Jump to content

consum ulei


eu-eu

Recommended Posts

Egr și filtru de particule sunt cumpărate doar sa le pun la loc.

Dar as vrea sa știu cauzele de ce consuma atâta ulei ca nu mai știu ce sa fac,am investit în 2 ani de zile in masina inca o data suma cu care am cumparato si inca cate-va mii de euro..Și as vrea sa știu dacă se mai merita sa investesc...

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Doctor1234 said:

Bună am înțeles asta cu egr dpf off o sa remediez si alea.  Dar pe mine tot nu mai lămurit care sunt cauzele dece consuma ulei motorul.

Despre asta era vorba.😊

Mai are puțin și crapă, cam asta i treaba, obișnuiește te cu idee. 

Edited by Lospaa
Link to comment
Share on other sites

N57 când începe sa pape ulei, mai devreme sau mai târziu crapă. Găsești în Germania sa l repari dacă vrei sa ții mașina, probabil 7-8mii în sus, îl trimiți și ți l fac. Ai egr și dpf nou, acu vezi cum o scoți la capăt cu motorul dar e destul de costisitor. 

Link to comment
Share on other sites

Consum ulei ori pierdere ori ambele. 

Pentru scurgeri se verifica vizual motorul, in special partea inferioara.

Vezi apoi daca si cat ulei gasti in tubulatura aer de dupa intercooler spre EGR (chiar daca e turbina noua) si de inspectat si filtrul epurator.

Daca nimic concludent, iti mai raman simeringuri supape ori segmenti piston ceea ce implica o munca mai ampla.

Mai exista sa folosesti un ulei cu volatilitate mare dar asta nu ar explica totusi 1 litru la 2 saptamani.

In conditile acestui consum presupun ca ai fum albastru dupa tine.

Edited by zallo
Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, Doctor1234 said:

Dece vorbesti urat...Am întrebat doar dacă știe cineva cauzele și dacă se poate remedia problema.

Chiar n am vb urat, am avut motorul asta, am citit înainte sa l cumpăr, mi am asumat eventualele costuri, am schimbat distribuție, pompa ulei, mai multe, doar ți am spus ce mi au spus și mie alții, mai devreme sau mai târziu crapă, mai ales dacă ia 1l la 1k km. Îmi pare rău dar asta e realitatea. 

Dacă cumva crapă, sa nu te împingă păcatul sa încerci sa l repari în țară, cel mai indicat este motor sh neapărat cu garanție.Sau reparat la nemți, găsești pe forum unde, dar e scump. Cel puțin la concluzia asta am ajuns eu. 

Edited by Lospaa
Link to comment
Share on other sites

Acum 6 ore, FiveThreeFive a spus:

Anularea DPF si EGF off nu sunt considerate mentiuni, ci modificari tehnice cu efecte grave asupra sanatatii celor din jur. De aceea, nu le toleram in aceasta comunitate. Chiar daca modificarile au fost efectuate de proprietarul anterior, este in sarcina ta sa aduci masina in parametrii ...

 

Cine mai exact "nu toleram", tu sau forumul ? Eu de exemplu "le tolerez" desi am toate sistemele masinii ON.

Oameni buni, vorbim in 70% din cazuri aici pe forum de masini vechi, masini neingrijite inca de la primul proprietar (maria-sa d-ul neamt, atat de laudat si ridicat "in slavi" de parca ala e un semi-zeu, nu un om ca si noi, astia "de rahat", romanii). Si intre nemti sunt oameni cu constiinta care stiu sa intretina un automobil dar la fel de mult si intre romani. Sau credeti ca intre nemti nu sunt si gunoaie de oameni ? Ca si pe aici uneori ? A fi responsabil de cum intretii o masina chiar de noua stiind ca la un moment dat o vei vinde cuiva de pe Planeta, asta nu tine de nationalitate ci de cultura, educatie, bun simt, omenie si cei 7 ani de acasa.

