Jump to content

DPF OFF = AmendĂŁ?


  

182 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/dieselgate-romanesc-cum-sunt-masluite-masinile-diesel-in-service-962035

 

Articolul ĂŽn stilul clasic Digi, dar e totuși o problemĂŁ realĂŁ. Un DPF la N47 de exemplu este peste 6000 RON. OdatĂŁ ĂŽnfundat, poți ĂŽncerca una alta, dar nimic nu face magie. Asfel, datoritĂŁ costurilor mari, mulți fac DPF-Off.

 

Susținem cĂŁ nu "face fum" - ok. Dar noxele nu stau numai ĂŽn partea vizualĂŁ.

Da, sunt alte mașini (ĂŽn special dube și camioane) care rup ĂŽn douĂŁ cu fum și poluare cu mult peste ce ar face un Euro 5-6 cu DPF Off. Sunt mașini EURO 1 2 pe stradĂŁ care iarĂŁși sunt varzĂŁ.

 

Eu personal n-aș face DPF Off ĂŽnsĂŁ. Nu, nu sunt nici disperat dupĂŁ salvarea mediului, dar consider cĂŁ e o evoluție normalĂŁ spre civilizație și viațĂŁ mai bunĂŁ pe termen lung.

Edited by deeJayOg
  • Like 9
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Eu am cumparat DPF nou la e90, masina are in prezent, 325.000 km, asta ca urmare a ceramicei topite in dpf ul vechi, constatarea fiind facuta si autentificata de cei de la Odorheiul Secuiesc! Odata cu schimbarea DPF, am schimbat si senzorul de presiune, operatiuni efectuate la reprezentanta BMW. To5 ce pot sa ti spun este ca dupa aceste opetatiuni, la 6 luni de la montare, presiunea in ralanti este de 0.9 mbar si masina trage de rupe, nu mai vb de consum!
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Pentru cei care nu isi permit un DPF nou pot sa il curete pe cel vechi. Un dpf off soft+hardware costa mai mult decat o curatare la un centru specializat. La noi din pacate este o moda sa se anuleze orice: EGR off, DPF off, CAT off etc.
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Pentru cei care nu isi permit un DPF nou pot sa il curete pe cel vechi. Un dpf off soft+hardware costa mai mult decat o curatare la un centru specializat. La noi din pacate este o moda sa se anuleze orice: EGR off, DPF off, CAT off etc.

 

Majoritatea sunt incurajati sa faca DPF off pentru ca este promovat. Mai ales prin punctul de vedere ca mai pune si un stage 1 iar masina "o sa traga mai bine" si castiga 5 caluti ...

 

Sincer acum ... nu stiu cat de mult costa producerea unui astfel de filtru dar pretul de 2000 Euro cu care se vinde in reprezentanta mi se pare exorbitant! Imi este greu sa cred ca acest filtru costa 1500 euro pentru a il produce ...

Edited by Tavicu
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Acu 4-5 ani eram in Germania unde am dat de niste romanasi ce lucrau la un centru de reciclare piese auto, mai precis filtre particule si catalizatare ... Se pare ca dintr-un filtru/catalizator ce contina platina poti sa castigi si 600 euro , dar pentru asta trebuie sa ai ceva firma autorizata si acceptata de stat ...

 

1500 euro nu costa sa produci un filtru , costa cam 1000 euro, dar dupa ce isi baga si BMW ceva, poate ajunge foarte usor la pretul asta exagerat de 2000 euro.

 

 

PS: Stire de astazi: https://stirileprotv.ro/stiri/auto/service-uri-care-scot-filtrele-de-particule-ca-sa-mareasca-puterea-masinilor-camera-ascunsa.html

Edited by OPaul
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Catalizatoare se fura de cativa ani in Romania, in special la anumite marci de autovehicule , care puteau sa contina pana la 7 g de platina; procedeul de recuperare al acestor metale din catalizatoare nu este atat de complex, ceea ce face acest procedeu atractiv. Pentru filtrele de particule, e putin mai complicat si inca scump, de aceea acest tip de tehnologie nu e disponibila in locatii gen Bolintin,inca, ca sa determine furtul/colectarea acestor filtre, si recupererea metalelor respective.

