Jump to content

DPF OFF = AmendĂŁ?


  

182 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

E clar că nu e valabil pentru toate camioanele. Cumulat cu situația asta cu DPF să zicem, ar trebui interzis prin lege firmelor de transport/construcții...etc să mai circule cu camioane ce sunt peste o anumită limită (sub EU5 în cele din urmă) și forțat pentru a reînnoi parcul auto. Sper că nu sărim și aici că vrem să distrugem afacerea oamenilor :) Edited by deeJayOg
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Plin de nepregatiti pe aici.....camioanele au reducere catalitica cu adblu de cel putin 10 ani .Cea mai smechera tehnologie si cred ca cea mai curata pentru diesel.Datorita lor lor care au fost inceputul.....se implementeaza acum si pe turisme .Masinile noi pe benzina vor avea si ele DPF ,nu stiu daca va fi cu adblu.

Ala care mirosea urat era sigur PD care atunci cand este frig afara se raceste la relanti si pute de mori chiar daca este noua masina.Asa fac ele si VW a scos maxim din acea tehnologie care dpdv al noxelor si-a atins limita aka Golf 5 si Octavia2.

Nenorocitul de NOx da cancer (dovedit) si este in particule atat de fine ca trece si de surfactantul pulmonar ajungand in sange.Poti sa stai in masina care are 5 filtre si sa porti 3 masti......degeaba.

Link to comment
Share on other sites

In mod normal, in tarile civilizate nu circula nimeni cu dpf off. vezi masini mai vechi pe strada, insa oamenii le ingrijesc si nu doar de frica legii, ci si din spirit civic.

 

aici nu este vorba ca cei cu mai putine posibiliutati nu sunt lasati sa traiasca, ci fiecare trebuie sa fie constient daca nu prin simturile propria, ci prin aplicarea legii, ca nu poti sa faci orice de capul tau fara a fi pedepsit.

 

si nu inteleg de ce cineva si-ar lua bmw vechi de 10 ani si sa se bage constient in problema dpf….probabil pt ca ii lipsesc vreo 5cm in plus care erau necesari intre picioare si cred ca bmw-ul ii ajuta in acest sens. de banii aia ar fi putut sa isi ia o masina fara dpf, cu kilometri pe jumatate, conforma cu cerneala nebauta, fara sa ai aspiratii la bmw-ul pe care nu il poti intretine si care de fapt e o bataie de cap perpetua.

 

Ingineru si parca si Mircea, fara sens se incapataneaza sa sustina un lucru care in practica e absolut anormal, puanand in fata posibilitatile limitate ale unor persoane.

exista opeluri astra la 10.000 euro care sunt ca noi. nu au dpf, nu au probleme si costul de intretinere este mai mic de jumatate fata de seria 3/5.

Edited by edit
  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Mai fac si prin alte tari DPF off. Dar in general fac asta la masini pe care le au de ceva vreme si pe care au de gand sa le vanda in viitorul apropiat. Pe cand la noi, lumea isi cumpara masinile alea, cu sau fara DPF, ca le-a zis lor un baiat ca 'nu da gram de fum' si alt baiat ca DPF-ul ala doar 'gatuie motorul' si nu ajuta cu nimic. Plus ca mai sunt si toti aia cu soproanele in care 'repara' masini, si care la primul martor aprins in bord recomanda sa scoti DPF-ul.

 

Si in plus, mai e obsesia asta a romanului cu masina 'de lux', chit ca e un BMW de 15 ani cu volan pe dreapta si legat cu sarma, pe care a dat 4,000 de euro. Nimeni n-ar vrea un Sandero nou sau de 2 ani vechime, sau un Fiat Tipo, sau o Skoda. Si nimeni nu se gandeste cat o sa-l coste piesele sau macar reviziile la masina aia.