Daca de ceva poate fi acuzat neamtul de rand este ca se increde in manualul masinii ..."da boss, schimbul de ulei il faci la 30 mii km. Da boss, Castrol, ce nu intelegi. Da, e normal sa iti dispara 1. . litru ulei la 1000 km Baga mizeria aia de Twin Power si esti asigurat". Si neamtul de rand chiar crede asta, nu are specificul romanesc de a-si pune intrebari, de a pune la indoiala. Asa scrie acolo, asa facem !

Si dupa 5 ani masina ajunge in Romania cu motorul praf. Si uite totusi ca amaratu' de roman se incapataneaza chiar si asa sa o puna pe linia de plutire desi ajunge la cheltuielile astronomice si total nerentabile pentru un rahat de masina din care insemnatate o are doar sigla.

Veniti unii pe aici ca "nu toleram". Si-a cumparat omu' un BMW si incearca sa-l puna pe linia de plutire ...mentioneaza minusurile masinii si aminteste asta ca poate ajuta la o diagnosticare "de inceput", de undeva trebuie sa inceapa. Dar nu, noi cu pantalonii rupti in fund ne scarpinam in barba si o bagam pe aia ca "nu toleram", nu pozam in ecologisti si noi salvam Planeta ! Noi nu suntem in stare sa ne salvam pe noi ca natie, d'apoi Planeta !

Incercati unii sa mai iesiti din niste tipare care niveleaza circumvolutiunile creierului, nu tot ce va spune Statul chiar e si adevarat.

 

Edited by zallo
  • Love BMW 1
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa întru în polemica cu tine. Dar, 

-in primul rand citește regulile forumului, ca tot vorbiram de bun simt etc, intri în comunitate vezi și regulile... 

-de unde ai tras concluzia ca pe forum sunt mașini neîngrijite șamd?? 

-ar mai fi de zis, da nu vreau sa fac flame pe aici

-apropo, eu merg cu ulei bmw, îl schimb la 7-8mii, ca fapt divers 

Link to comment
Share on other sites

Și încă ceva, ca uitai, trebuia sa se documenteze înainte sa cumpere n57, acu ca să remediezi e scump,,, motor, filtru, egr, plus ce o mai fi,, nu i vina nimănui decât a lui ca a luat o troaca de mașină. 

 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Doctor1234 said:

Bună am înțeles asta cu egr dpf off o sa remediez si alea.  Dar pe mine tot nu mai lămurit care sunt cauzele dece consuma ulei motorul.

Despre asta era vorba.😊

Segmenti uzati plini de carbon de aici consumul de ulei plus semeringuri de supapre in mai mica parte .

Fiind n57 trebuie schimbati neaparat cuzinetii , pompa de ulei, distributie, etc, tot motorul refacut, dar multi au dat rateu si nu le a iesit. 

Incearca la service bmw bavaria Bistrita, ia legatura cu userul @Mase.

Link to comment
Share on other sites

Oricum trebuie filtru de particule, egr, motor, sa zici ca le face aici, trebuie 8mii minim, fără egr și filtru nu cred ca i da nimeni garanție. Apoi nu știi ce mai trebuie, un cauciuc, un senzor, o pompa de apa, s au dus 10mii. Îmi pare rău de băiat dar asta i realitatea, e nasoala situația, mai bine motor sh cu garanție, asta dacă mai găsești ceva rezonabil la km. Corectați ma dacă greșesc. 

Am văzut ca mulți confunda cu m57, din păcate. 

Edited by Lospaa
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, branevl said:

Segmenti uzati plini de carbon de aici consumul de ulei plus semeringuri de supapre in mai mica parte .

Fiind n57 trebuie schimbati neaparat cuzinetii , pompa de ulei, distributie, etc, tot motorul refacut, dar multi au dat rateu si nu le a iesit. 

Incearca la service bmw bavaria Bistrita, ia legatura cu userul @Mase.

Distrbutia am schimbat-o și cuzineți și Pompa Mulțumesc de răspuns.😊

11 hours ago, zallo said:

Consum ulei ori pierdere ori ambele. 

Pentru scurgeri se verifica vizual motorul, in special partea inferioara.

