Jump to content

consum ulei


eu-eu

Recommended Posts

Salutare,sunt membru nou, am un F10 din 2014 530 xdrive ,am 220.000km,de ceva vreme imi consuma foarte mult ulei cam 1L la 800-1000 km,nu scoate fum si nici nu pierde din putere,am verificat nu se vad pierderi...masina merge foarte ok in afara faptului ca consuma ulei.!!!

Am fost la un mecanic care lucreza la BMW si este cam uimit si el..presupune ca ar fi turbina,la-m intrebat daca este sigur de acest lucru insa mia raspuns ca nu este sigur..nu stiuc ce ar putea fi..in vreo 9000 km am complectat cu vreo 7-8 L....

Link to comment
Share on other sites

Stai linistit, nu esti singurul cu problema consumului de ulei.

O sa intalnesti unii care iti vor zice ca nu ar voie sa consume ca masina lor nu consuma.

 

Iti sugerez sa lasi motorul in pace (adica sa nu il demontezi..) daca esti multumit cu trage.

 

In ce turatii schimbi?

Si al meu motor consuma daca schimb prea sus.

  • Like 2
  • Downvote 8
Link to comment
Share on other sites

Colegu ,ai citit ce a scris omul!? UN LITRU LA 800KM!!! Este enorm,nu ai cum să mergi cu o mașină de zi cu zi cu un așa consum de ulei.

Ok, n-am citit bine.

Tu de ce nu vii cu vreo idee personala sau din urma experientei, intelegerii tale??

Iti dau un sfat; vino cu solutii pentru el, nu te lua de altii!

 

Inapoi pe topic:

Pana nu raspunde la intrebarea pusa nu poate ajunge prea departe in concluziile lui si ale mele.

Edited by bimmer90f30
  • Like 3
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

Motorul consuma enorm de mult.

 

pot spune cu mana pe inima ca motorul meu (N55) nu consuma insa este benzina (desi tocmai benzinarele sunt renumite pentru asta).

 

On topic, asa am patit la fostul E90, consuma un litru la o mie de KM. M'a mai tinut cateva mii pana cand consuma mai mult ulei decat motorina. L'am segmentat si schimbat supapele insa degeaba. Dupa 1 mie de Km facea la fel.

Link to comment
Share on other sites

Cum spunea cineva mai sus: turbina, epuratorul si mai vezi dupa. Cel mai bine ar fi sa nu mergi prea mult asa. Nu inteleg de ce ai asteptat atat pana sa te hotarasti sa o repari. Dupa atatia litri mancati de ulei ramai fara sonde, filtru de particule, catalizator, EGR . Ulterior daca s-au infundat dpf+catalizator vei ramane fara turbina, intra in limp si tot asa...
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Și a mea papĂŁ cam 1l la 2000 km. DupĂŁ multe investigații, segmentare etc. cicĂŁ sunt cilindrii ovalizați de la uzurĂŁ. Acum mĂŁ ĂŽntreb dacĂŁ ar merita sĂŁ iau alt motor din dezmembrĂŁri, dar probabil nu... E vorba de e46 din semnĂŁturĂŁ... Edited by ravenlord
Link to comment
Share on other sites

Daca tot nu ti-a sugerat nimeni (te si intreb in acelasi timp) ..poate e cazul sa treci la un ulei mai gros la regim. Incearca la urmatorul schimb sa pui un ulei 0W40. Ii las pe altii sa iti recomande fabricantul. [ :offtopic:

(mai ales cei negativisti - cu minusul dua ei ;) )]

 

Asta e bine sa faci inainte de a te apuca sa bagi bani in manopera (daca nu ai inclinatii mecanice o sa coste..) sa demontezi intercooler, epurator (mai mult ca sigur e integrat in admisie pt ca motorul e N47..), segmentari, simeringuri.. poti pune un ulei mai gros si mai vezi dupa aia.

(Daaca te stii priceput in demontari poti sa faci ce ti s-a spus mai sus.. ;) ca scapi oarecum mai ieftin verificand personal)

 

Ce tip de ulei pui in motor si cat de des se face schimbul de ulei si filtru de ulei?

