Jump to content

BMW deschide in 2019 o uzina in Ungaria, la Debrecen


FiveThreeFive

Recommended Posts

http://europe.autonews.com/article/20180731/ANE/180739924/bmw-will-open-1-2-billion-car-plant-in-hungary?cciid=email-ane-daily

 

Pe langa Audi, Mercedes si Suzuki, care produc deja in Ungaria, iata ca in curand se adauga si BMW...

Romania a ratat si ultima sansa (in fapt, nici nu si-a creat vreodata sansa) de a atrage un producator auto de top.

Fara infrastructura, cu o forta de munca slab calificata, insuficienta si nestatornica, este de mirare ca Dacia si Ford inca mai sunt pe aici.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

O deschid acolo deoarece exista infrastructura, insa asta nu exclude faptul ca se vor aproviziona de la furnizori automotive din Romania, sau furnizori localizati chiar mai in est. Ideea este ca in Ungaria se termina infrastructura europeana, si probabil ca orice investitor care se gandeste la o localizare in estul Europei exclude Romania din aceasta cauza, insa si din alte motive, legate de demografie/forta de munca calificata, imagine de tara proasta, instabilitate politica.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

bravo lor ca sunt capabili sa-i atraga !!!

 

citeam azi ca s-a inaugurat 30km de autostrada in 4 ani sursa :

 

si ne miram ca nu vin investitori in romania

 

(off-topic / gluma = acum vecinii unguri sa nu saboteze loturile de BMW-uri pt RO )

una peste alta, bravo lor !

Edited by Romulus
Link to comment
Share on other sites

vrajeala... nu ne suporta pe noi romanii, nu va mai amagiti degeaba.... trebuie sa traiti intre ei ca sa intelegeti asta, avem porturi si logistica in S-E, destui oameni inteligenti...dar istoria nu se uita niciodata

 

care porturi ?

constanta ....si...?

logistica in S-E ? unde?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bucureşti/München. BMW Group continuă să-ţi extindă reţeaua de producţie din Europa, cu o nouă facilitate ce va fi construită în Ungaria, în apropierea oraşului Debrecen. Pentru aceasta se va in vesti aproape un miliard de euro, locaţia de producţie va oferi o capacitate de până la 150.000 de unităţi pe an şi va crea peste 1.000 de locuri de muncă.

 

"Decizia BMW Group de a construi această uzină nouă reafirmă perspectiva noastră pentru o creştere globală. După investiţiile semnificative din China, Mexic şi SUA, acum ne consolidăm activităţile din Europa pentru a menţine un echilibru al producţiei la nivel mondial între Asia, America şi continentul nostru, Europa", a declarat Harald Krüger, preşedinte al Consiliului de Administraţie al BMW AG. "Europa este cea mai mare locaţie de producţie a BMW Group. Numai în 2018 investim peste un miliard de euro în uzinele noastre din Germania pentru a le actualiza şi a le pregăti pentru mobilitatea electrică."

 

Oliver Zipse, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru producţie, a adăugat: "În viitor, fiecare uzină BMW Group din Europa va fi echipată pentru a produce automobile electrificate, dar şi convenţionale. Noua noastră uzină din Ungaria va fi capabilă să producă atât modele BMW cu motoare termice, cât şi electrificate - totul pe o singură linie de producţie. Va aduce o capacitate mai mare pentru reţeaua noastră mondială de producţie. Când va începe producţie, uzina va stabili noi standarde în ceea ce priveşte flexibilitatea, digitalizarea şi productivitatea".

 

Europa este cea mai importantă piaţă pentru BMW Group. În 2017 a reprezentat aproape 45% din totalul automobilelor livrate, cu 1,1 milioane de unităţi vândute. Până la finalul lunii iunie, BMW Group a crescut în multe pieţe de pe continent, livrările de automobile totalizând peste 560.000 de unităţi - o creştere de 1,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.

 

Cea mai nouă decizie de dezvoltare a reţelei de producţie urmăreşte principiul strategic al BMW Group privind creşterea echilibrată la nivel global şi reprezintă următorul pas logic în implementarea strategiei NUMBER ONE > NEXT a BMW Group.

 

Locaţie de producţie competitivă în Europa

 

Debrecen este locul ideal pentru BMW Group de a-şi extinde reţeaua de producţie. A fost ales în primul rând pentru infrastructura foarte bună, legăturile logistice adecvate şi apropierea de reţeua de furnizori consacraţi. Personalul calificat din zonă a fost un alt avantaj important. Pe lângă echipa de la uzină, numeroase locuri de muncă vor fi create la furnizori de piese şi servicii, atât în cadrul noii facilităţi de producţie, cât şi în regiune.

 

BMW Group deţine un birou local în Ungaria din 2004 şi se bucură de relaţii pozitive, de lungă durată, cu furnizorii din ţară. Anul trecut, materiale şi servicii în valoare totală de 1,4 miliarde de euro au fost achiziţionate din Ungaria.

