Jump to content

BMW deschide in 2019 o uzina in Ungaria, la Debrecen


FiveThreeFive

Recommended Posts

Ei vezi tu, mentalitati de-astea invechite inca ne trag in jos, pe langa lipsa aspectelor tehnice si logistice.

 

Ungaria a mers in concurs cu alte 8-9 tari pentru deschiderea fabricii, pe cand Romania nu a vazut nici macar coperta caietului de sarcini. Istoria nu a avut absolut nicio legatura cu aceasta decizie.

 

Sunt atatia factori care se iau in considerare cand se discuta despre o investitie de o asemenea anvergura.

Pe langa lipsa aspectelor tehnice si logistice, in Romania nu exista o strategie nationala pentru investitii, un mediu economic stabil si previzibil, un sistem de invatamant care sa furnizeze forta de munca calificata (scoala profesionala), samd...

 

Ca si provider global de servicii IT pentru BMW, in firma in care lucrez circulau zvonuri inca de saptamana trecuta ca se va deschide fabrica in Ungaria. Nu a surprins pe nimeni alegerea BMW.

 

Ce-ar mai ramane de zis?

Felicitari Ungaria!

 

Cati ani ai stat in germania cati ai ai lucrati in germania si cat de bine vorbesti germana ca sa ma faci pe mine invechit?

Lucrezi tu provider dar defacto nimic despre realitatea de acolo....stii ce inseamna dumping?

Sau sa o iau altfel... cati unguri cunosti si ai lucrat impreuna ca sa ne faci o paralela despre nivelul de educatie?

Edited by BOASKA
  • Like 1
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Cati ani ai stat in germania cati ai ai lucrati in germania si cat de bine vorbesti germana ca sa ma faci pe mine invechit?

Lucrezi tu provider dar defacto nimic despre realitatea de acolo....stii ce inseamna dumping?

Sau sa o iau altfel... cati unguri cunosti si ai lucrat impreuna ca sa ne faci o paralela despre nivelul de educatie?

Eu nu te-am facut invechit. Am spus ca mentalitatea ta este invechita.

 

Cu intrebari "..stii ce inseamna dumping", suni ca un demagog si tratezi lucrurile ca unul (gen "lasa ca stiu eu mai bine").

 

Am suficienta tangenta cu BMW (probabil mai multa ca tine oricum) sa pot sa iti spun ca afirmatiile tale sunt cel putin neinspirate in cazul de fata.

 

Putem sa dezbatem orice tema doresti in engleza, germana si maghiara (asa iti raspund si la ultima intrebare).

 

Cand vor merge 5.5% din PIB in Romania in educatie mai vorbim de paralele intre maghiari si romani (si nu, nu sunt maghiar).

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ca avem o imagine de tara proasta, si multi straini au (inca) si probabil vor mai avea prejudecati fata de romani si Romania, nu cred ca e o surpriza pentru nimeni, insa decizia BMW a fost una strict de business, asa cum multe firme aleg/nu aleg sa investeasca in Romania, strict din motive de business.

 

Noi, ca si romani, ar trebui sa ne punem niste intrebari, sa gasim raspunsurile sincere, si apoi sa incepem sa schimbam/corectam, daca putem si daca dorim lucrurile ce impiedica dezvoltarea tarii, fie si prin investitii straine, in conditiile in care capitalul autohton/investitorii autotoni lipsesc, sunt timizi, sau nu au anvergura.

 

In mod clar ca Viktor Orban e pe cai mari in acest moment, in ciuda derapajelor sale,a politicilor haiducesti, si a directiei periculoase in care se indreapta Ungaria, insa probabil nu e atat de idiot sa sara la firme mari, iar cum Audi traieste bine in Ungaria de ani de zile, era logic ca si Bmw sa o faca.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu nu te-am facut invechit. Am spus ca mentalitatea ta este invechita.

 

Cu intrebari "..stii ce inseamna dumping", suni ca un demagog si tratezi lucrurile ca unul (gen "lasa ca stiu eu mai bine").

 

Am suficienta tangenta cu BMW (probabil mai multa ca tine oricum) sa pot sa iti spun ca afirmatiile tale sunt cel putin neinspirate in cazul de fata.

