Jump to content

Placuta nu calca egal pe disc


bimmerdriver

Recommended Posts

Am schimbat discurile plus placutele plus senzorul pe puntea spate. Toate ATE.

A mers totul bine, le-am schimbat fara probleme.

Dupa ce le-am schimbat, am iesit sa dau o tura sa ia vopseaua de pe ele. Discurile ATE sunt acoperite cu un strat de vopsea. Numai ca am observat ce pe partea dreapta placutele nu calca pe toata latimea discului. Placuta din exterior calca pe jumatatea exetrioara, iar placuta din interior calca pe jumatatea interioara a latimii discului.

Am desfacut din nou, am curatat cu smirghel fin tot ce se putea, montat din nou. La fel.

Am reusit sa bag o foaie de hartie intre disc si placuta pe toata latimea, apasat pe pedala, incercat din nou cu foaia de hartie, iar a intrat. Mentionez ca dupa ce le-am desfacut din nou s-a mai marit cu vreo 0.5 cm partea pe care calca placuta.

Mentionez ca la discurile si placutele vechi nu aveam probleme, nu incindea roata, toate par tocite uniform.

Ce am gresit? Am montat discuri si placute si pe fata fara nicio problema.

Roata cu problema scartaie la franare si se incinde mai mult decat cea de pe stanga unde este totul OK.

Nu pot sa atasez poza.

Maine le desfac din nou, numai ca nu stiu care este problema.

M-am gandit la suportul etrierului, ca din cauza lui ar fi, dar pana sa le schimb, nu aveam problema. Pistonasul etrierului l-am impins la fel de usor ca cel de pe stanga (care nu are probleme).

Va rog o parere.

Link to comment
Share on other sites

Nu prea ar fi mare lucru de corectat, adaugat..

 

Nu ai remarcat, daca ai pastrat (separat) placutele vechi scoase de pe partea pe care sunt probleme, acestea erau (sunt) tocite diferit, adica mai subtiri pe o parte decat pe cealalta a aceleasi placute si reciproca cealalta placuta..

 

Daca desfaci din nou acolo fii sigur ca totul este lipit, fara spatii, fara jocuri, rezonabil strans. Eu as da jos si discul sa ma asigur ca este lipit complet pe flansa fuzetei. Si unge cu vaselina din cupru si lagarele acelea pe care se sprijina/atinge placuta (suportul metalic al placutei) de etrier, pe langa vaselina care se pune pe fata si mai ales pe partea unde apasa pistonul etrierului. ASTA ASIGURA RETRAGEREA USOARA A PLACUTEI (preintampinand incalzirea inutila) CAND FRANA NU MAI ESTE APASATA. Ai grija sa nu ajunge vaselina cuprata pe placute; se scoate greu si face franarea ineficienta.

 

Pe etrier se pune o clema metalica (curba) la sfarsit care impinge etrierul cumva in sus (daca imi amintesc bine) dar il aliniza cu totul pe partea exterioara, opusa pistonului. Ai pus/montat aceea clema, nu ai uitat-o sau pierdut asa ceva..?

 

Ai facut aerisirea (slabit in prealabil aerisitorul..) franelor (la care ai umblat) dupa ce ai impins pistonul inapoi in etrier?

Poate pe partea aceea o fi ceva aer prins si placutele nu se aseaza cum trebuie pe disc pentru ca aerul (comprimat) nu transmite eficient sub actiunea pedalei de frana.

 

Sau de final, poate placutele nu sunt perfect drepte, defect din fabrica si au nevoie de ceva timp/folosinta sa se aseze pe disc. Masoara cu un subler grosimea lor in diferite locuri ale placutelor cu probleme.

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asa....Am banuit suportul etrierului. Am luat altul din dezmembrari, tot la fel.Am montat suportul etrier "original" inapoi.Am mai mers asa o vreme. Se pare ca acum calca aproape pe toata latimea discului, mai sunt vreo 2-3 mm, iar ca temperatura, parca e un pic mai calda ca cealalta roata. Cred ca incepe sa se "pupe" cum trebuie discul cu placutele.

