Jump to content

Alegere Anvelope BMW X1


geoge

Recommended Posts

Salut,

Recent am achizitionat un BMW X1.

Am de schimbat anvelopele de vara, deoarece am probleme. Am nevoie de sfatul vostru deoarece:

-pe masina am 225/45 R18

-in breaful mic scrie 225/50 R17 94V

-in certificatul de conformitate scrie 225/50 R17 94V

-dar am atasat si o poza cu informatiile de pe portiera.Ce recomandati ?

 

Am de mers de RAR si ma intrebam daca am voie sa merg cu cele de R18 sau trebuie sa pun R17!!

 

Multumesc pentru sfat.

Edited by geoge
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Daca in certificatul de conformitate sunt trecute si alte marimi, fara nicio nota suplimentara, atunci poti merge cu cele pe 18 ( presupunand ca dimensiunea apare in certificat).

Altfel, iti zic ce am patit eu. M-am dus la RAR, in vederea obtinerii CIV-ului, cu jantele pe 17 si am solicitat sa mi se treaca toate dimeniunile disponibile in CIV. Inginerul de acolo mi-a zis ca intr-adevar sunt trecute mai multe dimensiuni in certificatul de conformitate, dar nota in germana asociata zice ca rotile mai mari de 17 modifica cantitatea de noxe emise. Asa ca daca vreau si jante mai mari, trebuie remologare. Nu am mai insistat, ce-i drept scria destul de clar...in germana, ceea ce zicea el acolo.

 

Incearca sa traduci un pic certificatul de conformitate, ca nu e greu, si scapi de surprize. Acum stii foarte bine ca in Romania, in relatia cu insitutiile statului, fiecare experienta difera de la om la om. Unii ingineri de la RAR nu-si bat capul, altii sunt foarte exigenti.

Edited by toffefe
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut!

sunt un (inca!) fericit proprietar de X1 model 2018. A venit cu jante de aliaj de 19 si anvelope de vara runflat 225/45/19. As vrea sa imi cumpar anvelope de iarna... si nu stiu ce sa fac (sa ies cit mai bine financiar fara a face compromisuri prea mari). Am inteles ca nu e prea recomandat sa pun gume de 19 pt iarna...asa e? Daca ar fi sa schimb jantele spre ce ar trebui sa ma orientez? Ce marca/dimensiuni?

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vin si eu cu aceeasi nedumerire. Tinand cont ca sunt multiple variante de dimensiuni in carte sunt tot atatea optiuni . Dar exista vreun sfat general pentru gumele de iarna? Intelesesem ca se recomanda ca rotile sa fie mai inguste ca sunt sanse mai mari sa nu ramai inzapezit . Eu mizam pe 225/55/17 dar sunt curios daca exista optiuni mai potrivite.

Alta intrebare ar fi cat de jos ati merge dpdv al DOT-ului? Tinand cont ca intram in 2019 .

Si cat pret puneti pe DOT si/sau pe profil? De exemplu: a) profil 6mm DOT 2017 vs B) profil 8mm DOT 2013 ?

Noi sau SH ? Asta e o intrebare pentru cei care au experimentat ambele situatii de-a lungul anilor.

Link to comment
Share on other sites

Tinand cont ca anvelopele sunt un element de siguranta esential, nu inteleg cum pot unii sa-si puna anvelope second, riscand accidente, dauna totala sau chiar deces. Scuze, dar am vazut prea multe accidente cu masini ce aveau anvelopele tocite si invechite.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Total de acord cu colegii de mai sus in privinta dot-ul cauciucurilor.

Prima data mi-am luat si eu 2 anvelope de iarna 2nd. Apoi mi-am luat 2 anvelope de iarna la super promo vara(dot anul trecut). Dupa ce m-am gandit la ce am facut... mi-am dat seama ca am facut prost( desi anvelopele sunt conti ts860). Anul viitor vreau sa schimb cele 2nd, poate mai duc ele dar tot incerc sa le schimb cu unele cu data cat mai aproape de data comenzii, si vreau XL. Este o diferenta financiara dar eu zic ca merita, mai ales iarna.

Rotile de iarna sunt impartite in mai multe grupe: pentru zapada mai grea, pentru zapada medie sau mai putina(sunt mai multe criterii dar un exemplu). Conti este foarte bun pentru mai toate situatiile, nu mediu, ci in top. Acum trebuie doar sa ai bani si sa alegi guma de care ai nevoie:).

Si da, mai ingusta=mai buna pentru zapada.

Link to comment
Share on other sites

Asta cu DOT-ul este un MARKETING bine pus la punct de producatorii de anvelope care a prins foarte repede la client. O anvelopa premium tine pana la 7 ani fara a exista modificari ale materialului.

Ce ar insemna sa nu isi schimbe nimeni anvelopele de pe masina si sa mergem toti cu anvelope "vechii", nu ar mai fi profit atat de mare pentru producatori.

Chiar vreau sa vad o dovada de la cineva care a facut acest test anvelopa 2015 - vs anv 2020(in aceleasi situatii si cu aceeasi masina)... distanta de franare,accelerare, aderenta pe umezeala, pe zapada, etc... din auzite sau Placebo este plin netul.

AM zis-o mai demult si o mai repet decat o anvelope ieftina: RIken, Kelly, FOrmula sau care or mai fie ele, mai bine una SH Premium(chiar de nu sunt acord deloc cu anvelopele SH), aici da, poti lua in considerare DOT-ul...daca au peste 7-8 ani sunt PA.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate in legatura cu DOT-ul. O anvelopa premium nu ar trebui sa isi piarda prea mult din proprietati in 6-7 ani, desi, la cat merg, nu am tinut atata timp un set de anvelope pe masina.

 

Tinand cont ca vine iarna, sunt multe de discutat. Poate sa fie ea anvelopa premium dar daca are profil 3-4mm, nu cred ca e mai buna decat una noua buget cu profil 8-9mm. Ar fi interesante niste teste in conditiile de mai sus.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Asta cu DOT-ul este un MARKETING bine pus la punct de producatorii de anvelope care a prins foarte repede la client. O anvelopa premium tine pana la 7 ani fara a exista modificari ale materialului.

 

Foarte buna informatia. Dar nu stiam ca se vorbeste numai despre anvelope premium. Nu de alta stiu pe cineva cu un X5 E70 aproape full si are gume Tigar :/

Avantajul la o anvelopa noua consta si in faptul ca tu o poti depozita cum trebuie, ca este actuala( Conti Ts860 vs Ts830 spre exemplu) iar sa fiu serios acea mega reducere:))) era de la 450 la 400.

 

Fiecare stie ce vrea si conditiile lui. Spre exemplu Nokian WR D4 era overkill pentru drumurile mele, si totusi stau in Nord, am prins iarna trecuta si -20...-23grade. Am prins zapada, dar pentru ca drumurile mele sunt cam 98% pe asfalt nu imi sunt necesare WR D4.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.