Jump to content

Cuplu maxim.


leoberti

Recommended Posts

am o nelamurire:

 

daca cuplu maxim 200NM il ating la 3750 RPM si puterea maxima a motorului 143cp la 6000 RPM (motor N46B20) asta ce inseamna? ca trebuie sa schimb viteza la 3750RPM?

daca schimb mai jos de cuplu maxim asta inseamna ca fortez motorul? si invers are rost sa depasesc 3750RPM daca am atins deja cuplul maxim?

 

 

in principiu care este diferenta intre cuplu si puterea maxima si care ar fi idealul? cum se simte in real life :blink:, sa nu imi dati ecuatii si chestii din astea ca nu ma ajuta.

 

ms.

Link to comment
Share on other sites

te-ai gandit vreo secunda ca ar putea fi o eroare? nu stiu ce iti afiseaza tie la search , mie momentan imi returneaza 11 pagini (am cautat "cuplu maxim"), la primul search facut inainte de post a returnat 0 .poate este greseala mea ca nu am cautat de 2 ori :) .oricum in aceste 11 pagini decat 1 singur topic are in titlu cuvantul "cuplu". acest topic are 5 reply-uri .. niciunul concludent.

este evident faptul ca ai dat reply doar ca sa te afli in treaba . incearca in alta parte. :blink:

 

 

si acum te rog sa ma ierti ca nu am luat toate topicurile la rand sa vad daca nu cumva in vreunul dintre ele se alfa niste posturi off topic despre cuplu maxim. :)

Edited by leoberti
Link to comment
Share on other sites

Ce ma distreaza pe mine este ca TOTI care si-au ridicat problema asta pentru prima data, am inteles ca trebuie sa schimbe superior in momentul de cuplu maxim, adica atunci cand masina impinge cel mai bine, ii tai macaroana... :blink: La fel faci si la fete? :)

 

Nici nu mai vorbesc de putere maxima, ca in ideea de mai sus nu va ajunge niciodata motorul in zona aia, deci este o chestie in plus...

 

Daca vrei sa faci pe pilotul, schimba la turatia de putere maxima, pentru ca in noua treapta motorul sa cada in cuplu maxim (sau in jurul zonei aleia, si aici iti dai seama de etajarea buna/proasta a unei cutii) si sa impinga cum trebuie, nu sa te rogi de el. Ok? Nu e logic?

 

Iar daca vrei sa mergi economic schimba la 2300 rpm si gata, nu te mai gandi la cuplu, putere, etc.

Link to comment
Share on other sites

am o nelamurire:

 

daca cuplu maxim 200NM il ating la 3750 RPM si puterea maxima a motorului 143cp la 6000 RPM (motor N46B20) asta ce inseamna? ca trebuie sa schimb viteza la 3750RPM?

daca schimb mai jos de cuplu maxim asta inseamna ca fortez motorul? si invers are rost sa depasesc 3750RPM daca am atins deja cuplul maxim?

in principiu care este diferenta intre cuplu si puterea maxima si care ar fi idealul? cum se simte in real life :blink:, sa nu imi dati ecuatii si chestii din astea ca nu ma ajuta.

 

ms.

249888[/snapback]

 

deduc ca e vorba de un motor pe benzina cu 4 cilindrii;deci,pt.un mers normal de oras si nu numai, probabil si orientativ poti schimba vitezele intre 2750 si 4000;vrei sa conduci un pic mai energic,schimbi intre 4500 si 6000;dar cel mai bine trebuie sa simti tu cand sa schimbi;nu trebuie neaparat sa schimbi la cuplu maxim,dar nici la o valoare prea mica;totusi, te-ar ajuta sa intelegi mai bine chestiile astea daca ai urmari diagramele de moment(cuplu) si putere-creste turatia,creste si puterea, dar aproape de valoarea maxima a turatiei,puterea scade un pic(cauta pe net diagramele pt.modelul pe care il ai;e vorba cumva de 318 is?).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.