati e ideal adaptive led :)

pana la urma e o grija in minus pe noapte, ai activat optiunea si la revedere.

nu sunt rau, e realitatea observata din exp personala cu masina.

inca niste situatii in care adaptivul nu-i "pe faza":

- pe drumurile locale/nationale cand trece pe langa mine masina cu adaptiv venind din sens opus, aprinde faza lunga imediat de ce trece de botul masinii mele(nu mai detecteaza luminile mele). Atunci e chiar langa mine si e f deranjanta gramada aia de lumina instantanee.

- pe drumuri nationale la coame de deal mai greseste adaptivul

- pe banda de intrare pe autostrada cand sunt orientate aproape perpendicul pe directia de mers masinile cu adaptiv ii rup pe pe cei care vin din sens opus.

 

In general cand conduc prefer sa stau conectat/concentrat la trafic. Evit assisturile, nu folosesc nici macar cruise control. N-am nevoie sa stau chileanu' si s-o comit ca eram gura casca sau a gafat ordinar sistemul.

Edited by mike2005
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca iluminatul stradal il opreste. Senzatia mea este ca nu le aprinde decat peste 60 km/h orice ar fi.

 

Iar cu atostrada? Teoretic ar trebui sa fie panouri antiorbire si tiristii sa nu fie deranjati.

 

Banuiesc ca e implementarea conditiilor de comutare automatara faza lunga/scurta e similara cu cea de pe farurile cu xenon, unde exista 2 conditii: viteza de rulare si nivelul de iluminare stradal (acolo unde exista). Pe DN-uri si DJ-uri de exemplu, daca nivelul de iluminare stradal e ok, in intervalul 40-90 km/h, cel putin la farurile cu xenon, faza lunga nu e folosita aproape de loc. Foarte rar, de exemplu intr-o curba cu o zona mai putin iluminata sa se intample ca faza lunga sa fie activata pt cateva secunde. Insa imediat cum ajungi pe strazi fara iluminat public la un nivel ok sau de loc, faza lunga e folosita si la 40km/h.

 

Pe autostrada se intampla in curbe largi si pe zone in panta, ca faza lunga sa "zboare" peste parapetii antiorbire din zona mediana a autostrazii. In aceste conditii comutarea st/dr a luminii fazei lungi sau stingerea e cam lenta pt masinile din sens opus (cel putin asa se intampla la xenon adaptiv). In general soferii de tir sunt deranjati datorita pozitiei inalte a postului de conducere "primind" cam multa lumina de la faza lunga, probabil pt o restul masinilor efectul fiind mai putin deranjant.

Link to comment
Share on other sites

Trec pe faza lunga si la sub 60 km/h. Intradevar de la luminatul stradal nu se aprinde faza lunga uneori, depinde de cat de bine luminata este zona.

Asta scrie in manual:

"When the low beams are on, the lights are automatically brightened or dimmed. The system responds to light from oncoming traffic and traffic driving ahead of you, and to adequate illumination, e.g., in towns and cities."

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca iluminatul stradal il opreste. Senzatia mea este ca nu le aprinde decat peste 60 km/h orice ar fi.

 

Iar cu atostrada? Teoretic ar trebui sa fie panouri antiorbire si tiristii sa nu fie deranjati.

 

Cabina tiristului este mai inalta decat acel paravan antiorbire. Si pe A1 nu ai asa ceva

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.