Jump to content

Recomandare dpf


pawl

Recommended Posts

La ralanti, max admis este 35mbar, asa ca daca ai 25 e cam mult, trebuie curatat sau schimbat!

 

O alta varianta ar fi sa fie decalibrat senzorul de presiune. La mine, senzorul din fabrica imi arata o valoare negativa in idle. Eu estimez ca era defazat cam cu -25..-20 mbar. Prin urmare, l-am schimbat cu unul Hella de la autokarma. In prima faza, mi s-a parut in regula, dupa care am deschis ISTA si am pornit testul pentru Exhaust Gas Pressure Sensor. Conform testului, trebuie sa existe o diferenta de max. +/- 20 hpa intre toti senzorii de presiune listati in test, dar senzorul de presiune de la DPF e defazat cu vreo 25 hpa. Asta se traduce intr-o presiune prea mare in idle tot cu atatia mbar. O sa incerc sa schimb senzorul la autokarma pentru ca nu mi se pare deloc in regula...

 

Aveti idee unde pot da si eu filtru jos in bucuresti sa-l trimit la Odorhei?

 

Eu l-am demontat acasa la ai mei pentru ca au canal in garaj, dar l-am trimis tot la Odorhei. Am facut operatiunea saptamana trecuta. De mentionat ca nu am avut erori iar presiunea diferentiala era cam pe la mijlocul valorilor admise, ori de cate ori am verificat. Curatarea DPF-ului am facut-o doar din pura curiozitate si ghidat de cei 219000 km din bord.

 

Am facut un drum de vreo 400 km in weekend si sigur a avut efect curatarea. Inainte de curatare, simteam o gatuire discreta intre 1800-2200 de ture dar acum mi se pare ca accelereaza foarte liniar. Din spusele celor de la Odorhei, filtr-ul era 68% plin iar acum este peste 90% gol. Nu stiu cat de exacte sunt procentele dar va spun ce mi-au spus ei...

 

Probabil sunt niste operatiuni care se repeta la un anumit interval ...nu stiu exact !

 

Asta e o aberatie. Ce-i face, ii canta ?

 

Si mie mi-au zis la telefon ca dureaza cam 20 de ore curatarea. Cu siguranta nu "coc" filtrul tot timpul ala. Ma astept sa alterneze diverse etape de coacere cu etape de suflat/eliminat mizeriile din el. Ce pot sa spun, este ca sigur l-au copt bine de tot pentru ca unele sarmulitze de la capetele racordului flexibil sunt prajite bine iar vreo cateva (foarte putine) erau si rupte.

 

Concluzia e ca dupa curatarea filtrului, exista un efect imediat, pozitiv. Nu stiu cum se va comporta in timp. Sper ca procesul de curatare/coacere nu a topit/spart nimic de prin fitru...

Link to comment
Share on other sites

V-am scris putin mai sus povestea cu DPF-ul dar vreau sa va mai recomand ceva - NU cumparati senzorul ala de presiune, decat OE! Mizeria de senzor Hella, schimbat acum o luna, deja a ajuns sa-mi spuna ca in idle am presiune peste 60 mbar, prin urmare apar diverse erori pe tema asta in ISTA. Asta dupa ce am curatat DPF-ul la Odorhei. Din ce am vazut pe net, au mai fost vreo doua persoane care spuneau ca senzorul raporteaza valori aiurea ale presiunii.

 

Am pus senzorul vechi inapoi pentru ca asta nou e mult mai prost. Asa-i cand crezi ca exista ieftin si bun...

Link to comment
Share on other sites

Pai de ce sa iei Hella care e mai ieftin cu vreo 20lei.

Eu am schimbat in 2 ani, 2 OE, ajungeau sa indice balarii. Mereu am dat aprox 170lei pe ele.

Unde ai gasit OE cu doar 20 lei mai scump decat Hella? Diferenta e de cel putin 120-130 lei acum - deci OE e dublu ca pret. Poate luai ceva fake-uri din moment ce gaseai la diferenta aia de pret? :)

Link to comment
Share on other sites

In prezent sunt 3 tipuri de curatare ( poate sunt mai multe si nu am gasit eu )

 

1- curatare prin ardere ( cartusul ceramic este bagat in cuptor si ars la 6-700 grade si suflat )

2- curatare chimica ( cu diverse solutii lichide )

3- curatare mecanica ( cu niste tije/sarme pe fiecare orificiu si suflat )

 

Care ar fi mai buna ?