 

In alta ordine de idei, da, sunt si alti factori care contribuie la poluare. Santierele facute si alea in bataie de joc pentru ca ISC nu exista in practica, toate gropile de gunoi si incineratoarele care numai conforme nu sunt, si asa mai departe. Dar cand mergi vara la 40 de grade sau iarna la sub zero in trafic, ce-ti muta nasul e mirosul de motorina si/sau ulei ars. Si oricum trebuie lucrat in toate directiile: Si la cei care scot DPF-uri, si la constructii, si la PSD si rudele care au gropile de gunoi si celelalte rude care ar trebui sa-i controleze.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

in tarile civilizate nu circula nimeni cu dpf off. insa oamenii le ingrijesc

 

ci prin aplicarea legii, ca nu poti sa faci orice de capul tau fara a fi pedepsit.

 

Ingineru se incapataneaza sa sustina un lucru care in practica e absolut anormal, puanand in fata posibilitatile limitate ale unor persoane.

 

E Romania tara civilizata?Asa ti se pare?

Discuta de situatia din Romania, nu de basme ...ar fi frumos sa fie si la noi ca in vest :)

 

„Nu poti sa faci orice de capul tau fara a fi pedepsit“ ?Uite ca se face!Si se va face in continuare pt ca legea e destul de permisiva.

 

Eu cred ca mi am spus parerea, cei cu „posibilitati limitate“ cum ii numesti tu sunt peste 80% dintre colegii de pe forum, adica marea majoritate!

 

E cumva ilegal sa iau bmw euro 4 sau euro 5 fara DPF( care oricum pute si polueaza)?!Nu este!

 

Sau ne a lovit brusc spiritul civic?

 

Inainte de asta ar trebui sa circulam regulamentar ca “in tarile civilizate”, sa pastram Bucurestiul mai curat ca “in tarile civilizate”, intr un cuvant sa respectam legile ca “in tarile civilzate” :)

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@Ingineru, pt a fi clar de la inceput, eu nu vreau sa scot pe nimeni mai prost sau mai sarac decat altul.

 

in cei 80% din colegii de pe forum pe care ii mentionezi, ma inscriu si eu. Daca nu aveam aceasta masina de la serviciu, ci ar fi fost a mea si in acte, implicit si dpdv costuri, eu as fi fost sclavul acestei masini si, probabi, consideram ca nu o pot intretine.

80% dintre noi suntem vinovati ca suntem aici si nu in alta parte. Nu te pune nimeni sa iti iei masina care in realitate nu e de nasul tau....si crede-ma ca este valabil si pt mai bine din jumatate de posesorii de G-uri de pe forum.

Vrei BMW si vrei dpf off, plateste nene 10.000 lei amenda cand te prinde si apoi sa vezi cum stai in banca ta. Oamenii pot fi civilizati doar cu forta.

 

Valabil, asa cum spunea MGI, si cu operatorii economici.

Edited by edit
  • Like 4
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Asta cu dpf e pistol cu apa,am unu vizavi face o casa,bai nene vin aia sa toarne beton cu niste epave de te ia capu,toata strada e numai ulei si motorina,pe care le luam pe roti si le bagam in garaje

 

N ai cu cine sa te certi,cica sa mergem sa i facem reclamatie aluia la statia de betoane..lol

Link to comment
Share on other sites

Pai are dreptate. El are doar obligatia sa imprejmuiasca santierul si sa spele utilajele cand ies din santier, sa nu faca pamant, moloz, etc pe strada. Daca a platit un contractor si ala vine cu masina din care curg chestii, e vina contractorului.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

in cei 80% din colegii de pe forum pe care ii mentionezi, ma inscriu si eu. Daca nu aveam aceasta masina de la serviciu, ci ar fi fost a mea si in acte, implicit si dpdv costuri, eu as fi fost sclavul acestei masini si, probabi, consideram ca nu o pot intretine.

80% dintre noi suntem vinovati ca suntem aici si nu in alta parte. Nu te pune nimeni sa iti iei masina care in realitate nu e de nasul tau....si crede-ma ca este valabil si pt mai bine din jumatate de posesorii de G-uri de pe forum.