 

https://hensel-recycling.com/en/diesel-particulate-filters-are-challenging-precious-metals-recycler/

 

Deoarece Romania nu are nici o prevedere legala, si nici o intentie de a pregati asa ceva, in momentul de fata norma de poluare/respectarea parametrilor tehnici ai autoturismelor nu poate cadea decat in incidenta RAR, care chiar daca ar dori cu adevarat, nu are nici mijloacele tehnice, nici personalul dedicat sa controleze prezenta dpf-ului. Si cred ca ramane si o chestiune de educatie si constiinta, cat si de mijloace financiare (se achizitioneaza bunuri uzate, la sfarsitul perioadei de utilizare, fara a avea mijloacele financiare potrivite in a le intretine).

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Nu se inchid magazine alimentare ce vand produse expirate/alterate care iti afecteaza sanatatea in mod direct ... crezi ca o sa se inchida un service pentru DPF off !!! Este mai convenabil pentru stat sa il amendeze si sa ii recolteze taxele ...
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Din punctul meu de vedere service-urile ce fac astfel de operatiuni ar trebui inchise complet, iar legea ar trebui sa permita ca proprietarilor sa le fie deschise dosare penale.

 

Conducatorilor de masini fara DPF le-ar trebui retinut talonul + RAR, astfel incat sa fie obligati sa-l monteze la loc daca vor sa mai circule.

 

De asemenea, verificarea prezentei si functionarii DPF-ului sa fie obligatorie la ITP, pt toate masinile dotate cu asa ceva.

 

Nu e asa simplu, ce e normal si corect in tara asta?

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@Opaul - ca au amendat 2 service-uri, de ochii lumii, nu inseamna nimic. Macar de i-ar controla si amenda, dar statul e atat de puturor incat nici asta nu face.

 

Eu unul n-am auzit de om cu dpf off respins la ITP vreodata.

 

@boaska - e f simplu, singura problema e ca nu se vrea.

Link to comment
Share on other sites

Fostul e90 avea dpf off de cand l-am luat , adus de cineva din germania si facut dpf off in Romania. La RAR a trecut fara probleme. Oamenii de la RAR mai fac si ei cate o actiune de ochii presei, insa cand primesc spagi babane numai comenteaza nimic. Eu zic ca RAR-ul reprezinta cel mai putred sistem. Daca acolo ar fii oameni competenti si corecti, nu am mai avea atatea rable pe sosele.

Niste hoti.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ce spirit civic :))) Sigur ca trebuie sa fim amendati , chiar arestati , 30 zile minim pt grave ofense aduse guvernului ..nu oamenilor . Spre ca se citeste ironia . :thumbsup:

Cred ca daca trece o masina a armatei romane prin oras polueaza cat ar polua toate bmwurile fara dpf din Bucuresti o luna :goodjob: Pe la statiile ITP ale Armatei au fost sau acolo au interzis ?

 

Idee este ca trebuie sa ne comparam cu gandirea evolutionista sa facem ceva sa ne fie mai bine. Putin cate putin. Vrem sa ne indreptam spre un viitor mai bun.

 

De ce are armata masini vechi? Din cauza gandirii asteia. Ca daca oamenii gandeau mai bine toata tara era bine. Gandirea proasta.. uite ca stam prost.

  • Like 8
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Eu tot spun ca locurile de parcare pentru handicapati, sunt bune, necesare si utile. Dar...

 

A corelat cineva vreodata in procente, cate autoturisme sunt omologate cu numarul de locuri alocate? Dar cate carnete de sofer sunt emise pentru asa persoane? Sau chiar mai rau, a vazut cineva vreodata un asa autoturism parcat legal (adica nu ca a primit pe nedrept asa un carton in parbriz.

 

Ca senzatia mea e ca e dezastru. Avem locuri putine si tinem 2-3 locuri libere in absolut toate parcarile, pentru doar sa zicem 3 masini care ar putea parca acolo legal.