 

In viitorul apropiat urmeaza sa iau o decizie asupra filtrului de particule si nu stiu ce tip de curatare sa aleg , in prezent pe ista arata ~25mb .. deci viata lunga nu mai are / masina are in jur de 280k

Link to comment
Share on other sites

Detaliaza putin procedeul asta. E prima data cand aud de el :)

 

Nu stiu exact cum fac , in mare am inteles ca scot ceramica sau ceva de genu si baga pe fiecare orificiu o sarma dupa care sufla cu presiune mare iar operatiunea dureaza intre 3-5 ore

Edited by wtww
Link to comment
Share on other sites

V-am scris putin mai sus povestea cu DPF-ul dar vreau sa va mai recomand ceva - NU cumparati senzorul ala de presiune, decat OE! Mizeria de senzor Hella, schimbat acum o luna, deja a ajuns sa-mi spuna ca in idle am presiune peste 60 mbar, prin urmare apar diverse erori pe tema asta in ISTA. Asta dupa ce am curatat DPF-ul la Odorhei. Din ce am vazut pe net, au mai fost vreo doua persoane care spuneau ca senzorul raporteaza valori aiurea ale presiunii.

 

Am pus senzorul vechi inapoi pentru ca asta nou e mult mai prost. Asa-i cand crezi ca exista ieftin si bun...

 

Am luat METZGER , foarte multumit momentan . L-am pus cam de 2 luni .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...
45 minutes ago, Adrian Avram said:

Am achiziționat și eu de curând un filtru de particule bmw f31 318d aftermarchet jmj de la Odorheiu Secuiesc mașina se prezintă foarte ok acum vedem pe viitor 

Salut, ce inseamna de curand? Am primit si eu oferta 1800-1900 lei pentru JMJ , cati km ai cu el  ? 

Isi face ok regenerarea, ai verificat? 

Link to comment
Share on other sites

Anul trecut  in decembrie  am curățat filtru particule la firma din Odorheiu Secuiesc,clar e o operațiune ce merită făcută având în vederea costului mic 380 RON. E cu totul altă mașină,accelerarea e mult mai liniară și parcă și sunetul evacuări e mai frumos. La montarea filtrului am întâmpinat ceva probleme cu garnitura metalică și colierul ce leagă filtru de turbo ...prima dată am cumpărat aftermarket și scăpau gaze....din a doua am reușit cu garnitura și colier pe original. Toți senzorii cumpărați noi pe original (sonda lambda, senzor presiune, senzor temperatură) acum rămâne de văzut cât o să țină....momentan am făcut circa 7000km de la curățarea filtrului.

Link to comment
Share on other sites

Filtrele astea aftermarket sunt mai permisive, deci practic ar trebui sa nu se înfunde.

Mai permisive, adică Lasa mai multe particule sa treacă ca unul original nou, de aia si probabil simți mașina ca trage mai bine, daca pot sa zic asa. 
 

Mai ales îți dai seama de asta din sunetul evacuării. 

Edited by WIN60
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Baieti, am tot zis ca trebuie sa ma ocup de DPF si daca tot mi-am instalat Bimmerlink, am facut si eu o amarata de diagnoza (stiu ca nu e ISTA dar eroarea tot exista). In bord nu am nicio eroare, in Bimmerlink imi arata "Pressure in front of DPF 1.03 bar" iar "Differential pressure 0.002 bar". Ultima regenerare completa si-a facut-o in urma cu 451km, distance remaining 45.667km.

Asadar, as vrea sa il trimit la cei de la Gordius, la Odorheiu. Problema e ca nu stiu unde sa duc masina sa-mi dea jos dpf-ul, sa mi-o tina acolo pana cand se intoarce dpf-ul curatat, sa-l remonteze, sa schimbe senzorul si sa faca resetarile necesare.

Aveti, va rog, o recomandare de un astfel de service prin Bucuresti? La cele cateva care sunt dedicate BMW, nu vor/nu pot sa ma ajute pentru ca ... e de inteles de ce 🙂

La reprezentanta nici nu vor sa auda de o astfel de "combinatie", ei doar schimba cu dpf nou.

So...help, daca se poate, pls! 👀🍻

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mecanicul meu mai demult zicea ca a pus de la bosal cuiva si a fost ok. Eu am incercat ceva din Germania AM dar a venit indoit si nu l-am putut monta pe masina. După niste filme horrir cu returul am cedat si am pus original si 5 ani cat am mai tinut masina a fost super. L-am schimbat pe la 250mii si masina am dat-o cu 300si ceva fara probleme de functionare. Daca vrei sa fii linistit pune oem si iti vezi de viata si problemele ei. Daca vrei sa faci experimente pune AM. Poate ai noroc și e ok. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Niculescu A. said:

Am si eu un 318d cu N47 si vreo 290k de km in bord, imi da eroare pe filtru de particule de la un timp si miroase a gaze rau de tot. 
Stie cineva din experienta un filtru AM mai de doamne ajuta?

Ai incercat sa-l cureti si ti-ai spus ca trebuie sa cumperi alt DPF?

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Niculescu A. said:

Sincer sunt sceptic privind procesul de curatare. Am vazut ca baietii de la odorhei se ocupa cu asa ceva, dar au si filtre noi de vanzare

Eu as fi mai sceptic in legatura cu DPF?ul AM decat curatarea celui original.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.