Jump to content

Faruri adaptive LED


Romulus

Recommended Posts

Per total optionalele merita banii. Cutie automata, faruru adaptive LED, pilot automat cu Stop and Go sunt chestii banale acum si musai de comandat. Da, toate au limitarile lor dar per total usureaza sofatul si maresc siguranta in trafic... la fel si sistemele de securitate ca Collision detection sau pretensionarea centurilor si impact protection sau cum i-o zice... nu toti soferi folosesc astea dar nu e obligatoriu insa clar ajuta si functioneaza...

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

La mine LED-ul Adaptiv a fost criteriul esential...dupa AT as zice ca este Nr 1 ca importanta la optionale. In functie de viteza si zona de rulare trece automat in mod Oras (40-50 kmph si lumineaza mai bine in lateral) sau Autostrada (peste 110 timp de 30 de secunde zice manualul si e mai „atent” cu masinile din trafic), plus ca lucreaza corelat cu proiectoarele, asistentul de Faza Lunga etc. Mersul noaptea devine o placere.
Link to comment
Share on other sites

inca niste situatii in care adaptivul nu-i "pe faza":

- pe drumurile locale/nationale cand trece pe langa mine masina cu adaptiv venind din sens opus, aprinde faza lunga imediat de ce trece de botul masinii mele(nu mai detecteaza luminile mele). Atunci e chiar langa mine si e f deranjanta gramada aia de lumina instantanee.

- pe drumuri nationale la coame de deal mai greseste adaptivul

- pe banda de intrare pe autostrada cand sunt orientate aproape perpendicul pe directia de mers masinile cu adaptiv ii rup pe pe cei care vin din sens opus.

 

mie nu mi se intampla "anomaliile" pe care le intampini tu. sau cel putin intr o oare care masura f putin

 

Ti as recomanda un update software la camera Kafas la ultimul ilevel si sunt aproape sigur ca vei vedea imbunatatiri ale acestui sistem anti orbire - eu unul cel putin cand i-am facut update de la softul cu care a venit din fabrica, am vazut imbunatatiri vizibile.

Edited by Danyro
Link to comment
Share on other sites

E o idee buna asta cu upgradeul. Pe la service cand le zici sa iti faca te intreaba daca masina merge bine si de ce sa faci upgrade daca tot merge bine. Gandire balcanica de specialist din spatele blocului... o sa cer obligatoriu cand merg data viitoare...

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am o nelamurire: din ce stiu eu, la xenon e obligatoriu sa existe spalatoare faruri.

 

Pe I3 am faruri cu LED fixe. Nu exista LED cu adaptiv pe I3.

 

Ce ma uimeste este ca nu am spalatoare faruri.

 

De ce nu sunt spalatoare? De ce ar fi obligatoriu la xenon dar nu si la LED? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

 

 

De ce nu sunt spalatoare? De ce ar fi obligatoriu la xenon dar nu si la LED? :unsure:

 

Pentru ca la led lumina e dispersata in cu totul alt mod decat la xenon si inginerii au decis ca nu este nevoie spalator pentru far la led lumina fiind identica cu a unui bec halogen dar mult mai eficienta ;)

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca la led lumina e dispersata in cu totul alt mod decat la xenon si inginerii au decis ca nu este nevoie spalator pentru far la led lumina fiind identica cu a unui bec halogen dar mult mai eficienta ;)

 

Deloc.

Legislatia cere instalatie de spalare daca fluxul luminos (puterea luminii) depaseste 2000 de lumeni. Si aici vine chichita: la xenon o masoara direct pe "lampa", la LED insa pe lentila de dupa dioda emitenta. Asa ca fluxul masurat nu mai atinge 2000 de lumeni. Desi daca ai masura si LED-ul direct la dioda, tot peste 2000 de lumeni ai gasi. Bucuria constructorilor de autoturisme care de abia asteapta sa mai taie din echipament la acelasi pret. In plus, dai jos si vreo 3-4kg cat e toata instalatia. La Z4 era distractiv ca vroiam doar sa spal putin parbrizul, dar la fiecare a 2-a (sau a 4-a?) spalare, daca farurile erau pornite, baga si 2 jeturi lungi la 2-3s intre ele, pe faruri. Spala capota luna.

 

Si eu am LED-uri adaptive si directionale iar diferenta fata de xenonul de la Z4 este incredibila. Aveam si pe Mini Cooper, dar parca pe M3 lumineaza mai puternic.

 

Intr-o singura situatie m-ar deranja lipsa instalatiei de spalare: iarna pe autostrada, cand toata zeama aia anti-inghet, combinata cu particule se lipeste de geamul farului sub forma de "mazga". Era greu si cu spalator de faruri, daramite fara. Ramine doar la oprirea pt combustibil sa iei si un servetel umed si sa freci farurile cu el.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Salutare. Scriu in acest topic pentru ca aici am gasit ce ma "doare" in sensul ca se vorbea mai pe la inceput de "decuparea" masinii din fata. Al meu F31 cu bixenon adaptiv nu mai vrea sa decupeze masina din fata mea indiferent de viteza si luminozitatea din jur...Decupeaza masina de pe contrasens prin tunelul clasic, coboara fascicolul luminos al farului stanga cat sa nu`-l orbeasca, lumineaza indicatoarele toate de pe autostrada orizontal, vertical, atat in stanga cat si in dreapta...O singura data intr-un an a functionat decuparea, pare ca functionat accidental, sau nu inteleg eu cum ar trebui sa functioneze... Edited by AnyIDYouLike
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.