 

Uzina din Debrecen va impune noi standarde în ceea ce priveşte digitalizarea, dezvoltarea durabilă şi flexibilitatea. În plus, va fi un lider tehnologic, cu soluţii inovatoare pentru automatizare, sisteme de asistenţă de ultimă oră şi aplicaţii de logistică flexibile. În conformitate cu principiul BMW Group privind sistemul de producţie foarte flexibil, noua facilitate va produce atât automobile cu propulsie convenţională, cât şi electrificată, totul pe o singură linie de producţie.

 

Notă: Mai multe informaţii despre uzină sunt disponibile la https://www.bmwgroup-plants.com/debrecen/en.html (engleză) şi https://www.bmwgroup-plants.com/debrecen/hu.html (maghiară). Website-urile oferă detalii ale contactelor de la Achiziţii şi informaţii privind locurile de muncă disponibile.

 

Reţeaua de producţie BMW Group

 

Cererea ridicată din partea clienţilor şi lansarea noilor modele au dus la o utilizare ridicată a capacităţii pentru reţeaua de producţie a BMW Group în 2017. Cu 2.505.741 de automobile produse pentru mărcile BMW, MINI şi Rolls-Royce, volumele de producţie au atins un nou maxim istoric. Aceste date au inclus 2.123.947 BMW, 378.486 MINI şi 3.308 Rolls-Royce. Uzinele germane ale companiei, care au produs peste un milion de automobile, sunt responsabile pentru aproape jumătate din producţie.

 

Prin flexibilitatea fără egal, sistemul de producţie de vârf este într-o formă excelentă pentru viitor. Pe baza Strategiei NUMBER ONE > NEXT, acesta este caracterizat de un nivel ridicat al eficienţei şi de procese robuste. Competenţa în producţie a BMW Group reprezintă un avantaj competiţional decisiv şi contribuie la profitabilitatea companiei şi la succesul sustenabil al acesteia.

 

Calitatea şi viteza de reacţie, precum şi flexibilitatea sunt factorii principali în sistemul de producţie BMW. Digitalizarea, conceptele modulare standardizate şi construcţia compozită inteligentă atestă nivelul ridicat de competenţă din cadrul reţelei de producţie. În acelaşi timp, sistemul de producţie oferă un nivel foarte înalt de personalizare şi permite ca specificaţiile clientului să fie modificate până la şase zile înainte de livrare.

Link to comment
Share on other sites

mexic,maroc,iran sunt la fel de apreciate, exista mereu o explicatie logica

ma rog fiecare vede altfel problema, eu vad doar ca multe firme germane se cara din tara lor din cauze diverse, un muncitor de acolo trebuie platit cu 6000e si in alte tari gen ungaria va lua 500 maxim....samd

Edited by BOASKA
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fara infrastructura, cu o forta de munca slab calificata, insuficienta si nestatornica, este de mirare ca Dacia si Ford inca mai sunt pe aici.

 

Dimpotriva. Avem forta de munca bine calificata, avem meseriasi buni pe partea de productie. Avem si experienta in asa ceva.

 

La infrastructura si incompetenta administratiilor locale stam prost.

 

P.S. Fluctuatia de personal este cauzata in mare proportie de un singur vinovat: proprietarul fabricii. Cand platesti om calificat "pe banda" in productie cu 60% din salariul casierului de la Kaufland, e normal sa-ti plece.

Link to comment
Share on other sites

vrajeala... nu ne suporta pe noi romanii, nu va mai amagiti degeaba.... trebuie sa traiti intre ei ca sa intelegeti asta, avem porturi si logistica in S-E, destui oameni inteligenti...dar istoria nu se uita niciodata

Ei vezi tu, mentalitati de-astea invechite inca ne trag in jos, pe langa lipsa aspectelor tehnice si logistice.

 

Ungaria a mers in concurs cu alte 8-9 tari pentru deschiderea fabricii, pe cand Romania nu a vazut nici macar coperta caietului de sarcini. Istoria nu a avut absolut nicio legatura cu aceasta decizie.

 

Sunt atatia factori care se iau in considerare cand se discuta despre o investitie de o asemenea anvergura.

Pe langa lipsa aspectelor tehnice si logistice, in Romania nu exista o strategie nationala pentru investitii, un mediu economic stabil si previzibil, un sistem de invatamant care sa furnizeze forta de munca calificata (scoala profesionala), samd...

 

Ca si provider global de servicii IT pentru BMW, in firma in care lucrez circulau zvonuri inca de saptamana trecuta ca se va deschide fabrica in Ungaria. Nu a surprins pe nimeni alegerea BMW.

 

Ce-ar mai ramane de zis?

Felicitari Ungaria!

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Putea sa fie in Romania.

Nu am fost si probabil nu vom fi in stare..

 

Parca traim pe alta lume..

 

...Las' ca vin chinezii si ne iau si piata de munca, adica munca, scot profitul din tara, spaguind doi politicieni, platind niste taxe la stat.. ne lasa (doar) mai saraci si pe ajutor social.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

cred ca, doar in conditiile in care exista o autostrada care sa lege Vestul tarii cu estul (Constanta-Port), un port la Marea Neagra care sa functioneze cum trebuie in 2018 si o politica care sa ofere incredere, stabilitate,oportunitati si fara birocratia comunista care inca bantuie pe la noi, in Romania erau cel putin 2-3 fabrici auto.