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Daca masina consuma 1l la 800km cu 0w30 o sa consume foarte asemanator si cu 0w40. Asta nu este o solutie... Si cu 5w40 o sa consume avand in vedere in ce stare este. Diferentele de viscozitate intre uleiurile astea la cald oricum sunt foarte mici.
  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Daca masina consuma 1l la 800km cu 0w30 o sa consume foarte asemanator si cu 0w40. Asta nu este o solutie... Si cu 5w40 o sa consume avand in vedere in ce stare este. Diferentele de viscozitate intre uleiurile astea la cald oricum sunt foarte mici.

Cred ca nu vrei sa fii si crezut..

Atunci pentru ce mai exista atatea alte vascozitati la uleiuri? Pentru motoarele de curse cum zicea cineva mai sus? Pai ar trebui sa nu mai fie de vanzare pe rafturile magazinelor, nu (?) ca nu vad mai mult masini de curse pe strada decat banalele1,6 - 1,8 - 2 litri.

 

Poate e bine sa intelegem inainte asta cum stam cu vascozitatile si de ce sunt ele create si apoi mai vedem daca conteaza ulei mai gros sau nu.

 

(nu mai zic ca 0w e un ulei care trebuie folosiit la polul nord si mai putin in Europa ;) )

 

Eu pot sa il asigur ca daca pana acum a mers cu 0w30 trecand la 0w40 sigur nu va mai consuma la fel de mult ulei. Desgur, schimband vitezele in aceleasi ture..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Teorie personala, uleiurile 0w20, 30, 40 se pun la motoare de generatie noua, vezi cele japoneze ce folosesc, si nu sunt la Polul Nord, se folosesc pentru inertia mica a peliculei si ungerea rapida, un ulei vascos reduce performanta motorului, se incalzeste mai greu, urca in ture mai greu.

 

A doua chestiune, orice ulei ar folosi la un consum de 1l. 800km. este enorm, cat sa reduca consumul cu vascozitatea crescuta f. putin, are pierdere pe la turbo daca erau segmentii nu mai vedeai in spate de fum.

 

Parerea mea!

Edited by calinus68
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Teorie personala, uleiurile 0w20, 30, 40 se pun la motoare de generatie noua, vezi cele japoneze ce folosesc, si nu sunt la Polul Nord, se folosesc pentru inertia mica a peliculei si ungerea rapida, un ulei vascos reduce performanta motorului, se incalzeste mai greu, urca in ture mai greu.

 

A doua chestiune, orice ulei ar folosi la un consum de 1l. 800km. este enorm, cat sa reduca consumul cu vascozitatea crescuta f. putin, are pierdere pe la turbo daca erau segmentii nu mai vedeai in spate de fum.

 

Parerea mea!

In prima parte ai dreptate, uleiul cu vascozitate mica (0) asigura o ungere inca de la primele rotiri ale vibrochenului, asta e singurul motiv nedeclarat de a folosi ulei cu vascozitate mica, mai ales ca e aditivat la greu..

 

A doua parte, imi rezerv parerile.

(desigur turbina se prea poate sa nu mai fie in mintile ei.. La peste 200k km.)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Eu pot sa il asigur ca daca pana acum a mers cu 0w30 trecand la 0w40 sigur nu va mai consuma la fel de mult ulei. Desgur, schimband vitezele in aceleasi ture..

 

Ca sa consume o cantitate normala de ulei ar trebui trecerea de la 0w30 la 0w40 sa ii reduca de 10 ori consumul de ulei. Cum iti imaginezi ca o masina cu probleme tehnice evidente va consuma <100ml la 1000km in loc de 1L la 800km din faptul ca ii pune un ulei cu 2% mai vascos?

Sau mai bine explica-i teoria ta cu "nu tura motorul peste 2000 ture ca altfel e normal sa consume 10 litri de ulei in 10k km", cu care poluezi forumul dintotdeauna. Ar trebui sa se faca o cheta pe forum sa iti repare cineva motorul si sa intelegi ca nu asa ar trebui sa functioneze.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Ca sa consume o cantitate normala de ulei ar trebui trecerea de la 0w30 la 0w40 sa ii reduca de 10 ori consumul de ulei. Cum iti imaginezi ca o masina cu probleme tehnice evidente va consuma <100ml la 1000km in loc de 1L la 800km din faptul ca ii pune un ulei cu 2% mai vascos?