Vezi apoi daca si cat ulei gasti in tubulatura aer de dupa intercooler spre EGR (chiar daca e turbina noua) si de inspectat si filtrul epurator.

Daca nimic concludent, iti mai raman simeringuri supape ori segmenti piston ceea ce implica o munca mai ampla.

Mai exista sa folosesti un ulei cu volatilitate mare dar asta nu ar explica totusi 1 litru la 2 saptamani.

In conditile acestui consum presupun ca ai fum albastru dupa tine.

Nu am fum albastru este doar negru.

3 minutes ago, Doctor1234 said:

Distrbutia am schimbat-o și cuzineți și Pompa Mulțumesc de răspuns.😊

Nu am fum albastru este doar negru.

 

4 minutes ago, Doctor1234 said:

Distrbutia am schimbat-o și cuzineți și Pompa Mulțumesc de răspuns.😊

Nu am fum albastru este doar negru.

Și doar când conduc mai sportiv atunci scade nivelul in bord

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, zallo said:

[...] amaratu' de roman se incapataneaza chiar si asa sa o puna pe linia de plutire desi ajunge la cheltuielile astronomice si total nerentabile pentru un rahat de masina [...]
[...] mentioneaza minusurile masinii[...] 
[...[ pozam in ecologisti si noi salvam Planeta[...]

@zallo Oamenii sunt diferiti, iar convingerile sunt si ele diferite. 

  • Fiecare este liber sa decida ce face cu banii sai. Totodata, el este singurul responsabil pentru deciziile luate. Atunci cand amaratul de roman cumpara un BMW second-hand drept vector de reprezentare si conformare sociala (spre ghinionul atat al acestei marci, cat si a entuziastilor de buna credinta), desi in fapt nu si-l permite, atunci trebuie sa isi asume consecintele - mai ales in cazul in care principalul criteriu de achizitie este chilipirul. 
  • Amaratul de român isi asuma un risc semnificativ, atunci cand decide sa cumpere un BMW vechi de 11 ani, cu motor N57 despre ale carui probleme specifice poate afla imediat cu o simpla cautare, cu un rulaj mare si probabil masluit, si dintr-o sursa atat de sigura incat dupa 2 saptamani incepe sa consume ulei. 
  • BMW nu are nicio obligatie de a construi masini care sa asigure o buna durabilitate si fiabilitate, in conditie de a "n"-a mana pe piata second-hand, la o varsta inaintata si cu un rulaj mult peste limita de garantie, doar pentru a fi in ton cu dezideratul amaratului de român.
  • Pentru aceeasi suma de bani platita pe un BMW uzat si cu istoric nesigur, amaratul de roman are oricand optiunea de a cumpara orice alta marca de autoturism, in stare tehnica corespunzatoare. Gama de optiuni incepe cu Dacia Logan (cvasi) noua.
  • Cand vorbim despre DPF off si EGR off, nu discutam despre aspecte vagi precum ecologia. Discutam despre o problema foarte serioasa, care afecteaza grav sanatatea noastra si a celor apropiati noua.
Edited by FiveThreeFive
Corectie text.
  • Like 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, zallo said:

Daca de ceva poate fi acuzat neamtul de rand este ca se increde in manualul masinii ..."da boss, schimbul de ulei il faci la 30 mii km. Da boss, Castrol, ce nu intelegi. Da, e normal sa iti dispara 1. . litru ulei la 1000 km Baga mizeria aia de Twin Power si esti asigurat". Si neamtul de rand chiar crede asta, nu are specificul romanesc de a-si pune intrebari, de a pune la indoiala. Asa scrie acolo, asa facem !

In plus fata de ce a scris colegul mai sus (si cu care sunt de acord 100%), inca doua consideratii:

- Pare ca iti scapa logica economica a lucrurilor. Neamtului ii convine sa schimbe uleiul la 30k km, pentru ca asta inseamna costuri mai mici cu masina in perioada de leasing. Schimbul de ulei la intervale lungi nu face sa pice motorul in primii 3-4 ani, deci totul e ok.

