Jump to content

320d E46 136cp nu accelereaza cum trebuie


Recommended Posts

Salut,

 

E cineva care ma poate lamuri, poate aveti voi o idee... De ce nu vrea sa accelereze ca lumea masina asta minunata a mea?

Pe scurt: pana-n 1500rpm chiar si cu a 2-a este complet moarta... dureaza o eternitate sa urce in ture (nu mai zic in viteza). Uneori chiar se impleticeste la plecare de zici ca am plecat cu a 3-a de pe loc (ambreiajul cupleaza, masina da in nas, dar nu moare motorul ca o "prinde" motorasul de relanti... iar in tot timpul asta eu sunt cu acceleratia in podea). Practic daca nu ii dau macar 1500rpm si apoi chiar sa bag piciorul sanatos in ea la plecare de pe loc, e cam praf.

Dupa 1500rpm exista un pic de viata in ea (dar nici pe departe ce ar trebui sa fie), iar abia pe la 3000rpm se simte un pic de cuplu. Practic la drum lung o conduc ca si cand ar avea 1.4 benzina... o tin tot timpul peste 2000rpm si nu schimb mai jos de 4000.

 

Ca idee, 0-60 face in cam 7s si 80-120 in cam 10s, iar de la 160 incepe sa vibreze toata masina astfel ca la 170-180 mi-e deja frica sa trag mai tare. Dar oricum nu cred ca urca mai mult de atat. 210 cat e viteza din constructie nu cred ca prinde sincer (si oricum mi-ar fi mult prea frica sa incerc). Si vibratia eu o percep ca venind de la motor, fiindca pana-n 140 nu se simte nimic, rotile sunt ok, cauciucurile sunt noi.

Si n-are nicio eroare la motor pe tester. Absolut niciuna.

 

 

Pe lung:

Asta e o masina care a stat vreo 5 ani pe dreapta ca a avut o problema la motor. Cineva la o benzinarie a bagat benzina in loc de motorina, s-a dus intr-un service, s-a scos benzina, curatat tot, dar desteptii au lasat masina afara pe ploaie cu motorul deschis si a intrat apa in motor. Praf a fost.

 

5 ani mai tarziu, iau eu masina si ii pun alt motor. Garnitura de chiulasa a fost schimbata si chiulasa alezata ca nu pica garnitura cum trebuia (motor sh ieftin, nu stiu ce a fost in capul meu). Nu tragea, pentru ca pompa de injectie. O trimit undeva la Buzau sa o puna la punct (si au si desfacut-o si schimbat garnituri, etc) si mi-au verificat si injectoarele cu ocazia asta. Deci pompa de injectie e verificata, pusa la punct si am inlocuit si un injector care nu era ok. Dar masina tot nu tragea (ceva si mai rau decat acum... era varza si trebuia sa plec de pe loc ca la drag racing sa ajung la 60 sa nu incurc traficul). Am gasit problema la pompa de motorina. Am inlocuit-o si a mers mai bine. Fata de cat de varza era inainte (cred ca un Tico imi dadea rusine la semafor) mi s-a parut o imbunatatire, dar nu mi-am dat seama decat tarziu ca ceva tot nu era ok.

Pe tester nicio eroare la motor (cand nu era pusa la punct aparea asta).

Am fost intr-un service si am facut test de compresie (pt alta problema, ca papa si antigel si nu scapa o picatura pe jos), si a iesit ok. Am fost in alt service si s-au uitat la turbo si "parea ca nu deschide complet geometria variabila cand o turam pe loc". La ciupanezu am fost, s-a uitat la turbo, furtunul e tare, deci turbo baga boost (si se aude ca functioneaza). Pe tester in continuare nimic.

Masina nu da fum deloc. DELOC. La un moment dat mi s-a parut ca dupa un drum lung, vreo 200Km, aveam impresia ca tragea mai ok. Poate doar mi s-a parut.

Bujiile si filtru de motorina sunt noi.

BTW: masina in acest moment e resoftata la George (320i e36). El a mers cu masina si mi-a zis ca nu e ce trebuie. De cand a resoftat-o e mai ok ca inainte, dar tot am cifrele de mai sus (0-60 si 80-120)... inainte era si mai praf, daca va puteti imagina.

 

 

Si inca o problema ciudata, dar nu cred ca are legatura. Vin dimineata si scot joja, uleiul e la nivelul maxim. Sterg joja, o bag la loc si o scot din nou... nivelul e mult peste maxim (pare ca vreo 1L peste). WTF?

 

 

Ma poate ajuta cineva? Aveti vreo idee? Sincer pe mine ma cam depaseste... ce naiba poate sa fie sa nu dea eroare pe tester. Iar treaba cu joja mi se pare foarte dubioasa.

 

 

Multumesc anticipat (chiar daca nu primesc un raspuns, macar ca ati citit pana aici)!

Link to comment
Share on other sites

Du turbina la reglaj pe banc. Asa o scoti din calcul ca nu e calibrata.

Parerea mea e ca daca motorul nu scoate fum, sau nu consuma ulei.. (si e verificat si circuitul de vacuum al turbinei/EGR..) turbina este cea responsabila cu boost-ul sau lipsa lui. De aceea eu sa fiu tu as duce-o la reglat. Mai ales ca zici ca nu sunt nici erori. Banuiesc ca s-a folosit tester dedicat, INPA..

[Eu am avut o turbina uzata, motor fara probleme, intra de la peste 2000rpm; dar dupa ce am pusa alta turbina reconditionata motorul trage acum de la putin peste 1500rpm (cam 1700/1800rpm)! Si asta numai pentru ca am schimbat turbina unde trebuie! ;) Motorul consuma daca il duc la 2500-3000rpm. Altfel nu consuma.]

In privinta uleiului, poate nu era drumul drept.. Sau fa o "citire" din nou pe joja si pune pozele aici sa vedem si noi diferenta; e prea ciudata.

 

Legat de circuitul de vacuum, nu multi stiu dar electrovalvele sau electrovalva EGR-ului are o sita care daca nu a fost curatata niciodata probabil functioneaza dar nu prompt pentru ca aerul trece greu prin ea. Practic este acoperita de un capacel din plastic care e prins prin niste cleme laterale de corpul electrovalvei..

Usor nu iese, dar merita incercat si absorbit /sters praful/mizerii/vapori atrasi pe sita aia de aerul folosit de valva.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.