Sau mai bine explica-i teoria ta cu "nu tura motorul peste 2000 ture ca altfel e normal sa consume 10 litri de ulei in 10k km", cu care poluezi forumul dintotdeauna. Ar trebui sa se faca o cheta pe forum sa iti repare cineva motorul si sa intelegi ca nu asa ar trebui sa functioneze.

Lasa cheta pentru altii, eu am pus o intrebare mai pertinenta la care inca astept raspuns..

 

De altfel, nu ma plang pe forum ca imi consuma motorul ulei!

In schimb STIU cand/cum consuma uleiul si asta nu poate decat sa ma bucure! Altceva nu conteaza; nici macar parerea (defapt o impresie de prost gust!) ta despre motorul meu. (doar o avertizare ca te iei de persoana si nu de ideea din topic)

Deci sa stam IN TOPIC, nu in alte "aberatii".

 

A pentru ca altii cred turbina consuma uleiul, (isi pentru tine, ca tu iti amintesti ce sustin eu..) de mai bine de 30k km am schimbat turbina cu alta mai buna, trage bine in ture mici, aflati ca daca bag piciorul in acceleratie pierd inca ulei.

 

Din partea mea puteti sa demontati motorul ca consuma uleiul.. doar vreo doi din cati am intalnit trateaza dieselul ca pe un diesel, restul... :popcorn:

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

O idee bine de inteles in privinta uleiurilor cu vascozitati diferite:

https://www.bobistheoilguy.com/motor-oil-108/

 

Adevarat este ca diferenta dintre _W20 si _W40 este de doar 10% incomparabil mai mica in sensul fluiditatii uleiului la regim.

Nu se injumatateste cum suntem tentati sa credem (20/40).

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 year later...
  • 2 months later...

Salut. Am avut o problema similara la un 530D N57 2014 (are si stage 1). Consuma undeva la 1l de ulei la 700-1000km indiferent de mers ( urban / dn / autostrada ). Am rezolvat prin schimbarea epuratorului ( vine si cu PCV ). 

Long story short: am verificat turbina, era in stare perfecta, am verificat DPF la fel, in stare buna. Ramasese sa schimb epuratorul si dupa urma motorul. Din fericire dupa schimbarea epuratorului (Vaico ca firma) problema s-a rezolvat si nu mai consuma gram de ulei. 

 

Edited by blowrabbit
Link to comment
Share on other sites

La fratele meu consuma acest n57 de 258 cp euro 6  2-3 l de ulei la 15mii si acum 2 saptamani dintr o data a inceput motorul s a bata, a picat motorul s au invartit cuzineti.... E nefiabil acest motor mai ales in variantele cu mai multe turbine. Masina in cauza avea 300 de mii de km.

Masina a avut schimbata distributia si pompa de ulei totul pe original schimbate acum 70 de mii de km...

Edited by branevl
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salutare am și eu aceas problema ca colegu. Am cumparat cu 2 ani în urma un bmw f10 530d 258cp xdrive an 2011. La 2 săptămâni a început sa mănânce 1 litru de ulei am făcut schimbul de ulei și tot ce trebuia,la o saptamna a cedat motoru...Am cumparat o masina lovita din germania adusa un bmw f10 530d xdrive An 2013 258cp..Si iar începuse aceleași simptome sa mănânce ulei tot la 2-3 săptămâni completam 1 litru de ulei,Am schimbat capacu de la culbutori si capacul de la racitorul de ulei pentru ca curgea ulei...Acuma am schimbat radiator intercooler,furtune intercooler și turbina noua Garrett...Dar tot aceleași simptome.Ma puteți ajuta cu un sfat.

Si mai menționez ca fostul proprietar a anulat filtru de particule și egr off.

Edited by Doctor1234
Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Doctor1234 said:

Si mai menționez ca fostul proprietar a anulat filtru de particule și egr off.

Anularea DPF si EGF off nu sunt considerate mentiuni, ci modificari tehnice cu efecte grave asupra sanatatii celor din jur. De aceea, nu le toleram in aceasta comunitate. Chiar daca modificarile au fost efectuate de proprietarul anterior, este in sarcina ta sa aduci masina in parametrii proiectati de catre BMW.

Vezi si:
https://www.bmwclub.ro/forums/topic/196323-manipularea-controlului-noxelor-dpf-off-egr-off/

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.