- Incearca sa nu mai pedalezi opinii de la diversi "specialisti" de pe net. Cei care spun ca uleiul original e o mizerie sunt mecanici de-aia de "gusta" uleiul sau il freaca intre degete si decid ca e bun sau prost. Data viitoare cand mai auzi vreun gigel de-asta care spune ca uleiul e prost, cere-i o analiza de ulei uzat care sa dovedeasca lucrul asta. Si vezi dupa aceea daca mai spune ceva.

Link to comment
Share on other sites

Am mai spus-o - sistemul EGR si DPF doar au reusit sa mute sau parte din poluare din oras, in afara lui. Nu zic, e ceva, dar nu pe cat tam-tam se face pe chestia asta.

Dar nu asta era punctul de plecare ci despre faptul ca "unii" sau "forumul" nu tolereaza in discutie aici masini cu sisteme ecologice anulate.

A nu se intelege ca incurajez astfel de practici, dimpotriva, fiecare masina a fost gandita sa functioneze intr-un anumit mod de catre constructor ...dar un cetatean care are ghinionul sa cumpere o masina "mănărită" cum sa procedeze ? Sa ascunda pe forum ca are DPF-ul anulat ? Sa posteze un selfie cu un DPF nou-nout in curs de montare ? In fine.

La "uleiuri" nu vreau sa intru@ mgi, ar fi o discutie mai ampla si chiar ma pasioneaza subiectul "tribologie" dar am fi off-topic aici.

Totusi ma simt dator cu o rectificare:

- ok, nu pot generaliza ca uleiul BMW Twin Power eo mizerie dar pot sustine ca DUPA PAREREA MEA PERSONALA si IN MOD SUBIECTIV, da, il consider o mizerie si asta in urma experientei mele cu la masina mea.

Doctore1234 - ceva nu e in clar cu motorasul tau.

Un motor cu segmentii praf scoate fum albastru generos pe rece si care apoi se mai dilueaza sau chiar dispare odata cu incalzirea motorului si aparitia dilatarilor mecanice.

Pentru simeringuri supape, fenomenul e oarecum invers dar astea nu sunt niste reguli.

Intrebarea mea este - daca la 2 saptamani iti consuma 1 litru, cum se face ca n-ai fum albastru la teava (asta pentru ca ai mentionat ca deocamdata nu ai DPF pe masina) ? 

Ori n-ai observat tu fiind amestecat cu fum negru, ori o mare parte din uleiul asta de fapt il pierzi.

Eu zic sa verifici temeinic admisia (de la intercooler) si filtrul epurator, vezi cat ulei gasesti pe acolo, asta sa nu desfaci motorul degeaba.

Eu dimineata la prima cheie umpleam parcarea de fum albastru, in "talpa" - fum albastru si toti imi spuneau ca segmentii sunt prajiti. Am reconditionat turbina (doar pentru ca incepuse sa fluiere tot mai tare) si uite ca fumul albastru a disparut total. Da, stiu, ai mentionat ca ai pus turbina noua dar nah, zic si eu.

 

 

 

 

 

Edited by zallo
Link to comment
Share on other sites

On 8/20/2024 at 3:52 PM, zallo said:

Am mai spus-o - sistemul EGR si DPF doar au reusit sa mute sau parte din poluare din oras, in afara lui. Nu zic, e ceva, dar nu pe cat tam-tam se face pe chestia asta.

Dar nu asta era punctul de plecare ci despre faptul ca "unii" sau "forumul" nu tolereaza in discutie aici masini cu sisteme ecologice anulate.

A nu se intelege ca incurajez astfel de practici, dimpotriva, fiecare masina a fost gandita sa functioneze intr-un anumit mod de catre constructor ...dar un cetatean care are ghinionul sa cumpere o masina "mănărită" cum sa procedeze ? Sa ascunda pe forum ca are DPF-ul anulat ? Sa posteze un selfie cu un DPF nou-nout in curs de montare ? In fine.

La "uleiuri" nu vreau sa intru@ mgi, ar fi o discutie mai ampla si chiar ma pasioneaza subiectul "tribologie" dar am fi off-topic aici.

