Jump to content

Recomandare dpf


pawl

Recommended Posts

Buna,sunt posesorul unui bmw e91 320d din anul 2008,si am o dilema.M-am dus acum o saptamana la mecanic pentru o diagnoza deoarece am o problema la prima pornire (relantiul fluctueaza 2-3 secunde,si motorul tremura),iar ca rezultat mi-a spus ca dpf-ul este problema,solutia fiind inlocuirea lui,ori anulat fizic si din soft.Daca cineva care s-a mai confruntat cu o astfel de problema poate sa ma lamureasca si pe mine in priviinta acestui dpf,deoarece nu vreau sa dau 3000-4000 mii de lei pe unul nou.Merita anultatul fizic si din soft?Pot aparea eventuale probleme la itp?Exista varianta curatarii filtrului,si daca da,aceasta fiind una pe termen relativ scurt?

Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Nu are treaba pornirea cu DPF-ul, apoi fa o diagnoza sa vezi daca masina face regenerarea, gradul de incarcare, presiunea in filtru, e chestie mai delicata, dupa aceea vezi daca e necesara inlocuirea, mergi la cineva care stie ce face.

In vara lui 2017 am avut probleme cu dpf-ul,martorul mi se aprindea in bord de fiecare data.Am dus-o si atunci la un service,unde diagnoza arata ca tot dpf-ul este problema,filtrul nu putea sa se mai regenereze.Mi s-a facut o regenerare 'fortata' din 'calculator' si de atunci martorul nu s-a mai aprins.Dar acum o saptamana,mi-a spus ca nu mai poate sa se regenereze filtrul.Tin sa precisez ca toba este neagra,iar la pornire,se emit niste gaze cu un miros foarte puternic pentru cateva zeci de secunde,si da,masina nu mai trage cum o facea inainte,mi se pare care ajunge in ture foarte greu,se cam plafoneaza chiar si in treptele inferioare.

Edited by pawl
Link to comment
Share on other sites

Sa-ti spun corect la ce controale au inceput pe parte de emisii, iti recomand inlocuirea cu unul after market de calitate, te tine cel putin 150k. daca regenerarile se fac corect, costul e putin mai mare decat anulatul si softul, stai linistit cu masina corecta.

 

https://www.filtruparticule.ro/filtru-particule-noi?filter=1&marca=82&model=130&kw=121

Edited by calinus68
Link to comment
Share on other sites

Sa-ti spun corect la ce controale au inceput pe parte de emisii, iti recomand inlocuirea cu unul after market de calitate, te tine cel putin 150k. daca regenerarile se fac corect, costul e putin mai mare decat anulatul si softul, stai linistit cu masina corecta.

 

https://www.filtruparticule.ro/filtru-particule-noi?filter=1&marca=82&model=130&kw=121

 

Multumesc de sfat,o sa-l iau in considerare.

Daca cineva mai are pareri,sunt bine-venite.

Link to comment
Share on other sites

Salut, vin cu ceva raspunsuri dar si cu ceva intrebari pe aceeasi tema.

 

Mai intai ma ventilez pe aici ca am boala pe astia care dau jos dpf-u. Dpf-u nu e pus ca sa mearga masina mai incet sau ca sa tot dai bani pe turbo cum "zice" unii. E pus acolo pentru ca motoarele diesel cand ard motorina emit niste particule de funingine care provoaca cancer pulmonar. Cei mai susceptibili sunt copiii mici la particulele alea. Asa ca astia care va dati jos filtrele pe la mesteri va omorati copiii cu mana voastra. Orice alte argumente sunt nule si daca nici asta nu va doare va meritati soarta.

 

Acum la subiect. Referitor al oscilatiile de relanti pot sa confirm ca la mine face la fel cand DPF-ul e incarcat cu funingine si nu apuca sa se regenereze. Masina e lenesa si motoru pare ca e mai tremurici decat de obicei.

 

Masina mea e un e90 316d din 2010. Azi a implinit 251mii km. Inca sunt cu dpf-ul original.