 

Eu nu aș lua. Mă blama lumea la un moment dat că de ce nu am luat G30-ul cu 3.0 și am luat 2.0. Păi uite fix de aia. Nu mai puteam adăuga cheltuiala suplimentară anuală de la impozit, extra bani la Casco și RCA, Revizie...etc. Ah! Că aș fi putut poate da dar nu am vrut să mă întind mai mult decât e cazul pentru doar câteva momente rare de plăcere. Am luat în limite CALCULATE ca să nu devină o povară; evident că tânjeam după un 550i poate...

Edited by deeJayOg
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Eu nu as neglija faptul ca, pe forum, chiar daca sunt pareri divergente,flame, cate o insinuare, persiflare in general avem membri cu in iq si educatie peste media Romaniei, din pacate media populatiei este mult mai jos (multi nu sunt capabili sa scrie sau sa se exprime coerent in scris)...de aceea noi dezbatem aici subtilitati ca si poluarea, cancer, legislatie, pai pentru media majoritatii cetatenilor de sex masculin, cu varste apropiate de cele ale membrilor forumului (nu neglijati procenul populatiei din mediul rural) aceste discutii sunt sf, aia abia asteapta sa bage o shaorma, o barosaneala cu baietii, sa mai arda pe vreo fufa de la ei din comuna, mai un led si ceva husa pe volan, multi se zbat in saracie, ignoranta si lipsa crasa de educatie....nu uitati zeci de ani de perioada comunista in care challenge_ul suprem era sa te descurci (implicit incalcand regulile), sa nu uitam ca de 30 de ani Romania e intr-o eterna tranzitie anarhica.

 

Dpf off se practica si in alte tari, insa legislatia prevede amenzi de pana la 7500 E si pedepse care pot duce pana la imobilizarea autovehiculului pana la remedierea deficientei; eu pot da exemplu in Franta, patrie de diesel si amatori de economii: este evident ca sunt multe masini fara filtru, si eu personal nu am auzit de amenzi sau imobilizari decat in cazuri extreme (a se citi africani ce aveau probleme cu legea); insa, este un mare insa: din 2019 prezenta si functionarea acestui filtru fac parte din testele pentru revizia tehnica, si o mare majoritate din service-urile ce fac aceasta revizie (bineinteles ca exista si exceptii) sunt corecte, si efectueaza controlul corect. Iar daca in 2019 prefera sa informeze cetatenii detinatori de masini neconforme ca e ultima data, gradual, masinile vor fi respinse. Si uite asa, gradual, statul francez va reusi sa elimine in cativa ani masinile poluante, fara isi ridice in cap masele paupere, evitand tensiunile si pastrand senzantia ca e muma pentru toti.

 

Asa ca in loc sa despicam firul in patru , ministerul transporturilor si RAR ar trebui sa puna la punct proceduri prin care se detecteaza si verifica functionarea filtrelor la masinile prevazute cu asa ceva, sa se asigure de onestitatea si corectitudinea tuturor statiilor RAR (ca altfel cei corecti raman fara clienti) sub rezerva suspendarii activitatii celor incorecti, si gradual, in primii doi ani sa informeze detinatorii despre absenta/nefunctionarea filtrului,urmand ca in urmatorii ani sa respinga fara comentarii masinile neconforme. Legislatia sa fie adoptata, sa prevada amenzi si sanctiuni pentru cei ce nu respecta legea.Iar primarii ce dau din umeri in orasele aglomerate, sa colaboreze cu politia, ARR, RAR, si sa faca controale in trafic, nediscriminatorii, si cred ca rezultatele nu ar intarzia sa apara.

 

Insa sunt constient ca tot ce povestesc eu mai sus sunt doar himere...