Totusi ma simt dator cu o rectificare:

- ok, nu pot generaliza ca uleiul BMW Twin Power eo mizerie dar pot sustine ca DUPA PAREREA MEA PERSONALA si IN MOD SUBIECTIV, da, il consider o mizerie si asta in urma experientei mele cu la masina mea.

Doctore1234 - ceva nu e in clar cu motorasul tau.

Un motor cu segmentii praf scoate fum albastru generos pe rece si care apoi se mai dilueaza sau chiar dispare odata cu incalzirea motorului si aparitia dilatarilor mecanice.

Pentru simeringuri supape, fenomenul e oarecum invers dar astea nu sunt niste reguli.

Intrebarea mea este - daca la 2 saptamani iti consuma 1 litru, cum se face ca n-ai fum albastru la teava (asta pentru ca ai mentionat ca deocamdata nu ai DPF pe masina) ? 

Ori n-ai observat tu fiind amestecat cu fum negru, ori o mare parte din uleiul asta de fapt il pierzi.

Eu zic sa verifici temeinic admisia (de la intercooler) si filtrul epurator, vezi cat ulei gasesti pe acolo, asta sa nu desfaci motorul degeaba.

Eu dimineata la prima cheie umpleam parcarea de fum albastru, in "talpa" - fum albastru si toti imi spuneau ca segmentii sunt prajiti. Am reconditionat turbina (doar pentru ca incepuse sa fluiere tot mai tare) si uite ca fumul albastru a disparut total. Da, stiu, ai mentionat ca ai pus turbina noua dar nah, zic si eu.

 

 

 

 

 

 

La rece m-am tot uitat dar nu iese fum,Doar când ii dau talpa scoate fum o secunda și gata....Noh nu stiu ce sa mai fac..Si când merg mai sportiv atunci consuma ulei...

Link to comment
Share on other sites

O sa mai spun un lucru desi o sa-mi sara unii in cap.

Cand am cumparat masina (e90, m47, 2007) nu prea stiam eu cu ce se mananca marca asta.

Fostul proprietar se lauda ca nu are DPF din constructie si ca el folosit doar ulei BMW TwinPower 5w30, norma LL-04.

Atunci, in primele luni, asa pateam si eu, adica dupa un drum de 70-100 km daca o talpaleam putin, deja gaseam a 2-a zi la verificare joja ca imi lipsea cam 1-2mm pe joja.

Am verificat tot ce era de verificat, inclusiv daca am DPF sau macar sa fi fost dar anulat - si nu, masina chiar nu a avut niciodata DPF. Adica pur si simplu am demontat "catalizatorul" de pe masina si da, era intreg, neumblat, nesudat, neamputat, ne-nemic, doar catalizatorul era in carcasa lui.

Atunci mi-am pus intrebarea - de ce sa chinui motorul cu 5W30 si norma C3 specifica pentru DPF cand eu de fapt nu am DPF ?

Am trecut la 5w40, LL-01, alta marca de ulei, am pus de tip A3B4 (fara C3) si lucrurile sunt-au linistit. Acum imi consuma 1 litru ulei la 10 mii si nu mai amintesc ca intreg sound-ul motor sa schimbat in bine.

Sau.

Masina sotiei, benzinar (nu e BMW). Tot la 3 luni (cand apucam) gaseam joja uscata ! Realmente uscata. Completam constincios cu 2-3 litri ...dupa 3 luni faza se repeta. Foloseam o marca ulei slavita de multi (nu dau nume, nu vreau contre aiurea).

Nu scurgeri, nu fum albastru, nimic. Sotia deja ca "gata, alta masina".

Verific fisa tehnica a uleiului si constat ca avea un procent de evaporare foarte mare (valoarea Noack)

A 2-a zi trec la alta marca de ulei de aceeasi vascozitate si minune - uleiul nu a mai disparut ! Are acum (de vreo 2 ani) un consum decent, de vreo 0,7 l pe an, de la schimb la schimb (vreo 6-8 mii km doar in oras)

Poate iti vine vreo idee.