 

Acum 2 ani am curatat DPF-ul la odorhei si au facut treaba destul de ok. M-a costat vreo 4-500 lei cu manopera demontat-montat trimis prin curier curatat samd. Dar acum dupa 2 ani iar face figuri. Am zis sa il mai trimit odata sa mai trag de timp pana iau un filtru nou. De data asta cred ca mi l-au dat inapoi asa cum l-am trimis pentru ca nu e nicio imbunatarile. Se regenereaza din 3 in 3 zile de condus urban sau la fiecare 150km extraurban.

 

Ininte sa arunc banii pe un dpf nou, am schimbat bujii injectoare am curatat turbina si am recalibrat-o, am schimbat valva egr odata cu revizia anuala si anul trecut am schimbat si un senzor defect la dpf care dadea valori eronate. PE scurt am eliminat suspectii principali care duc la problemele propriuzise cu DPF-urile.

 

Masina merge super, imediat dupa regenerare. La drum lung se comporta normal mai putin regenerarile alea la fiecare 150km care desi sunt dese, decurg normal. In oras merge ok 3 zile apoi daca nu ies cu ea afara incepe sa imi joace relantiul la semafor cand ii tuna ei si e lenesa la accelerari.

 

Semn ca ar fi cazul sa nu mai chinui filtrul ala ca si-a trait viata si inca ceva.

 

Asta ca sa iti faci o idee cum sta treaba.

 

Acum am si eu o intrebare pentru cine crede ca stie.

 

Un filtru de particule OEM la noi in romania e inca 2 mii de euro...ceea ce mi se pare un mic cam "nesi" din partea dealerilor nostri.

 

Am inceput sa caut variante aftermarket dupa un pic de studiu si am ajuns la asta https://www.autopieseonline24.ro/walker/7013418

E pe baza de siliciu carbid si se lauda ca se preteaza bine si la condus in regim urban. Din cate am reusit sa gasesc pe net si astea OEM sunt tot siliciu carbid.

 

As vrea sa imi spuneti care va pricepeti daca merita investitia in DPF-ul asta, daca a incercat cineva filtre aftermarket si ce rezultate a avut cu ele.

 

As prefera raspunsuri de la oameni care au testat personal, nu din auzite. Multa lume zice ca filtrele aftermarket sunt proaste dar nimeni nu isi asuma experientele astea negative si de asta inca sunt in cumpana.

  • Like 9
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut, vin cu ceva raspunsuri dar si cu ceva intrebari pe aceeasi tema.

 

Mai intai ma ventilez pe aici ca am boala pe astia care dau jos dpf-u. Dpf-u nu e pus ca sa mearga masina mai incet sau ca sa tot dai bani pe turbo cum "zice" unii. E pus acolo pentru ca motoarele diesel cand ard motorina emit niste particule de funingine care provoaca cancer pulmonar. Cei mai susceptibili sunt copiii mici la particulele alea. Asa ca astia care va dati jos filtrele pe la mesteri va omorati copiii cu mana voastra. Orice alte argumente sunt nule si daca nici asta nu va doare va meritati soarta.

 

Acum la subiect. Referitor al oscilatiile de relanti pot sa confirm ca la mine face la fel cand DPF-ul e incarcat cu funingine si nu apuca sa se regenereze. Masina e lenesa si motoru pare ca e mai tremurici decat de obicei.

 

Masina mea e un e90 316d din 2010. Azi a implinit 251mii km. Inca sunt cu dpf-ul original.

 

Acum 2 ani am curatat DPF-ul la odorhei si au facut treaba destul de ok. M-a costat vreo 4-500 lei cu manopera demontat-montat trimis prin curier curatat samd. Dar acum dupa 2 ani iar face figuri. Am zis sa il mai trimit odata sa mai trag de timp pana iau un filtru nou. De data asta cred ca mi l-au dat inapoi asa cum l-am trimis pentru ca nu e nicio imbunatarile. Se regenereaza din 3 in 3 zile de condus urban sau la fiecare 150km extraurban.