"Tronsonul BucureştiPiteşti a fost prima autostradă din România, cei 96 de kilometri, care leagă cele două oraşe, fiind construiţi în perioada1967-1972"

 

conform : https://ro.wikipedia...1_(Rom%C3%A2nia) cele mai multe tronsoane au fost facute/date in folosinta in 2010-2012

Edited by wind-3er
Link to comment
Share on other sites

Bala a spus-o foarte bine, principala problema e lipsa infrastructurii suficient dezvoltate si a incetinelii cu care se dezvolta. De curand s-a dat drumul unui proiect nou de transport pe calea ferata care leaga Ucraina/MD de Bulgaria si dincolo, cu finish la Ruse, cu un timp de tranzit de 15.5H. Evident ruta pare sa le fie pe plac rusilor ma gandesc, in momentul asta nu prea vad cu ce ne ajuta pe noi in afara de usurarea traficului care bineinteles e un ajutor imens dar vine ca o consecinta si nu cred ca asta a fost obiectivul, mai ales ca partea aceea de tara e cam moarta din punct de vedere al industriei din pacate. Deci nici macar de autostrazi asa multe nu am avea nevoie de am avea macar cateva rute de cale ferata care sa sustina o viteza medie rezonabila si sa asigure tranzitul.

 

E totusi de laudat si de invatat, as zice, ca Ungaria care desi e pro-Rusia declarata si nu a inghitit toate rahaturile UE, si totusi Merkel duce industrie acolo pentru ca atunci cand vine vorba de bani nu mai conteaza prea mult toate aspectele astea iar faptul ca au infrastructura, sunt aproape de Koper care a devenit un port major in partea asta de Europa, slovenii investind la fel de mult in infrastructura logistica pentru ca au inteles niste aspecte, si e aproape de RO care e producatoare mare de subansambluri pentru automotive, era decizia logica. Doar nu erau sa astepte sa terminam noi 10km de autostrada pe an :).

Edited by mik15
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Interesant. S-au descurcat ungurii, desi au facut numai probleme si valuri in Parlamentul European.

 

Meanwhile, Continental deschide tot in Ungaria.. fabrica si un centru R&D pentru dezvoltare AI

 

Romania devine neatragatoare, nu stiu daca din cauza PSD.

 

Continental a investit mult si investeste mai departe in RO:

https://www.continental-corporation.com/ro-ro/presa/comunicate-de-presa/19-700-de-angajati-continental-din-romania-lucreaza-pentru-viitorul-industriei-auto-123966

 

Nu cred ca investitia din Ungaria are vreo legatura cu ce se intampla in Romania.

Furnizorii isi urmeaza clientii...

Link to comment
Share on other sites

Continental a investit mult si investeste mai departe in RO:

https://www.continental-corporation.com/ro-ro/presa/comunicate-de-presa/19-700-de-angajati-continental-din-romania-lucreaza-pentru-viitorul-industriei-auto-123966

 

Nu cred ca investitia din Ungaria are vreo legatura cu ce se intampla in Romania.

Furnizorii isi urmeaza clientii...

 

Exista crestere, nu zice nimeni ca nu.

 

Dar in acelasi timp exista invetitii si in Ungaria in locatiile vechi.

 

Locatii noi nu s-au mai deschis in Ro.

Link to comment
Share on other sites

Exista crestere, nu zice nimeni ca nu.

 

Dar in acelasi timp exista invetitii si in Ungaria in locatiile vechi.

 

Locatii noi nu s-au mai deschis in Ro.

De acord, bine ca macar se investeste mai departe in locatii existente:

http://www.zf.ro/auto/continental-cumpara-o-fosta-platforma-industriala-din-timisoara-pentru-extindere-17369948

Link to comment
Share on other sites

Exista crestere, nu zice nimeni ca nu.

 

Dar in acelasi timp exista invetitii si in Ungaria in locatiile vechi.

 

Locatii noi nu s-au mai deschis in Ro.

 

Nu e strategic OK sa mai investeasca in noi locatii in Romania. Au deja multe locatii si au cam de toate: R&D, cauciucuri, fabrici etc.

 

Ca multinationala e mai ok sa fii raspandit in mai multe tari decat foarte mare in mai putine tari.

 

Vine madam Dancil si baga o lege de suflet pt daddy si s-a dus dreaq totul. Desigur, in orice tara se poate intampla asta asa ca e mai bine sa fii sigur si raspandit.

 

Inteleg ideea dar exemplul Continental chiar nu mi se pare bun in aceasta discutie

Link to comment
Share on other sites

In Ungaria au 7 locatii deschise (nu stiu daca toate mari), mai multe decat in Ro. Si se mai deschid doua.

 

Asta noua de la Debrecen e langa Oradea practic.

 

 

Alta e sa fi fost stirea, BMW deschide o fabrica noua la Brasov.

 

Cred ca mai e o problema ce incepe sa apara, lipsa personalului calificat, avem multi oameni cu scoala care pleaca, de muncitori nu mai vorbesc.

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.