 

Putem sa dezbatem orice tema doresti in engleza, germana si maghiara (asa iti raspund si la ultima intrebare).

 

Cand vor merge 5.5% din PIB in Romania in educatie mai vorbim de paralele intre maghiari si romani (si nu, nu sunt maghiar).

 

Ma lasa rece tangenta ta cu firma bmw, nu te mai lauda atat, vorbim ca simpli cetateni romani sau ti se pare tie ca ai mai multa dreptate pentru faptul ca asa si asa pe la bmw?

Deci e clar ca nu ai nici un fel de experienta in afara de biroul tau probabil ocupat cu colegi romani....

Engleza este zero in acea tara si germana trebuie sa stii minim b2 ca sa poti intelege ceva si sa fie cineva interesat sa vorbeasca cu tine in afara de binecunoscutele stereotipii

Ungurii nu sunt nici mai destepti si mai calificati si nici mai muncitori, deci iarasi abureala, sudestici deci toti la fel

Cj, TM, Sb st tot pe acolo si au un nivel de trai ok cred, ca aia de langa szeged nu or fi toti regi.... se vede clar cand treci prin oras

Locatia in ungaria dar sa vina si romanii si sa se stabileasca poate acolo

Si demagogia ta este ca faci paralele intre procente pe sistemul de invatamant, poate romanii st mai destepti, km de sosea pietruita de la poplaca pana la dudesti din vale.... parca pe acolo tb sa circule cutiile bmw de piese

Am ajuns toti un mare grup de moralisti asistati social la fondurile europene, vindem totul gratis, toti vin si cumpara bunuri in romania fara spaga banuiesc, numai cand trebuie sa construiesti o fabrica tb sa dai spaga, cand cumperi mii de hectare de padure nu se da spaga, cand cumperi fabrici ,uzine si pamant nu se da spaga banuiesc, cand iei toate resursele naturale gaze samd nu se da spaga doar cand tb sa faci ceva gen fabrica sau autostrada trebuie

Eu zic sa fim mai cu picioarele pe pamant

  • Like 1
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Ma lasa rece tangenta ta cu firma bmw, nu te mai lauda atat, vorbim ca simpli cetateni romani sau ti se pare tie ca ai mai multa dreptate pentru faptul ca asa si asa pe la bmw?

Deci e clar ca nu ai nici un fel de experienta in afara de biroul tau probabil ocupat cu colegi romani....

Engleza este zero in acea tara si germana trebuie sa stii minim b2 ca sa poti intelege ceva si sa fie cineva interesat sa vorbeasca cu tine in afara de binecunoscutele stereotipii

Ungurii nu sunt nici mai destepti si mai calificati si nici mai muncitori, deci iarasi abureala, sudestici deci toti la fel

Cj, TM, Sb st tot pe acolo si au un nivel de trai ok cred, ca aia de langa szeged nu or fi toti regi.... se vede clar cand treci prin oras

Locatia in ungaria dar sa vina si romanii si sa se stabileasca poate acolo

Si demagogia ta este ca faci paralele intre procente pe sistemul de invatamant, poate romanii st mai destepti, km de sosea pietruita de la poplaca pana la dudesti din vale.... parca pe acolo tb sa circule cutiile bmw de piese

Am ajuns toti un mare grup de moralisti asistati social la fondurile europene, vindem totul gratis, toti vin si cumpara bunuri in romania fara spaga banuiesc, numai cand trebuie sa construiesti o fabrica tb sa dai spaga, cand cumperi mii de hectare de padure nu se da spaga, cand cumperi fabrici ,uzine si pamant nu se da spaga banuiesc, cand iei toate resursele naturale gaze samd nu se da spaga doar cand tb sa faci ceva gen fabrica sau autostrada trebuie

Eu zic sa fim mai cu picioarele pe pamant

 

OK, in mod evident nu ai inteles nimic din ce am spus.

 

Da-mi voie sa imi cer scuze ca mi-am permis sa caracterizez mentalitatea ta ca invechita si sa oprim discutia aici.

  • Like 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

...

Ungurii nu sunt nici mai destepti si mai calificati si nici mai muncitori, deci iarasi abureala, sudestici deci toti la fel

...