 

Ininte sa arunc banii pe un dpf nou, am schimbat bujii injectoare am curatat turbina si am recalibrat-o, am schimbat valva egr odata cu revizia anuala si anul trecut am schimbat si un senzor defect la dpf care dadea valori eronate. PE scurt am eliminat suspectii principali care duc la problemele propriuzise cu DPF-urile.

 

Masina merge super, imediat dupa regenerare. La drum lung se comporta normal mai putin regenerarile alea la fiecare 150km care desi sunt dese, decurg normal. In oras merge ok 3 zile apoi daca nu ies cu ea afara incepe sa imi joace relantiul la semafor cand ii tuna ei si e lenesa la accelerari.

 

Semn ca ar fi cazul sa nu mai chinui filtrul ala ca si-a trait viata si inca ceva.

 

Asta ca sa iti faci o idee cum sta treaba.

 

Acum am si eu o intrebare pentru cine crede ca stie.

 

Un filtru de particule OEM la noi in romania e inca 2 mii de euro...ceea ce mi se pare un mic cam "nesi" din partea dealerilor nostri.

 

Am inceput sa caut variante aftermarket dupa un pic de studiu si am ajuns la asta https://www.autopieseonline24.ro/walker/7013418

E pe baza de siliciu carbid si se lauda ca se preteaza bine si la condus in regim urban. Din cate am reusit sa gasesc pe net si astea OEM sunt tot siliciu carbid.

 

As vrea sa imi spuneti care va pricepeti daca merita investitia in DPF-ul asta, daca a incercat cineva filtre aftermarket si ce rezultate a avut cu ele.

 

As prefera raspunsuri de la oameni care au testat personal, nu din auzite. Multa lume zice ca filtrele aftermarket sunt proaste dar nimeni nu isi asuma experientele astea negative si de asta inca sunt in cumpana.

Multumesc pentru raspuns,cand o sa vina mecanicul din concediu,o sa dau dpf-ul jos sa vedem in ce stare este si eventual daca se mai poate face,o curatare chimica.Nici eu nu prea doresc sa-l anulez,nu vreau sa am probleme la o eventuala inspectie periodica,plus ca in maxim 2 ani,doresc sa o vand si consider ca este mai 'sanatos' sa fie inca pe masina.

Link to comment
Share on other sites

Munca si bani cheltuiti degeaba, curatarea se face numai la temperatura mare, sa se arda microparticulele astea din fagure, gen cum fac baietii de la Odorhei, dar nu tine mult, fagurele este depreciat, nu mai ai ce ii face, oricand as pune altul nou AM, doar BMW nu face filtre, tot de la anumiti producatori le achizitioneaza. De ce spun asta, seful de service unde fac eu reviziile a facut ceva de genul asta fara probleme, a taiat frumos filtrul dupa care a schimbat elementul ceramic, are peste 40k. functioneaza corect. E60 2012. Edited by calinus68
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

A reconditionat cineva DPF-ul la aceistia,(https://www.filtredeparticule.ro/) adica sa schimbe partea filtranta? Am vazut ca sunt din Bucuresti.

Eu am DPF off, din cauza celor de la RAR (cand am luat masina, la primul propietar, au pus o serie de motor din burta, cand a ajuns la mine, m-au pus sa cumpar alt motor cu factura, zis si facut, dar am nimerit un motor praf, manca ulei, am facut dpf off, mecanicii au zis ca e posibil sa fie de la el, aveam un fum de imi era rusine sa merg cu masina, dupa toate asta am pus motorul masinii la loc si am fost din nou la RAR si surpriza, mi-au zis ca de fapt era motorul masinii (se pare ca se poate cauta) si ca s-a facut o greseala, aveam si alta culoare trecuta in carte si mamsina era albastra din fabrica, cand am inrebat cum e posibil asa ceva, mi-a zis "daca asa a vazut inspectorul asa a trecut" . Dupa toate astea de 2 ani masina merge perfect, nici o problema cu ea, merge ca noua (i-am curatat galeria, clapetele etansate si stranse) si in afara de asta doar schimburi de ulei si filtre.