  • Like 5
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ nu schimbĂŁm atitudinile noastre nu se va realiza niciodatĂŁ. Cui sĂŁ-i pese dacĂŁ tuturor nu le pasĂŁ. NouĂŁ nu ne pasĂŁ și vrem sĂŁ le pese autoritĂŁților. PĂŁi și ei gândesc ca noi...

Ei gandesc strict pt binele lor.

Nu se face primavara cu cateva atitudini “schimbate” aici pe forum.

 

Hai sa fim realisti totusi...

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Nenorocitul de NOx da cancer (dovedit) si este in particule atat de fine ca trece si de surfactantul pulmonar ajungand in sange.Poti sa stai in masina care are 5 filtre si sa porti 3 masti......degeaba.

No, poti sa dovedesti cu, ceva (document, articol) decat vorba ce ai spus mai sus?

 

In rest, asa e.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

infringement ptr paduri vine in 30 zile, vine sigur si pe legile justitiei, pe reciclare deseuri ,mediu

ce credeti ca se va schimba in legislatie in 29 de zile pe defrisari? nimic, prostii vor plati amenzile, jmecherii vor colecta in continuare

la fel si pe celelalte teme, credeti ca bosii gunoaielor or sa isi cumpere mai putine q8.uri?

singurele legi puse in aplicare acerb st impotriva cetatenilor simpli, fara relatii si statut special

ganditi-va putin, dam legea, nimeni nu mai fura de maine, pai si aia care au furat? aia raman bogati, si noi ramanem saraci, si copilasii nostrii ce facem cu ei? masinute, casute, vilute

avem o atitudine da, dar ce facem cu coruptia si legile strambe, pentru ca hai sa fim seriosi nimeni nu poate sa schimbe nimic in tara asta de 30 ani se fura se fura bai in stil mare

am si eu o intrebare cine stie care e cea mai bogata tara din europa? ala franta, germania, va spun eu, ROMANIA e cea mai bogata, ptr ca de 30 ani de fura si tot mai avem de toate, fier, lemn, cereale, minereuri

PS

mai e o procedura de infringement pe spalarea banilor, vreau sa vad si din partea statului roman o lege care sa combata ceva

Edited by BOASKA
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Deja vomit la partea asta sociala. Orice faci, orice incerci sa schimbi, te lovesti de unii care nu au posibilitati.

 

Exista un magazin la cateva sute de metri de mine si mai merg sa cumpar una, alta si mai raman la o bere cu vecinii Sunt cateva scaune afara...

 

Eu nu am vazut 7ar, Range Rover, GLE etc sa lase motorul pornit cand fuge inauntru sa cumpere ceva.

 

Cand vine unul cu cate un cazan, ala sigur trebuie sa lase motorul pornit. Daca se poate chiar in drum si cat mai aproape de cetatenii comunei care consuma si ei o bere la aer curat.

 

Totul se amplifica cand o are pe "iubirea vietii" pe locul din dreapta. Alea sigur racesc in cele 2 minute cat cazanul nu scoate fum.

 

Asa ca in loc sa despicam firul in patru , ministerul transporturilor si RAR ar trebui sa puna la punct proceduri prin care se detecteaza si verifica functionarea filtrelor la masinile prevazute cu asa ceva, sa se asigure de onestitatea si corectitudinea tuturor statiilor RAR (ca altfel cei corecti raman fara clienti) sub rezerva suspendarii activitatii celor incorecti, si gradual, in primii doi ani sa informeze detinatorii despre absenta/nefunctionarea filtrului,urmand ca in urmatorii ani sa respinga fara comentarii masinile neconforme. Legislatia sa fie adoptata, sa prevada amenzi si sanctiuni pentru cei ce nu respecta legea.Iar primarii ce dau din umeri in orasele aglomerate, sa colaboreze cu politia, ARR, RAR, si sa faca controale in trafic, nediscriminatorii, si cred ca rezultatele nu ar intarzia sa apara.

 

+ 1

 

Si amenzi mari pt motorul pornit stand pe loc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.