 

 

Sa lucrezi *la banda* nu sunt necesare vaste cunstiinte.

La pregatirea materialului uman, in general se foloseste metoda demonstrarii, exersarii si repetarii deoarece sarcinile motorii nu sunt performante daca nu sunt perfectate pana la automatizare.

Edited by unvicont
Link to comment
Share on other sites

mexic,maroc,iran sunt la fel de apreciate, exista mereu o explicatie logica

ma rog fiecare vede altfel problema, eu vad doar ca multe firme germane se cara din tara lor din cauze diverse, un muncitor de acolo trebuie platit cu 6000e si in alte tari gen ungaria va lua 500 maxim....samd

Chiar si 6000 euro brut nu-i vede un muncitor. Chiar in tari cu salarii mai mari decat Germania tb sa ai studii superioare/calificare mai inalta sa iei 6000.

 

 

 

Ca si provider global de servicii IT pentru BMW, in firma in care lucrez circulau zvonuri inca de saptamana trecuta ca se va deschide fabrica in Ungaria. Nu a surprins pe nimeni alegerea BMW.

Daca aplicatia GPS de pe F3x e opera voastra "felicitari" - foarte proasta. Informatii putine, optiuni putine(si alea chinezesti au mai multe), navigatie incalcita prin meniuri, estimari de intarzieri varza aproape mereu, notificari de schimbare a directiei devreme/tarziu cand mai ai cativa metri si dai in balustrada. Cred ca trebuie sa schimbati analistii de business macar. Gandeste vreunul specificatiile alea?

Am TomTom 825 de 7 ani si e mai precis are optiuni mai multe, grafica mai buna, notificari mai bune. Meniurile sunt ani lumina distanta mai bune, ca sa nu mai vorbim de grafica.

Mai bine s-ar adopta o solutie de la un dezvoltator consacrat de software GPS in loc sa se arunce banii.

 

In Ungaria au 7 locatii deschise (nu stiu daca toate mari), mai multe decat in Ro. Si se mai deschid doua.

 

Asta noua de la Debrecen e langa Oradea practic.

 

 

Alta e sa fi fost stirea, BMW deschide o fabrica noua la Brasov.

 

Cred ca mai e o problema ce incepe sa apara, lipsa personalului calificat, avem multi oameni cu scoala care pleaca, de muncitori nu mai vorbesc.

Avem oameni calificati care pleaca, da. Si daca m-ar plati la fel ca afara nu m-as intoarce. De ce? Datorita atmosferei de lucru.

In firmele de la noi fie ele si multinationale prinde radacini mai mereu mentalitatea asta balcanica: de uneltire, clevetire, grija de altu, sa-l fac pe ala/sap pe ala. In general nu ai un mediu propice sa vii sa-ti faci treaba strict profesional fara chestii personale, glumite... Sunt tot felul de gasti in jurul upper/middle managementului. Nu faci parte din ele(nu mergi la bere, nu o arzi cu ei) esti tacat la evaluari, nu mariri de salarii si pana la lucruri mai urate. Managementul strain se da si el pe brazda, fac lucruri pe care nu si le permit afara.

 

Asa ca omul prefera o atmosfera neutra afara, sa-si vada de ale lui fara stres aditional inutil.

Edited by mike2005
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

 

 

Daca aplicatia GPS de pe F3x e opera voastra "felicitari" - foarte proasta. Informatii putine, optiuni putine(si alea chinezesti au mai multe), navigatie incalcita prin meniuri, estimari de intarzieri varza aproape mereu, notificari de schimbare a directiei devreme/tarziu cand mai ai cativa metri si dai in balustrada. Cred ca trebuie sa schimbati analistii de business macar. Gandeste vreunul specificatiile alea?

Am TomTom 825 de 7 ani si e mai precis are optiuni mai multe, grafica mai buna, notificari mai bune. Meniurile sunt ani lumina distanta mai bune, ca sa nu mai vorbim de grafica.

Mai bine s-ar adopta o solutie de la un dezvoltator consacrat de software GPS in loc sa se arunce banii.

 

 

Organizatia furnizeaza strict End User Support. Adica daca tu angajat BMW ai probleme HW/SW, vii in centrul de suport dedicat in locatia BMW.