Acum vreau sa ii pun si DPF-ul, dar nu stiu ce variante sunt (unul OM e destul de scump), de aceea ma gandeam sa ii pun partea filtranta noua. Nu stiu cum sunt cele aftermarket, a maipus cineva sau ce variante ati mai aplicat?

Link to comment
Share on other sites

Am luat eu nou nout de la Odorheiul Secuiesc, cel dr pe masina avea ceramica topita, sunt f multumit de el, am deja 10000 km, regenerari la intervale normale si presiune la ralantiu 2.5 mbar! Merita toti banii si masina nu o mai recunosti, isi face evacuarea perfect! FOARTE IMPORTANT, odata cu dpf nou sa schimbati senzorul de presiune pe original bmw!
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

De ce atunci cand iti este arsa o bujie sau doua este recomandat sa schimbi toate bujiile si releul. De ce este recomandat ca atunci cand schimbi volantul sa schimbi tot kitul.

Daca faci tu manopera atunci fa 1 piesa, apoi cealalta, apoi cealalta pana la n. Daca nu.... recomandat si cel mai bine este sa schimbi cat mai multe piese odata cu manopera aferenta lucrarii.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Inteleg ce zici, dar piesele din exemplul tau sunt niste consumabile si da, cand sunt duse le schimbi,in rest nu, daca doar nu le schimbi la fiecare schimb de ulei ca asa zice mecanicul.

Ma refer strict la o piesa veche dar perfect functionala, de ce s-o schimbi? (nu mai e compatibila cu piesa noua, durata de viata limitata). Zic asta ca nu cred ca are rost sa schimbi unele componente doar de dragul de a le schimba.

Si pana la senzor trebuie sa pun DPF-ul la loc, d'asta intrebam daca a mai schimbat cineva doar elementul filtrant din ceramica, cine, ce, de unde a mai luat? M-ar interesa si unul sh, dar sa stiu ca masina a avut km putin, sub 100.000 (dar cam greu cu increderea) :).

Edited by billy1
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cum s-au ars o bujie doua asa se pot arde si celelalte, viata lor e pe sfarsite, ideea e sa nu platesti manopera la fiecare bujie arsa, mai ales ca daca una e defecta nu porneste regenerarea filtrului de particule, de unde lipsa de putere, martori aprinsi in bord, filtru uzat prematur. Edited by calinus68
Link to comment
Share on other sites

Ma refeream la senzorul vechi, care este pe masina, ca daca e in parametrii ce rosta are sa il schimbi? zic si eu...:)

Senzorul vechi poate citi presiunea eronat datorita numarului mare de km inregistrati, nemaifiind in parametri, drept urmare poate citi ca presiunea este ok, dar ceramica din filtru sa fie colmatata!

Link to comment
Share on other sites

Senzorul vechi poate citi presiunea eronat datorita numarului mare de km inregistrati, nemaifiind in parametri, drept urmare poate citi ca presiunea este ok, dar ceramica din filtru sa fie colmatata!

Senzorul sau altceva conectat la el ma indoiesc ca inregistreaza km (prea multi) facuti...!

Viata lui probabil e scurtata de conditiile extreme in care lucreaza (prea multe regenerari fortate = regenerari prelungite, ca timp...)

 

Cenusa adunata care ramane in urma regenerarii(lor) este estimata (cantitatea) dupa algoritm care considera frecventa regenerarilor asta ducand (la sfarsitul vietii filtrului) pregatind raportul (afisajul in bord..) de inlocuire de filtru.

Senzorul, de fapt doi in unul.., poate fi inlocuit pur si simplu ca masura preventiva; cu siguranta cel vechi va pica candva in viitor in timpul vietii noului filtru si in plus nu vrei sa scumpul nou filtru sa se colmateze numai pentru ca senzorul se defectase!

 

Recomandabil ca senzorul sa fie luat direct de la dealer; sigur CTC-ul e mai bun!

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.