 

Aici e din nou o impunere UE seaca si aiurea, eu asa cred. Sigur, in alte tari sunt convins ca sunt corelate numerele. Poate trebuie redus numarul la doar un loc de parcare, etc. De trebuit trebuie sa existe peste tot. Iar in cazurile in care se dovedeste ca mai multe asa masini au de asteptat, marirea numarului progresiv. Nu ma refer la parcarile de supermarket unde sunt locuri suficiente si pot fi alocate un numar mai mare.

Link to comment
Share on other sites

Oamenii astia care isi justifica tarania prin faptul ca "si ceilalti fac la fel" ma uimesc. Ma intreb cum am ajuns la un asa nivel de nesimtire si lipsa de bun simt.

 

@myx - ce-are a face coada vacii cu stampila primariei? Masinile armatei, de care te iei tu, nu au venit echipate din fabrica cu DPF. Sunt masini vechi, probabil non-euro. Astia care isi dau jos dpf-ul de pe seria 5 ca sa mai castige 5 cai in mintea lor sau ca nu vor sa dea bani sa-l schimbe se incadreaza in cu totul alta categorie.

 

Nu stiu cat sau daca ati calatorit prin orase din alte tari, insa la noi poluarea este la un nivel alarmant de mare.

 

Problema este ca nu exista institutii de control, toate sunt pe principiul lasa-ma ca sa te las, complet aliniate cu mentalitatea comuna a romanului.

Edited by LYM
  • Like 7
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Citind articolul mi-am mai adus aminte de o variantă. E posibil să fi cumpărat cineva mașină și habar să nu aibă că DPF e off. Atunci e puțin problematic. Omul poate chiar nu voia să facă asta, dar n-a știut. Cred că deja e greu să mai cauți să vorbești cu fostul proprietar/samsar...etc Edited by deeJayOg
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Citind articolul mi-am mai adus aminte de o variantĂŁ. E posibil sĂŁ fi cumpĂŁrat cineva mașinĂŁ și habar sĂŁ nu aibĂŁ cĂŁ DPF e off. Atunci e puțin problematic. Omul poate chiar nu voia sĂŁ facĂŁ asta, dar n-a știut. Cred cĂŁ deja e greu sĂŁ mai cauți sĂŁ vorbești cu fostul proprietar/samsar...etc

Pia vezi, daca legislatia ar pedepsi dpf/off, iar in contractele de vanzare cumparare ar aparea o clauza prin care vanzatorul se obliga sa despagubeasca cumparatorul /anularea tranzactiei /plata unor daune in cazul in care se constata ca :vehiculul a fost accidentat (aici asiguraratorii ar trebui atunci cand vand epavele sa le vanda cu mentiunea doar pentru piese), masina are km masluit, elementele de siguranta si anti-poluare au fost indepartate(sau ne-functionale),sa vezi ce responsabili ar deveni vanzatorii, bonus si-ar verifica masinile, sau ar comunica defectele in mod transparent, ajustand bine inteles si pretul de vanzare.

 

Tot ne lamentam ca nu se poate, ca nu sunt solutii, etc; nimic nu este imposibil, insa totul trebuie sa inceapa cu modificarea cadrului legal, apoi cu niste campanii de informare, cu popularizarea unor situatii (chiar si ceea ce s-a aratat la tv, legat de serviceurile ce fac dpf off ilegal, poate a schimbat mentalitatea a 3% din patroni....e un inceput), si incet s-ar obtine rezultate.

 

Insa revenim la aceeasi concluzie,in foarte multe domenii, marea majoritate a romanilor nu doreste schimbari, doreste sa se complaca , mai ales daca are posibilitatea de profita un pic de anumite situatii, sau ramane pasiv,ca de, daca nu poti face un bine, atunci de ce sa facem un rau. Si nu neg ca exemple negative nu exista si in alte tari, insa procentajul lor este mai mic(desi ne place sa le prezentam ca justificari cu orice ocazie).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.