Deci, singurii "suspecti": discul sau placutele.Sunt ATE. Pe fata, tot asa am avut o problema, am schimbat discuri si placute si vibra volanul la franare. Tot ATE. Am schimbat discurile si s-a rezolvat.Concluzia este ca, cred ca nu o sa mai cumpar nimic pe ATE pentru frana.Daca mai merg vreo 1000km si nu se rezolva, adica sa functioneze perfect, o sa iau, iar, alte discuri.Cred ca astia de la ATE nu mai au niciun control in ceea ce priveste calitatea.

 

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg de ce mai cumparati ATE cand toata lumea se plange de ei. Nu mai au de mult timp calitatea pentru care s-au facut renumiti. De la ei mai merita doar ATE Power Disc si ATE Ceramic.

Incercati TEXTAR placute, Zimmermann discuri, sunt foarte OK.

Edited by Dan_316i
Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg de ce mai cumparati ATE cand toata lumea se plange de ei. Nu mai au de mult timp calitatea pentru care s-au facut renumiti. De la ei mai merita doar ATE Power Disc si ATE Ceramic.

Incercati TEXTAR placute, Zimmermann discuri, sunt foarte OK.

 

am incercat si nu am fost multumit deloc!getlost.png

si nici nu recomand TEXTAR.

niciodata nu voi mai cumparat TEXTAR.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Schimbat discuri fata spate din cauza marginilor mai pronuntate, am luat prima data niste discuri sport noname au batut de noi, am schimbat cu zimmerman perforat si striat care au tinut apx cam 1000 de km , spatele tot acelasi tip de zimmerman fara probleme, ai fost date inapoi pe garantie si remontate cele originale cu care am mai facut apx 20k fara vibratii, acum se apropie de sfarsit ce voi lua nu stiu ca in ate nu am incredere si zimmerman inafara faptului ca am dat 350 pe bucata au fost jalnice in comparatie cu renumele lor
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Stiu ca am mai intrebat si pe alt topic, dar arata-ne si noua fisurile alea. Fizic este imposibil ca niste discuri sa se crape in 1000km. Nici macar nu ne-ai spus unde s-au fisurat...

Probabil se refera la placute , am vazut si eu situatii in care apar crapaturi pe placute dupa .x km , probabil calitatea materialului altfel nu-mi explic

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Stiu ca am mai intrebat si pe alt topic, dar arata-ne si noua fisurile alea. Fizic este imposibil ca niste discuri sa se crape in 1000km. Nici macar nu ne-ai spus unde s-au fisurat...

 

Ma refer la discuri.

 

Au aparut fisuri cam cat firul de par pe suprafata discurilor, ca niste "riduri"

 

Ele au acum cam ~35 de mii si se comporta la fel, usoare baiat in volan la franare. Cand se duc placutele, le schimb cu totul iar.

 

O sa revin cat de curand cu poze sa va arat.

Link to comment
Share on other sites

Ma refer la discuri.

 

Au aparut fisuri cam cat firul de par pe suprafata discurilor, ca niste "riduri"

 

Ele au acum cam ~35 de mii si se comporta la fel, usoare baiat in volan la franare. Cand se duc placutele, le schimb cu totul iar.

 

O sa revin cat de curand cu poze sa va arat.

Daca fisurile nu ajung sa se uneasca sau daca fisurile nu ajunga la (link:) marginea discului nu ai de ce sa te temi.

Am cautat pe alte forumuri si spun exact ce am spus mai sus.

 

https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=23&t=674616#message2

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Daca fisurile nu ajung sa se uneasca sau daca fisurile nu ajunga la (link:) marginea discului nu ai de ce sa te temi.

Am cautat pe alte forumuri si spun exact ce am spus mai sus.

 

https://www.pistonhe...674616#message2

 

Fisurile arata exact ca in prima poza dar mai rare si mai negre.

 

Sunt si pe interior, si pe exterior. Nu sunt dintr'un cap in altul.

 

Poate nu e alarmant dar este strigator la cer sa se intample dupa o mie de KM.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.