Nu avem treaba cu dezvoltarea de aplicatii/produse pentru BMW.

Edited by eMjoy
Link to comment
Share on other sites

Daca aplicatia GPS de pe F3x e opera voastra "felicitari" - foarte proasta. Informatii putine, optiuni putine(si alea chinezesti au mai multe), navigatie incalcita prin meniuri, estimari de intarzieri varza aproape mereu, notificari de schimbare a directiei devreme/tarziu cand mai ai cativa metri si dai in balustrada. [...]

 

Sunt sigur ca se poate rezolva cu un update. Intr-adevar business analysts trebuia sa observe problemele, insa testarea in viata reala nu stiu la ce nivel se face.

 

Avem oameni calificati care pleaca, da. Si daca m-ar plati la fel ca afara nu m-as intoarce. De ce? Datorita atmosferei de lucru.

In firmele de la noi fie ele si multinationale prinde radacini mai mereu mentalitatea asta balcanica: de uneltire, clevetire, grija de altu, sa-l fac pe ala/sap pe ala. In general nu ai un mediu propice sa vii sa-ti faci treaba strict profesional fara chestii personale, glumite... Sunt tot felul de gasti in jurul upper/middle managementului. Nu faci parte din ele(nu mergi la bere, nu o arzi cu ei) esti tacat la evaluari, nu mariri de salarii si pana la lucruri mai urate. Managementul strain se da si el pe brazda, fac lucruri pe care nu si le permit afara.

Asa ca omul prefera o atmosfera neutra afara, sa-si vada de ale lui fara stres aditional inutil.

 

Per total ai dreptate.

Insa mai ies si ei la bere, mai glumesc si ei, nu e doar monotonie. Frate meu e inginer in Germania, si mi-a zis ca atmosfera de lucru e ok, mai ies. Intr-adevar nu a zis nimic negativ, cum se intampla in Ro.

Link to comment
Share on other sites

Este partial adevarat ceea ce se spune despre atmosfera de lucru in alta tara vs Romania; am lucrat in cadrul aceleasi companii si in Romania, si in alte doua tari, si da, exista diferente, in ideea ca romanii sunt destul de clevetitori si arivisti, de aceea ar face totul, aici includ turnatorie, linguseala, inrudire (pai ce plm poate fi mai tare decat sa te naseasca directorii, care la randul lor se asigura de niste proptele puternice in organizatie) sa ajunga mai sus, insa spun partial adevarat deoarece am ramas fascinat de felul in care si directorii straini, dupa o perioada de tatonare si circumspectie, in general se dau pe brazda, si devin tributari obiceiurilor locului, de multe ori fascinati si de usurinta cu care se pot rezolva anumite probleme doar cu un telefon.In schimb, in tarile de origine, ii vezi cum renunta la obiceiuri balcanice si revin la standard, unii cu regret, ceea ce arata multa ipocrizie, dar si un respect fata de reguli, pe care noi, romanii, dupa zeci de ani in care regulile se schimba, si cei ce evita regulile mai au succes si nu sunt blamati in societate, nu il avem.

 

Romania e un caz particular, si multi angajati romani au o idee deformata despre locul de munca, care din locul in care furau tot ce prindeau si fabricau tot ce se putea, s-a transformat pentru unii, in locul care trebuie sa iti dea masina de serviciu ce devine masina personala, telefon ce devine personal, iti da avantaje, etc....ceva gen vaca de muls.

 

Si cred ca mai e o diferenta majora intre romani si vestici, pentru multi romani cred ca exista un amestec de frustrare/arivism, pe de o parte, pe de alta parte un spirit de competitie/dorinta de depasire care , in functie de caracterul si educatia fiecaruia, ii transforma in performeri, sa rechini/sobolani, in timp ce in vest lumea e mai linistita, nu sta sa critice seful non-stop, si in general se multumeste cu salariul actual si e multumit daca toata viata face aceeasi chestie, deci prefera predictibilitatea viitorului.

 

Si pana la urma, localizarea BMW in Ungaria are in spate niste rationamente economice/logistice, iar cei ce sunt la putere/guvernare ar trebui sa le analizeze, ca poate mai sunt companii interesate, si poate vom avea si noi sansa noastra.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.