Edited by zallo
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, zallo said:

Am trecut la 5w40

Confirm din proprie experienta, pentru motoarele N47 / N57, a utiliza ulei cu vascozitatea 5W40 este probabil o abordare mai buna decat 5W30, mai ales in perspectiva problemelor de distributie / ungere specfice lor, precum si a rulajului deja acumulat.

Pe de alta parte, pentru masinile cu DPF, exista pe piata uleiuri conforme LL-04 si C3 in vascozitate 5W40, astfel incat sa impaci si capra si varza.

Link to comment
Share on other sites

On 8/20/2024 at 1:52 PM, zallo said:

Am mai spus-o - sistemul EGR si DPF doar au reusit sa mute sau parte din poluare din oras, in afara lui. Nu zic, e ceva, dar nu pe cat tam-tam se face pe chestia asta.

zi zau @zallo Atunci cum se face ca teava la un E90 fara DPF e neagra pe interior iar cea de la un Euro 6 as pune limba pe esapament si nu m-as murdari!? Citeste, informeaza-te in privinta a ce se intampla intr-un filtru DPF si apoi comenteaza. Inceteaza sa mai tii partea unora cu ideile exprimate mai sus.

Te rugam frumos nu mai improsca ca pute... Un lucru sa fie clar, una polueaza mult mai mult decat alta! Iar daca mai continui sa aberezi ca s-a mutat poluarea (pe acest subiect DPF - nonDPF) vei primi exact aceiasi replica copy-paste de la mine. Deja sari calul..

 

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Da, dar el vorbeste de un motor M47, nu N. M47 accepta si LL01 fara probleme, e in TIS. 

Pe de alta parte, faptul ca ai schimbat 3 lucruri de-odata (norma de ulei, marca si vascozitatea) inseamna ca de fapt nu stii ce a cauzat reducerea consumului de ulei. Dupa cum se poate vedea si la masina cealalta, unde doar schimbarea marcii de ulei a avut exact acelasi efect 🙂

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Un prieten cu F10, N47, consuma 1l ulei la 1k km, a făcut turbina, a trecut pe 5w40, după 3-4mii km a început sa consume la fel, filtrul mai ca l a înfundat, tot a tine langa ca nu e uleiul potrivit, nu ca motorul ala la 300k km sau cât o avea, are început de sfârșit. 

Link to comment
Share on other sites

Pai normal. În majoritatea cazurilor, un ulei mai gros doar maschează problemele motorului o vreme. Toți samsarii știu asta 🙂

Cred ca am putea sa mutam discuția asta în topicul de uleiuri, ca vad ca se prelungește.. 

Link to comment
Share on other sites

@ mgi - am masina de 5 ani in proprietate, de 4 ani merge pe 5w40 LL01.

Twin Power 5w30, C3, pur si simplu era un ulei mult prea subtire (desi e fortat termenul asta de "subtire") pentru un motor care e clar ca are gradul lui de uzura. "Sansa" mea a fost ca nu sunt conditionate de un DPF.

In cazul masinii mele a fost vorba despre un ulei prea subtire (si prost, dupa parerea mea subiectiva) in raport cu uzura motorului ...iar in cazul masinii sotiei despre un ulei cu volatilitate mare.

Mănărelile de samsar incep cu 10w40 si/sau cu aditivi de ingrosare adaugati in ulei.

@Lospaa - posibil ce relatezi, treaba asta cu uleiurile trebuie gandita bine. Insa din momentul cand eu am avut certitudinea ca nu am DPF (constructiv) mi-am permis sa ma joc cu vascozitatile.

Imi fluiera turbina veche si cu 5w30, a continuat sa fluiere si cu 5W40. Oricum, e de discutat pe diferite intre 5w30 si 5w40 dar nu e locul aici.

.......

Pentru tine @bimmer nu am nici un comentariu, eventual un ignor. Am vazut cata mecanica reala si aplicata sti desi in teorie nu te intrece nimeni.

Doar te rog o mai multa atentie la unele cuvinte, nu ne tragem de sireturi. Nu esti de acord cu parerile mele, ok, ignora-ma si gata.

 

Edited by zallo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.